H μουσική του Ghostemane «παντρεύει» τον αποκρυφισμό με το industrial και το metal

H μουσική του Ghostemane «παντρεύει» τον αποκρυφισμό με το industrial και το metal Facebook Twitter
Με μια ματιά στους στίχους του Ghostemane καταλαβαίνεις ότι δεν διαφέρει πολύ από τους υπόλοιπους ράπερ. Εξυμνούν τη βία (απέναντι στις γυναίκες) και τη βαθιά κατάθλιψη που τους έχει βαρέσει.
0

Πρόσφατα έπεσα σε μια διαδικτυακή κουβέντα στο Facebook με έναν γνωστό που συνέκρινε το πρόσφατο κομμάτι της Sade με τη δουλειά μιας νεότερης καλλιτέχνιδας.

Παραπονιόταν ότι η Sade αποδείχτηκε κατώτερη των προσδοκιών του, ενώ, αντίθετα, η δουλειά της άλλης ήταν καλύτερη. Γιατί όμως πρέπει ως μουσικόφιλοι να σκάμε για την κάθε Sade, όταν υπάρχει τόση ενδιαφέρουσα μουσική από νέους καλλιτέχνες;


Αυτή η νοσταλγία για τις παλιές καλές εποχές και τους παλιούς καλούς μουσικούς στοιχειώνει τον τρόπο που ακούμε μουσική σήμερα.

Μπορείς να το καταλάβεις όταν ακούς όλους αυτούς που μιλούν συνέχεια για τις ίδιες μπάντες και τους ίδιους μουσικούς, λες και δεν υπάρχει τίποτε άλλο στον πλανήτη. Νέα μουσική (και καλή) έβγαινε πάντοτε, το ζήτημα είναι κατά πόσο είμαστε έτοιμοι να την ανακαλύψουμε.


Λόγω του Διαδικτύου υπάρχει υπερπληθώρα νέων καλλιτεχνών και τόση μουσική που δεν προλαβαίνεις να πάρεις χαμπάρι, πόσο μάλλον να ακούσεις, ενώ εμφανίζονται όλο και πιο περίεργες μείξεις μουσικών ειδών που ξενίζουν αρκετά.

Ο ήχος του Ghostemane έχει κάτι το απροσδιόριστο, ανά στιγμές νομίζεις ότι θα ήθελε να παίζει σε νορβηγική black metal μπάντα με την αισθητική που έχει. Είναι αρκετά ενοχλητικός και δεν καταλαβαίνεις καν τι αλαμπουρνέζικα μουρμουράει ‒ και καλύτερα, από μια άποψη.


Υπό αυτό το πρίσμα, ήταν θέμα χρόνου κάποιος πιτσιρικάς να μπλέξει τον αποκρυφισμό με το χιπ-χοπ. Ήταν, επίσης, θέμα χρόνου κάποιος να μπλέξει το industrial με το metal.

Ο Ghostemane, που είναι λευκός, κάνει και τα δύο και δεν είναι να απορεί κανείς, βλέποντας μάλιστα τα τατουάζ στο πρόσωπό του, που έχει ξεπηδήσει από αυτήν τη νέα σκηνή του soundcloud rap.


Ξέρει τι κάνει και φαίνεται όταν δηλώνει: «Οι διαφορές μεταξύ των δύο ειδών έχουν αρχίσει να ξεθωριάζουν. Οι καλλιτέχνες και οι πιτσιρικάδες σήμερα είναι πιο ανοιχτοί από ποτέ και αυτό βοηθάει ώστε να βγαίνει νέα, δημιουργική μουσική.

Μιλώντας για τα είδη ξεχωριστά, νομίζω ότι ακόμη και αν το χιπ-χοπ και η ραπ κυριαρχούν στο ραδιόφωνο και τη mainstream κουλτούρα, το μέταλ/hardcore είναι ακόμα πολύ ζωντανό». Ανάλογα φαινόμενα παρατηρούνται και στην Ελλάδα βέβαια, με τις δύο σκηνές να παραμένουν ακμαίες, όσα χρόνια κι αν περάσουν.

H μουσική του Ghostemane «παντρεύει» τον αποκρυφισμό με το industrial και το metal Facebook Twitter
Ο θάνατός του πατέρα του τον επηρέασε πολύ, αλλά ταυτόχρονα τον απελευθέρωσε, επιτρέποντάς του να ακολουθήσει το όνειρό του, που ήταν η μουσική.


Αυτή η μείξη ακραίου ήχου με το ραπ δεν είναι κάτι καινούργιο. Οι Death Grips είναι ένα καλό πρόσφατο παράδειγμα, και το έχουν κάνει πετυχημένα, και, για να πάμε λίγο πιο πίσω, υπήρχαν οι Dalek ‒ και τα δύο αυτά σχήματα είναι, βέβαια, στην κατηγορία του experimental χιπ-χοπ). Ακόμα πιο πίσω βρίσκουμε τους Cypress Hill, που έκαναν το ίδιο με το ροκ. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε και όλη τη φάση του horrorcore ραπ των '90s.

Βέβαια, ο ήχος του Ghostemane έχει κάτι το απροσδιόριστο, ανά στιγμές νομίζεις ότι θα ήθελε να παίζει σε νορβηγική black metal μπάντα με την αισθητική που έχει.

Είναι αρκετά ενοχλητικός και δεν καταλαβαίνεις καν τι αλαμπουρνέζικα μουρμουράει ‒ και καλύτερα, από μια άποψη. Με μια ματιά στους στίχους του καταλαβαίνεις ότι δεν διαφέρει πολύ από τους υπόλοιπους ράπερ. Εξυμνούν τη βία (απέναντι στις γυναίκες) και τη βαθιά κατάθλιψη που τους έχει βαρέσει.


Στο stereogum, πάντως, αναφέρουν ότι αν και είναι προϊόν της εποχής του, κάνει κάτι τελείως φρέσκο, για το οποίο δεν έχουν βρει όρο ακόμα. Είναι από τα πιο ανερχόμενα ονόματα στον χώρο του underground, ωστόσο, με τόσα views στο YouTube, μόνο underground δεν τον λες. Είναι ίσως ο πρώτος Αμερικανός emo ράπερ που έρχεται στην Ελλάδα για δύο εμφανίσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

 

Ghostemane - John Dee (Official Video)


Αυτά είναι μερικά πράγματα που πρέπει να ξέρει κάποιος για τον Ghostemane πριν από τη συναυλία του στην Αθήνα ‒ μπορεί να γκρινιάζαμε παλιότερα ότι δεν βλέπουμε νέα πράγματα εδώ, αλλά αυτό έχει αλλάξει αρκετά το τελευταίο διάστημα.

Το πραγματικό του όνομα είναι Eric Ghoste και η βάση του είναι το Λος Άντζελες. Είναι 26 χρονών. Έχει γεννηθεί στη Φλόριντα, αν και οι γονείς του κατάγονται από τη Νέα Υόρκη.


Μικρός έπαιζε ποδόσφαιρο και είχε από τις πιο υψηλές βαθμολογίες στο σχολείο του. Λόγω της αυστηρής ανατροφής του, ήθελε να καταταγεί στο Ναυτικό. Έχει δηλώσει ότι κάποια στιγμή θέλει να πάει στο πανεπιστήμιο για να σπουδάσει Αστροφυσική.


Τα προβλήματα υγείας του πατέρα του και η εξάρτησή του από τα φάρμακα του καλλιέργησαν μια απέχθεια για τα χάπια. Έχασε τον πατέρα του, που ήταν μικροβιολόγος, στα 17 του. Ο θάνατός του τον επηρέασε πολύ, αλλά ταυτόχρονα τον απελευθέρωσε, επιτρέποντάς του να ακολουθήσει το όνειρό του, που ήταν η μουσική.

 

Ghostemane - Andromeda (Official Video)


Με το χιπ-χοπ ήρθε σε επαφή όταν έπαιζε σε μια hardcore μπάντα. Πριν από αυτό άκουγε μέταλ συγκροτήματα, ενώ μεγάλωσε με Greenday, death metal και metalcore.

Τον επηρέασαν μπάντες όπως οι Three Six Mafia και οι Bone Thugs 'n' Harmony, ενώ δηλώνει φαν του Dr. Dre. Έφτιαξε τους Shema Posse μαζί με τον Lil Peep το 2016. Άρχισε να γίνεται περισσότερο γνωστός από τη συνεργασία του με τον Pouya και τους $uicideboy$.


Με τον αποκρυφισμό άρχισε να ασχολείται βλέποντας ντοκιμαντέρ του Aleister Crowley, ενώ ήρωάς του είναι ο John Dee. Έχει πάρει και το logo του από αυτόν ‒ είναι μια παραλλαγή του monas hieroglyphica.

Μεταξύ μας, μοιάζει περισσότερο με ξεπατικωτούρα του σήματος των Einstürzende Neubauten, αλλά άντε βγάλε άκρη. Τέλος, εκτός από τραγούδι, έχει κάνει καλλιγραφικό τατουάζ στο κούτελο του τη λέξη «Kybalion» (Κυμβάλειον), για όποιον έχει την απορία τι γράφουν πάνω στα πρόσωπά τους, γενικά.

Info: Ο Ghostemane θα εμφανιστεί το Σάββατο 14 Απριλίου στο Shelter Club, Μεγ. Αλεξάνδρου 141, Γκάζι

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ