H Willow Smith και η αναβίωση του ποπ-πανκ

H Willow Smith και η αναβίωση του ποπ-πανκ Facebook Twitter
Φωτο: Kevin Mazur/Getty Images for Savage X Fenty Show Vol. 2 Presented by Amazon Prime Video
0

Σίγουρα, κανείς δεν περίμενε ότι το 2021 το ποπ-πανκ θα ερχόταν πάλι στο προσκήνιο. Κι όμως, νεαροί μουσικοί όπως η Olivia Rodrigo και ο Lil Nas X φαίνεται ότι το τιμούν, κυριαρχώντας μάλιστα στα τσαρτ. Μέχρι και ο Machine Gun Kelly παράτησε το ραπ και το γύρισε στο συγκεκριμένο μουσικό είδος με το περσινό του άλμπουμ «Tickets to my downfall».

Για όσους δεν θυμούνται το ποπ-πανκ, ήταν το μουσικό είδος που μεσουρανούσε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές των ’00s. Βέβαια, κάποιος θα μπορούσε να πει ότι, ακόμα και από τη δεκαετία του ’70, όποιο συγκρότημα έπαιζε πανκ και φλέρταρε με την ποπ, π.χ. οι Buzzcocks, ήταν αυτομάτως ποπ-πανκ. 

Για να μην τα μπερδεύουμε όμως, εδώ αναφερόμαστε στη φουρνιά σχημάτων που βγήκαν αμέσως μετά ή την ίδια περίοδο με το γκραντζ. Γκρουπ όπως οι Green Day, Blink 182, οι Sum 41, ακόμη και οι My Chemical Romance, που έπαιζαν μια πιο fun, ανάλαφρη εκδοχή του πανκ, ραδιοφωνική και εντελώς mainstream από κάποιο σημείο κι έπειτα και αφορούσαν περισσότερο την Αμερική. Όχι ότι δεν ακούγαμε πολύ καλά άλμπουμ, αλλά έπρεπε να φτάσουμε στο 2005 και το «American Idiot» των Green Day για να αποκτήσει μια μορφή σοβαρού πολιτικού σχολιασμού. 

Από κει αντλεί η ποπ-πανκ σκηνή της GenZ που, αν εξαιρέσεις τον MGK, είναι, ως επί το πλείστον, γυναικεία και εντελώς queer. Σύμφωνα με την «Guardian», είναι γεμάτο κορίτσια που δεν είχαν καν γεννηθεί τότε ή ήταν πολύ μικρά για να προλάβουν τη σκηνή. Μεγάλωσαν όμως με τις ταινίες της Disney και του Nickelodeon, σταρ όπως η Lindsay Lohan, η Miley Cyrus και η Hilary Duff, που εκθείαζαν μια μορφή ροκ αλτερνατίβας, και με τη μουσική της Avril Lavigne, που εμφανίζεται ως η κυριότερη μουσική τους επιρροή. H τελευταία κυκλοφόρησε το ντεμπούτο άλμπουμ της «Let Go» το 2002. 

Μια σειρά από «τίμια» τραγούδια που μιλούν για το άγχος και τα «ψεύτικα» άτομα που την περιτριγυρίζουν λόγω της φήμης της, τίγκα στους ενδυναμωτικούς στίχους του στυλ «I’ll just love me instead». Υπάρχει μια αμηχανία σε σχέση με το πώς να το αντιμετωπίσεις και, παρά την αρνητική προδιάθεση, δεν ακούγεται τόσο κακό με την πρώτη ακρόαση. 

Επιπλέον, δεν είναι τόσο λευκό. Σε αυτό συνέβαλε η εμφάνιση του ΜeΤoo, αποκαθηλώνοντας αρκετούς πρωταγωνιστές της προηγούμενης γενιάς. Επίσης, εμπλουτίζεται με το στοιχείο της συναισθηματικής ωριμότητας που έλειπε από τα παλιότερα συγκροτήματα, τα οποία τραγουδούσαν για μια πιο κοινότοπη καθημερινότητα. Αυτή η αναβίωση φαίνεται να συμβαίνει και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, και στην Αμερική και στη Βρετανία. 

willy-smith
To «Lately I feel everything», είναι το τέταρτο στη σειρά άλμπουμ της Willow Smith. 

Στο επίκεντρο θα έλεγε κανείς ότι βρίσκεται η τελευταία δουλειά της 20χρονης Willow Smith. To «Lately I feel everything», το τέταρτο στη σειρά άλμπουμ της πατάει ολόκληρο πάνω σε ποπ-πανκ και ροκ φόρμες. Έρχεται σε αντίθεση με τους Rodrigo και Lil Nas X που απλά περιλάμβαναν τέτοιας αισθητικής κομμάτια στα άλμπουμ τους. Αν και κυκλοφόρησε στα τέλη του Αυγούστου, δεν πήγε ψηλά στα τσαρτ. Είναι ένας δίσκος, όμως, που συζητιέται ακόμα και όχι απαραίτητα επειδή ανήκει μία από τις ελάχιστες μαύρες δημιουργούς που ασχολούνται με ένα κατεξοχήν λευκό είδος μουσικής. 

Είναι μια αρκετά περίεργη κυκλοφορία επειδή δεν έχει γίνει ακριβώς με σκοπό να πουλήσει, κι ας έχει βγει από μια μεγάλη πολυεθνική και μία από τις ανερχόμενες σταρ της εποχής, δεδομένου ότι περιέχει κομμάτια που δεν ακούς στο mainstream αμερικανικό ραδιόφωνο πια.

Μια σειρά από «τίμια» τραγούδια που μιλούν για το άγχος και τα «ψεύτικα» άτομα που την περιτριγυρίζουν λόγω της φήμης της, τίγκα στους ενδυναμωτικούς στίχους του στυλ «I’ll just love me instead». Υπάρχει μια αμηχανία σε σχέση με το πώς να το αντιμετωπίσεις και, παρά την αρνητική προδιάθεση, δεν ακούγεται τόσο κακό με την πρώτη ακρόαση. 

«Η Willow Smith αποτελεί ένα παράδοξο στη μουσική», έγραψαν στους «New York Times», «και όχι μόνο λόγω της καταγωγή της». Οι επιλογές της είναι αυτές που ξαφνιάζουν. Ή μήπως όχι; Παιδί ενός από τα διασημότερα και ισχυρότερα ζευγάρια στο Χόλιγουντ, του Will Smith και της Jada Pinkett Smith, έχει έναν μεγαλύτερο αδερφό, τον Jaden Smith.

Φαίνεται ότι ακολουθεί τα χνάρια της μητέρας όταν πρωτοξεκινούσε την καριέρα της, που σχημάτισε τη μέταλ μπάντα Wicked Wisdom το 2002. Η Willow δεν προτίμησε να δοκιμάσει τις δυνάμεις της στην ηθοποιία, όπως ο αδελφός της, που πρωταγωνίστησε σε μια σειρά από ταινίες μαζί με τον πατέρα του. Η Willow από τα δέκα της έβγαζε τραγούδια, ενώ στα δεκαπέντε της κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ, το «Ardipithecus», αποκλειστικά με δικές της συνθέσεις που φλέρταραν με την ψυχεδελική σόουλ. 

WILLOW, Avril Lavigne - G R O W ft. Travis Barker

Στο καινούργιο της άλμπουμ έχει βάλει το χέρι του στην παραγωγή ο Travis Barker των Blink-182 που τελευταία ακούγεται περισσότερο για τη σχέση του με την Kourtney Kardashian παρά για οτιδήποτε σχετικό με τη μουσική, ενώ συμμετέχει και η Avril Lavigne.

Πάντως, η πιο αρνητική κριτική που έχει δεχτεί η Smith, που πρόσφατα αποκάλυψε στο τηλεοπτικό talk show της μητέρας της «Red Table Talk» ότι είναι polyamorous, είναι πως το «Lately I feel everything» παραείναι αισιόδοξο άλμπουμ. Δεν γίνεται να μη σκεφτεί κανείς ότι εφόσον έχει τόσο διάσημους γονείς και τόσα λεφτά, έχει την άνεση να κάνει ό,τι θέλει, χωρίς καμιά ιδιαίτερη δυσκολία, όπως θα συνέβαινε π.χ. σε ένα απλό μαύρο κορίτσι που έχει γεννηθεί στα προάστια του Λονδίνου και της αρέσει η πανκ μουσική. Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι καθόλου αμελητέο αυτό που κάνει.  

Πρόκειται για μια φάση που περνάει; Θα δείξει. Είναι απλώς μια μόδα όλο αυτό το νέο-πανκ κίνημα; Και πάλι, θα δείξει…   

WILLOW - Lipstick (Official Visual)



 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ