The last of the international Famous country gentlemen

The last of the international Famous country gentlemen Facebook Twitter
0
Ηχογράφησες το άλμπουμ σου στο Βερολίνο, σωστά; Εκεί είναι πλέον η μόνιμη κατοικία σου;

Όχι. Τώρα είμαι στο Λονδίνο. Από το Βερολίνο έχω φύγει εδώ και 4 χρόνια. Έμεινα στο Παρίσι για 1-2 χρόνια, μετά στο Τέξας για έναν χρόνο και τους τελευταίους 8 μήνες γυρίζω, κάνοντας περιοδείες.

Ποια ήταν η βασική σου επιρροή στην ηχογράφηση των τραγουδιών του «Last of the country gentlemen»;

Αν έχεις ακούσει το άλμπουμ, ουσιαστικά το πράγμα μιλάει από μόνο του. Η αιτία για να γραφτούν αυτά τα τραγούδια ήταν ένας καταστροφικός χωρισμός με τη γυναίκα μου.

Η μουσική σου είναι αρκετά μινιμαλιστική, λιτή. Πώς θα τη χαρακτήριζες; Country; Bluegrass;

Αν θα ‘πρεπε να τη χαρακτηρίσω με μια λέξη, θα την ονόμαζα country, κυρίως επειδή αφηγείται ιστορίες και είναι εξομολογητική.

Μίλησέ μου για τη συνεργασία σου με τον Dustin O’Halloran.

Ηχογράφησα ένα κομμάτι με τον Dustin ως b-side. Είναι παλιός μου φίλος και ζει στο Βερολίνο αυτό το διάστημα. Είναι φανταστικός συνθέτης και πολύ ταλαντούχος μουσικός – συστήνω ανεπιφύλακτα όλες τις δουλειές του.

Επίσης, έχεις συνεργαστεί και με την Bat for Lashes.

Όντως, στον πρώτο της δίσκο, «Fur and Gold». Μου ζήτησε να παίξω και το έκανα. Μέχρι τότε δεν τη γνώριζα, όπως κι ο περισσότερος κόσμος. Ήταν απλώς ένα κορίτσι απ’ το Μπράιτον.

Τι έχουμε να περιμένουμε απ’ το λάιβ σου στην Αθήνα;

Κομμάτια απ’ το «Last of the country gentlemen», συν κάποια «φρικτά» αστεία στο ενδιάμεσο των τραγουδιών. Χιούμορ κι ένα καλό σόου. Ξέρεις πώς είναι ο χώρος που παίζω;

Παίζεις στο Bios. Πιστεύω ότι η μια του αίθουσα είναι ιδανική για τη μουσική σου, αν επιλέξεις να παίξεις με ακουστική κιθάρα, για παράδειγμα.

Το σετ θα είναι με μια ακουστική κιθάρα - η όλη τουρνέ, άλλωστε, είναι βασισμένη στα κομμάτια του άλμπουμ. Βέβαια, η φύση των τραγουδιών είναι αρκετά «βαριά», γι’ αυτό και προσπαθώ να το ελαφρύνω με τα αστεία που λέω επί σκηνής. Αυτό εξαρτάται και απ’ το κοινό, από το μέρος της Ευρώπης όπου παίζω, απ’ το αν το κοινό καταλαβαίνει καλά αγγλικά, οπότε μπορεί το σετ να μεγαλώσει σε διάρκεια. Αν κι αυτό είναι λίγο επικίνδυνο, λόγω της βαρύτητας των τραγουδιών, όπως είπα.

Ποια είναι η αντίδραση του κοινού σ’ αυτά τα τραγούδια;

Συνήθως είναι πολύ καλή. Να σου πω την αλήθεια, δεν περίμενα ν’ αρέσουν σε τόσο κόσμο. Έγραψα τα τραγούδια κυρίως για θεραπευτικούς λόγους, για μένα. Όταν τα έπαιξα για πρώτη φορά, άρεσαν στον κόσμο, οπότε άρχισα να τα λέω πιο συχνά στα λάιβ κι έβλεπα πως άγγιζαν το κοινό, αν και είναι πολύ εξομολογητικά.

Το άλμπουμ σου πήρε πολύ καλές κριτικές,ειδικά στην Ευρώπη

Απ’ ό,τι φαίνεται, έχετε πολύ καλό γούστο εδώ! Η Αμερική είναι πολύ συντηρητική. Δεν νομίζω πως είναι έτοιμη ν’ ακούσει δεκάλεπτα country τραγούδια.

Νομίζω πως δεν παίζεις πια κομμάτια της πρώην μπάντας σου, της Lift to Experience.

Όχι, όχι. Εδώ και πολλά χρόνια δεν το κάνω αυτό.

Είναι τελειωμένη υπόθεση, δηλαδή.

Προς το παρόν, ναι. Θέλω να παίζω τα country τραγούδια που γράφω αυτήν τη στιγμή.

Ακούς καθόλου μουσική σύγχρονων μουσικών;

Όχι, εκτός κι αν γνωρίζω κάποιον προσωπικά. Ή αν τον δω σε κάποιο φεστιβάλ και μετά αναζητήσω τη μουσική του. Αλλά πιο πολύ ακούω παλιότερα πράγματα, country κυρίως.

Βλέπεις ταινίες; Η μουσική σου θα ταίριαζε σ’ ένα σύγχρονο γουέστερν σαν τη «Δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από τον δειλό Ρόμπερτ Φορντ».

Ναι. Ποιος είχε κάνει το σάουντρακ γι’ αυτό το φιλμ; Δεν ήταν ο Warren Ellis;

Ναι, ήταν ο Warren Ellis με τον Nick Cave.

Αυτό ήταν ένα πολύ καλό σάουντρακ. Απ’ τις καλύτερες δουλειές και των δύο. Δεν έχω την ευχέρεια ν’ ακούω πολλή μουσική όταν είμαι σε τουρνέ.

Με τη λογοτεχνία πώς τα πας;

Μ’ αρέσει να διαβάζω για την όπερα, αν και δεν μ’ αρέσει τόσο να την ακούω! Διαβάζω αυτό τον καιρό έναν οδηγό για την όπερα του Denis Forman με τον τίτλο A night at the opera: An irreverent guide. Το τελευταίο βιβλίο που διάβασα ήταν το Just Kids της Patti Smith, όπως και το The rest is noise του Alex Ross, που ήταν πολύ καλό. Προσπαθώ να διαβάζω κάθε εβδομάδα τον «Economist» - δεν ξέρω αν αυτό μετρά ως λογοτεχνία.

Έχεις ξανάρθει στην Ελλάδα;

Ναι. Έχω παίξει στο παρελθόν στο Μικρό Μουσικό Θέατρο. Πάνε χρόνια από τότε, πρέπει να ήταν το 2005 ή το 2006 - μάλλον αρχές του 2006. Επίσης, ήμουν στην Αθήνα το 1998, όταν διέσχιζα την Ευρώπη μ’ ένα σακίδιο στον ώμο. Είχα πάρει το πλοίο απ’ το Μπρίντιζι για την Πάτρα και από εκεί πήρα το τρένο για την Αθήνα. Οπότε, είχα την ευκαιρία να δω την πόλη πριν και μετά τους Ολυμπιακούς, την επίδραση που είχαν πάνω της. Έχω να έρθω στην Ελλάδα περισσότερο από 5 χρόνια, αλλά διαβάζω στις εφημερίδες για την απογοήτευση που υπάρχει εκεί, για τα κινήματα και όλα αυτά.


Υπάρχει μεγάλη οικονομική κρίση στη χώρα.

Το γνωρίζω. Ελπίζω να τα βγάζετε πέρα. Δεν είναι εύκολο να βρίσκονται όλοι οι άνθρωποι στο ίδιο βιοτικό επίπεδο. Αλλά μια χώρα που έχει ανακαλύψει το 97% της φιλοσοφίας του δυτικού κόσμου, δεν μπορεί, θα έχει ακόμα κάποιους έξυπνους ανθρώπους για να βρουν λύση στα προβλήματά της.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM