«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80 Facebook Twitter
Η Ντέμπι Χάρι με την τσάντα "Blondie' στη νέα καμπάνια της Gucci που φωτογράφησε η Ναν Γκόλντιν.
0


ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ, τα λεπτοδουλεμένα χαρακτηριστικά της Ντέμπι Χάρι έχουν αποτυπωθεί σε πορτρέτα από καλλιτέχνες, όπως ο Άντι Γουόρχολ που έγινε προσωπικός της φίλος (της είχε διοργανώσει μάλιστα κι ένα πάρτι στο Studio 54 το 1979 για να γιορτάσει την κυκλοφορία του άλμπουμ Heart of Glass) και ο Ρόμπερτ Μάπλθορπ.

Ο Κρις Στάιν επίσης, ο κιθαρίστας με τον οποίο ίδρυσε τους Blondie το 1974 (και που ήταν ο ερωτικός της σύντροφος για πάνω από μια δεκαετία), είναι ένας ταλαντούχος φωτογράφος εκτός από μουσικός και την έχει απαθανατίσει κατά καιρούς στις πιο ειλικρινές της στιγμές. Μερικούς μήνες πριν κλείσει τα 80, μια από τις πιο φωτογραφημένες γυναίκες στο ροκ, είναι περιζήτητη όσο ποτέ: συναυλίες, βιβλία και μια θέση στην πρώτη γραμμή της μόδας.   

Τη στιγμή που η Χάρι είχε δει μόνο στο κινητό της τις φωτογραφίες από τη νέα καμπάνια της Gucci στην οποία πρωταγωνιστεί, έμοιαζε εντελώς χαλαρή με δημοσιοποίησή τους. Δεν είναι για εκείνη ο παρανοϊκός έλεγχος στον οποίο επιδίδονται άλλες διασημότητες προκειμένου να  διαφυλάξουν και να επιμεληθούν την πολύτιμη προσωπική τους εικόνα. Βοηθάει φυσικά το γεγονός ότι οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες από τη Ναν Γκόλντιν, την διάσημη εικαστικό και ακτιβίστρια που η Χάρι θαυμάζει απεριόριστα.

Σύντομα βυθίστηκε στην υπόγεια μουσική σκηνή του νεοϋορκέζικου downtown, χρειάστηκαν όμως άλλα εννέα χρόνια πειραματισμών προτού ιδρύσει τους Blondie με τον Κρις Στάιν, το 1974 και μερικά ακόμα πριν το Heart of Glass φτάσει στο νούμερο ένα του καταλόγου επιτυχιών στις ΗΠΑ το 1979.

«Χρειάζεται χημεία για να δημιουργηθεί μια σπουδαία φωτογραφία», λέει. «Μόλις το έχεις αυτό –μαζί με καλό φωτισμό–  μπορείς να χαλαρώσεις». Για την καμπάνια της Gucci, η Γκόλντιν τη φωτογράφισε μέσα σε ένα ταξί, στο Λονδίνο. «Είναι ένας αρκετά περιορισμένος χώρος», λέει η Χάρι, «όμως η Ναν είναι εξαιρετική και αξιαγάπητη». Η Χάρι βρίσκει πολλούς ανθρώπους αξιαγάπητους, αλλά δεν φοβάται να υποδείξει και τους ανατριχιαστικούς ανθρώπους και τα διάφορα αρπακτικά, όπως έκανε σε διάφορα σημεία στο Face It, την βαθιά ειλικρινή αυτοβιογραφία της που κυκλοφόρησε το 2019.

«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80 Facebook Twitter
Οι Blondie στο Hollywood, 1977.

Δηλώνει ιδιαίτερα ευτυχής για την συνεργασία με την Gucci που δημιούργησε μια τσάντα που φέρει το όνομά της. «Είναι τιμή μου, είναι πραγματικά κολακευτικό, αν και δεν ξέρω αν ο Σάμπατο (ντε Σάρνο, ο creative director της Gucci) με σκεφτόταν πραγματικά όταν σχεδίαζε την τσάντα Blondie, ή αν την ονόμασε έτσι εκ των υστέρων». (Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα αρχειακό σχέδιο της Gucci από τη δεκαετίας του ‘70, το οποίο παρουσιάστηκε εκ νέου κατά τη διάρκεια της έκθεσης Cruise 2025 της Gucci στην Tate Modern, τον Μάιο του 2024).

Γεννημένη ως Angela Trimble το 1945 στη Φλόριντα, υιοθετήθηκε σε ηλικία τριών μηνών από τον Ρίτσαρντ και την Κάθριν Χάρι, ιδιοκτήτες καταστήματος δώρων στο Νιου Τζέρσεϊ και μετονομάστηκε σε Ντέμπορα Αν Χάρι. Παρότι όμως μεγάλωσε σε μεσοαστικό προάστιο, παραμένει πάντα ζόρικο παιδί της πόλης (της Νέας Υόρκης) μια σκληρή Νεοϋορκέζα, που κάποτε φλέρταρε για λίγο και με τον χιπισμό, αλλά αυτό το φλερτ δεν κράτησε. Σύντομα βυθίστηκε στην υπόγεια μουσική σκηνή του νεοϋορκέζικου downtown, χρειάστηκαν όμως άλλα εννέα χρόνια πειραματισμών προτού ιδρύσει τους Blondie με τον Κρις Στάιν, το 1974 και μερικά ακόμα πριν το Heart of Glass φτάσει στο νούμερο ένα του καταλόγου επιτυχιών στις ΗΠΑ το 1979.

Σαράντα χρόνια αργότερα η Μάιλι Σάιρους θα κυκλοφορούσε μια διασκευή του κομματιού τονίζοντας παράλληλα στις συνεντεύξεις της το χρέος που οφείλει η γενιά της στην Ντέμπι Χάρι. Ενώ οι σημερινοί επιφανείς μουσικοί βγάζουν δισεκατομμύρια και μοιάζουν να είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνοι για τις αυτοκρατορίες που έχουν στήσει, η Χάρι και ο Στάιν, όπως κι άλλοι καλλιτέχνες εκείνης της εποχής, εξαπατήθηκαν από τον μάνατζερ τους στις αρχές της δεκαετίας του '80, υπογράφοντας μια σειρά από κακές συμφωνίες που τελικά οδήγησαν στην κατάσχεση της περιουσίας τους από την εφορία ως αποζημίωση για απλήρωτους φόρους.

Ένα συγκρότημα που πούλησε 50 εκατομμύρια δίσκους δεν κατάφερε να εξασφαλίσει για τα μέλη του μια άνετη ζωή. Μετά τη διάλυση των Blondie το 1982, η Ντέμπι Χάρι συνέχισε να εργάζεται για τα προς το ζην, ξεκινώντας μια σόλο καριέρα στη μουσική αλλά και την υποκριτική, η οποία δεν έχει σταματήσει σχεδόν καθόλου μέχρι σήμερα. 

Την ρωτάμε αν εύχεται ποτέ να είχε γεννηθεί ποτέ αργότερα ή αν θεωρεί ότι η σημερινή αγοραία ποπ κουλτούρα παραείναι ξενέρωτη για τα γούστα της. «Αναρωτιέμαι γι' αυτό καμιά φορά» μας λέει. «Και πραγματικά δεν έχω απάντηση. Αυτό που μ’ απασχολεί όμως περισσότερο είναι πού βρίσκεται η σημερινή αντικουλτούρα. Η τεχνολογία μπορεί να μας προσφέρει τόσες δυνατότητες, από την άλλη όμως έχουμε πρόσβαση σε τόσα πολλά τώρα αλλά τίποτα δεν έχει χρόνο να ζυμωθεί μέσα μας».

Την απασχολεί η ηλικία της; «Σκέφτομαι καμιά φορά, πώς έχω γεράσει τόσο πολύ, πώς έφτασα σ’ αυτή την ηλικία; Μάλλον επειδή ήμουν τυχερή, τελικά». (Το 2010 είχε πει σε έναν Αυστραλό δημοσιογράφο ότι περίπου οι μισοί από τους ανθρώπους με τους οποίους έκανε παρέα στη δεκαετία του '70 και στις αρχές της δεκαετίας του '80 είναι νεκροί). Ακούγεται το ίδιο αντισυμβατική όπως πάντα. Η ψυχραιμία της για τα χαμένα εκατομμύρια, τα καμένα διαμερίσματα, τις διαρρήξεις, τον εθισμό στα ναρκωτικά, είναι ενθαρρυντική και αποκαλύπτει ένα ιδιαίτερο σθένος. «Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ανησυχώ κι εγώ, έντονα, μερικές φορές», λέει. Αλλά είμαι αρκετά δυνατή. Το σύνθημά μου είναι πάντα "προχωράμε". Δεν το συνιστώ αυτό για όλους, αλλά για μένα λειτουργεί».

Με στοιχεία από The Telegraph

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Πίσω απ΄ όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Μουσική / «Πίσω απ' όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του με τίτλο «Under a Rock», που δημοσιεύονται στον Guardian, ο Κρις Στάιν, ιδρυτής και κιθαρίστας του συγκροτήματος, θυμάται τις τρελές καταστάσεις που βίωσαν οι Blondie στην αιχμή ανάμεσα στα '70s και τα '80s.
THE LIFO TEAM
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Πολιτισμός / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο “This Will Not End Well”.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT