ΦΩΤΙΕΣ

Οι Algiers χρησιμοποιούν καυστικό στίχο και επαναπροσδιορίζουν το post-punk

Οι Algiers χρησιμοποιούν καυστικό στίχο και επαναπροσδιορίζουν το post-punk Facebook Twitter
Παίζουν λάθος μουσική σε λάθος εποχή; Ίσως, αλλά αυτό δεν τους κάνει λιγότερο ενδιαφέροντες.
0

Είναι εύλογο την εποχή του Τραμπ και του Brexit να εμφανίζονται όλο και περισσότερες μπάντες με πολιτικό μήνυμα. Προσωπικά, δεν ξέρω αν θα γυρίσουμε στα τραγούδια διαμαρτυρίας, όπως τη δεκαετία του '60, οι Algiers όμως, που θα παίξουν στο Temple αυτό το Σάββατο, είναι μια καλή περίπτωση σύγχρονης πολιτικοποιημένης μπάντας. Οι ίδιοι, βέβαια, πιθανότατα σιχαίνονται αυτόν το χαρακτηρισμό.


Πώς αλλιώς να τους χαρακτηρίσεις όμως, όταν σε κάθε συνέντευξή τους μιλούν για τα στραβά του κόσμου ή όταν ο μουσικός Τύπος περιγράφει τη μουσική τους ως δυστοπική σόουλ, ενώ οι στίχοι του χαρισματικού τραγουδιστή τους φλερτάρουν με την πλήρη απαισιοδοξία και το σκοτάδι!


Βέβαια, δεν περίμεναν τον Τραμπ ούτε το Brexit για να γράψουν καυστικούς στίχους. Ασκούσαν ήδη κριτική στον Ομπάμα, ενώ στις περσινές αμερικανικές εκλογές ήταν πολύ επιφυλακτικοί με τους δημοκρατικούς και τη Χίλαρι.


Πρέπει να τους αναγνωρίσεις ότι γενικά δεν μασάνε τα λόγια τους και μολονότι ακούγονται διανοούμενοι, τις περισσότερες φορές δεν έχουν καθόλου διδακτικό τόνο.

Στη Matador υπέγραψαν πριν ακόμη κάνουν το πρώτο τους live και, σύμφωνα με την μπάντα, στην εταιρεία δεν πολυκαταλαβαίνουν τι μουσική παίζουν.


Θα περίμενε κάποιος ότι θα έπαιζαν χιπ-χοπ για έχουν μεγαλύτερο ακροατήριο, αυτό το πολυφυλετικό σχήμα όμως προτιμά να επαναπροσδιορίζει το post-punk και τη σύγχρονη κιθαριστική μουσική.


Παίζουν λάθος μουσική σε λάθος εποχή; Ίσως, αλλά αυτό δεν τους κάνει λιγότερο ενδιαφέροντες. Αυτά είναι μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος πριν από την εμφάνισή τους στην Αθήνα.

Οι Algiers χρησιμοποιούν καυστικό στίχο και επαναπροσδιορίζουν το post-punk Facebook Twitter

• Οι Algiers είναι ο Franklin James Fisher (φωνητικά), ο Ryan Mahan (μπάσο) και ο Lee Tesche (κιθάρα). Αν και μεγάλωσαν μαζί στην Ατλάντα, παίζοντας μουσική, σχημάτισαν το συγκρότημα το 2007 στο Λονδίνο, όπου ζουν μόνιμα πια ο Mahan και ο Tesche.


Ο Fisher ζει στη Νέα Υόρκη. Ξεκίνησαν ως τρίο και παρέμειναν μέχρι το 2015 οπότε απέκτησαν και τέταρτο μέλος, τον Matt Tong στα ντραμς. Ο Tong είναι πρώην μέλος των Bloc Party.


• Οι Algiers εμπνεύστηκαν το όνομά τους από το Αλγέρι, την πρωτεύουσα της Αλγερίας, την ιστορική τοποθεσία που συμβολίζει τον αντι-αποικιοκρατικό αγώνα, ένα μέρος υπό αμφισβήτηση όπου παρατηρούνται φαινόμενα βίας και ρατσισμού.


• Εχουν κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ μέχρι στιγμής, τα οποία έχουν λάβει ενθουσιώδεις κριτικές: το ομώνυμο ντεμπούτο τους, το «Algriers», το 2015 και το «Underside of Power» το 2017, σε παραγωγή του Adrian Utley των Portishead.


Πέρσι άνοιγαν τις συναυλίες της παγκόσμιας περιοδείας των Depeche Mode, μια και ο Dave Gahan δηλώνει μεγάλος φαν του πρώτους άλμπουμ.


• Και οι δύο δισκογραφικές δουλειές τους έχουν κυκλοφορήσει από τη Matador. Στη Matador υπέγραψαν πριν ακόμη κάνουν το πρώτο τους live και, σύμφωνα με την μπάντα, στην εταιρεία δεν πολυκαταλαβαίνουν τι μουσική παίζουν.


• Το δεύτερο άλμπουμ τους είναι και το πιο φιλόδοξο μέχρι στιγμής. Παρ' όλα αυτά, δεν κατάφερε να πείσει το «Pitchfork», που το ψιλοέθαψε. Κάπως αναμενόμενο, μια και η μουσική πλατφόρμα το έχει ρίξει στο χιπ-χοπ τελευταία.


Ο Fisher, σε συνέντευξη, παρομοίασε την ηχογράφησή του με εφιάλτη. Σύμφωνα με τον τραγουδιστή, η μεγαλύτερη επιρροή του όταν έγραφε τα κομμάτια ήταν η «Πανούκλα» του Καμί.

• O μπασίστας του γκρουπ Ryan Mahan δουλεύει σε έναν οργανισμό κατά του trafficking και προσφέρει στήριξη σε παιδιά προσφύγων από το Αφγανιστάν, τη Συρία, την Ερυθραία και το Ιράκ, ώστε να βρουν ένα σπίτι στη Βρετανία. Επίσης, συμβάλλει στην προσπάθεια να αλλάξει ο βρετανικός νόμος σχετικά με το προσφυγικό.

Ο Mahan, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του, βοηθάει κυρίως αγόρια που έχουν έλθει από το Βιετνάμ, τα έχουν αναγκάσει να φτιάχνουν μαριχουάνα και συνήθως τα βρίσκουν αιχμάλωτα και κλειδωμένα σε σπίτια. Αυτά τα παιδιά δεν μιλούν αγγλικά, συνήθως εισπνέουν τοξικά και επιβιώνουν σε χώρους με λιγοστό φωτισμό. Όταν τα συλλαμβάνει η αστυνομία, συχνά τα κλείνει στη φυλακή, χωρίς να έχει καταλάβει ότι πρόκειται για θύματα.


• Από την άλλη, ο Fisher, όταν δεν περιοδεύουν, δουλεύει πόρτα σε κλαμπ για να βγάλει τα προς το ζην. Από κει έχει αποκτήσει μια αλλεργία στο χιπ-χοπ και αυτό φαίνεται από το πρώτο κομμάτι του δίσκου.


Στο τρομερό «Walk like a panther» κατηγορεί τους ράπερ ότι έχουν ξεπουληθεί. Όταν τον ρώτησαν από το FACT γι' αυτό, δεν μίλησε και πολύ κολακευτικά για την εμπειρία του στο κλαμπ.

 

Walk like a panther


«Η μουσική που θέλει η πελατεία είναι μόνο Drake, Nicki Minaj και το bling χιπ-χοπ ρεύμα. Πρόκειται κυρίως για λευκό κοινό που ακούει έναν λευκό DJ να παίζει αυτά τα πράγματα. Είναι σπαστικό να βρίσκεσαι σε αυτήν τη θέση και να ακούς αυτήν τη μουσική.

Πρόκειται για εκμετάλλευση, blaxploitation. Εκμεταλλεύονται αυτό ενάντια στο οποίο αγωνίζομαι όλη μου τη ζωή, το στερεότυπο του μαύρου που πρέπει να πετύχει μέσα από το mainstream.


Η στάνταρ εικόνα των μαύρων καλλιτεχνών είναι αυτά τα βλακώδη hits που ακούς στο ραδιόφωνο και αυτά που βλέπεις στις ταινίες, όπου τα πάντα είναι κατασκευασμένα από επιχειρήσεις λευκών και αποδεικνύονται τελείως καταστροφικά για τη μαύρη ταυτότητα.


Όταν ακούω στίχους όπως "They say the money makes a nigga act niggerish/ But at least a nigga's nigga-rich" από το "Fucking Problems" του 2 Chainz και του A$AP Rocky, τρελαίνομαι. Το να είμαι σε ένα δωμάτιο γεμάτο μεθυσμένους λευκούς που απλώς τους αφήνω να μπαινοβγαίνουν είναι άρρωστο».


• Είναι δύσκολο να χαρακτηρίσεις τον ήχο τους: δεν είναι ακριβώς post-punk, είναι περισσότερο μια μείξη σόουλ με κιθάρες. Έπεσε και ο όρος disco agit-pop, ότι να 'ναι δηλαδή. Πάντως, αντλούν τις επιρροές τους από το post-punk και συγκροτήματα όπως οι Clash και οι Suicide, το γκόσπελ και το afrobeat, τον Afrika Bambaata και τους Public Enemy, τη γοτθική λογοτεχνία της Αμερικής και την έννοια του Άλλου στη φαινομενολογία. Στιχουργικά, ο Fisher έχει ως ήρωά του τον Bob Dylan.

 

The Underside of Power

Οι Algiers θα εμφανιστούν στο Temple, το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου με είσοδο 17-20 ευρώ.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Μουσική
0

ΦΩΤΙΕΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT