Οδυσσέα, πόσα είδη μουσικής μπορούν να συνδυαστούν σε ένα;

Οδυσσέας Τζιρίτας Facebook Twitter
Το «Brazil» από τους Geoff & Maria Muldaur, λόγω της ομώνυμης ταινίας και όχι μόνο έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

— Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική;

Στο σπίτι υπήρχε πάντα μουσική, όλες τις ώρες. Εγώ ξεκίνησα με πιάνο στα έξι, αλλά στα δέκα αγόρασα μια ηλεκτρική κιθάρα και αφοσιώθηκα σε αυτήν. Συνέχισα να παίζω παράλληλα keyboards και κάποια στιγμή άρχισα να τραγουδάω, να «μαθαίνω» τη φωνή μου, ώστε να μπορώ να συνοδεύω την κιθάρα με φωνή – κάπως παράδοξο, γιατί συνήθως ισχύει το αντίθετο. Στη μουσική που γράφω τώρα έχουν ισάξιους ρόλους.

— Ποιο ήταν το πρώτο κομμάτι που έπαιξες στην κιθάρα;

Μάλλον το «Iron Man» των Black Sabbath. 

Aυτή την περίοδο ηχογραφείται ο τρίτος δίσκος, οπότε υπάρχει και καινούργιο υλικό που σε κάποια στιγμή θα είναι έτοιμο για τη διαδικασία της κυκλοφορίας. Ωστόσο, προέχουν τα live.

— Ποιες ήταν οι πρώτες σου μουσικές επιρροές; Και ποιες οι πιο πρόσφατες;

Θυμάμαι να έχω τα «Supergrass Is 10 - The Best Of 94-04», «Rocket to Russia» και «American Idiot» σε CD στο δωμάτιό μου και on repeat σε ένα μικρό CD player όταν άρχισα κιθάρα. Το 2019, όταν με τα παιδιά γράφαμε στο στούντιο το «Gonzo Bliss», τον δεύτερο δίσκο μου, άκουγα αρκετά Ty Segall, Deerhunter, Television και, φυσικά, Supergrass.

— Τι μουσική παίζει στα ακουστικά σου αυτή την εποχή;

Αρκετά συχνά το «Capacity» των Big Thief, το «New long leg» των Dry Cleaning και το «Next Step» του Kurt Rosenwinkel. Όχι καθημερινά, αλλά τακτικά, το «Promises» του Pharoah Sanders με τον Floating Points και τη London Symphony Orchestra. Μέχρι πριν από δύο μήνες άκουγα μόνο Blur, σε απελπιστικό βαθμό, αλλά ευτυχώς οι Parquet Courts και οι Blondie με έσωσαν, για άλλη μία φορά, από τη μονοτονία.

Οδυσσέας Τζιρίτας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Πόσα είδη μουσικής μπορούν να συνδυαστούν σε ένα τελικά;

Θεωρητικά, άπειρα. Πρακτικά, άπειρα. Απλώς υπάρχουν δίσκοι που το επιτυγχάνουν αυτό πιο κομψά και αριστοτεχνικά, από το «Low» του David Bowie μέχρι το «Debut» της Björk, το «California» των Mr.Bungle και το «Bright Green Field» των Squid.

— Υπάρχει ένα κομμάτι που έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά σου;

Το «Brazil» από τους Geoff & Maria Muldaur, λόγω της ομώνυμης ταινίας και όχι μόνο. Μάλλον το πιο μελαγχολικό/ονειροπόλο κομμάτι που έχει γραφτεί ποτέ. 

— Τι ετοιμάζεις αυτόν τον καιρό;

Για αρχή, θέλω να επιστρέψω στα live, μετά από δύο χρόνια στέρησης. Υπάρχει ήδη κλεισμένη η συναυλία στις 10 Νοεμβρίου, όπου θα παίξω με την μπάντα μου (Γιάννης Παπανικολάου, Γιώργος Λαναράς, Γιάννης Δημάκος) πρώτη φορά live τον δεύτερο δίσκο μου «Gonzo Bliss» (Δεκέμβριος 2020, Hard Pass Records), στο Ίλιον Plus, ανοίγοντας τους Cosmonuts. Εκτός από τα live, αυτή την περίοδο ηχογραφείται ο τρίτος δίσκος, οπότε υπάρχει και καινούργιο υλικό που σε κάποια στιγμή θα είναι έτοιμο για τη διαδικασία της κυκλοφορίας. Ωστόσο, προέχουν τα live.

— Τι φοράς σήμερα και πόσο κοστίζει;

Νομίζω ότι οι τιμές αυτών των ρούχων είναι από 10 μέχρι 20 ευρώ. Για παράδειγμα, αυτό που πήρα τελευταίο είναι το πουκάμισο, το οποίο πρέπει να βρήκα με 12-13 ευρώ, ενώ η μπλούζα είναι από συναυλία και κόστιζε, νομίζω, 10 ευρώ.

— Πού πηγαίνεις τώρα;

Σε πρόβα!

@supergrass__

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ