H Willow Smith και η αναβίωση του ποπ-πανκ

H Willow Smith και η αναβίωση του ποπ-πανκ Facebook Twitter
Φωτο: Kevin Mazur/Getty Images for Savage X Fenty Show Vol. 2 Presented by Amazon Prime Video
0

Σίγουρα, κανείς δεν περίμενε ότι το 2021 το ποπ-πανκ θα ερχόταν πάλι στο προσκήνιο. Κι όμως, νεαροί μουσικοί όπως η Olivia Rodrigo και ο Lil Nas X φαίνεται ότι το τιμούν, κυριαρχώντας μάλιστα στα τσαρτ. Μέχρι και ο Machine Gun Kelly παράτησε το ραπ και το γύρισε στο συγκεκριμένο μουσικό είδος με το περσινό του άλμπουμ «Tickets to my downfall».

Για όσους δεν θυμούνται το ποπ-πανκ, ήταν το μουσικό είδος που μεσουρανούσε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές των ’00s. Βέβαια, κάποιος θα μπορούσε να πει ότι, ακόμα και από τη δεκαετία του ’70, όποιο συγκρότημα έπαιζε πανκ και φλέρταρε με την ποπ, π.χ. οι Buzzcocks, ήταν αυτομάτως ποπ-πανκ. 

Για να μην τα μπερδεύουμε όμως, εδώ αναφερόμαστε στη φουρνιά σχημάτων που βγήκαν αμέσως μετά ή την ίδια περίοδο με το γκραντζ. Γκρουπ όπως οι Green Day, Blink 182, οι Sum 41, ακόμη και οι My Chemical Romance, που έπαιζαν μια πιο fun, ανάλαφρη εκδοχή του πανκ, ραδιοφωνική και εντελώς mainstream από κάποιο σημείο κι έπειτα και αφορούσαν περισσότερο την Αμερική. Όχι ότι δεν ακούγαμε πολύ καλά άλμπουμ, αλλά έπρεπε να φτάσουμε στο 2005 και το «American Idiot» των Green Day για να αποκτήσει μια μορφή σοβαρού πολιτικού σχολιασμού. 

Από κει αντλεί η ποπ-πανκ σκηνή της GenZ που, αν εξαιρέσεις τον MGK, είναι, ως επί το πλείστον, γυναικεία και εντελώς queer. Σύμφωνα με την «Guardian», είναι γεμάτο κορίτσια που δεν είχαν καν γεννηθεί τότε ή ήταν πολύ μικρά για να προλάβουν τη σκηνή. Μεγάλωσαν όμως με τις ταινίες της Disney και του Nickelodeon, σταρ όπως η Lindsay Lohan, η Miley Cyrus και η Hilary Duff, που εκθείαζαν μια μορφή ροκ αλτερνατίβας, και με τη μουσική της Avril Lavigne, που εμφανίζεται ως η κυριότερη μουσική τους επιρροή. H τελευταία κυκλοφόρησε το ντεμπούτο άλμπουμ της «Let Go» το 2002. 

Μια σειρά από «τίμια» τραγούδια που μιλούν για το άγχος και τα «ψεύτικα» άτομα που την περιτριγυρίζουν λόγω της φήμης της, τίγκα στους ενδυναμωτικούς στίχους του στυλ «I’ll just love me instead». Υπάρχει μια αμηχανία σε σχέση με το πώς να το αντιμετωπίσεις και, παρά την αρνητική προδιάθεση, δεν ακούγεται τόσο κακό με την πρώτη ακρόαση. 

Επιπλέον, δεν είναι τόσο λευκό. Σε αυτό συνέβαλε η εμφάνιση του ΜeΤoo, αποκαθηλώνοντας αρκετούς πρωταγωνιστές της προηγούμενης γενιάς. Επίσης, εμπλουτίζεται με το στοιχείο της συναισθηματικής ωριμότητας που έλειπε από τα παλιότερα συγκροτήματα, τα οποία τραγουδούσαν για μια πιο κοινότοπη καθημερινότητα. Αυτή η αναβίωση φαίνεται να συμβαίνει και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, και στην Αμερική και στη Βρετανία. 

willy-smith
To «Lately I feel everything», είναι το τέταρτο στη σειρά άλμπουμ της Willow Smith. 

Στο επίκεντρο θα έλεγε κανείς ότι βρίσκεται η τελευταία δουλειά της 20χρονης Willow Smith. To «Lately I feel everything», το τέταρτο στη σειρά άλμπουμ της πατάει ολόκληρο πάνω σε ποπ-πανκ και ροκ φόρμες. Έρχεται σε αντίθεση με τους Rodrigo και Lil Nas X που απλά περιλάμβαναν τέτοιας αισθητικής κομμάτια στα άλμπουμ τους. Αν και κυκλοφόρησε στα τέλη του Αυγούστου, δεν πήγε ψηλά στα τσαρτ. Είναι ένας δίσκος, όμως, που συζητιέται ακόμα και όχι απαραίτητα επειδή ανήκει μία από τις ελάχιστες μαύρες δημιουργούς που ασχολούνται με ένα κατεξοχήν λευκό είδος μουσικής. 

Είναι μια αρκετά περίεργη κυκλοφορία επειδή δεν έχει γίνει ακριβώς με σκοπό να πουλήσει, κι ας έχει βγει από μια μεγάλη πολυεθνική και μία από τις ανερχόμενες σταρ της εποχής, δεδομένου ότι περιέχει κομμάτια που δεν ακούς στο mainstream αμερικανικό ραδιόφωνο πια.

Μια σειρά από «τίμια» τραγούδια που μιλούν για το άγχος και τα «ψεύτικα» άτομα που την περιτριγυρίζουν λόγω της φήμης της, τίγκα στους ενδυναμωτικούς στίχους του στυλ «I’ll just love me instead». Υπάρχει μια αμηχανία σε σχέση με το πώς να το αντιμετωπίσεις και, παρά την αρνητική προδιάθεση, δεν ακούγεται τόσο κακό με την πρώτη ακρόαση. 

«Η Willow Smith αποτελεί ένα παράδοξο στη μουσική», έγραψαν στους «New York Times», «και όχι μόνο λόγω της καταγωγή της». Οι επιλογές της είναι αυτές που ξαφνιάζουν. Ή μήπως όχι; Παιδί ενός από τα διασημότερα και ισχυρότερα ζευγάρια στο Χόλιγουντ, του Will Smith και της Jada Pinkett Smith, έχει έναν μεγαλύτερο αδερφό, τον Jaden Smith.

Φαίνεται ότι ακολουθεί τα χνάρια της μητέρας όταν πρωτοξεκινούσε την καριέρα της, που σχημάτισε τη μέταλ μπάντα Wicked Wisdom το 2002. Η Willow δεν προτίμησε να δοκιμάσει τις δυνάμεις της στην ηθοποιία, όπως ο αδελφός της, που πρωταγωνίστησε σε μια σειρά από ταινίες μαζί με τον πατέρα του. Η Willow από τα δέκα της έβγαζε τραγούδια, ενώ στα δεκαπέντε της κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ, το «Ardipithecus», αποκλειστικά με δικές της συνθέσεις που φλέρταραν με την ψυχεδελική σόουλ. 

WILLOW, Avril Lavigne - G R O W ft. Travis Barker

Στο καινούργιο της άλμπουμ έχει βάλει το χέρι του στην παραγωγή ο Travis Barker των Blink-182 που τελευταία ακούγεται περισσότερο για τη σχέση του με την Kourtney Kardashian παρά για οτιδήποτε σχετικό με τη μουσική, ενώ συμμετέχει και η Avril Lavigne.

Πάντως, η πιο αρνητική κριτική που έχει δεχτεί η Smith, που πρόσφατα αποκάλυψε στο τηλεοπτικό talk show της μητέρας της «Red Table Talk» ότι είναι polyamorous, είναι πως το «Lately I feel everything» παραείναι αισιόδοξο άλμπουμ. Δεν γίνεται να μη σκεφτεί κανείς ότι εφόσον έχει τόσο διάσημους γονείς και τόσα λεφτά, έχει την άνεση να κάνει ό,τι θέλει, χωρίς καμιά ιδιαίτερη δυσκολία, όπως θα συνέβαινε π.χ. σε ένα απλό μαύρο κορίτσι που έχει γεννηθεί στα προάστια του Λονδίνου και της αρέσει η πανκ μουσική. Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι καθόλου αμελητέο αυτό που κάνει.  

Πρόκειται για μια φάση που περνάει; Θα δείξει. Είναι απλώς μια μόδα όλο αυτό το νέο-πανκ κίνημα; Και πάλι, θα δείξει…   

WILLOW - Lipstick (Official Visual)



 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ