Οι Twinsanity κάνουν χιπ χοπ για ένα κοινό που δεν ακούει (μόνο) χιπ χοπ

Οι Twinsanity κάνουν χιπ χοπ για ένα κοινό που δεν ακούει (μόνο) χιπ χοπ Facebook Twitter
Η μουσική στην ζωή μας υπάρχει ως στερέωμα και δίαυλος για να εκφραστούμε. Είναι ενας τρόπος να αντιμετωπίσουμε όλα όσα μας ενοχλούν και μας προβληματίζουν, μιλώντας είτε σε προσωπικό είτε σε κοινωνικό επίπεδο. Φωτο: Freddie F. / LIFO
0

Τους Twinsanity τους ανακάλυψα μέσω μιας φίλης που τους είδε και να κάνουν live και ενθουσιάστηκε.

Το πρώτο κομμάτι τους που τσέκαρα στο YouTube ήταν το «Raw Pressure» που χρησιμοποιεί το ρεφρέν ενός από τα κομμάτια-σταθμούς στην ιστορία του χιπ χοπ, το «Stop the Violence» των Boogie Down Productions, το οποίο το είχαν κάνει εντελώς δικό τους, με εικόνες από την (τότε γειτονιά τους) πλατεία Βικτωρίας και το κέντρο της Αθήνας.

Τους είχε χαρακτηρίσει «ξεχωριστούς» και, πραγματικά, ο ήχος τους διέφερε (και διαφέρει) από των περισσότερων χιπ χοπ σχημάτων που κάνουν μουσική σήμερα στην Ελλάδα.

Δεν είναι ακριβώς old school, αλλά έχει μια ηχητική ποικιλία που τον κάνει πολύ ενδιαφέρων, ειδικά όταν εμπλουτίζεται με στοιχεία που πάντοτε δανειζόταν το χιπ χοπ, διαχρονικά: ρέγκε, ράγκα, τζαζ και σόουλ, τα οποία άρχισαν να το κάνουν στα ’90s προσιτό και σε κοινό που δεν άκουγε μαύρη μουσική.

Το εντυπωσιακό είναι ότι οι Twinsanity, παρόλο που είναι ένα κατά βάση χιπ χοπ δίδυμο, δεν είναι μόνο αυτό, χρησιμοποιούν ακουστικά όργανα και αυτό τους δίνει πρόσβαση και σε ένα κοινό που δεν είναι φαν του χιπ χοπ, -και, μάλιστα, αυτό είναι το μεγαλύτερο ποσοστό των φαν τους.

Κάνουμε αυτοκριτική στα κομμάτια μας, είναι σημαντικό να κάνεις αυτοκριτική στη μουσική σου διότι θεωρούμε ότι το έργο του εκάστοτε καλλιτέχνη πρέπει να είναι μια μορφή αντανάκλασης του ίδιου του τού εαυτού σε όλες του της πτυχές.

«Έχουμε διάφορες μουσικές επιρροές, κυρίως ασχολούμαστε με το χιπ χοπ, αλλά έχουμε επιρροές μέσα στα κομμάτια μας από την ρέγκε, το ράγκα και τα beat που διαλέγουμε έχουν και τζαζ και σόουλ και φανκ vibe, δεν είμαστε μονοδιάστατοι, δηλαδή, στη μουσική» ξεκαθαρίζουν όταν τους συναντάω.

«Δεν θα πούμε ότι κάνουμε καθαρό χιπ χοπ, μας αρέσει η εξέλιξη και ο πειραματισμός πάνω στη μουσική». Καθόμαστε σε ένα πεζούλι δίπλα από την Μητρόπολη, λίγο πιο πέρα από το σημείο που ξεκίνησαν να παίζουν δημόσια, την πλατεία Καπνικαρέας.

Οι Twinsanity κάνουν χιπ χοπ για ένα κοινό που δεν ακούει (μόνο) χιπ χοπ Facebook Twitter
Έχουμε παρατηρήσει μεγάλη γκάμα ηλικιών στα live μας, από εφήβους μέχρι ανθρώπους άνω των τριάντα. Φωτο: Freddie F. / LIFO

Εκεί έπαιζαν για καιρό, πριν ακόμα αρχίσουν να κάνουν λάιβ σε κλειστούς χώρους. «Παίζαμε πολλά χρόνια DIY και παίζουμε ακόμα στο δρόμο» λένε.

«Πρώτη φορά κάναμε live στην Αρεοπαγίτου, και αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο στην μουσική μας ταυτότητα και νοοτροπία». Και πραγματικά, ο δρόμος τους ωρίμασε και τους προετοίμασε για αυτό που ζουν σήμερα.

Τα τελευταία δυο χρόνια έκαναν περισσότερες από 100 εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα, κυκλοφόρησαν έναν πολύ καλό πρώτο δίσκο, τον The Quest, απέκτησαν εμπειρίες, ετοιμάζουν νέο άλμπουμ κι ένα live το Σάββατο το βράδυ στο ΑΝ στα Εξάρχεια που το έχουν στήσει με κόπο και πολλή δουλειά.

Ο Γιάννης και ο Ray πρώτα έχουν το προνόμιο να είναι δίδυμοι, που σημαίνει ότι αυτό που κάνουν έχει διπλή δύναμη και περιέχει διπλή αγάπη.

«Βαφτιστήκαμε Twinsanity γιατί είναι λογοπαίγνιο και έχει να κάνει με την προσωπικότητά μας» λένε. «Γεννηθήκαμε στην Αγγλία, στο Ashford, Middlesex, αλλά μεγαλώσαμε στην Ελλάδα και ζήσαμε όλη μας τη ζωή εδώ, σε διάφορες περιοχές. Τα τελευταία πέντε χρόνια ήμασταν στη Βικτώρια.

Στο κέντρο ήρθαμε για να σπουδάσουμε (ο Ray μουσική τεχνολογία, ο Γιάννης γραφιστική), καθίσαμε στη σχολή για ένα χρόνο, σταματήσαμε και μετά ασχοληθήκαμε αποκλειστικά με τη μουσική.

Μεγαλώσαμε ακούγοντας πάντοτε αρκετές μουσικές, αλλά αυτό που μας κέρδισε είναι η ρέγκε, η dub και η χιπ χοπ. Μας αρέσει η χιπ χοπ μουσική γιατί δίνει βάση στον στίχο και μπορεί να εκφράσει όλες τις πτυχές του ανθρώπου».

 

Twinsanity- Raw Pressure

— Γιατί τραγουδάτε στα αγγλικά; Ο ελληνικός στίχος δεν είναι αυτός που έκανε το χιπ χοπ στην Ελλάδα τόσο δυνατό;

Ray: Πρώτον, είναι η μητρική μας γλώσσα (σσ. η μαμά τους είναι Αγγλίδα) και τα ακούσματά μας ήταν ραπ και μουσικές απ’ έξω, έτσι πιο πολύ μας βγήκε να γράφουμε στα αγγλικά. Αρχίσαμε πριν από χρόνια να γράφουμε στα αγγλικά και μας έμεινε.

Οι περισσότερες επιρροές μας ήταν ξένες, όχι ότι δεν έχουμε επιρροές από Ελλάδα, απλά ίσως να έχουν εμφυτευτεί μέσα μας οι ελληνικές επιρροές με άλλον τρόπο. Π.χ. πιστεύω ότι η underground σκηνή στην Ελλάδα είναι δυνατή, έχει κάτι να πει στιχουργικά, και το έχουμε συνδυάσει κάπως, δηλαδή έχουμε την νοοτροπία και την ενέργεια της ελληνικής σκηνής αλλά τα λέμε στα αγγλικά.

Το χιπ χοπ στην Ελλάδα έχει πολλή ενέργεια, έχει μια ορμή. Και είναι underground επειδή μιλάει για συγκεκριμένα πράγματα που δεν είναι εύκολο κάποιος να τα επεξεργαστεί, ούτε θέλει να μπει σε διαδικασία να επεξεργαστεί κάτι τέτοιο.

Γι' αυτό και διαχωρίζεται το mainstream απ’ την underground, γιατί το mainstream συνήθως είναι κάτι που χωνεύεται εύκολα, είναι για τη διασκέδαση και μόνο για αυτό. Όχι ότι δεν κάνουμε μουσική και για να διασκεδάσουμε...

Γιάννης: Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι στην undergound σκηνή υπάρχουν σχήματα που επεξεργάζονται τον στίχο και τον δουλεύουν λίγο στο κεφάλι τους.

Άμα το πάμε ιντερνετικά, όχι, δεν έχουμε την ίδια αναγνώριση με άτομα που αφιερώνονται στην μόστρα και τον υλισμό κτλπ., αλλά δεν είναι και αυτοσκοπός μας η υπέρογκη προβολή.

Όλο αυτό το πράγμα είναι ένα ειδός φτηνής ψυχαγωγίας που δυστυχως η κοινωνία μας το αναζητά.   

Οι Twinsanity κάνουν χιπ χοπ για ένα κοινό που δεν ακούει (μόνο) χιπ χοπ Facebook Twitter
Υπάρχουν πάρα πολλά νέα συγκροτήματα που βγάζουν πολύ αξιόλογες δουλειές και στιχουργικά και ηχητικά και αισθητικά, υπάρχει πάρα πολύ ωραίο πράγμα, και αυτό ειδικά στην «underground σκηνή». Φωτο: Freddie F. / LIFO

— Πόση ευθύνη αισθάνεστε για τους στίχους που λέτε στα κομμάτια σας; Σκέφτεστε το κοινό που θα τους ακούσει πώς θα τους εκλάβει;  

Η ευθύνη του στίχου είναι τεράστια από τη στιγμή που μπορείς να επηρεαστείς από αυτό, μπορεί ένα παιδί στα 16, 17 του να σε θεωρήσει πρότυπο.

Όσο μπορούμε, αυτό προσπαθούμε να το απομυθοποιήσουμε, την τεράστια αυτή απόσταση του καλλιτέχνη με τον ακροατή. Αλλά από τη στιγμή που είσαι μικρός μπορεί να δεις κάτι και να το μυθοποιήσεις, έτσι προσπαθούμε τουλάχιστον ο στίχος μας να στοχεύει προς τα κάπου, να ανοίγει συνειδήσεις, όχι αναγκαστικά να κατευθύνει κάπου συγκεκριμένα… Να δίνει τροφή για σκέψη.

Θέλουμε αυτό που γράφουμε, αυτό να είμαστε και αντίστροφα. Κάνουμε αυτοκριτική στα κομμάτια μας, είναι σημαντικό να κάνεις αυτοκριτική στη μουσική σου διότι θεωρούμε ότι το έργο του εκάστοτε καλλιτέχνη πρέπει να είναι μια μορφή  αντανάκλασης του ίδιου του τού εαυτού σε όλες του της πτυχές.

Είναι σημαντικό να βελτιώνεσαι, να σκέφτεσαι, να ανοίγεις τους ορίζοντές σου, έτσι πρέπει να κάνεις και στη μουσική, είναι το ίδιο πράγμα. Νομίζω ότι όταν κάποιος δημιουργεί, και είναι όντως γνήσιος, δημιουργεί για το έσω του και δεν αναλώνεται σε εξωτερικούς παράγοντες, εκφράζει τις απόψεις του, τις ιδέες του, τις τάσεις του, άρα και την προσωπικότητά του σε τεράστιο βαθμό.

— Το κοινό σας ποιο είναι;

Έχουμε παρατηρήσει μεγάλη γκάμα ηλικιών στα live μας, από εφήβους μέχρι ανθρώπους άνω των τριάντα.

Από χιπ χοπ ακροατές μέχρι και ακροατές που δεν έχουν μεγάλη εντριβή με την συγκεκριμένη μουσική. Αυτό μάλλον οφείλεται στην πολυμορφία των μουσικών μας παραγωγών, τον στίχο, αλλά και την ενέργειά μας πάνω στην σκηνή.

Το ελληνικό χιπ χοπ πώς το βλέπετε;

Το ελληνικό χιπ χοπ είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Υπάρχουν πάρα πολλά νέα συγκροτήματα που βγάζουν πολύ αξιόλογες δουλειές και στιχουργικά και ηχητικά και αισθητικά, υπάρχει πάρα πολύ ωραίο πράγμα, και αυτό ειδικά στην «underground σκηνή».

Κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα είναι ότι υπάρχει και ένα είδος ας πούμε απομυθοποίησης καλλιτέχνη-ακροατή, μια υγιή τριβή και επικοινωνία, ένα δέσιμο, χωρίς προσφυγές στην αυθεντία. Είναι οικογενειακή κατάσταση.

Twinsanity-Vibrant Souls

— Ποιο είναι το πιο μεγάλο σας όφελος από αυτό που κάνετε;

Το πιο μεγάλο μας όφελος; Είναι εσωτερικό το ζήτημα, η μουσική στην ζωή μας υπάρχει ως στερέωμα και δίαυλος για να εκφραστούμε. Είναι ενας τρόπος να αντιμετωπίσουμε όλα όσα μας ενοχλούν και μας προβληματίζουν, μιλώντας είτε σε προσωπικό είτε σε κοινωνικό επίπεδο.

Είναι, επίσης, ο καλύτερος συνδετικός κρίκος για να έρθουμε κοντά σε ανθρώπους, να κάνουμε μακροχρόνιες φιλίες και να συμπορευόμαστε μαζί, αυτό είναι κάτι που μας αποδεικνύεται καθημερινά.

— Τι να περιμένουμε από σας το επόμενο διάστημα;

Αυτή τη στιγμή ετοιμάζουμε τον καινούριο μας δίσκο που θα ονομάζεται «Vulture Culture» και θα κυκλοφορήσει σε συνεργασία με την Melting Records και την Bashment Records οικογένεια.

Αυτό το Σάββατο 24 Μαρτίου έχουμε στήσει ένα πολύ δυνατό live στο AN Club στα Εξάρχεια σας περιμένουμε εκεί...  

Οι Twinsanity εμφανίζονται το Σάββατο 24 Μαρτίου στο ΑΝ, Σολωμού 13, στα Εξάρχεια. Οι πόρτες ανοίγουν στις 21:00. Το Live ξεκινάει στις 22:00 αυστηρά. Είσοδος/Προπώληση 6 €.

https://www.facebook.com/twinsanitycrew/

https://www.instagram.com/twinsanityofficial

https://www.youtube.com/channel

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM