The soundtrack of our lives

The soundtrack of our lives Facebook Twitter
Grizzly Bear Band
0
Come on die young

Ο έβδομος δίσκος των Mogwai τούς βρίσκει επιτέλους σε φόρμα. Το «Hardcore will never die, but you will» είναι λάθος να το προσπεράσεις επειδή ο ήχος τους δεν είναι της μόδας και κουβαλάνε την κατάρα του post-rock. O Barry Burns, που μπήκε στην μπάντα μετά την κυκλοφορία του δεύτερου δίσκου τους, λέει πως «αυτήν τη φορά θέλαμε να ηχογραφήσουμε τραγούδια που δεν θα σκεφτόμασταν ποτέ να βάλουμε σε δίσκο μας». Κάτι που ίσως να είναι και υπερβολικό, αλλά δεν απέχει και πολύ από την αλήθεια. Η καινούργια δουλειά βρίσκει τους Mogwai ν' ανακτούν τον επικό προσδιορισμό των συνθέσεών τους, αποφεύγοντας όμως τα κλισέ του ήχου τους. «Ήταν πολύ ωραία εμπειρία η ηχογράφηση του "Hardcore". Το στούντιο όπου κάναμε τις ηχογραφήσεις είναι από τα πολύ αγαπημένα μας και η παρουσία του Paul Savage (σ.σ. παραγωγός του μυθικού πλέον Young Team) μετά από τόσα χρόνια έκανε τη διαδικασία ακόμα πιο ευχάριστη». Αν και δύσκολο να το πιστέψεις, ο Burns και η παρέα του από τη Γλασκώβη κυκλοφόρησαν έναν από τους μέχρι τώρα δίσκους της χρονιάς. Ο ίδιος έχει φύγει με τη γυναίκα του από την πόλη του κι έχει μετακομίσει στο Βερολίνο εδώ και αρκετά χρόνια. «Η υπερπροστατευτικότητα του δημοτικού συμβουλίου της πόλης (από τα χειρότερα σε ολόκληρη τη Μεγάλη Βρετανία) την έχει μετατρέψει από ένα μέρος για όλους που ήταν παλιότερα σε ένα μέρος για κανέναν. Πλέον, υπάρχουν κανόνες για τα πάντα. Μην κάνεις το ένα, μην κάνεις το άλλο. Η πόλη έχει γίνει ανυπόφορη. Άσε που ο ηλίθιος νόμος με την απαγόρευση του καπνίσματος, με τον κόσμο να κάθεται έξω από τις παμπ, είναι αιτία πολλών καβγάδων». Πέσ' τα, χρυσόστομε!

The Legacy

Με αφορμή την απονομή των βραβείων Όσκαρ, ας δούμε 3 από τις καλύτερες κινηματογραφικές δουλειές που προσπέρασε η Ακαδημία, αφού, με εξαίρεση τη δουλειά του Reznor για το Social Network, οι υπόλοιπες επιλογές είναι οι πλέον αναμενόμενες. Υποθέτω, χωρίς να το ψάξω στοιχηματικά, πως ο Desplat πρέπει να έχει πάρει το αγαλματίδιο ήδη στο σπίτι του. Άλλωστε, ο Λόγος του βασιλιά είναι μια ταινία φτιαγμένη αποκλειστικά για τα Όσκαρ, και σε αυτό το πλαίσιο έχει κινηθεί και ο συνθέτης. Δεν θα μπλέξω εδώ το εξαιρετικό «Homeland» των drog_Α_tek - έτσι κι αλλιώς φέτος υπάρχει εγχώρια εκπροσώπηση μέσω του Λάνθιμου. Πρώτη και καλύτερη είναι η δουλειά των Daft Punk στο Tron Legacy, όπου η μουσική δεν ολοκληρώνει απλώς τις εικόνες, αλλά το μεγαλύτερο μέ-ρος της ταινίας μοιάζει να στηρίζεται πάνω της. Ειδικότερα, η σκηνή του διαγαλαξιακού μπαρ δεν θα είχε τίποτα από τον εντυπωσιακό της χαρακτήρα αν δεν την απογείωναν οι δύο Γάλλοι μάστορες. Τα οσκαρικά εύσημα, απ' ό,τι φαίνεται, θα τα πάρει ο υπεύθυνος για το sound editing και όχι οι Daft Punk, που εδώ επιδεικνύουν πιο καθαρά από ποτέ την αγάπη τους για τον John Carpenter και τον Βαγγέλη Παπαθανασίου. Ταυτόχρονα, καταφέρνουν να ικανοποιήσουν και τη συνθήκη κάθε soundtrack που αξίζει να βάλεις στη δισκοθήκη σου, δηλαδή τη μουσική αυτοδυναμία που οφείλει να έχει, αποκομμένο από τα κινηματογραφικά πλάνα.

Blue Swan

Εκτός λίστας έμεινε ο (ανάποδος όπως σωστά διάβασα κάπου) Τσαϊκόφσκι του Clint Mansell, αφού βασίζεται κατά πολύ στη - bigger than life- μουσική για τη «Λίμνη των Κύκνων». Λόγω θέματος είναι προφανές πως ο Mansell αυτήν τη φορά δεν είχε συνθετικά περιθώρια και προσπάθησε αρκετά επιτυχημένα να επαναπροσδιορίσει τη γραφή του Τσαϊκόφσκι, υποχρεωμένος όμως να διατηρήσει σε πρώτο επίπεδο τις χαρακτηριστικές μελωδίες του διασημότερου μπαλέτου στον κόσμο. Αυτό μπορεί να ελαχιστοποιεί το ενδιαφέρον σου ως ακροατή, αλλά δεν μπορείς να μη διαπιστώσεις, γι' άλλη μια φορά, ότι είναι συγκλονιστικός μουσικός. Σίγουρα όχι απαραίτητο, χωρίς όμως αυτό να μειώνει την αξία του. Τέλος, οι Grizzly Bear ολοκλήρωσαν με επιτυχία τη μουσική για την ταινία-καψούρα της χρονιάς, το Βlue Valentine. Χωρίς να ξεφεύγουν από το ήδη εδραιωμένο αρτίστικο φολκ τους και μοιράζοντας τον χρόνο που είχαν στη διάθεσή τους σε ορχηστρικά θέματα και τραγούδια, υποστηρίζουν τον ρυθμό της ταινίας χωρίς να ξεχνούν τον ιδιαίτερο ήχο τους. Από την άλλη, δεν μπορείς να παραβλέψεις το γεγονός πως όταν δεν υπάρχουν φωνητικά, βαριέσαι στις κατ' οίκον ακροάσεις, κάτι που δεν παρατηρείς, εστιάζοντας στις καινούργιες βρισιές που θέλεις να φωνάξεις στην πρωταγωνίστρια. Όπως και να 'χει, το «I live with you» θα έπρεπε να είναι εκτός συναγωνισμού, αν το τοποθετήσεις απέναντι στις υποψηφιότητες για το οσκαρικό τραγούδι της χρονιάς.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM