NEO VIDCAST

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
0

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου παλεύω με αυτή την κόλαση της συνείδησης μου. Έχω βιώσει ακραίο τρόμο κατά την διάρκεια των ονείρων μου, τα οποία περιλαμβάνουν απρόσωπες σιλουέτες, αγκαλιές από σκιές που θυμίζουν χέρια, μια παραμορφωμένη πραγματικότητα γύρω μου- και όλα αυτά ενώ παραμένω εντελώς ακίνητος σε μια κατάσταση στην οποία είμαι κοιμισμένος και την ίδια στιγμή ξύπνιος...φωτ:Ο Nicolas Bruno

 "Η τέχνη είναι η κυοφορία και η γέννηση του ασυνείδητου"

 

Ο μόλις 22 ετών Nicolas Bruno έχει καταφέρει να μετατρέψει τους εφιάλτες που περνάει εξαιτίας της υπνικής παράλυσης σε ενδιαφέρουσες φωτογραφίες. Μοιάζει αυτό που περνάει να τον έχει ωριμάσει πριν την ώρα του: «O Θάνατος είναι αναπόφευκτος, η αγάπη είναι επένδυση και η ασφάλεια περιορισμός» λέει στην συνέντευξη που παραχώρησε στο LIFO.gr. Στο τελευταίο του e-mail μου έγραψε πόσο χαρούμενος είναι που οι συγγενείς του στην Αμερική θα διαβάσουν μια συνέντευξη στα ελληνικά. Δεν θα μπορούσα να μην τον ρωτήσω για τις Ελληνικές του ρίζες τις οποίες γνωρίζει πολύ καλά.

Διάβασα ότι υποφέρεις από αυτό που ονομάζεται «υπνική παράλυση». Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα για αυτό;

Η υπνική παράλυση είναι μια εμπειρία κατά την οποία το άτομο έχει συνείδηση και παραμένει ακίνητο, σε μια κατάσταση κατά την οποία συνεχίζει να κοιμάται ενώ έχει ξυπνήσει. Το μέρος του εγκεφάλου που έχει ξυπνήσει διαχωρίζεται από τις κινητικές λειτουργίες του κοιμισμένου σώματος και το άτομο αρχίζει να έχει οπτικές εμπειρίες και ακουστικές παραισθήσεις- ουσιαστικά το άτομο ονειρεύεται ενώ είναι ξύπνιο. Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου παλεύω με αυτή την κόλαση της συνείδησης μου. Έχω βιώσει ακραίο τρόμο κατά την διάρκεια των ονείρων μου, τα οποία περιλαμβάνουν απρόσωπες σιλουέτες, αγκαλιές από σκιές που θυμίζουν χέρια, μια παραμορφωμένη πραγματικότητα γύρω μου- και όλα αυτά ενώ παραμένω εντελώς ακίνητος σε μια κατάσταση στην οποία είμαι κοιμισμένος και την ίδια στιγμή ξύπνιος. Έχω πληρώσει ένα μεγάλο τίμημα στην ζωή μου με όλο αυτό, όμως καταφέρνω να τα βγάζω πέρα με τους νυχτερινούς μου εφιάλτες μετατρέποντας σε πηγή έμπνευσης για την τέχνη μου.

Οι φωτογραφίες μου είναι απευθείας ερμηνείες μεμονωμένων ή πολλαπλών εμπειριών, οι οποίες συμπυκνώνονται σε μια εννοιολογική απεικόνιση. Συχνά κρατώ ένα ημερολόγιο ή ένα κομμάτι χαρτί στην άκρη του κομοδίνου μου, έτσι μπορώ να ξεκινήσω να γράφω για τις εμπειρίες μου, την στιγμή που ανακτώ την ικανότητα μου να κινηθώ. Είναι βασικής σημασίας για εμένα να καταγράψω το όνειρο μου την στιγμή που θα ξυπνήσω

Μπορείς να θυμηθείς την πρώτη σου φορά όταν ανακάλυψες ότι υποφέρεις από υπνική παράλυση;

Το πρώτο τρομακτικό επεισόδιο υπνικής παράλυσης διαρκείας ήταν όταν ήμουν πέντε ετών. Το δωμάτιο ήταν περικυκλωμένο από κινούμενες φιγούρες οι οποίες φαινόντουσαν να είναι κουκουλωμένες με μαύρα σεντόνια τα οποία ούρλιαζαν, ενώ δεν φυσούσε καθόλου. Παρεμπίπτοντος εκτός από τις ορατές φιγούρες που περιτριγύριζαν το κρεβάτι μου, μια δυνατή ακουστική παραίσθηση παρόμοια με παράσιτο πλημμύριζε το δωμάτιο. Αυτό το όνειρο παραμένει μέσα μου σήμερα ως η πρώτη μου εμπειρία, η οποία θα γινόταν ένα κανονικό μαρτύριο που με κατατρέχει τις άγρυπνες νύχτες.

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

Ποιος ήταν μέχρι σήμερα ο χειρότερος εφιάλτης σου;

Είμαι συχνά αντιμέτωπος με φιγούρες οι οποίες εισέρχονται στο δωμάτιο μου και στέκονται στην βάση του κρεβατιού μου. Το πιο ζωντανό όνειρο ήταν η μορφή μια γυναίκας η οποία καθόταν στην βάση του κρεβατιού μου (Δείτε στην Wikipedia για το Old Hag Syndrome), όπου άκουγα μια κραυγή ενώ με άρπαζαν από το λαιμό σκιές που σχημάτιζαν χέρια, οι οποίες προεξείχαν κάτω από τα σκεπάσματα. Αισθανόμουν ότι με είχαν αρπάξει από τον λαιμό καθώς η γυναίκα κινιόταν απειλητικά προς το κρεβάτι μου, ενώ το δωμάτιο πλημμύριζε από ομίχλη και γινόταν μια θολή εικόνα. Η περιγραφή μου δεν είναι τίποτα μπροστά στο πόσο ζωντανό ήταν όλο αυτό το οποίο βίωνα. Ήμουν σε θέση να απελευθερωθώ από αυτά τα εμπόδια μετά από μισή ώρα πάλης και να δραπετεύσω στο χαμηλότερο πάτωμα του σπιτιού μου. Το όνειρο ολοκληρωνόταν με ένα δεύτερο όνειρο το οποίο επαναλαμβανόταν με μεγαλύτερη ένταση και τρομακτικότερη αίσθηση. Την στιγμή που ξυπνούσα, γνώριζα ότι αυτό το οποίο βίωνα είχε τον πλήρη έλεγχο της ζωής μου.

Μέσα από τις φωτογραφίες σου αναπαράγεις τα όνειρα σου. Είναι η τέχνη ένα είδος ανακούφισης για εσένα από όλο αυτό που περνάς;

Οι φωτογραφίες μου είναι απευθείας ερμηνείες μεμονωμένων ή πολλαπλών εμπειριών, οι οποίες συμπυκνώνονται σε μια εννοιολογική απεικόνιση. Συχνά κρατώ ένα ημερολόγιο ή ένα κομμάτι χαρτί στην άκρη του κομοδίνου μου, έτσι μπορώ να ξεκινήσω να γράφω για τις εμπειρίες μου, την στιγμή που ανακτώ την ικανότητα μου να κινηθώ. Είναι βασικής σημασίας για εμένα να καταγράψω το όνειρο μου την στιγμή που θα ξυπνήσω. Θα ξεκινήσω να κάνω ένα γρήγορο σχέδιο για αυτό το οποίο είδα ή αισθάνθηκα και όχι μια προσπάθεια να περιγράψω με λέξεις την εμπειρία μου.

Το σχέδιο του ονείρου θα μου δώσει πληροφορίες για το format της τελικής σύνθεσης που θα φωτογραφίσω. Η φιλοσοφία μου γύρω από την παραγωγή αυτών των εικόνων βασίζεται στο ότι τοποθετώ την κάμερα σε ένα συγκεκριμένο σημείο και αυστηρά δεν παρεκκλίνω από αυτό. Τοποθετώ το τρίποδο και είτε με χρονοδιακόπτη είτε με μεμονωμένα κλικ προσπαθώ να δημιουργήσω την σύνθεση που έχω στο μυαλό μου. Αντιμετωπίζοντας τον εαυτό μου ως θέμα αυτών των χαοτικών σεναρίων αντανακλώ μέσα στις φωτογραφίες μου τον φυσικό και πνευματικό αγώνα τον οποίο δίνω μέσα στα όνειρα μου. Τα σενάρια μέσα από το προτζεκτ μου επιτρέπουν να παίζω διαφορετικούς χαρακτήρες οι οποίοι όλοι παρουσιάζουν τους άθλους ενός αλλόκοτου τύπου. Η μετάφραση της σκέψης σε εικόνα λειτουργεί ως θεραπευτική μέθοδος για την μάχη που δίνω με την ανήσυχη εγκεφαλική μου δραστηριότητα τα βράδια.

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Το μέρος του εγκεφάλου που έχει ξυπνήσει διαχωρίζεται από τις κινητικές λειτουργίες του κοιμισμένου σώματος και το άτομο αρχίζει να έχει οπτικές εμπειρίες και ακουστικές παραισθήσεις- ουσιαστικά το άτομο ονειρεύεται ενώ είναι ξύπνιο...

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

 

Πες μας λίγα πράγμα για το φιλμ «The Nightmare» του Rodney Ascher

Το Nightmare είναι ένα συναρπαστικό φίλμ για διάφορες σουρεαλιστικές αλλά πραγματικές ιστορίες ανθρώπων από όλο τον κόσμο που πάσχουν από υπνική παράλυση. Ο Ascher υπέγραψε αυτό το δυσοίωνο φιλμ γεφυρώνοντας το είδος του ντοκιμαντέρ με αυτό το τρόμου για έναν κόσμο που εξάπτει την φαντασία αλλά την ίδια στιγμή σοκάρει. Ως πάσχον από υπνική παράλυση, ήμουν ιδιαίτερα έκπληκτος σχετικά με το πόσο ακριβή και σχετικά ήταν όλα αυτά που παρουσίαζε στην μεγάλη οθόνη με την πραγματικότητα

Ένα τop5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

 

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Théodore Géricault- Ένας πρωτοπόρος της μακάβριας ρομαντικής ζωγραφικής που φυλάκισε σφιχτά τον ασυνείδητο τρόμο του ανθρώπινου μυαλούφωτ: Theodore Gericault-The Raft of the Medusa

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Gilles Beloeil- Ζωγράφος που δημιουργεί σουρεαλιστικά ονειρικά τοπία στα οποία συμπυκνώνει μια γροθιά ρεαλισμού, μέσα σε έναν κόσμο που έχει δημιουργηθεί με προσεκτικά χτυπήματα χαοτικών πινελιών...
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Ralph Eugene Meatyard Ένας φωτογράφος που στρεβλώνει τον κόσμο με την αριστοτεχνική χρήση ενοχλητικών σκηνικών και σεναρίων απεικονίζοντας την νεολαία και τα ετοιμόρροπα κτίρια
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
John Atkinson Grimshaw- Κρυμμένες φιγούρες και άμαξες διασχίζουν τους δρόμους και τα σοκάκια των ακατέργαστων και λαμπερών νυχτερινών εικόνων του
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Caspar David Friedrich– Μια βασανισμένη ψυχή που απέβαλε τα μαρτύρια του μέσω τον λαμπερών και δυσοίωνων τοπίων του τα οποία κατοικούσαν σκιαγραφημένες φιγούρες

 

Ποια είναι η πιο ζωηρή ανάμνηση από την παιδική σου ηλικία;

Η μητέρα μου υπήρξε πάντα ο «ιστορικός της οικογένειας» φωτογραφίζοντας τις ζωές μας όσο μεγάλωνε η οικογένεια μας. Σαν παιδί, πάντοτε ήμουν έκπληκτος από την πληθώρα των 4 επι 6 εκτυπώσεων που διατηρούσε μέσα σε αμέτρητα άλμπουμ στην ντουλάπα της. Πιστεύω ότι μου έδωσε την πρώτη φωτογραφική μηχανή μιας χρήσεως όταν ήμουν πέντε ετών

Δεν μπορώ να σου εκφράσω την μαγεία που αισθανόμουν όταν επέστρεφε από το τοπικό μας φωτογραφείο με το ρολό του φίλμ που είχα τραβήξει. Ακόμα και αν ήταν φριχτές φωτογραφίες, ήταν οι φωτογραφίες μου και αισθανόμουν ερωτευμένος με την διαδικασία.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στην Νέα Υόρκη και γιατί;

Το μεγαλύτερο μέρος της δουλειά μου λαμβάνει χώρα στο Long Island της Νέας Υόρκης όπου γεννήθηκα και μεγάλωσα. Οι φωτογραφίες μου με πηγαίνουν οπουδήποτε, από τα βάθη του δάσους στα άγονα έλη της βόρειας ακτής. Κατά καιρούς, ανακαλύπτω τοπία με τα οποία μένω έντρομος, μέσα από τα οποία γεννιούνται ιδέες που προέρχονται από εμπειρίες του παρελθόντος. Η ποικιλία των τοπίων και οι ευκαιρίες που μου δίνονται να τα εξερευνήσω είναι οι λόγοι που μου αρέσουν να ζω εδώ.

Ποια είναι η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς:

 

Όνειρο-Μαρτύριο

Πάθος- Επιβεβαίωση

Αγάπη-Επένδυση

Ασφάλεια-Περιορισμός

Long Island- Παράδεισος

Φιλία-Θεμέλιο

Μανχάταν-Μονόλιθος

Μουσική-Αλγόριθμος

Θάνατος-Αναπόφευκτος

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Έχω βιώσει ακραίο τρόμο κατά την διάρκεια των ονείρων μου, τα οποία περιλαμβάνουν απρόσωπες σιλουέτες, αγκαλιές από σκιές που θυμίζουν χέρια, μια παραμορφωμένη πραγματικότητα γύρω μου...

Ολοκλήρωσε τις φράσεις:

 

Η ζωή μου είναι ένα δυνατό κοκτέιλ ενδοσκόπησης, φιλοδοξίας και ιστορικών επιρροών

Η ευτυχία είναι ένα παραμύθι που έχουμε υφάνει ισάξιο με ένα καρότο κρεμασμένο σε ένα σκοινί

Η τέχνη είναι η κυοφορία και η γέννηση του ασυνείδητου

Τα μελλοντικά σου σχέδια;

Παλεύω για την συμμετοχή μου σε μια μεγάλη παραγωγή όπως το Games of Thrones του HBO προκειμένω να δημιουργήσω και να εφαρμόσω την καλλιτεχνική μου ενέργεια σε ένα προτζεκτ που θα εμπνεύσει αρκετούς ανθρώπους. Ένας άλλος στόχος, άμεσος, είναι να δημιουργήσω ένα στούντιο μέσα στο οποίο θα μπορώ να δημιουργώ σκηνικά και κουστούμια για τις προσωπικές δουλειές. Όταν καταφέρω αυτούς τους δυο στόχους, θα ήθελα να εκθέσω την δουλειά μου σε γκαλερί στην Αμερική και την Ευρώπη και να μοιραστώ με τον υπόλοιπο κόσμο την ιστορία μου.

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Το σχέδιο του ονείρου θα μου δώσει πληροφορίες για το format της τελικής σύνθεσης που θα φωτογραφίσω. Η φιλοσοφία μου γύρω από την παραγωγή αυτών των εικόνων βασίζεται στο ότι τοποθετώ την κάμερα σε ένα συγκεκριμένο σημείο και αυστηρά δεν παρεκκλίνω από αυτό. ..
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

Η Ελληνική καταγωγή του Nicolas Bruno

 

Ναι, έχω Ελληνική καταγωγή. Ακολουθεί μια σύντομη ιστορία. Η Ελληνική μου οικογένεια έχει καταγωγή από δύο μέρη. Από την Τρίπολη όπου το επώνυμο Korros (του προπάππου μου) και από το Ammais (δεν μπορώ να βρω ακριβώς την τοποθεσία πιθανόν το προφέρω λάθος ή του αλλάζω εντελώς το όνομα) με το επώνυμο Ponitsos (της προγιαγιάς μου). Ο James Korros (1897-1970) μετανάστευσε στην Αμερική στην ηλικία των δώδεκα χωρίς να καταλαβαίνει καθόλου αγγλικά με πολύ λίγα χρήματα. Ο στόχος του ήταν να βγάλει λεφτά για την οικογένεια του στην Τρίπολη και θα έστελνε συχνά χρήματα στους συγγενείς του στην Ελλάδα διότι ήταν επιτυχημένος σε αυτό που έκανε.

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

Έφτασε με πλοίο και συνάντησε τους συγγενείς του στο Μανχάταν και δούλεψε στα νιάτα του σε μια οικογένεια που ήταν ιδιοκτήτρια καταστήματος ζαχαρωτών, πηγαίνοντας στο νυχτερινό σχολείο του Hempstead για να μάθει αγγλικά και αργότερα πήρε την υπηκοότητα. Αργότερα έγινε ιδιοκτήτης του «Harris and Korros Lunch» , ένα εστιατόριο στο Long Island. Παντρεύτηκε την Ζωή Ponitsos (1908-1941) η οποία γέννησε την γιαγιά μου Σταθούλα και την θεία μου Αναστασία (δίδυμα). Η Ζωή πέθανε ένα χρόνο μετά την γέννηση τους από φυματίωση, μια επιδημία εκείνου του καιρού.

Η γιαγιά μου Σταθούλα αργότερα παντρεύτηκε τον Henry Conwell Sr. Και έκανε την μητέρα Linda και τον θείο μου Henry. H μητέρα μου παντρεύτηκε τον πατέρα μου Bruce Bruno Ιταλικής καταγωγής. Πήρα το όνομα από τον πατέρα του James Korros τον Nicolas. Μένουμε όλοι στο Northport του Long Island της Nεας Υόρκης και είμαστε Έλληνες Ορθόδοξοι. Είμαστε τυχεροί που βρίσκεται γύρω μας μια υπέροχη κοινότητα με πολλούς ανθρώπους Ελληνικής καταγωγής. Ποτέ δεν έχω έρθει στην Ελλάδα, όμως είναι το όνειρο μου να την επισκεφτώ. Είναι μια εμπειρία ζωής το να επισκέπτεσαι τα μέρη από τα οποία κατάγονται μέλη της οικογένειας σου. Θα εκμεταλλευόμουν την ευκαιρία να εξερευνήσω τις περιοχές της Ελλάδας για να αντλήσω έμπνευση για νέες φωτογραφίες.

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

 Nicolas Bruno

 Facebook

 

 

0

NEO VIDCAST

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ