Ένα τροχόσπιτο και μια κρυμμένη αυλή έδωσαν ζωή για τρεις μήνες στο κέντρο της Αθήνας

Total Eclipse of the Art Facebook Twitter
Κάθε μέρα ψάχνω σε μάντρες και τελικά καταφέρνω να βρω ένα φανταστικό τροχόσπιτο του ’70. Από δω μέσα θα παίζουν οι DJs κάθε βράδυ.
0

ΦΕΤΟΣ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ δύο χώροι στο κέντρο της πόλης που δεν είχαν ανοίξει ποτέ ξανά για το αθηναϊκό κοινό γέμισαν με κόσμο στο πλαίσιο της Athens Biennale 7: Eclipse και του AB7 X BIOS project: καλλιτέχνες, εργαζόμενοι στην Μπιενάλε, φοιτητές και λάτρεις της μουσικής κάθε ηλικίας, μέχρι και περαστικοί, οι οποίοι διασκέδασαν με φρέσκες μουσικές και πολύ χορό.

Όλο αυτό το διάστημα φιλοξενήθηκε εκεί μια καινούργια γενιά καλλιτεχνών και DJs από την Ελλάδα και το εξωτερικό, κάνοντας γνωστή τη σχεδόν ξεχασμένη μέχρι πρότινος πλατεία Σανταρόζα που βρίσκεται στα πρώην Δικαστήρια. Λειτουργούσε ως Βασιλικό και μετέπειτα Εθνικό Τυπογραφείο μέχρι το 1906, μάλιστα εκεί έγινε η δίκη Μπελογιάννη το 1951.

Ήταν ένας χώρος κλειστός εδώ και τριάντα πέντε χρόνια, όπως και ο ακάλυπτος χώρος του ημιεγκαταλελειμμένου Μεγάρου Σλήμαν-Μελά στην Πανεπιστημίου 46, όπου βρίσκεται ο κινηματογράφος Ιντεάλ από το 1919.

Τις πρώτες εβδομάδες το σημείο επισκέπτονται οι περαστικοί της έκθεσης. Τις επόμενες εβδομάδες σιγά σιγά η πόλη ζωντανεύει, οι Αθηναίοι επιστρέφουν και τα μέτρα που μας κρατούσαν μακριά λήγουν.

Δύο μήνες μετά, το Σαββατοκύριακο 27 και 28 Νοεμβρίου, η Athens Biennale 7: Eclipse, σε συνεργασία με το Bios, μας αποχαιρετά με ένα event που θα σημάνει τη λήξη της.

Πιο συγκεκριμένα, το Σάββατο, στο Camping Bar της Στανταρόζα, ο Adedeji και η μπάντα του, οι Afrosessioners από το Λάγος της Νιγηρίας, ετοιμάζουν μια μεγάλη αφρικανική γιορτή και ένα μουσικό session που αναμειγνύει την παραδοσιακή αφρικανική μουσική με νέους τζαζ, φανκ και σόουλ ήχους. Παράλληλα, η χορευτική ομάδα JDM θα γνωρίσει στο κοινό τους ρυθμούς των αφρικανικών χορών, παρουσιάζοντας ένα χορευτικό έργο ενδυνάμωσης.

Ο Mc Dash, γνωστός και ως Μιχάλης Αφολαγιάν, ο ιδρυτής του Πολιτιστικού Κέντρου Αφρικανικής Τέχνης και Πολιτισμών ANASA, θα αναλάβει ρόλο MC, ενώ ο Tosin Omo-Ebony, σε ρόλο DJ, θα μας καθοδηγήσει σε afrobeat, funk και nigerian hip-hop. Μαζί τους ο Tunji Nice και η Demelza. Τέλος, ο ιδρυτής του Fade Radio, DJ Dennis Green, θα βρίσκεται μέσα στο τροχόσπιτο πίσω από τα decks. Από την άλλη, το Σάββατο θα μπορείτε να απολαύσετε στον Ακάλυπτο τον DJ Nonika που αποτελεί ενεργό μέλος της Ballroom Αθηναϊκής Κοινότητας.

Ακολουθούν ο AΣΤΥΤΕΚΚ, που κρύβεται πίσω από το label Lower Parts, και το δίδυμο KAWRS, που αποτελείται από τη Neda και τον Simos Ares. Την Κυριακή οι Οrila DJs θα βρίσκονται στον ίδιο χώρο από τις έξι το απόγευμα. Ο Yannis Iasonidis, ιδρυτής των Orila Records, παρέα με τον Chris OD, την DJ Devika και την K.atou, κλείνει το δίμηνο αυτό με τον πιο όμορφο τρόπο. Τα σετ και οι συναυλίες είναι δωρεάν. 

Total Eclipse of the Art Facebook Twitter
Πολλά βράδια, οι μουσικοί ανακατεύονται σε δράσεις καλλιτεχνών της μπιενάλε που γίνονται στην πλατεία και όλοι μαζί καταλήγουν να χορεύουν.

Πώς έγινε όμως η πλατεία Σανταρόζα το πιο πολυσυζητημένο μουσικό και χορευτικό σποτ της πόλης; «Όλα ξεκίνησαν τρεις μήνες πριν από την Έκλειψη (Eclipse)», αναφέρει ο Βασίλης Χαραλαμπίδης (Bios, Ρομάντσο, Latraac) και μας αφηγείται πώς ξεκίνησε η ιδέα των δύο χώρων που ζωντάνεψαν μουσικά τις βραδιές της Αθήνας τους τελευταίους δυο μήνες.

«Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που σε μια συνάντησή μας ο Πολύδωρος μου ανακοίνωσε ότι σε έναν μήνα ξεκινάμε. Η πόλη μόλις επέστρεφε από τις καλοκαιρινές διακοπές και ένα ακόμα lockdown. Ή μήπως όχι; Περπατήσαμε στο έρημο ακόμα κέντρο της πόλης, συζητώντας για την παραδοξότητα που έχουν οι στιγμές που ζούμε και σχολιάζοντας ότι δεν θέλαμε να συμμετέχουμε πια σε όλη αυτή την κατάσταση. Ο Πολύδωρος μου έδειχνε περήφανος ένα ένα τα ξεχασμένα αυτά τοπόσημα που βρίσκονταν μπροστά στα μάτια μας, εγκαταλελειμμένα όμως.

Ξεκινήσαμε από το κτίριο του Φωκά, όπου είχε στηθεί το στρατηγείο της μπιενάλε και μια μικρή ομάδα κατέστρωνε ήδη σχέδια και έτρεχε πάνω-κάτω στον βομβαρδισμένο χώρο. “Μόνο αυτοί είσαστε;” ρώτησα και με κοίταξε με νόημα. Πόσο θαυμασμό ένιωσα εκείνη τη στιγμή γι’ αυτήν τη μικρή παρέα που έστηνε ανάχωμα στην πραγματικότητα. “Μετά από πολλές αναβολές η Μπιενάλε της Αθήνας επιτέλους θα ξεκινήσει”, μου επαναλάμβανε ξανά και ξανά – άραγε για να το πιστέψω εγώ ή και ο ίδιος; Συνεχίζοντας τη βόλτα μας, είδαμε την εγκαταλελειμμένη πλατεία Δικαιοσύνης και σιγά σιγά το κλίμα άλλαξε.

Μας έπιασε ένας ενθουσιασμός, αρχίσαμε να λέμε “να, εδώ που δεν πατάει κανείς, εδώ, στο κέντρο της πόλης θα στήσουμε ένα αυτοσχέδιο κάμπινγκ και θα περνάνε όλοι, φέρνοντας την ανεμελιά του καλοκαιριού, για να κοροϊδέψουμε τη συγκυρία”. Ξανακοιταζόμαστε, περπατάμε και περνάμε απέναντι, στο κτίριο της Πανεπιστημίου. Μπαίνουμε μέσα, πάμε προς τον ακάλυπτο και λέμε: “Να, εδώ θα είναι το μυστικό σημείο συνάντησης της πόλης”. Μας άρεσαν αυτά που λέγαμε και έτσι συμφωνήσαμε. Δεν θυμάμαι να ξαναβρεθήκαμε μέχρι τα εγκαίνια.

707
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Έναν μήνα ετοιμαζόμαστε πυρετωδώς. Κάθε μέρα ψάχνω σε μάντρες και τελικά καταφέρνω να βρω ένα φανταστικό τροχόσπιτο του ’70. Από δω μέσα θα παίζουν οι DJs κάθε βράδυ. Το τροχόσπιτο φτάνει στο προαύλιο του παλιού δικαστηρίου, παράλληλα η Νavine φτιάχνει το έργο της μπροστά μας: μια τεράστια ασπρόμαυρη τοιχογραφία-πύλη της έκθεσης. Έρχονται και τα κούλερ, έρχονται και οι καρέκλες παραλίας. Αυτό είναι! Έτοιμοι;

Το πρώτο βράδυ έχει έρθει και οι καλλιτέχνες κατακλύζουν τον χώρο, οι μουσικοί και οι DJs παίζουν από το τροχόσπιτο. Τις πρώτες εβδομάδες το σημείο επισκέπτονται οι περαστικοί της έκθεσης. Τις επόμενες εβδομάδες σιγά σιγά η πόλη ζωντανεύει, οι Αθηναίοι επιστρέφουν και τα μέτρα που μας κρατούσαν μακριά λήγουν. Ξεκινάνε φουλ εκδηλώσεις και στους δύο χώρους. Σχεδόν όλοι οι μουσικοί και μουσικόφιλοι φίλοι μας συμμετέχουν.

Πολλά βράδια, οι μουσικοί ανακατεύονται σε δράσεις καλλιτεχνών της μπιενάλε που γίνονται στην πλατεία και όλοι μαζί καταλήγουν να χορεύουν. Κόσμος πολύς έρχεται κάθε βράδυ και γίνεται ένα, κατακλύζοντας τον χώρο και δίνοντάς του ζωή. Πόσο απρόσμενο και ωραίο είναι όλο αυτό. 

Έχεις την αίσθηση ότι η Αθήνα βράζει αυτήν τη στιγμή. Οι νέοι μουσικοί και καλλιτέχνες είναι τόσο πολλοί και τόσο χειμαρρώδεις και έτοιμοι για όλα. O ήχος δεν είναι κάτι συγκεκριμένο και ραφιναρισμένο αλλά rough, απρόβλεπτος, ίσως και ανερμάτιστος, όπως και η εποχή που έρχεται άλλωστε».

27/11, στη Σανταρόζα, από τις 2:00 

Santaroza Camping Area / Pop Up Bar at Santaroza - Justice Square: 

Adedeji + The Afrosessionists: A celebration of Black Music, JDM: Afro Dance Group, Freestyle MCs Special Guests, Dennis Green (DJ Set) 

Ακάλυπτος, Πανεπιστημίου 46: Nonika (DJ Set), KAWRS: Neda + Simos Ares (DJ Set), AΣΤΥΤΕΚΚ (DJ Set), Ballroom House of Kareola (Vogue Dancing)

28/11, από τις 18:00 

Ακάλυπτος, Πανεπιστημίου 46:

Orila DJs takeover - DJ Sets by Yannis Iasonidis, Chris OD, K.atou, Devika

https://eclipse.bios.gr

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ