Κίτρινα Ποδήλατα

Κίτρινα Ποδήλατα Facebook Twitter
0
Το τραγούδι σας με τίτλο «Θα πάρω φόρα» συνδέθηκε με τα γεγονότα του Δεκέμβρη του 2008. Εμπνέεστε από την πολιτική; Τι άλλο αποτελεί πηγή έμπνευσης για εσάς;

Δεν θα μπορούσε να μας εμπνέει η πολιτική, παρά μόνον τα αποτελέσματά της, αφού δεν έχει ως επίκεντρο την ευημερία και το καλό του πολίτη που υποτίθεται ότι υπηρετεί! Άρα, η κοινωνική κατάσταση και ο καθημερινός άνθρωπος μας απασχολούν περισσότερο απ' όλα, και ιδιαίτερα η νεολαία που θα πληρώσει όλα αυτά τα χρόνια της διαφθοράς, της αναξιοκρατίας και του βολέματος. Φταίει η πολιτεία, αλλά φταίμε κι εμείς, οπότε εμείς προσπαθούμε μέσα απ' τα τραγούδια μας να περιγράψουμε μια κατάσταση, να ταρακουνήσουμε ίσως κάποιες συνειδήσεις, να περάσουμε πάντα αισιόδοξα τελικά μηνύματα και να κρατάμε με τις όποιες δυνάμεις μας σε εγρήγορση και προβληματισμό τους νέους ανθρώπους στην εποχή της αποδιοργάνωσης και των κάκιστων ισορροπιών. Το θεωρούμε σε κάποιο βαθμό χρέος μας, απ' τη στιγμή που νιώθουμε ακριβώς αυτούς τους προβληματισμούς και αγωνίες για το αύριο.

Το νέο σας άλμπουμ με τίτλο «10+» σφραγίζει τα 10 χρόνια πορείας σας στη δισκογραφία. Πόσο πιο «ώριμοι» νιώθετε δισκογραφικά μετά από 8 προσωπικά άλμπουμ;

Δέκα χρόνια με οκτώ προσωπικές παραγωγές αλλά κι άλλες δυο σε παράλληλη δισκογραφία, καθώς και πολλές και δύσκολες περιοδείες πάνω-κάτω ανά την Ελλάδα οπωσδήποτε μας έχουν δώσει εμπειρίες και κάποια γνώση που όλο και διευρύνεται πιο ουσιαστικά και πρακτικά πια. Το σημαντικό είναι ότι ιδιαίτερα τα τελευταία 4-5 χρόνια βρήκαμε μέσα από τη διαδικασία των ζωντανών εμφανίσεων αλλά και το στούντιο (τα οποία για εμάς είναι άρρηκτα συνδεδεμένα) τον ήχο μας, τον τρόπο έκφρασής μας, τη θεματολογία μας, τα οποία έχουμε πάντα τη διάθεση να τα εξελίσσουμε και να τα πηγαίνουμε ακόμα ένα βήμα πιο πέρα κάθε φορά. Είμαστε πιο ώριμοι απ' τον προηγούμενο χρόνο και πιο άπειροι απ' τον επόμενο... Κλείσαμε δέκα χρόνια. Δεν είναι και πάρα πολλά, αλλά ούτε και λίγα. Έχουμε πάρα πολλά να μάθουμε ακόμη στα επόμενα που έρχονται. Η αξία των δέκα χρόνων δεν έγκειται τόσο στην ποσότητά τους αλλά στον τρόπο που τα αντέξαμε και στη φιλοσοφία με την οποία συνεχίζουμε.

Όταν ξεκινούσατε είχατε φανταστεί αυτή την επιτυχία;

Κανείς δεν ξέρει τι πρόκειται να γίνει στην πορεία του όταν ξεκινά, εκτός κι αν το σύστημα και τα μέσα που έχει και που τον έχουν «επιβάλει» στον χώρο με το έτσι θέλω έχουν προ-διαγράψει την πορεία του. Αυτό, όμως, καλλιτεχνικά δεν έχει καμιά αξία, οπότε σας απαντάμε πως εμείς δεν νιώθουμε ότι έχουμε κάνει κάποια ιδιαίτερη επιτυχία, τουλάχιστον όπως το κλίμα της εποχής την αναδεικνύει. Για εμάς επιτυχία είναι κάποια χρόνια μετά, όταν θα έχουμε ολοκληρώσει αυτό που η μπάντα μας έχει να δώσει, να κάνουμε απολογισμό και να διαπιστώσουμε πως αφήσαμε πίσω μας έστω κι ένα διαχρονικό τραγούδι που θα μπορεί να εμπνέει και να οδηγεί και τις επόμενες γενιές.

Έχει συμβεί ποτέ κάποιο ευτράπελο κατά τη διάρκεια ενός live ή κάτι που να σας έφερε σε αμηχανία;

Κάποια στιγμή που παίζαμε στην Καβάλα, στην Κεραμωτή, κάθε τόσο, εκεί που τραγουδάγαμε, καταπίναμε άθελά μας κουνούπια που πέταγαν γύρω μας κατά εκατομμύρια και τα τράβαγαν τα φώτα! Και κάθε τόσο σταματάγαμε να πάμε να τα φτύσουμε όσο πιο ευγενικά μπορούσαμε, ενώ στο τέλος της συναυλίας ήμασταν παραμορφωμένοι απ' τα τσιμπήματα.

Αυτή την εποχή ξεκινάτε εμφανίσεις στην Αρχιτεκτονική, στο Γκάζι. Ποιο είναι το concept των εμφανίσεων αυτών;

Πρόκειται για μια παραγωγή την οποία ονειρευόμαστε πολλά χρόνια τώρα και δουλεύαμε γι' αυτήν με μεγάλη ένταση, μεθοδικά και με στόχο να την υλοποιήσουμε όταν θα γιορτάζουμε με το άλπμουμ «+10» τα δέκα μας χρόνια στον χώρο. Ο χώρος της Αρχιτεκτονικής, ο οποίος φιλόξενα και πολύ ζεστά δέχτηκε να μεταμορφωθεί για τις ανάγκες της παραγωγής αυτής πιστεύουμε ότι είναι η καταλληλότερη επιλογή για εμάς! Θα υπάρξει ένα σκηνικό το οποίο, υποστηρίζοντας αρκετά τετραγωνικά οθονών τελευταίας τεχνολογίας led, θα έχει τη δυνατότητα να αλλάζει μορφή και θέσεις κατά τη διάρκεια του προγράμματος, ώστε να δίνει κάθε τόσο νέα προοπτική στις εικόνες που θα ντύνουν απολύτως συγχρονισμένα κάθε κίνηση της live μπάντας επί σκηνής! Ξεχωριστά video-art, σκηνοθετημένα ειδικά για κάθε τραγούδι αλλά και σχεδιασμός φωτισμών επίσης απόλυτα συγχρονισμένων με κάθε νότα της συναυλίας θα συνδυάζονται με παράλληλες προβολές, δημιουργώντας πολλές φορές τρισδιάστατη προοπτική, ενώ θα μας δίνουν τη δυνατότητα να «συμπράξουμε» με μουσικούς, καλλιτέχνες και ερμηνευτές επί σκηνής, έστω κι αν δεν είναι εκεί! Έτσι, έχουμε συνδυάσει πολλές μορφές τεχνών όπως ο χορός, η φωτογραφία, το body percussion, ευελπιστώντας να προτείνουμε κάτι νέο και διαφορετικό στα δεδομένα της ελληνικής ροκ-έντεχνης live σκηνής. Τέλος, θα υπάρχει και η real-time σκηνοθεσία του συγκροτήματος επί σκηνής από δέκα κάμερες, ενώ το κοινό θα έχει την ευκαιρία και τη δυνατότητα σε σημεία του προγράμματος να επιλέξει το ίδιο πώς θα συνεχιστεί και τι θα ακούσει! Σε ένα σημαντικό σημείο της παράστασης θα ενσωματωθούν και guests μουσικοί που θα εμπλουτίσουν το ηχόχρωμα της συναυλίας. Η διάρκεια του προγράμματος είναι κάτι παραπάνω από τρεισήμισι ώρες.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ