Φαντάζεσαι o Rick Astley να γίνει ο νέος frontman των Smiths;

Φαντάζεσαι o Rick Astley να γίνει ο νέος frontman των Smiths; Facebook Twitter
O Rick Astley είχε γνωρίσει τον Morrissey to 1989 στο «Top of the Pops» και είχαν τραβήξει μια φωτογραφία μαζί. Είναι από τις σπάνιες φορές που ο Moz χαμογελάει με κάποιον δίπλα του.
0

Όνομα: Rickrolling

Ηλικία: 14 χρονών.

Εμφάνιση: Μια μορφή διαδικτυακού τρολαρίσματος. Στην ουσία ένα λινκ που φαίνεται σχετικό με το θέμα μιας διαδικτυακής συζήτησης, όταν όμως πατήσεις, σε οδηγεί στο βιντεοκλίπ του «Never gonna give you up»  από το 1987, του κομματιού που ερμήνευε ο Rick Astley. Δεν είναι τυχαίο που ξεκίνησε σαν πρωταπριλιάτικο αστείο. Όταν τα θύματα του συγκεκριμένου meme κλικάρουν στο λινκ, λέγεται ότι έγιναν rickrolled.

Νόμιζα ότι γλιτώσαμε μια και καλή από τον Rick Astley τη δεκαετία του ’80. Όχι. Είδες πώς τα φέρνει η τύχη. H καριέρα του αναβίωσε μετά από 40 χρόνια και γνωρίζει τώρα, στα 55 του, μεγάλες δόξες ενώ τον παραδέχεται μέχρι και η νεότερη γενιά.

Τι εννοείς δηλαδή; Εννοώ ότι μετά από αυτή την ιστορία με το λεγόμενο Rickrolling, το βίντεο κλιπ του Never gonna give you up έκανε ένα δισεκατομμύριο προβολές στο YouTube, 34 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Είναι το τέταρτο κομμάτι από τη δεκαετία του ’80 που πέτυχε κάτι τέτοιο.  

Το μισούσα το συγκεκριμένο κομμάτι στο σχολείο. Εντάξει, ο περισσότερος κόσμος το μισούσε επειδή ήταν ποπ, αλλά παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα χιτ εκείνης της εποχής. Ήταν το πρώτο single με την υπογραφή των Stock Aitken Waterman και κυκλοφόρησε στις 27 Ιουλίου 1987 από το άλμπουμ με το οποίο έκανε το ντεμπούτο του ο τραγουδιστής, το «Whenever You Need Somebody». Έγινε τεράστια επιτυχία, ήταν Νο1 στη Βρετανία για πέντε εβδομάδες και ανέβηκε στην κορυφή των τσαρτ σε 25 χώρες, ανάμεσά τους οι ΗΠΑ. Την επόμενη χρονιά βραβεύθηκε ως το καλύτερο βρετανικό single στα Brit Awards.

Τέλος πάντων, δεν του κάθισε και άσχημα του Rick. Καθόλου! Τώρα ό,τι κάνει γίνεται viral, ακόμη κι όταν απλά βγάζει το παλτό του ή, όπως πρόσφατα, που αποφάσισε να κάνει μια σειρά από συναυλίες με διασκευές στα κομμάτια των Smiths. Έγινε πανζουρλισμός!

Τι; Smiths; Πώς; Ναι, αποφάσισε με τους Blossoms, ένα σχετικά καινούργιο indie ποπ σχήμα από το Μάντσεστερ (sic) να πει κομμάτια των Smiths. Ήδη έχουν ανέβει βίντεο στο YouTube που εμφανίζεται με κοκάλινα γυαλιά και ένα χαβανέζικο πουκάμισο να λέει το «This Charming Man». Και βασικά είναι αξιολάτρευτος! 

Μα, καλά, τι σχέση έχει ο Rick Astley με τους Smiths; Καμία. Είναι όμως μεγάλος φαν. Το ίδιος και ο αδερφός του, που του έβαλε να ακούσει Smiths για πρώτη φορά. Μάλιστα, μια μέρα στο Μάντσεστερ, πέτυχαν στον δρόμο τον μπασίστα του γκρουπ Andy Rourke και τη φίλη του και τους πήραν από πίσω. Σήμερα ντρέπεται γι’ αυτό που έκαναν τότε, αλλά ένας θεός ξέρει τι θα έκανε αν έβλεπε τον Johnny Marr ή τον Morrissey. Πάντως, είχε γνωρίσει τον Morrissey το 1989 στο «Top of the Pops» και είχαν τραβήξει μια φωτογραφία μαζί. Είναι από τις σπάνιες φορές που ο Moz χαμογελάει με κάποιον δίπλα του. Ήθελε να βγει με τον Bowie, αλλά ο Bowie δεν ήθελε, έτσι τη θέση του πήρε ο Rick. Ο Rick αγαπάει τόσο πολύ τα κομμάτια των Smiths που τα τραγουδάει στο ντους και ξέρει τα λόγια απ’ έξω. Σε όλα. Είχε υποσχεθεί στον εαυτό του ότι κάποια στιγμή θα κάνει μια συναυλία όπου θα τραγουδάει μόνο Smiths. Μόνο θα τραγουδάει, όμως, χωρίς τις ρατσιστικές σαχλαμάρες που λέει συχνά ο Morrissey. 

Α, τον καλούλη. Αλήθεια, οι Smiths τι λένε για όλα αυτά; Ο μόνος που έχει αντιδράσει μέχρι στιγμής είναι ο Johnny Marr μετά από τον χαμό που έγινε με την είδηση στο Twitter: «Είναι αστείο και φρικτό ταυτόχρονα» τουίταρε ο 57χρονος κιθαρίστας. 

Κακιασμένος. Σκύλιασε σίγουρα επειδή γράφουν κάτω από τα σχόλια στο ΥοuTube ότι η κιθάρα των Blossoms πλησιάζει το μεγαλείο του παιξίματός του. Τι σημασία έχει, ο κόσμος έχει εκστασιαστεί και γράφει διθυραμβικά σχόλια κάτω από τα βίντεο, από την πρώτη εμφάνιση τους, του στυλ «Ο Rick Astley μπορεί να τραγουδήσει το This Charming Man πολύ καλά, αλλά αμφιβάλλω αν μπορεί ο Morrissey να τραγουδήσει ή να χορέψει το Never gonna give you up το ίδιο καλά…». 

Τι να πεις: Ζω για τη στιγμή που ο Morrissey θα διασκευάσει το  Together Forever.

Τι να μην πεις: Morrissey; Ποιος;

Blossoms and Rick Astley • The Smiths - This Charming Man

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ