New Entry: Μέδουσες

New Entry: Μέδουσες Facebook Twitter
UNDERWATER DANCEHALL ''Τραγουδάμε με λατρεία την Αγία Αλητεία...''
0

Λίγο μετά τις συστάσεις αστειεύονται και γελούν συγκρατημένα. Δηλώνουν «θεσπέσιες και ταυτόχρονα αποκρουστικές». Σαν τις αληθινές μέδουσες. Αν δεν τις έχει δει ποτέ πάνω στη σκηνή, σου είναι μάλλον αδύνατο να δεχτείς ότι αυτά τα τρία κορίτσια από την Κομοτηνή είναι από τα πιο αυθεντικά σχήματα που διαθέτει αυτή τη στιγμή η ελληνική hip hop σκηνή. Για την ακρίβεια, το μόνο γυναικείο σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Αυτό το γεγονός από μόνο του θα μπορούσε να τις κάνει περιζήτητες σε παραγωγούς και δισκογραφικές γιατί το hip hop είναι ένα είδος που έχει μπει για τα καλά στην εγχώρια δισκογραφία, έχει φανατικό κοινό και «πουλάει». Αρκετά καλά μάλιστα. Αν κρίνει όμως κανείς από τα εκατοντάδες σχόλια που έχουν αφήσει στα βίντεό τους στο YouTube, μάλλον το αντρικό κοινό τις αντιμετωπίζει με έναν ανεξήγητο ρατσισμό, αφήνοντας σχόλια που σε κάποιες περιπτώσεις είναι ιδιαιτέρως σκληρά και βάναυσα. Δεν είναι μόνο τα σεξιστικά αστεία που σε κάνουν έξαλλο, είναι και η καχυποψία με την οποία τις αντιμετωπίζουν όσοι δεν έχουν καν ασχοληθεί μαζί τους. «Μας πληγώνουν, ούτε καν μας έχουν δει κι απειλούν να μας πετάξουν ντομάτες και γιαούρτια» λένε φανερά ενοχλημένες.

Παρασκευή βράδυ, έχει μόλις τελειώσει το εξαιρετικό live τους (το οποίο μαγνητοσκοπήθηκε για την κρατική τηλεόραση) και ξαφνικά βρίσκονται εν μέσω συνεντεύξεων και μιας δημοσιότητας που τις ξαφνιάζει. Η Deppy (Δέσποινα), Eeerie (Ειρήνη) και Adiallakti (Όλγα) είναι αδελφές με καταγωγή από τον Πόντο, που μεγάλωσαν στην Κομοτηνή. Είναι 21, 22 και 18 αντίστοιχα, φοιτήτριες και οι τρεις τους. Η Δέσποινα σπουδάζει οδοντοτεχνίτης και οι άλλες δύο Διοίκηση Επιχειρήσεων. «Οι γονείς μας είναι περήφανοι για μας και μας υποστηρίζουν τρελά, κι ας παραπονιούνται καμιά φορά για το μαλλί μας και τα φαρδιά παντελόνια» λέει η Ειρήνη, εξηγώντας το λόγο που αποχώρησαν από το X-Factor στον ημιτελικό: «Δεν προσδοκούσαμε τίποτα, ούτε και υπήρχε λόγος να πάμε, δηλώσαμε συμμετοχή απλά για την πλάκα μας κι επειδή επέμεναν οι συγγενείς μας. Οι κριτές δεν πρόλαβαν να δουν αυτό που μπορούμε να κάνουμε. Πρέπει να σου πω ότι αυτό που βγαίνει στο γυαλί δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, όλοι παίζουν ένα ρόλο. Μπροστά στην κάμερα σου μιλάνε με το χειρότερο τρόπο και πίσω απ' αυτή σε αντιμετωπίζουν φιλικά και σε χαιρετάνε. Όλα γίνονται για την τηλεθέαση. Γι' αυτό σηκώθηκε κι έφυγε η Deppy κι αναγκαστήκαμε ν' αποχωρήσουμε. Αυτό που μας ενόχλησε περισσότερο είναι τα λόγια που ακούστηκαν, ότι βάζουν το χέρι τους στη φωτιά πως αποκλείεται να κάνουμε καριέρα. Δεν μπορεί να βλέπεις τρία κορίτσια που προσπαθούν να κάνουν κάτι δικό τους και να το λες αυτό». Τρία κορίτσια που -πρέπει να σημειωθεί- κάνουν ρίμες την καθημερινότητά τους και γράφουν στίχους αυστηρά προσωπικούς. Ακόμα και τα κομμάτια τους που γράφτηκαν όταν ξεκίνησαν το 2000, όταν ήταν 12 και 13 χρονών, με στίχους που ακούγονται σήμερα αφελείς, είχαν έναν «τσαμπουκά» και έλεγαν αλήθειες που δεν ακούς συχνά στην ελληνική ποπ. Η Ειρήνη ραπάρει τους στίχους του «χιτ» τους «Ό,τι και να πω» και μου εξηγεί το στόρι που κρύβεται πίσω τους: το είχα γράψει για ένα περιστατικό στο σχολείο που με σημάδεψε» λέει. «Ήταν 25 Μαρτίου και ως άριστη μαθήτρια έπρεπε να πάρω τη σημαία. Την 28ηΟκτωβρίου έκαναν δήθεν κλήρωση και την έχασα, αυτήν τη φορά δεν μου την έδιναν λόγω εμφάνισης. Υποσχέθηκα να πάω όπως πρέπει, αλλά μάλλον ήταν άλλος ο λόγος. Τη μέρα της παρέλασης φόρεσα κι εγώ το φαρδύ μου παντελόνι, το καπελάκι μου ανάποδα, πήρα μια σημαία και πήγα πίσω απ' την παρέλαση κι έστελνα φιλάκια στους επίσημους! Την επόμενη μέρα με έστειλαν με αλλαγή περιβάλλοντος στην Ξάνθη για απρεπή συμπεριφορά. Μπορεί να αναγκαζόμουν να ξυπνήσω στις 5.30 κάθε πρωί, αλλά δεν κατάφεραν να με τσαλακώσουν». Οι Μέδουσες ετοιμάζονται να βουτήξουν στα βαθιά, ξεφεύγοντας από το underground που κινούνταν αναγκαστικά μέχρι σήμερα. «Δεν έχουμε συγκεκριμένα σχέδια», λένε, «περιμένουμε, κι ό,τι έρθει. Θέλεις να μάθεις γιατί μας λένε "Μέδουσες"; Επειδή μας άρεσε που αφήνουν σημάδια χωρίς να σ' ακουμπήσουν. Όπως εμείς»...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ