«Ούτε λίφτινγκ ούτε μπότοξ»: Η Τζόαν Μπαέζ για το τότε και για το τώρα

«Ούτε λίφτινγκ ούτε μπότοξ»: Η Τζόαν Μπαέζ για το τότε και για το τώρα Facebook Twitter
Ανήκω στο γκρουπ των ανθρώπων που δεν κάνουν λίφτινγκ.  Σίγουρα έχω μπει στον πειρασμό, αλλά εγκατέλειψα την ιδέα. Προτιμώ να είμαι αναγνωρίσιμη ως εγώ. Φωτ.: COURTESY OF MAGNOLIA PICTURES
0

— Λέτε στην ταινία ότι όταν κάποιος γίνεται διάσημος σε νεαρή ηλικία, δεν περιμένει ποτέ ότι αυτό θα τελειώσει. Υπήρξε κάποιο σημείο που σκεφτήκατε ότι είχε τελειώσει;
Ναι, όταν οι αίθουσες όπου εμφανιζόμουν δεν ήταν γεμάτες πλέον [στη δεκαετία του 1980]. Άρχισα να κατηγορώ όλους τους άλλους, αλλά στην πραγματικότητα είχα απομακρυνθεί εγώ. Δεν είχα τους μηχανισμούς υποστήριξης γύρω μου, επειδή υπήρξα «αντιεμπορική» για τόσο πολύ καιρό. Μου πήρε λίγο χρόνο για να συνειδητοποιήσω πού βρισκόμουν, δηλαδή πουθενά.

— Νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι ξεχνούν ότι εσείς βοηθήσατε τον Μπομπ Ντίλαν στην άνοδό του και όχι το αντίστροφο. Πώς αισθάνεστε γι' αυτόν σήμερα;
Δεν δυσανασχετώ για τίποτα από όλα αυτά τώρα πια. Μια μέρα ζωγράφιζα το πορτρέτο του, όταν ήταν πολύ νέος. Έβαλα τη μουσική του και είχα μια επιφοίτηση. Έκλαιγα για περίπου 48 ώρες. Σκέφτηκα: «Θεέ μου, ήμουν τόσο τυχερή που γνώρισα αυτόν τον τύπο και άκουσα αυτά τα τραγούδια». Ο Μπομπ ήταν πόσο, 22 χρονών; Ήμουν κι εγώ παιδί, αλλά είχα περισσότερη ικανότητα να διαχειριστώ πράγματα και καταστάσεις από ό,τι εκείνος. Νομίζω ότι αυτό είναι δίκαιο να το πω. Αλλά δεν έχω εχθρότητα τώρα πια. Κάποτε σίγουρα είχα. Ήταν απαίσιο. Αλλά αυτά έχουν τελειώσει πια.

Κανείς δεν θα μπορούσε να γράψει το σενάριο αυτού που συμβαίνει τώρα [μετά τον Τραμπ]. Είναι θανατηφόρο, δηλητηριώδες. Είναι σατανικό. Προωθεί το αντίθετο της ενσυναίσθησης και της στοργής. Προωθεί τον θυμό, την υποτίμηση και τον εκφοβισμό.

— Είναι εύκολο στις μέρες μας να εξιδανικεύουμε τη δεκαετία του '60, αναρωτιέμαι όμως πώς πραγματικά συγκρίνεται με το σήμερα;
Τότε υπήρχε μια κόλλα που μας συνέδεε. Αισθανόμασταν ότι ήμασταν με κάποιον, ότι ήμασταν μαζί. Το μόνο πράγμα που μπορώ να σκεφτώ για τους ανθρώπους που δεν το έζησαν αυτό είναι μια αναλογία με την εποχή που ο Ομπάμα διεκδικούσε το ανώτατο αξίωμα. Υπήρχε ένα τόσο θετικό συναίσθημα, οι άνθρωποι αντάλλασσαν high-fives και φιλιόντουσαν στο μετρό, αυτό ήταν η κόλλα.

«Ούτε λίφτινγκ ούτε μπότοξ»: Η Τζόαν Μπαέζ για το τότε και για το τώρα Facebook Twitter
Η Τζόαν Μπαέζ το 1957. Φωτ.: COURTESY OF MAGNOLIA PICTURES

— Είναι η Αμερική χειρότερη σήμερα;
Κανείς δεν θα μπορούσε να γράψει το σενάριο αυτού που συμβαίνει τώρα [μετά τον Τραμπ]. Είναι θανατηφόρο, δηλητηριώδες. Είναι σατανικό. Προωθεί το αντίθετο της ενσυναίσθησης και της στοργής. Προωθεί τον θυμό, την υποτίμηση και τον εκφοβισμό. Συν τοις άλλοις, υπάρχει και η κλιματική αλλαγή, η οποία για μένα είναι η πιο σπαρακτική εξέλιξη.

— Μια σημαντική πτυχή της ταινίας είναι η έμφαση που δίνει στη φυσικότητα που εκπέμπει το σώμα και το πρόσωπό σας, στη φυσική καθημερινή τους μορφή. Η Αμερική έχει αυτή την τάση να κρύβει τη γήρανση ή να τη θεωρεί ελάττωμα.
Ανήκω στο γκρουπ των ανθρώπων που δεν κάνουν λίφτινγκ.  Σίγουρα έχω μπει στον πειρασμό, αλλά εγκατέλειψα την ιδέα. Προτιμώ να είμαι αναγνωρίσιμη ως εγώ.

— Ούτε μπότοξ ή οτιδήποτε άλλο;
Όχι!

— Πολλοί φίλοι και συγγενείς και συνοδοιπόροι σας που εμφανίζονται στην ταινία έχουν πεθάνει. Πώς αισθάνεστε ως μία από τους τελευταίους επιζώντες;
Μου θυμίζει την παλιά τηλεφωνική ατζέντα της μητέρας μου. Από ένα σημείο και μετά υπήρχαν διαγραμμένα με χαρακιές τηλέφωνα, επειδή είχαν χαθεί όλοι πλέον. Απλά πρέπει να συνηθίσω στην ιδέα. Είμαι υγιής, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

Με στοιχεία από Los Angeles Times

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT