Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς

Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς Facebook Twitter
Οι νεο-πανκ μεσσίες Idles - στο μέσο ο τραγουδιστής τους Joe Talbot, η ριζοσπαστική "αυθεντικότητα" του οποίου αμφισβητείται λόγω της μεσοαστικής του ανατροφής
0

«Τον νταή παριστάνει; Δεν καταλαβαίνω. Ποτέ μου δεν ισχυρίστηκα ότι προέρχομαι από την εργατική τάξη!», δήλωνε προχθές αγανακτισμένος ο τραγουδιστής των Idles, Joe Talbot στον δημοσιογράφο του Independent, καθώς αναφερόταν στον τραγουδιστή του ντουέτου των Sleaford Mods, Jason Williamson.

Η ιδεολογική διαμάχη ανάμεσα στις δύο εμβληματικές μορφές της σύγχρονης εναλλακτικής σκηνής – και ηγετικές μορφές δύο απολύτως καταξιωμένων γκρουπ που προσεγγίζουν με έντονες πολιτικές αναφορές την τρέχουσα κοινωνική κατάσταση στη Βρετανία – διεξάγεται εδώ και κάμποσο καιρό.

Τον τελευταίο χρόνο, ο καυστικός βάρδος μιας σύγχρονης πολιτισμικής δυσανεξίας από το Νότιγχαμ, τρολάρει αλύπητα στα social media αλλά και στον Τύπο, τους επίσης αγαπημένους των κριτικών αλλά και του κοινού, νεο-πανκ μεσσίες Idles, κατηγορώντας τους ότι οικειοποιούνται ψευδώς τη φωνή της εργατικής τάξης.

Ο στόχος μας ως μπάντα είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση – πολιτική και προσωπική – στην οποία μπορούν να συμμετέχουν νιώθοντας ασφαλείς και να εκφράσουν την άποψή τους και οι πιο ευάλωτοι από μας.

Και η αιτιολόγηση είναι το γεγονός ότι ο Talbot μεγάλωσε ως παιδί μεσοαστών γονιών σε εύπορο προάστιο του Έξετερ – ο μπαμπάς καλλιτέχνης, η μαμά εφοριακός – και ως εκ τούτου η αριστερή / εξεγερσιακή ρητορική που εκφράζει με τους στίχους του είναι προσποιητή και fake. Για την ακρίβεια, «γεμάτη κλισέ, χειριστική, προσβλητική και πολύ μέτρια», όπως δήλωσε πρόσφατα ο Williamson.

Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς Facebook Twitter
Sleaford Mods: Andrew Fearn και Jason Williamson

Οι επιθέσεις έχουν σοκάρει τον Talbot όπως λέει στη συνέντευξή του: «Η ιδέα και μόνο ότι δεν μπορώ να μιλήσω για τη λιτότητα ή για τις τράπεζες τροφίμων – ότι δεν μπορώ να πω ότι είναι θεμελιωδώς λάθος να έχει τράπεζες τροφίμων μια από τις πλουσιότερες οικονομίες στον κόσμο – επειδή έχω τη δυνατότητα να ταΐσω το παιδί μου; Τι σκατά ζόρι τραβάει αυτό το άτομο;»

Το πιο άσχημο είναι ότι αυτή η κριτική προέρχεται από κάποιον που μέχρι τώρα έβλεπε ως ήρωα ο Talbot.


«Μου επιτέθηκε προσωπικά και ξαφνικά όλοι μοιάζουν να αμφισβητούν την αυθεντικότητά μου. Τελικά όμως πιο πολύ με έχει ενοχλήσει η δική μου αντίδραση. Πώς επιτρέπω δηλαδή σε κάποιον που δε με ξέρει, να με επηρεάζει έτσι; Οπότε, ναι, δεν είναι ήρωάς μου πλέον».

«Το να εκδηλώνεις συμπόνια δε σημαίνει ότι νομιμοποιεί κάποιον να σε κάνει σάκο του μποξ. Ο στόχος μας ως μπάντα είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση – πολιτική και προσωπική – στην οποία μπορούν να συμμετέχουν νιώθοντας ασφαλείς και να εκφράσουν την άποψή τους και οι πιο ευάλωτοι από μας. Απλά το κάνουμε αυτό με υπόκρουση μια έντονη και βίαιη μουσική».

 

  

 

 

Με στοιχεία από τον Independent

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT