31' με τους (σκηνοθέτες) Callas

31' με τους (σκηνοθέτες) Callas Facebook Twitter
0
31' με τους (σκηνοθέτες) Callas Facebook Twitter

Στον τοίχο του διαμερίσματος που στεγάζει τις δραστηριότητες των αδελφών Ιωνά στη Μιλτιάδου κρέμονται ένα ψεύτικο γούνινο παλτό κι ένα μαύρο αντρικό κοστούμι που σου τραβούν την προσοχή μόλις καθίσεις στον καναπέ του «σαλονιού». Είναι ρούχα από τη δεύτερη ταινία που ετοιμάζουν οι Callas αυτό τον καιρό, μαζί με ένα σωρό άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες – αυτοί οι άνθρωποι δεν ησυχάζουν ποτέ. Μου δείχνουν με χαρά το CD του αγγλικού περιοδικού «Mojo» που επιμελήθηκε ο Nick Cave και περιέχει ένα κομμάτι από το νέο άλμπουμ τους «Am I Vertical?», το «Anger». Οι ξένες κριτικές του δίσκου, που κυκλοφορεί στις 31 Μαρτίου και στην Αγγλία (στην υπόλοιπη Ευρώπη και στην Ελλάδα κυκλοφόρησε στο τέλος του φθινοπώρου), είναι διθυραμβικές. Στον «Independent» έγραψαν ότι η τελευταία εμφάνισή τους «ήταν εκπληκτική, κάτι ανάμεσα σε πανκ ροκ και στη σκηνή του Factory του Άντι Γουόρχολ». Το άλμπουμ –στο οποίο έχει κάνει την παραγωγή ο Jim Sclavunos– μπορεί να τους φέρει προσκλήσεις από φεστιβάλ του εξωτερικού, αλλά αυτή είναι μόνο μία από τις ασχολίες τους. Την επόμενη εβδομάδα βγαίνει στον Μικρόκοσμο η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους Lustlands, που έφτιαξαν με τη βοήθεια των φίλων τους. Οι αφίσες πάνω στο γραφείο μού θυμίζουν σκηνή από το Μυστικό του βράχου των κρεμασμένων του Γουίαρ: τέσσερις όμορφες κοπέλες με πλατύγυρα καπέλα που τις λούζει ο ήλιος. «Η ταινία έχει γυριστεί στο κτήμα που κάνουμε και τα φεστιβάλ, είναι απέναντι από την Ύδρα, στην περιοχή Θερμησία, έξω από την Ερμιόνη» λένε. «Είναι ένα κτήμα όπου έχουμε περάσει πολύ χρόνο ως πιτσιρικάδες, σε διακοπές και τα σχετικά. Είναι το πατρικό της μητέρας μας. Κάναμε αρκετές μικρού μήκους ταινίες τη δεκαετία του '90, αλλά θέλαμε πάντα να κάνουμε μια μεγάλου μήκους, το είχαμε άχτι. Είναι κάτι που μας αρέσει πολύ επειδή συμπυκνώνει όλα τα πράγματα με τα οποία ασχολούμαστε: εικαστικά, φωτογραφία, μουσική και σενάρια, που γράφουμε συνέχεια. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες τη γυρίσαμε ήταν πολύ DIY. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ταινίας είναι ότι δεν δουλέψαμε με ηθοποιούς αλλά με παιδιά που είναι από τον μουσικό και εικαστικό χώρο, άτομα με τα οποία συνεργαζόμαστε έτσι κι αλλιώς. Οι τέσσερις πρωταγωνίστριες είναι η Τερψιχόρη Σαββάλα, η εικαστικός Αφροδίτη Ψαρρά, η Αννίτα Πολυχρόνη και η Αγγελική η Χατζή, ένας κόσμος που είναι στην καθημερινότητά μας και ήταν πιο εύκολο για μας να τον εντάξουμε σε αυτό που θέλαμε. Με όλους τους συντελεστές δουλεύουμε σε πολλά επίπεδα: έχουμε συνεργαστεί στο LUST, έχουμε κάνει συναυλίες μαζί. Τα γυρίσματα ήταν απίστευτα, περάσαμε καταπληκτικά. Έπεσε πάρα πολλή δουλειά και κούραση, αλλά ήταν πολύ ωραία να είμαστε μαζί τα παιδιά. Το μοντάζ το κάναμε με τον Δημήτρη Κοτσέλη και το postproduction με τη HAOSFilm που είναι και συμπαραγωγός της ταινίας. Είναι πολύ περίεργο που το ζήσαμε όλο αυτό για πρώτη φορά. Ήμασταν όλη μέρα κάτω από τον ήλιο. Με μπίρες, ιστορίες, τρέξιμο από πλάνο σε πλάνο. Στις 7 το βράδυ γυρνούσαμε στο σπίτι διαλυμένοι, αλλά μαγειρεύαμε όλοι μαζί, τρώγαμε, πίναμε, συζητούσαμε και κοιμόμασταν ελάχιστα. Και την άλλη μέρα τα ίδια. Μετά από κάποιους μήνες, που είχαμε τελειώσει πια, μας φαινόταν σαν θαύμα. Η όλη διαδικασία κράτησε περίπου ενάμιση χρόνο».

Χαρακτηρίζουν την ταινία «νουάρ κάτω απ' τον ήλιο» και μιλούν για το στόρι της. «Τέσσερις άνεργες φίλες που πηγαίνουν για ένα καλοκαίρι στο εξοχικό σπίτι της Τερψιχόρης και αράζουν στην επαρχία όσο πάει. Επιστρέφουν στη φύση για να βρουν τον εαυτό τους κι εκεί συνειδητοποιούν ότι δεν είναι τόσο εύκολα τα πράγματα – τους την πέφτουν οι ντόπιοι. Έχουν αρχίσει και αυτές τις γκρίνιες μεταξύ τους, κλασικά. Γίνονται προστριβές και κάποιοι διαπληκτισμοί με αφορμή τα αγόρια της περιοχής. Ουσιαστικά, στην ταινία δεν γίνεται κάτι ιδιαίτερο – είναι μια ταινία που γίνονται πολύ λίγα πράγματα. Κάθονται μέσα στο κατακαλόκαιρο και λιάζονται, δεν συμβαίνει τίποτα και ξαφνικά το πράγμα αρχίζει να αγριεύει με τους ντόπιους. Το χιούμορ είναι καουρισμακικό, μαύρο, με πολύ σοβαρό τρόπο».

Η ταινία φαίνεται να μην έχει μουσική, εκτός από τα κομμάτια που ακούγονται στη διάρκεια ενός πάρτι (το "Lustlands" από τον δίσκο τους, ένα τραγούδι του Boy, ένα των Victory Collapse κι ένα των Microondas), αλλά, αν προσέξεις, στο background υπάρχει μια ηχητική μπάντα που ακούγεται ασταμάτητα σαν drone από την αρχή μέχρι το τέλος: τζιτζίκια και μια γεώτρηση – μια ελληνικού τύπου ψυχεδέλεια.

Κλείνοντας, μιλάμε για τη δεύτερη ταινία που έχουν ήδη ξεκινήσει να δουλεύουν. «Είναι πιο ώριμη από την πρώτη, λίγο πιο σκοτεινή, μάλλον ασπρόμαυρη, διαδραματίζεται στην Ύδρα και στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, στα σφαγεία» λένε. «Οι ταινίες μας έχουν λίγο-πολύ παρόμοιο θέμα και είναι έκπληξη για μας που βγαίνει αυτό – είναι σαν να συνεχίζεται. Αυτό μας συμβαίνει και στα τραγούδια. Κανένα δεν τελειώνει στα 2 λεπτά, απλώς τελειώνει για τη συγκεκριμένη εποχή. Και τα άλμπουμ μας πάντα τελειώνουν με την αίσθηση ότι η ιστορία συνεχίζεται. Δεν είμαστε ποτέ σίγουροι ή απόλυτοι για τα πράγματα και μας αρέσει αυτό. Όλα γίνονται ενστικτωδώς. Δεν είχαμε ποτέ καμιά μεγάλη ιδέα, ότι δηλαδή η ταινία που θα κάνουμε θα αλλάξει το σινεμά ή τον κόσμο. Ή ότι θα γίνει καμιά επανάσταση. Και με τα τραγούδια μας ισχύει το ίδιο. Μας γεμίζει πάρα πολύ η διαδικασία να δουλεύουμε με άλλους ανθρώπους. Μας εξιτάρει πάρα πολύ αυτή η καθημερινή τριβή και επαφή, μας τροφοδοτεί καλλιτεχνικά. Από τη μία είμαστε πολύ κολλημένοι σε κάποια δικά μας πράγματα, πολύ προσωπικά, και από την άλλη θέλουμε να βάλουμε το κοινό σε μια διαδικασία να σκεφτεί. Αυτό, βέβαια, μπορεί να μην είναι και τόσο εμπορικό. Και γενικότερα, δεν μας αρέσουν οι οριστικές λύσεις, είτε σε προσωπικές σχέσεις, είτε στη μουσική μας, είτε στις ταινίες. Τα αφήνουμε λίγο πιο φλου τα πράγματα».

Η ταινία των Callas «Lustlands» θα προβληθεί στις 22.2 στον Μικρόκοσμο. To «AmIVertical?». Κυκλοφορεί από την Inner Ear.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT