Οι Deaf Radio ξανακάνουν την κιθαριστική ροκ ενδιαφέρουσα

Οι Deaf Radio ξανακάνουν την κιθαριστική ροκ ενδιαφέρουσα Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι ότι ήταν το μοναδικό ελληνικό συγκρότημα που επιλέχτηκε για να ανοίξει τους Killers στο Ejekt και έχουν κάνει ήδη μια μίνι ευρωπαϊκή περιοδεία, κατά τη διάρκεια της οποίας έμειναν έκπληκτοι από την ανταπόκριση του κοινού. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Συναντάω τους Deaf Radio σε ένα μικρό, ήσυχο δρομάκι στου Ψυρρή, από αυτά που δεν κατακλύζονται από τουρίστες οι οποίοι κοιτούν ακόμα και τα μπαρ σαν αξιοθέατα. Έρχονται ο Πάνος (κιθάρα, φωνή), ο Δημήτρης (κιθάρα, φωνή) και ο Γιώργος (τύμπανα).

Λείπει ο Αντώνης, που είχε ένα μικρό τρακάρισμα. Σχεδιάζαμε να τα πούμε εδώ και καιρό. Ο λόγος είναι ότι αυτήν τη στιγμή τρία από τα μέλη τους είναι διασκορπισμένα στην Αγγλία και στην Κρήτη και το τέταρτο ναύτης. Είναι γύρω στα 26 και οι τέσσερίς τους, δύο πολιτικοί μηχανικοί, ένας νευρολόγος και ένας προγραμματιστής.


Πριν από έναν χρόνο κυκλοφόρησαν την πρώτη τους δουλειά. Αν υπολογίσει κάποιος ότι παίζουν μαζί απ' όταν ήταν στο πανεπιστήμιο, δηλαδή από το 2014, μάλλον καθυστέρησε. «Λόγω αποστάσεων», όπως μου λένε, αλλά άξιζε τον κόπο. Το «Alarm», που στο εξώφυλλο έχει έναν θυμωμένο τύπο που ουρλιάζει, είναι ένα εξαιρετικό ροκ άλμπουμ.

Είναι τόσο μεστός ο ήχος τους, που δεν μοιάζει να έχει κυκλοφορήσει από πρωτοεμφανιζόμενη μπάντα από την Αθήνα αλλά από μια ήδη φτασμένη στην Αμερική ή στην Αγγλία. Τα σχόλια που τους κάνουν απ' όλο τον κόσμο στο YouTube είναι ενθουσιώδη.

Οι μπάντες που βλέπουμε να κάνουν επιτυχία την έχουν χτίσει πολύ αργά και σταθερά και νομίζω ότι είναι δύσκολο να βρεις μια νέα μπάντα που θα κάνει ξαφνικά κάτι μεγάλο.


«Το περίεργο είναι ότι δεν είχαμε καθόλου προβολή πριν βγει ο πρώτος δίσκος» αναφέρει ο Πάνος. «Χρειαζόμασταν ένα σκαλοπάτι, που μάλλον ήταν ο δίσκος, για να μας δώσει περισσότερη. Δεν περιμέναμε τέτοιον αντίκτυπο.

»Βοήθησε αρκετά και το Ίντερνετ σε όλο αυτό. Τον στείλαμε σε ένα ξένο κανάλι στο YouTube που ανεβάζει συγκεκριμένου ύφους μουσική, λίγο πιο βαριά από τη δική μας και πιο ψυχεδελική, αν και δεν θεωρούμε ότι εμπίπτουμε σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες. Η προσοχή και το ενδιαφέρον έφτασε μέχρι την Ελλάδα, επέστρεψε για την ακρίβεια, και ακουστήκαμε κι εδώ. Αυτό μας έδωσε περισσότερες δυνατότητες για live».


Η αλήθεια είναι ότι ήταν το μοναδικό ελληνικό συγκρότημα που επιλέχτηκε για να ανοίξει τους Killers στο Ejekt και έχουν κάνει ήδη μια μίνι ευρωπαϊκή περιοδεία, κατά τη διάρκεια της οποίας έμειναν έκπληκτοι από την ανταπόκριση του κοινού. «Στο εξωτερικό υπήρχαν 30-40 άτομα που ήξεραν απ' έξω τους στίχους και τους τραγουδούσαν μαζί μας».

Δεν ξέρω αν είναι η ιδέα μου, αλλά τελευταία θα μπορούσε να παρατηρήσει κάποιος ότι βγαίνουν νέα ροκ συγκροτήματα που δεν χρειάζεται να περιμένουν χρόνια για να περάσουν σε ένα ευρύτερο ακροατήριο, και μάλιστα εκτός συνόρων.

 
«Σήμερα, σίγουρα το Ίντερνετ σου δίνει μεγαλύτερη προβολή, αλλά και πάλι, λίγο-πολύ, το ίδιο μονοπάτι θα πρέπει να διανύσεις. Δεν μπορείς να βγεις στο live και να είσαι κατώτερος των προσδοκιών. Αυτά που κάποια μπάντα θα έκανε με πιο αργούς ρυθμούς, εσύ πρέπει να τα κάνεις αμέσως για να αποδείξεις ότι αξίζεις την απήχηση, αλλιώς θα είσαι μια φούσκα. Νομίζω πως είναι γενικότερο το ζήτημα.

»Είναι και λίγο δύσκολος ο κόσμος πλέον. Δεν πάει σε μικρές συναυλίες. Υπάρχει πάρα πολλή πληροφορία, πάρα πολλές μπάντες, και οι περισσότερες παίζουν ωραία. Δεν ξέρω αν φταίει αυτό ή το ότι ο κόσμος δεν έχει λεφτά.

»Οι μπάντες που βλέπουμε να κάνουν επιτυχία την έχουν χτίσει πολύ αργά και σταθερά και νομίζω ότι είναι δύσκολο να βρεις μια νέα μπάντα που θα κάνει ξαφνικά κάτι μεγάλο. Εμείς ακόμη δεν έχουμε φτάσει στα επίπεδα των Naxatras π.χ. Έχουμε ένα μικρό κοινό και δουλεύουμε για να αναπτύξουμε μια σχέση μαζί του» λέει ο Πάνος.


Τα παιδιά, επίσης, μου σχολιάζουν ότι παρά την αναγνωρισιμότητα τέτοιων συγκροτημάτων γενικότερα, η κιθαριστική σκηνή περνάει κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι Deaf Radio ξανακάνουν την κιθαριστική ροκ ενδιαφέρουσα Facebook Twitter
Δεν μας χαλάει μια καθημερινή δουλειά, απλώς, κάποια στιγμή, όταν γίνει βιώσιμο το "συγκρότημα", θα πρέπει να αποφασίσουμε τι μας ψήνει περισσότερο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


«Το ροκ δεν είναι παντού ζωντανό. Είναι, σε έναν βαθμό, στην Αμερική και στην Αυστραλία. Στην Αγγλία, όπου ζω, κανένα ροκ φεστιβάλ δεν κάνει πια sold-out. Παίζει πολύ hip-hop, trap και ηλεκτρονική μουσική. Είμαι λίγο απογοητευμένος. Πίστευα ότι αν πήγαινα εκεί θα ήμουν κάθε μέρα σε live, αλλά δεν με έχει ψήσει τίποτα.

»Καταλαβαίνεις αν υπάρχει μια τάση, μια μουσική, αλλά είναι ασυγχρόνιστο πλέον το κιθαριστικό κομμάτι. Είναι άλλο το hype αυτήν τη στιγμή στο Λονδίνο. Είμαστε πολύ τυχεροί που παίζουμε αυτό το πράγμα εδώ πέρα και έχει ανταπόκριση.

»Υπάρχουν πολλά παρακλάδια και πολλοί χώροι στην Αθήνα όπου μπορείς να παίξεις πλέον. Δεν συνέβαινε κάτι ανάλογο τη δεκαετία του '90» αναφέρει ο Δημήτρης.


«Πώς βλέπετε το μέλλον;»


«Δεν σκεφτόμαστε πού θα φτάσουμε αλλά τι θα κάνουμε τώρα. Έχουμε τόσα πτυχία και μεταπτυχιακά, που σημαίνει ότι σκεφτόμαστε και πέντε πράγματα παραπάνω. Αυτά δεν μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα σε καμία περίπτωση. Δεν μας χαλάει μια καθημερινή δουλειά, απλώς, κάποια στιγμή, όταν γίνει βιώσιμο το "συγκρότημα", θα πρέπει να αποφασίσουμε τι μας ψήνει περισσότερο».

Οι Deaf Radio ξεκινούν μια μίνι περιοδεία στην Ελλάδα στις 28/3, που θα καταλήξει στην Αθήνα στις 12/5, μαζί με τους Planet of Zeus.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πύργος του Κυανοπώγωνα»: Αντέχει ακόμα στην εποχή μας το αιμοσταγές αριστούργημα του Μπέλα Μπάρτοκ;

The Review / «Πύργος του Κυανοπώγωνα»: Αντέχει ακόμα στην εποχή μας το αιμοσταγές αριστούργημα του Μπέλα Μπάρτοκ;

Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον μουσικοκριτικό Γιάννη Σβώλο σχετικά με την παράσταση «Ο πύργος του Κυανοπώγωνα» που ανεβαίνει από την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σούλα Παρασίδη

Μουσική / Σούλα Παρασίδη: «Από την πρώτη στιγμή η όπερα μού έγινε εμμονή»

Λίγο πριν από την πρώτη της εμφάνιση στη χώρα μας, στο Θέατρο Παλλάς, όπου θα ερμηνεύσει την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Γκλουκ, η Ελληνο-καναδή σοπράνο συστήνεται στο ελληνικό κοινό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

Μουσική / EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

Εναρμονισμένο με ένα πανευρωπαϊκό trend, καλύπτοντας την ανάγκη μιας μερίδας clubbers της πόλης για μέρη rough αισθητικής, ο χώρος-όραμα από την ομάδα του ADD Festival και του six d.o.g.s κάνει soft opening, παρουσιάζοντας το πρωτοποριακό οπτικοακουστικό πρότζεκτ του DVS1 «The Wall of Sound», που όμοιό του δεν έχει συμβεί στην πόλη.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ποιος φοβάται τη Λίντια Ταρ;

Οθόνες / Ποιος φοβάται τη Λίντια Ταρ;

Ο John Mauceri, μαέστρος, συγγραφέας και καλλιτεχνικός σύμβουλος την ταινία “Tár”, με ψυχραιμία, διαύγεια και σεμνότητα βάζει τα πράγματα στη θέση τους, αναφορικά με τον σάλο που προκάλεσε η πλοκή της ταινίας και επιχειρεί να καλμάρει όσες και όσους προσβλήθηκαν από αυτήν
THE LIFO TEAM

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ