31' με τους (σκηνοθέτες) Callas

31' με τους (σκηνοθέτες) Callas Facebook Twitter
0
31' με τους (σκηνοθέτες) Callas Facebook Twitter

Στον τοίχο του διαμερίσματος που στεγάζει τις δραστηριότητες των αδελφών Ιωνά στη Μιλτιάδου κρέμονται ένα ψεύτικο γούνινο παλτό κι ένα μαύρο αντρικό κοστούμι που σου τραβούν την προσοχή μόλις καθίσεις στον καναπέ του «σαλονιού». Είναι ρούχα από τη δεύτερη ταινία που ετοιμάζουν οι Callas αυτό τον καιρό, μαζί με ένα σωρό άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες – αυτοί οι άνθρωποι δεν ησυχάζουν ποτέ. Μου δείχνουν με χαρά το CD του αγγλικού περιοδικού «Mojo» που επιμελήθηκε ο Nick Cave και περιέχει ένα κομμάτι από το νέο άλμπουμ τους «Am I Vertical?», το «Anger». Οι ξένες κριτικές του δίσκου, που κυκλοφορεί στις 31 Μαρτίου και στην Αγγλία (στην υπόλοιπη Ευρώπη και στην Ελλάδα κυκλοφόρησε στο τέλος του φθινοπώρου), είναι διθυραμβικές. Στον «Independent» έγραψαν ότι η τελευταία εμφάνισή τους «ήταν εκπληκτική, κάτι ανάμεσα σε πανκ ροκ και στη σκηνή του Factory του Άντι Γουόρχολ». Το άλμπουμ –στο οποίο έχει κάνει την παραγωγή ο Jim Sclavunos– μπορεί να τους φέρει προσκλήσεις από φεστιβάλ του εξωτερικού, αλλά αυτή είναι μόνο μία από τις ασχολίες τους. Την επόμενη εβδομάδα βγαίνει στον Μικρόκοσμο η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους Lustlands, που έφτιαξαν με τη βοήθεια των φίλων τους. Οι αφίσες πάνω στο γραφείο μού θυμίζουν σκηνή από το Μυστικό του βράχου των κρεμασμένων του Γουίαρ: τέσσερις όμορφες κοπέλες με πλατύγυρα καπέλα που τις λούζει ο ήλιος. «Η ταινία έχει γυριστεί στο κτήμα που κάνουμε και τα φεστιβάλ, είναι απέναντι από την Ύδρα, στην περιοχή Θερμησία, έξω από την Ερμιόνη» λένε. «Είναι ένα κτήμα όπου έχουμε περάσει πολύ χρόνο ως πιτσιρικάδες, σε διακοπές και τα σχετικά. Είναι το πατρικό της μητέρας μας. Κάναμε αρκετές μικρού μήκους ταινίες τη δεκαετία του '90, αλλά θέλαμε πάντα να κάνουμε μια μεγάλου μήκους, το είχαμε άχτι. Είναι κάτι που μας αρέσει πολύ επειδή συμπυκνώνει όλα τα πράγματα με τα οποία ασχολούμαστε: εικαστικά, φωτογραφία, μουσική και σενάρια, που γράφουμε συνέχεια. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες τη γυρίσαμε ήταν πολύ DIY. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ταινίας είναι ότι δεν δουλέψαμε με ηθοποιούς αλλά με παιδιά που είναι από τον μουσικό και εικαστικό χώρο, άτομα με τα οποία συνεργαζόμαστε έτσι κι αλλιώς. Οι τέσσερις πρωταγωνίστριες είναι η Τερψιχόρη Σαββάλα, η εικαστικός Αφροδίτη Ψαρρά, η Αννίτα Πολυχρόνη και η Αγγελική η Χατζή, ένας κόσμος που είναι στην καθημερινότητά μας και ήταν πιο εύκολο για μας να τον εντάξουμε σε αυτό που θέλαμε. Με όλους τους συντελεστές δουλεύουμε σε πολλά επίπεδα: έχουμε συνεργαστεί στο LUST, έχουμε κάνει συναυλίες μαζί. Τα γυρίσματα ήταν απίστευτα, περάσαμε καταπληκτικά. Έπεσε πάρα πολλή δουλειά και κούραση, αλλά ήταν πολύ ωραία να είμαστε μαζί τα παιδιά. Το μοντάζ το κάναμε με τον Δημήτρη Κοτσέλη και το postproduction με τη HAOSFilm που είναι και συμπαραγωγός της ταινίας. Είναι πολύ περίεργο που το ζήσαμε όλο αυτό για πρώτη φορά. Ήμασταν όλη μέρα κάτω από τον ήλιο. Με μπίρες, ιστορίες, τρέξιμο από πλάνο σε πλάνο. Στις 7 το βράδυ γυρνούσαμε στο σπίτι διαλυμένοι, αλλά μαγειρεύαμε όλοι μαζί, τρώγαμε, πίναμε, συζητούσαμε και κοιμόμασταν ελάχιστα. Και την άλλη μέρα τα ίδια. Μετά από κάποιους μήνες, που είχαμε τελειώσει πια, μας φαινόταν σαν θαύμα. Η όλη διαδικασία κράτησε περίπου ενάμιση χρόνο».

Χαρακτηρίζουν την ταινία «νουάρ κάτω απ' τον ήλιο» και μιλούν για το στόρι της. «Τέσσερις άνεργες φίλες που πηγαίνουν για ένα καλοκαίρι στο εξοχικό σπίτι της Τερψιχόρης και αράζουν στην επαρχία όσο πάει. Επιστρέφουν στη φύση για να βρουν τον εαυτό τους κι εκεί συνειδητοποιούν ότι δεν είναι τόσο εύκολα τα πράγματα – τους την πέφτουν οι ντόπιοι. Έχουν αρχίσει και αυτές τις γκρίνιες μεταξύ τους, κλασικά. Γίνονται προστριβές και κάποιοι διαπληκτισμοί με αφορμή τα αγόρια της περιοχής. Ουσιαστικά, στην ταινία δεν γίνεται κάτι ιδιαίτερο – είναι μια ταινία που γίνονται πολύ λίγα πράγματα. Κάθονται μέσα στο κατακαλόκαιρο και λιάζονται, δεν συμβαίνει τίποτα και ξαφνικά το πράγμα αρχίζει να αγριεύει με τους ντόπιους. Το χιούμορ είναι καουρισμακικό, μαύρο, με πολύ σοβαρό τρόπο».

Η ταινία φαίνεται να μην έχει μουσική, εκτός από τα κομμάτια που ακούγονται στη διάρκεια ενός πάρτι (το "Lustlands" από τον δίσκο τους, ένα τραγούδι του Boy, ένα των Victory Collapse κι ένα των Microondas), αλλά, αν προσέξεις, στο background υπάρχει μια ηχητική μπάντα που ακούγεται ασταμάτητα σαν drone από την αρχή μέχρι το τέλος: τζιτζίκια και μια γεώτρηση – μια ελληνικού τύπου ψυχεδέλεια.

Κλείνοντας, μιλάμε για τη δεύτερη ταινία που έχουν ήδη ξεκινήσει να δουλεύουν. «Είναι πιο ώριμη από την πρώτη, λίγο πιο σκοτεινή, μάλλον ασπρόμαυρη, διαδραματίζεται στην Ύδρα και στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, στα σφαγεία» λένε. «Οι ταινίες μας έχουν λίγο-πολύ παρόμοιο θέμα και είναι έκπληξη για μας που βγαίνει αυτό – είναι σαν να συνεχίζεται. Αυτό μας συμβαίνει και στα τραγούδια. Κανένα δεν τελειώνει στα 2 λεπτά, απλώς τελειώνει για τη συγκεκριμένη εποχή. Και τα άλμπουμ μας πάντα τελειώνουν με την αίσθηση ότι η ιστορία συνεχίζεται. Δεν είμαστε ποτέ σίγουροι ή απόλυτοι για τα πράγματα και μας αρέσει αυτό. Όλα γίνονται ενστικτωδώς. Δεν είχαμε ποτέ καμιά μεγάλη ιδέα, ότι δηλαδή η ταινία που θα κάνουμε θα αλλάξει το σινεμά ή τον κόσμο. Ή ότι θα γίνει καμιά επανάσταση. Και με τα τραγούδια μας ισχύει το ίδιο. Μας γεμίζει πάρα πολύ η διαδικασία να δουλεύουμε με άλλους ανθρώπους. Μας εξιτάρει πάρα πολύ αυτή η καθημερινή τριβή και επαφή, μας τροφοδοτεί καλλιτεχνικά. Από τη μία είμαστε πολύ κολλημένοι σε κάποια δικά μας πράγματα, πολύ προσωπικά, και από την άλλη θέλουμε να βάλουμε το κοινό σε μια διαδικασία να σκεφτεί. Αυτό, βέβαια, μπορεί να μην είναι και τόσο εμπορικό. Και γενικότερα, δεν μας αρέσουν οι οριστικές λύσεις, είτε σε προσωπικές σχέσεις, είτε στη μουσική μας, είτε στις ταινίες. Τα αφήνουμε λίγο πιο φλου τα πράγματα».

Η ταινία των Callas «Lustlands» θα προβληθεί στις 22.2 στον Μικρόκοσμο. To «AmIVertical?». Κυκλοφορεί από την Inner Ear.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ