Οδυσσέα, πόσα είδη μουσικής μπορούν να συνδυαστούν σε ένα;

Οδυσσέας Τζιρίτας Facebook Twitter
Το «Brazil» από τους Geoff & Maria Muldaur, λόγω της ομώνυμης ταινίας και όχι μόνο έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

— Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική;

Στο σπίτι υπήρχε πάντα μουσική, όλες τις ώρες. Εγώ ξεκίνησα με πιάνο στα έξι, αλλά στα δέκα αγόρασα μια ηλεκτρική κιθάρα και αφοσιώθηκα σε αυτήν. Συνέχισα να παίζω παράλληλα keyboards και κάποια στιγμή άρχισα να τραγουδάω, να «μαθαίνω» τη φωνή μου, ώστε να μπορώ να συνοδεύω την κιθάρα με φωνή – κάπως παράδοξο, γιατί συνήθως ισχύει το αντίθετο. Στη μουσική που γράφω τώρα έχουν ισάξιους ρόλους.

— Ποιο ήταν το πρώτο κομμάτι που έπαιξες στην κιθάρα;

Μάλλον το «Iron Man» των Black Sabbath. 

Aυτή την περίοδο ηχογραφείται ο τρίτος δίσκος, οπότε υπάρχει και καινούργιο υλικό που σε κάποια στιγμή θα είναι έτοιμο για τη διαδικασία της κυκλοφορίας. Ωστόσο, προέχουν τα live.

— Ποιες ήταν οι πρώτες σου μουσικές επιρροές; Και ποιες οι πιο πρόσφατες;

Θυμάμαι να έχω τα «Supergrass Is 10 - The Best Of 94-04», «Rocket to Russia» και «American Idiot» σε CD στο δωμάτιό μου και on repeat σε ένα μικρό CD player όταν άρχισα κιθάρα. Το 2019, όταν με τα παιδιά γράφαμε στο στούντιο το «Gonzo Bliss», τον δεύτερο δίσκο μου, άκουγα αρκετά Ty Segall, Deerhunter, Television και, φυσικά, Supergrass.

— Τι μουσική παίζει στα ακουστικά σου αυτή την εποχή;

Αρκετά συχνά το «Capacity» των Big Thief, το «New long leg» των Dry Cleaning και το «Next Step» του Kurt Rosenwinkel. Όχι καθημερινά, αλλά τακτικά, το «Promises» του Pharoah Sanders με τον Floating Points και τη London Symphony Orchestra. Μέχρι πριν από δύο μήνες άκουγα μόνο Blur, σε απελπιστικό βαθμό, αλλά ευτυχώς οι Parquet Courts και οι Blondie με έσωσαν, για άλλη μία φορά, από τη μονοτονία.

Οδυσσέας Τζιρίτας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Πόσα είδη μουσικής μπορούν να συνδυαστούν σε ένα τελικά;

Θεωρητικά, άπειρα. Πρακτικά, άπειρα. Απλώς υπάρχουν δίσκοι που το επιτυγχάνουν αυτό πιο κομψά και αριστοτεχνικά, από το «Low» του David Bowie μέχρι το «Debut» της Björk, το «California» των Mr.Bungle και το «Bright Green Field» των Squid.

— Υπάρχει ένα κομμάτι που έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά σου;

Το «Brazil» από τους Geoff & Maria Muldaur, λόγω της ομώνυμης ταινίας και όχι μόνο. Μάλλον το πιο μελαγχολικό/ονειροπόλο κομμάτι που έχει γραφτεί ποτέ. 

— Τι ετοιμάζεις αυτόν τον καιρό;

Για αρχή, θέλω να επιστρέψω στα live, μετά από δύο χρόνια στέρησης. Υπάρχει ήδη κλεισμένη η συναυλία στις 10 Νοεμβρίου, όπου θα παίξω με την μπάντα μου (Γιάννης Παπανικολάου, Γιώργος Λαναράς, Γιάννης Δημάκος) πρώτη φορά live τον δεύτερο δίσκο μου «Gonzo Bliss» (Δεκέμβριος 2020, Hard Pass Records), στο Ίλιον Plus, ανοίγοντας τους Cosmonuts. Εκτός από τα live, αυτή την περίοδο ηχογραφείται ο τρίτος δίσκος, οπότε υπάρχει και καινούργιο υλικό που σε κάποια στιγμή θα είναι έτοιμο για τη διαδικασία της κυκλοφορίας. Ωστόσο, προέχουν τα live.

— Τι φοράς σήμερα και πόσο κοστίζει;

Νομίζω ότι οι τιμές αυτών των ρούχων είναι από 10 μέχρι 20 ευρώ. Για παράδειγμα, αυτό που πήρα τελευταίο είναι το πουκάμισο, το οποίο πρέπει να βρήκα με 12-13 ευρώ, ενώ η μπλούζα είναι από συναυλία και κόστιζε, νομίζω, 10 ευρώ.

— Πού πηγαίνεις τώρα;

Σε πρόβα!

@supergrass__

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT