H μουσική του Ghostemane «παντρεύει» τον αποκρυφισμό με το industrial και το metal

H μουσική του Ghostemane «παντρεύει» τον αποκρυφισμό με το industrial και το metal Facebook Twitter
Με μια ματιά στους στίχους του Ghostemane καταλαβαίνεις ότι δεν διαφέρει πολύ από τους υπόλοιπους ράπερ. Εξυμνούν τη βία (απέναντι στις γυναίκες) και τη βαθιά κατάθλιψη που τους έχει βαρέσει.
0

Πρόσφατα έπεσα σε μια διαδικτυακή κουβέντα στο Facebook με έναν γνωστό που συνέκρινε το πρόσφατο κομμάτι της Sade με τη δουλειά μιας νεότερης καλλιτέχνιδας.

Παραπονιόταν ότι η Sade αποδείχτηκε κατώτερη των προσδοκιών του, ενώ, αντίθετα, η δουλειά της άλλης ήταν καλύτερη. Γιατί όμως πρέπει ως μουσικόφιλοι να σκάμε για την κάθε Sade, όταν υπάρχει τόση ενδιαφέρουσα μουσική από νέους καλλιτέχνες;


Αυτή η νοσταλγία για τις παλιές καλές εποχές και τους παλιούς καλούς μουσικούς στοιχειώνει τον τρόπο που ακούμε μουσική σήμερα.

Μπορείς να το καταλάβεις όταν ακούς όλους αυτούς που μιλούν συνέχεια για τις ίδιες μπάντες και τους ίδιους μουσικούς, λες και δεν υπάρχει τίποτε άλλο στον πλανήτη. Νέα μουσική (και καλή) έβγαινε πάντοτε, το ζήτημα είναι κατά πόσο είμαστε έτοιμοι να την ανακαλύψουμε.


Λόγω του Διαδικτύου υπάρχει υπερπληθώρα νέων καλλιτεχνών και τόση μουσική που δεν προλαβαίνεις να πάρεις χαμπάρι, πόσο μάλλον να ακούσεις, ενώ εμφανίζονται όλο και πιο περίεργες μείξεις μουσικών ειδών που ξενίζουν αρκετά.

Ο ήχος του Ghostemane έχει κάτι το απροσδιόριστο, ανά στιγμές νομίζεις ότι θα ήθελε να παίζει σε νορβηγική black metal μπάντα με την αισθητική που έχει. Είναι αρκετά ενοχλητικός και δεν καταλαβαίνεις καν τι αλαμπουρνέζικα μουρμουράει ‒ και καλύτερα, από μια άποψη.


Υπό αυτό το πρίσμα, ήταν θέμα χρόνου κάποιος πιτσιρικάς να μπλέξει τον αποκρυφισμό με το χιπ-χοπ. Ήταν, επίσης, θέμα χρόνου κάποιος να μπλέξει το industrial με το metal.

Ο Ghostemane, που είναι λευκός, κάνει και τα δύο και δεν είναι να απορεί κανείς, βλέποντας μάλιστα τα τατουάζ στο πρόσωπό του, που έχει ξεπηδήσει από αυτήν τη νέα σκηνή του soundcloud rap.


Ξέρει τι κάνει και φαίνεται όταν δηλώνει: «Οι διαφορές μεταξύ των δύο ειδών έχουν αρχίσει να ξεθωριάζουν. Οι καλλιτέχνες και οι πιτσιρικάδες σήμερα είναι πιο ανοιχτοί από ποτέ και αυτό βοηθάει ώστε να βγαίνει νέα, δημιουργική μουσική.

Μιλώντας για τα είδη ξεχωριστά, νομίζω ότι ακόμη και αν το χιπ-χοπ και η ραπ κυριαρχούν στο ραδιόφωνο και τη mainstream κουλτούρα, το μέταλ/hardcore είναι ακόμα πολύ ζωντανό». Ανάλογα φαινόμενα παρατηρούνται και στην Ελλάδα βέβαια, με τις δύο σκηνές να παραμένουν ακμαίες, όσα χρόνια κι αν περάσουν.

H μουσική του Ghostemane «παντρεύει» τον αποκρυφισμό με το industrial και το metal Facebook Twitter
Ο θάνατός του πατέρα του τον επηρέασε πολύ, αλλά ταυτόχρονα τον απελευθέρωσε, επιτρέποντάς του να ακολουθήσει το όνειρό του, που ήταν η μουσική.


Αυτή η μείξη ακραίου ήχου με το ραπ δεν είναι κάτι καινούργιο. Οι Death Grips είναι ένα καλό πρόσφατο παράδειγμα, και το έχουν κάνει πετυχημένα, και, για να πάμε λίγο πιο πίσω, υπήρχαν οι Dalek ‒ και τα δύο αυτά σχήματα είναι, βέβαια, στην κατηγορία του experimental χιπ-χοπ). Ακόμα πιο πίσω βρίσκουμε τους Cypress Hill, που έκαναν το ίδιο με το ροκ. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε και όλη τη φάση του horrorcore ραπ των '90s.

Βέβαια, ο ήχος του Ghostemane έχει κάτι το απροσδιόριστο, ανά στιγμές νομίζεις ότι θα ήθελε να παίζει σε νορβηγική black metal μπάντα με την αισθητική που έχει.

Είναι αρκετά ενοχλητικός και δεν καταλαβαίνεις καν τι αλαμπουρνέζικα μουρμουράει ‒ και καλύτερα, από μια άποψη. Με μια ματιά στους στίχους του καταλαβαίνεις ότι δεν διαφέρει πολύ από τους υπόλοιπους ράπερ. Εξυμνούν τη βία (απέναντι στις γυναίκες) και τη βαθιά κατάθλιψη που τους έχει βαρέσει.


Στο stereogum, πάντως, αναφέρουν ότι αν και είναι προϊόν της εποχής του, κάνει κάτι τελείως φρέσκο, για το οποίο δεν έχουν βρει όρο ακόμα. Είναι από τα πιο ανερχόμενα ονόματα στον χώρο του underground, ωστόσο, με τόσα views στο YouTube, μόνο underground δεν τον λες. Είναι ίσως ο πρώτος Αμερικανός emo ράπερ που έρχεται στην Ελλάδα για δύο εμφανίσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

 

Ghostemane - John Dee (Official Video)


Αυτά είναι μερικά πράγματα που πρέπει να ξέρει κάποιος για τον Ghostemane πριν από τη συναυλία του στην Αθήνα ‒ μπορεί να γκρινιάζαμε παλιότερα ότι δεν βλέπουμε νέα πράγματα εδώ, αλλά αυτό έχει αλλάξει αρκετά το τελευταίο διάστημα.

Το πραγματικό του όνομα είναι Eric Ghoste και η βάση του είναι το Λος Άντζελες. Είναι 26 χρονών. Έχει γεννηθεί στη Φλόριντα, αν και οι γονείς του κατάγονται από τη Νέα Υόρκη.


Μικρός έπαιζε ποδόσφαιρο και είχε από τις πιο υψηλές βαθμολογίες στο σχολείο του. Λόγω της αυστηρής ανατροφής του, ήθελε να καταταγεί στο Ναυτικό. Έχει δηλώσει ότι κάποια στιγμή θέλει να πάει στο πανεπιστήμιο για να σπουδάσει Αστροφυσική.


Τα προβλήματα υγείας του πατέρα του και η εξάρτησή του από τα φάρμακα του καλλιέργησαν μια απέχθεια για τα χάπια. Έχασε τον πατέρα του, που ήταν μικροβιολόγος, στα 17 του. Ο θάνατός του τον επηρέασε πολύ, αλλά ταυτόχρονα τον απελευθέρωσε, επιτρέποντάς του να ακολουθήσει το όνειρό του, που ήταν η μουσική.

 

Ghostemane - Andromeda (Official Video)


Με το χιπ-χοπ ήρθε σε επαφή όταν έπαιζε σε μια hardcore μπάντα. Πριν από αυτό άκουγε μέταλ συγκροτήματα, ενώ μεγάλωσε με Greenday, death metal και metalcore.

Τον επηρέασαν μπάντες όπως οι Three Six Mafia και οι Bone Thugs 'n' Harmony, ενώ δηλώνει φαν του Dr. Dre. Έφτιαξε τους Shema Posse μαζί με τον Lil Peep το 2016. Άρχισε να γίνεται περισσότερο γνωστός από τη συνεργασία του με τον Pouya και τους $uicideboy$.


Με τον αποκρυφισμό άρχισε να ασχολείται βλέποντας ντοκιμαντέρ του Aleister Crowley, ενώ ήρωάς του είναι ο John Dee. Έχει πάρει και το logo του από αυτόν ‒ είναι μια παραλλαγή του monas hieroglyphica.

Μεταξύ μας, μοιάζει περισσότερο με ξεπατικωτούρα του σήματος των Einstürzende Neubauten, αλλά άντε βγάλε άκρη. Τέλος, εκτός από τραγούδι, έχει κάνει καλλιγραφικό τατουάζ στο κούτελο του τη λέξη «Kybalion» (Κυμβάλειον), για όποιον έχει την απορία τι γράφουν πάνω στα πρόσωπά τους, γενικά.

Info: Ο Ghostemane θα εμφανιστεί το Σάββατο 14 Απριλίου στο Shelter Club, Μεγ. Αλεξάνδρου 141, Γκάζι

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT