Fly up high

Fly up high Facebook Twitter
0

«Νομίζουμε πως μια λέξη αρκεί για να προσδιορίσει τον ήχο μας, "pop"» λέει ο Δημήτρης Καμπούρης, ένα από τα τρία μέλη (και η φωνή) των Pop Eye, δίνοντας αυτόματα το στίγμα της μουσικής που παίζουν. Μαζί με τους Γιάννη και Μάρκο Καλατή αποτελούν ένα από τα ξεκάθαρα pop σχήματα της νέας ελληνικής σκηνής που εμφανίστηκε ήρεμα και χαμηλόφωνα πριν από ενάμιση περίπου χρόνο, με τραγούδια που θα ζήλευαν αρκετά synth pop γκρουπ των δύο τελευταίων δεκαετιών. Απλά, με καθαρές μελωδίες, με ρεφρέν που κουβαλούσες μαζί σου, όμορφα. «Κανείς από εμάς δεν είναι επαγγελματίας μουσικός, ούτε καν μουσικός με τη βούλα» προσθέτει. «Και οι 3 μας όμως πάντα ασχολούμασταν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με τη μουσική -είτε ως μέλη μιας μπάντας είτε κλεισμένοι στο δωμάτιο παίζοντας με τους ήχους είτε ως DJ. Η δημιουργία του γκρουπ είναι απόρροια ενός τυχαίου γεγονότος. Όπως όλα τελικά. Βρεθήκαμε οι 3 μας τη σωστή στιγμή, στην κατάλληλη θέση, με τους κατάλληλους ανθρώπους».

Η μουσική των Pop Eye έχει έντονα τα στοιχεία των ‘80s, για την ακρίβεια αν την ακούσεις να παίζει στο ραδιόφωνο είσαι σίγουρος ότι κάποιον παραγωγό τον έχει πιάσει νοσταλγία για τα χρόνια της εφηβείας του. «Είναι αλήθεια πως η μουσική μας έχει πολλά στοιχεία από τα ‘80s» λέει ο Δημήτρης. «Πού οφείλεται αυτό; Στην αγάπη μας για τη μουσική εκείνης της περιόδου. Το ίδιο ισχύει και για τα ‘90s, είναι μια περίοδος που αγαπάμε εξίσου. Όταν ακούς τη μουσική μας καταλαβαίνεις εύκολα τις επιρροές μας γιατί δεν προσπαθούμε να τις κρύψουμε. Απλά θέλουμε να τις αναδείξουμε με το δικό μας τρόπο. Ελπίζουμε να μην είναι το μοναδικό που τη χαρακτηρίζει, γιατί τότε ίσως να έχουμε αποτύχει».

Η καλή μουσική είναι καλή πάντα, όπου κι αν στηρίζεται. Στο κομμάτι που ανοίγει το δίσκο π.χ., το «Love is», είναι έντονα ρυθμικό, με έναν electro pop ρυθμό που φλερτάρει με τις μελαγχολικές στιγμές των Depeche Mode ή του Gary Numan, με ατμοσφαιρικά synth κι ένα υπέροχο ρεφρέν με φωνητικά στο background που κάποτε θα ήταν τα συστατικά για το τέλειο pop κομμάτι. Σήμερα δύσκολα μπορεί να ορίσει κανείς τι σημαίνει τέλειο pop κομμάτι. Η μουσική είναι ένα χάος. Το «King» είναι άλλο ένα παράδειγμα εξαιρετικού pop κομματιού που άλλες εποχές θα ήταν τεράστια ραδιοφωνική επιτυχία. Το ίδιο και το χιτ τους «A vicious game», που είχε ξεχωρίσει στις ζωντανές εμφανίσεις τους και στο demo τους, ή το σκοτεινό, υπέροχο «The deepest sea» που κλείνει το δίσκο.

«Δεν περιμένουμε να γίνουμε πλούσιοι από τη μουσική, από τις πωλήσεις ή από τις ζωντανές εμφανίσεις μας» ξεκαθαρίζει ο Δημήτρης. «Έχουμε την αίσθηση όμως ότι το CD μας θα πάει καλά. Σίγουρα αυτό δημιουργεί απαιτήσεις και υποχρεώσεις. Εμάς ένα πράγμα μας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους -πάντα σε σχέση με το γκρουπ- η δημιουργία την ίδιας της μουσικής, των τραγουδιών. Ιδανικό για εμάς θα είναι να καταφέρουμε τους επόμενους μήνες να φτιάξουμε πάλι ένα demo με κομμάτια αντάξια, ίσως και καλύτερα, από τα προηγούμενα. Αν καταφέρουμε να εξελίξουμε και τα live μας σε τέτοιο βαθμό που να ικανοποιούν πρώτα εμάς τους ίδιους, τότε έχουμε πετύχει το στόχο μας. Εικόνες, ήχοι, καταστάσεις, μια καλή ταινία ή απλά η ώρα που κοιτάμε το ταβάνι μπορούν να αποτελέσουν έμπνευση. Κυρίως όμως χαιρόμαστε ο ένας την παρουσία του άλλου στις πρόβες κι αυτό μας οδηγεί στη μουσική. Μας αρέσει η Αθήνα, λέει, η αίσθηση της ελευθερίας που σου δίνει η πολυσυλλεκτικότητά της. Οι γωνίες της που κρύβουν θαύματα, οι βόλτες στο κέντρο, η Ακρόπολη. Μοναδική νομίζουμε ότι την κάνουν τα αρνητικά της. Τι μας δίνει δύναμη; Τα λίγα ψίχουλα αγάπης που μας αναλογούν. Το απόγευμα της Παρασκευής που τελειώνει ο εργασιακός ζυγός. Η ανταπόκριση του κοινού στις συναυλίες μας, αλλά κι αυτό που καταλαβαίνουμε μέσα από το συγκρότημα.

Πώς προέκυψε το όνομα; Δεν είναι καθόλου τυχαίο, αν και ο Ποπάι δεν ήταν ο αγαπημένος μας ήρωας κόμικ. Κάποιος φίλος μας εικονογράφος είχε εικονογραφήσει πιο pop έκδοση του Ποπάι. Όταν ψάχναμε το όνομα του γκρουπ μας «καρφώθηκε» αυτή η εικόνα στο μυαλό και ταίριαζε κι απόλυτα στη μουσική μας...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ