Adriatique: Μαγικό σκηνικό, μέτρια μουσική

Όλα όσα ζήσαμε στο «X» των Adriatique στα Μάρμαρα Πεντέλης Facebook Twitter
Το set των Adriatique ήταν ένα βαριεστημένο afro house set που περισσότερο προσιδίαζε στον Adam Port ή τον &Me παρά στους Tale of Us.
0


Η ΣΕΖΟΝ '24-'25 αν μη τι άλλο έχει χαρακτηριστεί από αρκετά πάρτι που επιμελούνται οι καλλιτέχνες απευθείας. Έτσι και το εξαιρετικά πετυχημένο «X» των Adriatique προσγειώθηκε επιτέλους στην Ελλάδα σε μια τοποθεσία-έκπληξη, τα λατομεία του Διονύσου στην Πεντέλη. Το duo της melodic techno έχει ανέβει στο υψηλότερο βάθρο του Afterlife με ένα δικό του στυλ, πλάι στους Tale of us, Artbat και Argy, και κατάφερε να φτιάξει από την αρχή ένα πολύ δημοφιλές show, με τους χαρακτηριστικούς τρεις μεγάλους κάθετους στύλους, τα εντυπωσιακά γραφικά, την επιλογή πρωτότυπων τοποθεσιών (βλ. πυραμίδες Γκίζας) και το δικό του ηχόχρωμα.

Ανηφορίζοντας την Κηφισίας από το κέντρο με μια χαρακτηριστικά αργή ροή για Σάββατο απόγευμα, μετά από περίπου μιάμιση ώρα φτάνουμε λίγο πριν από το σημείο παραλαβής (Βακχών 1) στον Διόνυσο και στο τέρμα της διαδρομής. Παρκάρουμε στις εφτά και μισή, περίπου εξακόσια μέτρα μακριά, μιας και δεν είχε νόημα να πλησιάσουμε περαιτέρω λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας. Η διοργάνωση μάς είχε προειδοποιήσει πολλές φορές να φτάσουμε όσο πιο νωρίς γίνεται προς αποφυγή ταλαιπωρίας και συμφόρησης, αλλά περισσότερα πάνω σε αυτό σε λίγο.

H πρώτη ώρα των Adriatique ήταν πολύ όμορφη, με μερικά γνωστά κομμάτια, την κλασική εισαγωγή τους, έντονο μπάσο, σωστό ρυθμό και μερικά πολύ καλά remix παλιότερων κομματιών, techno ή μη. Τα θετικά όμως τελειώνουν κάπου εκεί. Η συνέχεια ήταν τελείως επίπεδη, flat, χωρίς κανένα νεύρο ή ένταση, κλιμάκωση ή κορύφωση.

Η ουρά για την είσοδό μας στα πούλμαν ήδη κοντεύει τα μερικές εκατοντάδες άτομα, παρ' όλα αυτά σε περίπου είκοσι λεπτά είμαστε στην τελική ευθεία προς τα Μάρμαρα Πεντέλης. Μετά τη στενή διαδρομή περίπου δυόμισι χιλιομέτρων, μπαίνουμε χωρίς αναμονές και αντικρίζουμε ένα θέαμα εντυπωσιακό και πολύ ανώτερο των προσδοκιών. Ο χώρος είναι καθηλωτικός, σίγουρα δεν μοιάζει με τίποτα που να έχω ξαναδεί, είναι αχανής και αμφιθεατρικός και σε βάζει αμέσως σε mood. Θετική εντύπωση μου κάνει αμέσως η οργάνωση, με σχετικά γρήγορες ουρές, πάρα πολύ και εξυπηρετικό προσωπικό, τις περισσότερες τουαλέτες που έχω δει ποτέ σε μεγάλο event, με ελάχιστες αναμονές, αν και με αρκετά «αλμυρές» τιμές στα ποτά.

Πετυχαίνουμε από το δεύτερο μισό του σετ του Liva K και μετά και ανυπομονούμε για τη συνέχεια. Νομίζω πως κάπου εδώ πέρασε σε όλους από το μυαλό ο δυσανάλογα πολύς χώρος που είχαμε στη διάθεσή μας και το γεγονός πως το venue, ακόμη και στις εννιά, έμοιαζε μισοάδειο. Κάτι που μας οδηγεί στον ελέφαντα στο δωμάτιο, που ήταν η μαζική άφιξη χιλιάδων θεατών λίγο πριν από ή και λίγο μετά την έναρξη του σετ των Adriatique στις έντεκα. Αυτό που έγινε ήταν αρκετά αναμενόμενο κι εξαιρετικά «ελληνικό», κατά τη γνώμη μου.

Με τους μισούς κατόχους εισιτηρίων να φτάνουν στις εννιά ή αργότερα, όπως ήταν λογικό δημιουργήθηκαν ουρές μη διαχειρίσιμες και ένταση, με αποκορύφωμα κάποια άτομα να παραβλέπουν τις οδηγίες της διοργάνωσης και να ξεκινούν τη διαδρομή προς το venue με τα πόδια, κάτι που απαγορευόταν ρητά. Λόγω του δάσους και της έλλειψης φωτισμού αυτό εμπόδιζε τα λεωφορεία, που δεν μπορούσαν να περάσουν –καθώς υπήρχε κίνδυνος δυστυχήματος– και δημιουργήθηκαν δραματικές σκηνές και κορεσμός στον δρόμο. Το αποτέλεσμα ήταν εικόνες σαν αυτές της επιστροφής με πλοίο μετά τον Δεκαπενταύγουστο, όταν έχει ξεκινήσει η αποβίβαση και περιμένουμε περισσότερο από τρία λεπτά κάπου που δεν θέλουμε να είμαστε, ασφαλώς με έλλειψη σεβασμού και ευγένειας προς τον πλησίον μας.

Δεν έγιναν κάποια οργανωτικά λάθη; Σίγουρα. Ίσως αν είχαν ενοικιαστεί αστικού τύπου λεωφορεία όλα να ήταν γρηγορότερα. Τα πούλμαν (coach) έχουν εγγενώς αργό ρυθμό επιβίβασης και χωρούν μόνο πενήντα άτομα. Επίσης θα μπορούσαν να είχαν τοποθετηθεί κάγκελα και νοητά διαζώματα με security ώστε να αναγκάζονται όλοι σε μια πολιτισμένη σειρά χωρίς «εξυπνάδες». Δεν γνωρίζω κάτω από ποιες συνθήκες πίεσης προς το προσωπικό κάποιοι κατάφεραν να ξεκινήσουν τη διαδρομή με τα πόδια· κανονικά δεν έπρεπε να τους επιτραπεί καν η είσοδος στον χώρο. Επίσης, η αλήθεια είναι πως αν είχαν κοπεί 20-25% λιγότερα εισιτήρια, όλα θα ήταν ευκολότερα.

Όλα όσα ζήσαμε στο «X» των Adriatique στα Μάρμαρα Πεντέλης Facebook Twitter
Η μουσική και τα φώτα πλαισιώνονταν ιδανικά από αυτό το εκπληκτικό σκηνικό γύρω μας. Τα ίδια τα φώτα ήταν προσεγμένα και καλαίσθητα, ιδίως αφότου βγήκαν οι Adriatique κι έγινε η νύχτα μέρα

Διαβάζοντας όλες τις ανακοινώσεις πριν το event, ήμουν ήδη έτοιμος για αρκετή αναμονή λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του. Δεν φταίει, κατά την άποψή μου, η διοργάνωση για το γεγονός ότι, ενώ τόνιζε στους θεατές ότι πρέπει να φτάσουν όσο το δυνατόν νωρίτερα, το peak των αφίξεων έφτασε να είναι 3,5+ ώρες μετά το άνοιγμα. Τα λεωφορεία γέμιζαν τέσσερα-τέσσερα ή πέντε-πέντε. Δεν ήταν λίγα σε αριθμό. Με τη χωρητικότητα του καθενός όμως να είναι περίπου πενήντα άτομα και τον χρόνο που χρειάζονταν για να γεμίσουν να είναι τρία με τέσσερα λεπτά το καθένα, τα μαθηματικά είναι κάπως εύκολα όσον αφορά τον ρυθμό της μετακίνησης.

Πάμε τώρα όμως στα του σετ και της μουσικής, που έχουν και τη μεγαλύτερη σημασία. Το κυκλικό σχήμα του χώρου δημιουργεί συνθήκες πραγματικά στερεοφωνικού ήχου, κι έτσι ήταν στην πράξη, πάρα πολύ ποιοτικός για ανοιχτό event, ενώ ακόμη και το μπάσο ξεχώριζε με την καθαρότητά του. Η μουσική και τα φώτα πλαισιώνονταν ιδανικά από αυτό το εκπληκτικό σκηνικό γύρω μας. Τα ίδια τα φώτα ήταν προσεγμένα και καλαίσθητα, ιδίως αφότου βγήκαν οι Adriatique κι έγινε η νύχτα μέρα.

H πρώτη τους ώρα ήταν πολύ όμορφη, με μερικά γνωστά κομμάτια, την κλασική εισαγωγή τους, έντονο μπάσο, σωστό ρυθμό και μερικά πολύ καλά remix παλιότερων κομματιών, techno ή μη. Τα θετικά όμως τελειώνουν κάπου εκεί. Η συνέχεια ήταν τελείως επίπεδη, flat, χωρίς κανένα νεύρο ή ένταση, κλιμάκωση ή κορύφωση. Το σετ έπεφτε συνεχώς και ήταν πληκτικό.

Ήδη κατά τη μία, και παρά τον χρόνο που απαιτούνταν για να φτάσει κάποιος, ο χώρος είχε αρχίσει ήδη αισθητά να αδειάζει. Τους έχω ακούσει πολλές φορές τους Adriatique, στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στην Ολλανδία και αλλού. Δεν χωράει αμφιβολία πως ξέρουν να παίζουν – και πολύ καλά. Έχουν δυνατά και ξεχωριστά melodic techno set. Αυτό ήταν ένα βαριεστημένο (θεωρώ) afro house set που περισσότερο προσιδίαζε στον Adam Port ή τον &Me παρά στους Tale of Us. Πολύ χαμηλά BPMs και αδιάφορα κομμάτια, δίχως συναίσθημα. Τα σετ που προηγήθηκαν δεν ήταν φυσικά καλύτερα, τόσο του Liva K όσο και του Rivo είχαν ελάχιστες καλές στιγμές. Δεν τους είδα σχεδόν ποτέ να φορούν ακουστικά για να ακούσουν το επόμενο κομμάτι τους, όλα θύμιζαν μια έτοιμη playlist. Νομίζω πως όλοι γνωρίζουμε πάνω κάτω τα δυσθεώρητα ποσά με τα οποία αμείβονται οι DJs κι είναι κρίμα στην Ελλάδα μια μεγάλη μερίδα εξ αυτών να δίνει σταθερά το λιγότερο που μπορεί.

Δεν περίμενα φυσικά να ακούσω hard techno στα λατομεία Διονύσου, 9άρια ή Alignment. Ήξερα πού πήγαινα κι ήμουν ok. Όμως αν είχαν headliners έναν από τους Colyn, Innellea, Kevin de Vries ή Joris Voorn, για παράδειγμα, θα ακούγαμε κατά πολύ ανώτερη μουσική. Θα κόστιζε και λιγότερο στη διοργάνωση και θα ξεχνούσαμε και την όποια ταλαιπωρία. Γιατί στο τέλος αυτό που μένει κι αυτό που έχει πάντα σημασία είναι η μουσική. Κι η μουσική δεν ήταν καλή. Αυτό ήταν το βασικό μειονέκτημα του Σαββάτου, όχι τόσο ο συνωστισμός ή η δύσκολη επιστροφή. Προσωπικά θα έδινα κι άλλη μια ευκαιρία στη διοργάνωση. Ιδανικά με πιο «ψαγμένο» lineup.  

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT