Σάββατο πρωί στη $TELTHRECORD$ Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

Αυτή η ομάδα πιτσιρικάδων φτιάχνει την πιο συναρπαστική ραπ στην Ελλάδα

0

Μπορεί να μην έχουν ακόμα βρει το κοινό που τους αξίζει, να μην είναι οι ράπερ που έχεις συνηθίσει, να είναι πολύ νεαροί για να τους πάρεις στα σοβαρά αν δεν είσαι στην ηλικία τους, να έχουν ακατανόητους στίχους για κάποιον ανυποψίαστο, αλλά αυτή η ομάδα πιτσιρικάδων που κυκλοφορεί μουσική ως $TELTHRECORD$ φτιάχνει την πιο συναρπαστική μουσική που παράγεται αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα· με δική τους αισθητική, δικό τους ήχο, εκφορά λόγου χαρακτηριστική και μοναδική, χωρίς κραυγές, χωρίς beef, χωρίς να δείχνουν καν το πρόσωπό τους, κάτι που είναι εντελώς κόντρα στα ethics του νέου ραπ, χωρίς τερτίπια στο TikTok και κραυγαλέα stories στο Instagram.

Ο $ulee, o jimmyaiso, o Babyj, o JAKE και o XATZ είναι σχεδόν ουρανοκατέβατοι σε ένα είδος που δεν φημίζεται για το χιούμορ του και τόσο χαμηλών τόνων, που απορείς ποιος είναι ο στόχος τους, αν όχι το hit. Το ότι όλοι ζουν και γράφουν μουσική στη Θεσσαλονίκη δεν είναι τυχαίο, όπως δεν είναι τυχαίο και το ότι έχουν βγάλει την εταιρεία τους $TELTHRECORD$.

Λίγο πριν κάνουν το μεγάλο μπαμ (το πρώτο live τους στην Αθήνα αναμένεται εναγωνίως) μας υποδέχτηκαν στο στούντιό τους της Διαμαντή Ολυμπίου, σε ένα κτίριο όπου έχει γραφτεί η ροκ ιστορία της πόλης. Μιλήσαμε, τους φωτογραφίσαμε και είδαμε από κοντά πώς γράφεται η σύγχρονη ραπ ιστορία από μια παρέα που τα κάνει όλα μόνη της και παλεύει έξω από το mainstream. 

Ο ήχος της $TELTHRECORD$ είναι αναγνωρίσιμος, εθιστικός και μοναδικός στην Ελλάδα. Ακραία συναισθηματικός, με μοναδικό vibe, μελωδικές γραμμές που σου κολλάνε με κάθε ακρόαση και χαμηλόφωνο ραπ (μόνο freestyle) που λέει τα πιο απίθανα πράγματα (με γερές δόσεις χιούμορ που θέλει προσπάθεια για να το πιάσεις), είναι κάτι που τους χαρακτηρίζει από την αρχή.

$ulee - Pasta / Downtime

«Την ιδέα για το όνομα την είχε ο $ulee», λένε, «γράφαμε μαζί από παλιά, γράφαμε γενικώς πιο πολύ beats, έτσι ξεκινήσαμε και κάποια στιγμή κάναμε την εταιρεία για να κυκλοφορούμε τα κομμάτια μας».

«Ο καθένας παίρνει κίνητρα και “κίνηση” από τον άλλο και επηρεαζόμαστε» λέει ο $ulee, ο οποίος είναι 21 χρονών και από πέρσι ανήκει και στην ομάδα της Capital Music, της εταιρείας που άλλαξε το rap game στην Ελλάδα. «Είμαστε μαζί όλη μέρα, αράζουμε, αλλά κυρίως ακούμε τη μουσική που μας αρέσει και επηρεαζόμαστε από αυτήν». 

Σάββατο πρωί στη $TELTHRECORD$ Facebook Twitter
«Εγώ είμαι στη σχολή Ηλεκτρολόγων και πρακτικά έχω άλλα δύο χρόνια για να τελειώσω. Ταυτόχρονα κάνω κι αυτό», λέει ο jimmyaiso. Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

«Από το 2015 ακούμε μαζί μουσική, Young Thug, Travis Scott. Στην πορεία ακούγαμε τα ίδια πράγματα», λέει ο Babyj. «Γενικώς, οι επιρροές μας είναι αρχικά ο Young Thug, αυτός μας έβαλε στη ραπ, μετά ήρθε λίγο το SoundCloud-Era ραπ και τώρα είμαστε πιο πολύ στη Michigan-Detroit-Flint σκηνή του ραπ και εκεί κάνουμε focus, όπως επίσης και στο super trap, που είναι ηλεκτρονικό είδος μουσικής. Και έχουμε πολλές επιρροές από Σικάγο», συνεχίζει ο $ulee. 

Ο ήχος της $TELTHRECORD$ είναι αναγνωρίσιμος, εθιστικός και μοναδικός στην Ελλάδα. Ακραία συναισθηματικός, με μοναδικό vibe, μελωδικές γραμμές που σου κολλάνε με κάθε ακρόαση και χαμηλόφωνο ραπ (μόνο freestyle) που λέει τα πιο απίθανα πράγματα (με γερές δόσεις χιούμορ που θέλει προσπάθεια για να το πιάσεις), είναι κάτι που τους χαρακτηρίζει από την αρχή. Όσο περνάει ο καιρός, όμως, μεγαλώνουν και εξελίσσονται καταπληκτικά. Και παρότι η μουσική τους δεν είναι για τεράστιο κοινό (γιατί το μεγάλο κοινό θέλει καγκουριά και καφρίλα), τα κομμάτια του $ulee, του Babyj και του jimmyaiso δεν θυμίζουν σε τίποτα το υπόλοιπο ελληνικό ραπ.   

«Παντού υπάρχουν οι άνθρωποι που κάνουν κάτι δικό τους», λένε, «μπορεί στην Αθήνα, επειδή υπάρχει πιο πολύς ανταγωνισμός, να το βλέπουν πιο πολύ τύπου “θέλω να πετύχω, να κάνω blow up”, να κάνουν πιο mainstream πράγματα, πιο απλά να πηγαίνουν με το easy crowd με στόχο να πετύχουν άμεσα, αλλά σίγουρα υπάρχουν παντού οι άνθρωποι που απλώς ψάχνονται στη μουσική και θέλουν να κάνουν κάτι καινούργιο».

Σάββατο πρωί στη $TELTHRECORD$ Facebook Twitter
«Εγώ δουλεύω στο μαγαζί του πατέρα μου part-time, κάνω καφέδες, για να μπορώ να είμαι ράπερ τον υπόλοιπο χρόνο», λέει ο Babyj. Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO
Σάββατο πρωί στη $TELTHRECORD$ Facebook Twitter
O JAKE με φούτερ @overabund. Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

Τα μέλη της ομάδας ηχογραφούν μόνα τους, στο σπίτι τους ή στο στούντιό τους, έτσι δεν υπάρχει κανείς που να επεμβαίνει στον ήχο τους ή σε όσα λένε στα κομμάτια. «Δεν πάμε ποτέ σε στούντιο άλλων να ηχογραφήσουμε, για να μπορούμε να ελέγχουμε πλήρως αυτό που κάνουμε», εξηγούν. «Εμείς γράφαμε πάντα μόνοι μας για πολλούς λόγους, δεν θέλουμε να έχουμε κάποιον τρίτο o οποίος δεν νιώθει αυτό που κάνουμε. Για να βγει το 100% του εαυτού μας το κάνουμε μόνοι μας, γιατί εμείς μόνο ξέρουμε να το κάνουμε έτσι».

790
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

«Ο ήχος που έχουμε κάνει ξεχωρίζει από των άλλων απλώς επειδή αυτοί που έχουν μπει στην ελληνική σκηνή δεν έχουν τις ίδιες επιρροές με μας», λέει ο Babyj. «Από παλιά ακούγαμε μουσική απ’ το εξωτερικό και μόνο, δεν είχαμε ποτέ επιρροή από Έλληνες ράπερ, το μόνο ελληνικό τραπ που έχουμε ακούσει είναι ΣτεροϊντούKYS. Υπάρχουν άνθρωποι που δίνουμε respect, ο Mad Clip ας πούμε, αλλά ακούμε ξένη μουσική κυρίως. Αν άκουγα ελληνική τραπ, πώς θα έχωνα ελληνική τραπ που θα ήταν διαφορετική; Οι επιρροές παίζουν μεγάλο ρόλο». 

«Και η μουσική μας εξελισσόταν όσο εξελίσσονταν αυτά που ακούγαμε», προσθέτει ο JAKE. «Ανακαλύπτουμε συνεχώς νέα genres και κάπως κάναμε remake με ελληνικό στίχο. Η μουσική μας είναι λίγο πιο catchy, λίγο πιο raw, αλλά ποτέ mainstream. Είναι δηλαδή πιο undercover ακόμα και για εξωτερικό». 

Σάββατο πρωί στη $TELTHRECORD$ Facebook Twitter
Τα κομμάτια των ράπερ της $TELTHRECORD$ δεν είναι εύκολα, πρέπει να τους δώσεις μια ευκαιρία για να καταλάβεις τι έχουν κάνει και να μπεις στον κόσμο τους. Έτσι και το κάνεις, όμως, δύσκολα ξεκολλάς από τη μουσική τους. Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

«Όλα μόνοι μας τα κάνουμε, ο καθένας είναι υπεύθυνος και για τον ήχο του και για τον στίχο του και για την αισθητική του», λέει ο jimmyaiso, «ο ήχος βγαίνει DIY πάντα. Ξεκινάμε να κάνουμε ένα track, ο καθένας από μας βάζει κάποια beats, έχουμε κάποιο είδος προς το οποίο θέλουμε να πάμε, και όπου βγει. Απλώς βγάζουμε το sauce. Και οι περισσότεροι παραγωγοί που “χώνουνε” τα beats τους είναι ξένοι». 

Από την ομάδα ο μόνος επαγγελματίας ράπερ είναι ο $ulee, που είναι μέλος της Capital. Οι υπόλοιποι ευελπιστούν να γίνει η μουσική η κύρια δουλειά τους το συντομότερο.

«Εγώ σχεδιάζω ρούχα», λέει ο ΧΑΤΖ. «Έτυχε πριν από ενάμιση χρόνο να αράξω με τον $ulee και τον jimmyaiso και να κάνουμε freestyle και beat, χωρίς να ηχογραφούμε, και λέγαμε πράγματα έξυπνα και αστεία. Μια μέρα με λέει “έλα να ηχογραφήσουμε”. Κάναμε δοκιμές, με έλεγαν άτομα που δεν τα ξέρω “μπρο, αυτό που κάνεις γαμάει”, εγώ το έκανα για πλάκα γιατί περνούσα ωραία, και κατάλαβα ότι υπάρχουν κάποιοι που το γουστάρουν αυτό. Τώρα το κάνω χωρίς effort, επειδή μπορώ να το κάνω. Απλώς μου βάζουν ένα beat, λέω τι σκέφτομαι εκείνη τη στιγμή και τέλος. Ποτέ δεν γράφουμε στίχους, δεν έχει γίνει ποτέ, λέμε μία πρόταση, “πήγα και πήρα καφέ γλυκό” και πάνω σ’ αυτό πατάμε άλλες δέκα μπάρες. Και μπορεί να πει ο $ulee “μπρο, άσε με λίγο να μπω γιατί σκέφτηκα κάτι”, μπαίνει και λέει κι αυτός δέκα μπάρες. Δηλαδή εκείνη την ώρα βγαίνει το κομμάτι, ούτε το beat ξέρουμε, ούτε το τι θα χώσουμε, ούτε τίποτα».

Σάββατο πρωί στη $TELTHRECORD$ Facebook Twitter
«Ο καθένας παίρνει κίνητρα και “κίνηση” από τον άλλο και επηρεαζόμαστε» λέει ο $ulee, ο οποίος είναι 21 χρονών και από πέρσι ανήκει και στην ομάδα της Capital Music, της εταιρείας που άλλαξε το rap game στην Ελλάδα. Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

«Εγώ είμαι στη σχολή Ηλεκτρολόγων και πρακτικά έχω άλλα δύο χρόνια για να τελειώσω. Ταυτόχρονα κάνω κι αυτό», λέει ο jimmyaiso. «Με τον καιρό θα πάω πιο πολύ στο μουσικό κομμάτι, θα κάνω μια παύση απ’ τη σχολή, για να μπορέσουμε να τρέξουμε πολλά πράγματα που δεν έχουν γίνει και πρέπει να γίνουν τώρα. Πέρα από τη σχολή, πάντα έκανα παραγωγές, “έχωνα” με τα παιδιά και λέγαμε ότι πρέπει να οργανωθούμε σιγά-σιγά, να βγάζουμε τα κομμάτια που γράφουμε, να αρχίσουμε να το δείχνουμε αυτό έξω. Κάθε μέρα έχουμε άλλο σκεπτικό, τα βλέπουμε αλλιώς τα πράγματα, δεν ξέρουμε καθόλου πώς είναι το μέλλον, κάθε φορά όλα τα κάνουμε DIY».  

«Εγώ δουλεύω στο μαγαζί του πατέρα μου part-time, κάνω καφέδες, για να μπορώ να είμαι ράπερ τον υπόλοιπο χρόνο», λέει ο Babyj. «Αυτό που κάνουμε εδώ και καιρό δεν μας τρώει όλη την ημέρα, αλλά πλέον σκοπεύουμε να γίνει full-time ασχολία. Αυτό θα κάνουμε τώρα. Τόσο καιρό δεν το είχαμε ως main τόσο, κακώς δηλαδή, μετανιώνουμε που δεν τρέξαμε νωρίτερα όσο έχουμε τρέξει τελευταία. Πέρα από τη μουσική είναι κι άλλα πράγματα που πρέπει να τρέξουν, όπως social media, βίντεο, promotion». 

«Πρέπει να το δούμε λίγο συνολικότερα ως κουλτούρα, λίγο πιο lifestyle, όχι αποκλειστικά μουσική», λέει ο $ulee. «Μόλις κάναμε το πρώτο live μας και ήταν πολύ ωραία. Περάσαμε όλοι τέλεια και ήταν μια πολύ καλή επιβεβαίωση, γιατί ωραίο είναι να μπαίνει κάποιος στο στούντιο και να λέει “ο $ulee γαμάει”, αλλά το να βλέπεις 100 άτομα να κουνιούνται και να ωρύονται, να σε πιάνουν απ’ έξω και να βγάζουν φωτογραφίες μαζί σου, άμα δεν το ζήσεις δεν το καταλαβαίνεις. Θέλουμε να βγάλουμε το 100% από αυτό που μπορούμε να βγάλουμε σε όλους τους τομείς, μουσική, εμφανίσεις, κουλτούρα, lifestyle, όλα, και όπου πάει.

Αυτή η ομάδα πιτσιρικάδων φτιάχνει την πιο συναρπαστική ραπ στην Ελλάδα Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

Θα ήθελα να χτίσω μια κουλτούρα και να τη δείξω γιατί λείπει αυτό από την Ελλάδα, επειδή όντως αυτήν τη στιγμή δεν είναι mainstream η μουσική μας, και δεν πιστεύω ότι θα γίνει. Θέλω να χτίσουμε ένα core audience το οποίο θα μας ακούει και θα γουστάρει, γιατί είναι καλύτερα να κάνεις καλή μουσική από το να έχεις καλή περσόνα, η περσόνα δεν κρατάει. Εκτός κι ας είσαι ο Mad Clip, που τα είχε όλα».

Τα κομμάτια των ράπερ της $TELTHRECORD$ δεν είναι εύκολα, πρέπει να τους δώσεις μια ευκαιρία για να καταλάβεις τι έχουν κάνει και να μπεις στον κόσμο τους. Έτσι και το κάνεις, όμως, δύσκολα ξεκολλάς από τη μουσική τους. «Για να πιάσεις τις μπάρες πρέπει η μουσική να κάνει grow μαζί σου, να τους δώσεις κάποιες ευκαιρίες, δεν κολλάς με τη μία, αλλά είναι κομμάτια που έτσι και τα ακούσεις επιστρέφεις ξανά και ξανά», λέει ο XATZ.  

«Βγαίνουν 1.000 κομμάτια την εβδομάδα στο TikTok, στο Spotify, αλλά άμα βγει ένα κομμάτι και σε μισή εβδομάδα το ξέχασες, κάτι λέει», λέει ο $ulee. «Τα δικά μας, όποιος τα γουστάρει τα λιώνει, και μετά την όγδοη φορά μας λέει “μπρο, εδώ λέει αυτό”. Παρατηρούν στίχους μετά από μία εβδομάδα. 

Σάββατο πρωί στη $TELTHRECORD$ Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

Οι περισσότεροι Έλληνες που κάνουν TikTok κάνουν σαχλαμάρες, άμα κάνουμε εμείς TikTok θα το κάνουμε με την αισθητική μας, θα το κάνουμε σωστά. Λείπει γενικά η αισθητική. 

Δεν έχουμε πάρε-δώσε με τους πολλούς, πιο πολύ γιατί δεν ταιριάζουμε τόσο αισθητικά. Γενικώς το τρέχουμε και κάπως αλλιώς από άλλους, είμαστε πιο solo. Εμείς κάνουμε τη φάση μας, οι υπόλοιποι κάνουν τη δικιά τους, γι’ αυτό δεν ακούμε κάποιον να μας λέει “α, γουστάρω φουλ”, γιατί ακούμε μόνο ξένη μουσική ούτως ή άλλως». 

Instagram: @stelthrecords
You Tube: @STELTHRECORDS

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Tο νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένα απόγευμα με τον Baloji και τον Saske

Οθόνες / Saske + Baloji: Ένας Έλληνας και ένας Κονγκολέζος ράπερ κάνουν βόλτα στην Αθήνα

Με αφορμή την προβολή της ταινίας του Baloji στις Νύχτες Πρεμιέρας οι δύο δημοφιλείς ράπερ συναντήθηκαν στα Εξάρχεια και έκαναν μια μεγάλη κουβέντα για τη μουσική, το σινεμά, τις επιτυχίες και τις απογοητεύσεις τους.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

40 χρόνια Last Christmas: Η αμφιθυμία του George Michael και η «κατάρα των Χριστουγέννων»

Μουσική / 40 χρόνια Last Christmas: Η αμφιθυμία του George Michael και η «κατάρα των Χριστουγέννων»

Το αθάνατο «εορταστικό» κομμάτι παραμένει ένα δείγμα της γλυκόπικρης φύσης που χαρακτηρίζει την ιδανική ποπ: ακούγεται σχεδόν πρόσχαρο παρότι αντικατοπτρίζει το πένθος μιας διαλυμένης σχέσης.
THE LIFO TEAM
10 πράγματα για τον Folamour

Μουσική / Τα εντυπωσιακά disco και house ηχοτοπία του Folamour

Γνωστός για τα δυναμικά sets του, ο Γάλλος παραγωγός έχει εμφανιστεί σε πάνω από 500 shows διεθνώς σε εμβληματικούς χώρους και φεστιβάλ όπως το Glastonbury, το Tomorrowland και το Coachella, ενώ το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου θα παίξει για το κοινό της Αθήνας.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Διονύσης Σαββόπουλος στο φετινό Rockwave σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Μουσική / O Διονύσης Σαββόπουλος στο φετινό Rockwave σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Για τον 80χρονο τροβαδούρο η απόσταση από το Ηρώδειο μέχρι το Rockwave δεν είναι και τόσο μεγάλη… Το περασμένο καλοκαίρι έστησε μια «εθνική» γιορτή για τα 50 χρόνια αποκατάστασης της δημοκρατίας στη χώρα μας, το ερχόμενο θα διοργανώσει μια προσωπική γιορτή για τα 60 χρόνια παρουσίας του στο τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα στις κακόφημες γειτονιές της Νέας Υόρκης

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα στις κακόφημες γειτονιές της Νέας Υόρκης

Ο έρωτας ως πράξη επανάστασης. Ο θάνατος ως λύτρωση... «Μονάχα τ’ όνομά σου είν’ εχθρός μου». Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μουσική μιας άνευ όρων παράδοσης στην απαγορευμένη αγάπη, όπως την παραδίδει ο Λέοναρντ Μπέρνσταϊν στο «West Side Story».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Εξέδιδε τη Μαρία Κάλλας τελικά η μάνα της, όπως δείχνει η ταινία με την Τζολί;

Οπτική Γωνία / Εξέδιδε τη Μαρία Κάλλας τελικά η μάνα της, όπως δείχνει η ταινία με την Τζολί;

Στο νέο biopic με την Αντζελίνα Τζολί η μητέρα της νεαρής Μαρίας Κάλλας την εξαναγκάζει σε συνευρέσεις με Γερμανούς ναζί στην κατοχική Αθήνα. Ποια είναι όμως η αλήθεια;
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
WERA: Η τσελίστρια που αλλάζει το πρόσωπο της νυχτερινής διασκέδασης στην Αθήνα

Μουσική / Η τσελίστρια που κάνει το αθηναϊκό κοινό να σωπαίνει για να την παρακολουθήσει

Η Wera φτιάχνει κομμάτια βγαλμένα από σκανδιναβικό παραμύθι με νεράιδες, ξέρει τι θα πει «μουσικός στον δρόμο» αλλά και το πόσο δύσκολο είναι να είσαι μουσικός στην Ελλάδα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ