O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
0

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου παλεύω με αυτή την κόλαση της συνείδησης μου. Έχω βιώσει ακραίο τρόμο κατά την διάρκεια των ονείρων μου, τα οποία περιλαμβάνουν απρόσωπες σιλουέτες, αγκαλιές από σκιές που θυμίζουν χέρια, μια παραμορφωμένη πραγματικότητα γύρω μου- και όλα αυτά ενώ παραμένω εντελώς ακίνητος σε μια κατάσταση στην οποία είμαι κοιμισμένος και την ίδια στιγμή ξύπνιος...φωτ:Ο Nicolas Bruno

 "Η τέχνη είναι η κυοφορία και η γέννηση του ασυνείδητου"

 

Ο μόλις 22 ετών Nicolas Bruno έχει καταφέρει να μετατρέψει τους εφιάλτες που περνάει εξαιτίας της υπνικής παράλυσης σε ενδιαφέρουσες φωτογραφίες. Μοιάζει αυτό που περνάει να τον έχει ωριμάσει πριν την ώρα του: «O Θάνατος είναι αναπόφευκτος, η αγάπη είναι επένδυση και η ασφάλεια περιορισμός» λέει στην συνέντευξη που παραχώρησε στο LIFO.gr. Στο τελευταίο του e-mail μου έγραψε πόσο χαρούμενος είναι που οι συγγενείς του στην Αμερική θα διαβάσουν μια συνέντευξη στα ελληνικά. Δεν θα μπορούσα να μην τον ρωτήσω για τις Ελληνικές του ρίζες τις οποίες γνωρίζει πολύ καλά.

Διάβασα ότι υποφέρεις από αυτό που ονομάζεται «υπνική παράλυση». Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα για αυτό;

Η υπνική παράλυση είναι μια εμπειρία κατά την οποία το άτομο έχει συνείδηση και παραμένει ακίνητο, σε μια κατάσταση κατά την οποία συνεχίζει να κοιμάται ενώ έχει ξυπνήσει. Το μέρος του εγκεφάλου που έχει ξυπνήσει διαχωρίζεται από τις κινητικές λειτουργίες του κοιμισμένου σώματος και το άτομο αρχίζει να έχει οπτικές εμπειρίες και ακουστικές παραισθήσεις- ουσιαστικά το άτομο ονειρεύεται ενώ είναι ξύπνιο. Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου παλεύω με αυτή την κόλαση της συνείδησης μου. Έχω βιώσει ακραίο τρόμο κατά την διάρκεια των ονείρων μου, τα οποία περιλαμβάνουν απρόσωπες σιλουέτες, αγκαλιές από σκιές που θυμίζουν χέρια, μια παραμορφωμένη πραγματικότητα γύρω μου- και όλα αυτά ενώ παραμένω εντελώς ακίνητος σε μια κατάσταση στην οποία είμαι κοιμισμένος και την ίδια στιγμή ξύπνιος. Έχω πληρώσει ένα μεγάλο τίμημα στην ζωή μου με όλο αυτό, όμως καταφέρνω να τα βγάζω πέρα με τους νυχτερινούς μου εφιάλτες μετατρέποντας σε πηγή έμπνευσης για την τέχνη μου.

Οι φωτογραφίες μου είναι απευθείας ερμηνείες μεμονωμένων ή πολλαπλών εμπειριών, οι οποίες συμπυκνώνονται σε μια εννοιολογική απεικόνιση. Συχνά κρατώ ένα ημερολόγιο ή ένα κομμάτι χαρτί στην άκρη του κομοδίνου μου, έτσι μπορώ να ξεκινήσω να γράφω για τις εμπειρίες μου, την στιγμή που ανακτώ την ικανότητα μου να κινηθώ. Είναι βασικής σημασίας για εμένα να καταγράψω το όνειρο μου την στιγμή που θα ξυπνήσω

Μπορείς να θυμηθείς την πρώτη σου φορά όταν ανακάλυψες ότι υποφέρεις από υπνική παράλυση;

Το πρώτο τρομακτικό επεισόδιο υπνικής παράλυσης διαρκείας ήταν όταν ήμουν πέντε ετών. Το δωμάτιο ήταν περικυκλωμένο από κινούμενες φιγούρες οι οποίες φαινόντουσαν να είναι κουκουλωμένες με μαύρα σεντόνια τα οποία ούρλιαζαν, ενώ δεν φυσούσε καθόλου. Παρεμπίπτοντος εκτός από τις ορατές φιγούρες που περιτριγύριζαν το κρεβάτι μου, μια δυνατή ακουστική παραίσθηση παρόμοια με παράσιτο πλημμύριζε το δωμάτιο. Αυτό το όνειρο παραμένει μέσα μου σήμερα ως η πρώτη μου εμπειρία, η οποία θα γινόταν ένα κανονικό μαρτύριο που με κατατρέχει τις άγρυπνες νύχτες.

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

Ποιος ήταν μέχρι σήμερα ο χειρότερος εφιάλτης σου;

Είμαι συχνά αντιμέτωπος με φιγούρες οι οποίες εισέρχονται στο δωμάτιο μου και στέκονται στην βάση του κρεβατιού μου. Το πιο ζωντανό όνειρο ήταν η μορφή μια γυναίκας η οποία καθόταν στην βάση του κρεβατιού μου (Δείτε στην Wikipedia για το Old Hag Syndrome), όπου άκουγα μια κραυγή ενώ με άρπαζαν από το λαιμό σκιές που σχημάτιζαν χέρια, οι οποίες προεξείχαν κάτω από τα σκεπάσματα. Αισθανόμουν ότι με είχαν αρπάξει από τον λαιμό καθώς η γυναίκα κινιόταν απειλητικά προς το κρεβάτι μου, ενώ το δωμάτιο πλημμύριζε από ομίχλη και γινόταν μια θολή εικόνα. Η περιγραφή μου δεν είναι τίποτα μπροστά στο πόσο ζωντανό ήταν όλο αυτό το οποίο βίωνα. Ήμουν σε θέση να απελευθερωθώ από αυτά τα εμπόδια μετά από μισή ώρα πάλης και να δραπετεύσω στο χαμηλότερο πάτωμα του σπιτιού μου. Το όνειρο ολοκληρωνόταν με ένα δεύτερο όνειρο το οποίο επαναλαμβανόταν με μεγαλύτερη ένταση και τρομακτικότερη αίσθηση. Την στιγμή που ξυπνούσα, γνώριζα ότι αυτό το οποίο βίωνα είχε τον πλήρη έλεγχο της ζωής μου.

Μέσα από τις φωτογραφίες σου αναπαράγεις τα όνειρα σου. Είναι η τέχνη ένα είδος ανακούφισης για εσένα από όλο αυτό που περνάς;

Οι φωτογραφίες μου είναι απευθείας ερμηνείες μεμονωμένων ή πολλαπλών εμπειριών, οι οποίες συμπυκνώνονται σε μια εννοιολογική απεικόνιση. Συχνά κρατώ ένα ημερολόγιο ή ένα κομμάτι χαρτί στην άκρη του κομοδίνου μου, έτσι μπορώ να ξεκινήσω να γράφω για τις εμπειρίες μου, την στιγμή που ανακτώ την ικανότητα μου να κινηθώ. Είναι βασικής σημασίας για εμένα να καταγράψω το όνειρο μου την στιγμή που θα ξυπνήσω. Θα ξεκινήσω να κάνω ένα γρήγορο σχέδιο για αυτό το οποίο είδα ή αισθάνθηκα και όχι μια προσπάθεια να περιγράψω με λέξεις την εμπειρία μου.

Το σχέδιο του ονείρου θα μου δώσει πληροφορίες για το format της τελικής σύνθεσης που θα φωτογραφίσω. Η φιλοσοφία μου γύρω από την παραγωγή αυτών των εικόνων βασίζεται στο ότι τοποθετώ την κάμερα σε ένα συγκεκριμένο σημείο και αυστηρά δεν παρεκκλίνω από αυτό. Τοποθετώ το τρίποδο και είτε με χρονοδιακόπτη είτε με μεμονωμένα κλικ προσπαθώ να δημιουργήσω την σύνθεση που έχω στο μυαλό μου. Αντιμετωπίζοντας τον εαυτό μου ως θέμα αυτών των χαοτικών σεναρίων αντανακλώ μέσα στις φωτογραφίες μου τον φυσικό και πνευματικό αγώνα τον οποίο δίνω μέσα στα όνειρα μου. Τα σενάρια μέσα από το προτζεκτ μου επιτρέπουν να παίζω διαφορετικούς χαρακτήρες οι οποίοι όλοι παρουσιάζουν τους άθλους ενός αλλόκοτου τύπου. Η μετάφραση της σκέψης σε εικόνα λειτουργεί ως θεραπευτική μέθοδος για την μάχη που δίνω με την ανήσυχη εγκεφαλική μου δραστηριότητα τα βράδια.

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Το μέρος του εγκεφάλου που έχει ξυπνήσει διαχωρίζεται από τις κινητικές λειτουργίες του κοιμισμένου σώματος και το άτομο αρχίζει να έχει οπτικές εμπειρίες και ακουστικές παραισθήσεις- ουσιαστικά το άτομο ονειρεύεται ενώ είναι ξύπνιο...

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

 

Πες μας λίγα πράγμα για το φιλμ «The Nightmare» του Rodney Ascher

Το Nightmare είναι ένα συναρπαστικό φίλμ για διάφορες σουρεαλιστικές αλλά πραγματικές ιστορίες ανθρώπων από όλο τον κόσμο που πάσχουν από υπνική παράλυση. Ο Ascher υπέγραψε αυτό το δυσοίωνο φιλμ γεφυρώνοντας το είδος του ντοκιμαντέρ με αυτό το τρόμου για έναν κόσμο που εξάπτει την φαντασία αλλά την ίδια στιγμή σοκάρει. Ως πάσχον από υπνική παράλυση, ήμουν ιδιαίτερα έκπληκτος σχετικά με το πόσο ακριβή και σχετικά ήταν όλα αυτά που παρουσίαζε στην μεγάλη οθόνη με την πραγματικότητα

Ένα τop5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

 

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Théodore Géricault- Ένας πρωτοπόρος της μακάβριας ρομαντικής ζωγραφικής που φυλάκισε σφιχτά τον ασυνείδητο τρόμο του ανθρώπινου μυαλούφωτ: Theodore Gericault-The Raft of the Medusa

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Gilles Beloeil- Ζωγράφος που δημιουργεί σουρεαλιστικά ονειρικά τοπία στα οποία συμπυκνώνει μια γροθιά ρεαλισμού, μέσα σε έναν κόσμο που έχει δημιουργηθεί με προσεκτικά χτυπήματα χαοτικών πινελιών...
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Ralph Eugene Meatyard Ένας φωτογράφος που στρεβλώνει τον κόσμο με την αριστοτεχνική χρήση ενοχλητικών σκηνικών και σεναρίων απεικονίζοντας την νεολαία και τα ετοιμόρροπα κτίρια
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
John Atkinson Grimshaw- Κρυμμένες φιγούρες και άμαξες διασχίζουν τους δρόμους και τα σοκάκια των ακατέργαστων και λαμπερών νυχτερινών εικόνων του
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Caspar David Friedrich– Μια βασανισμένη ψυχή που απέβαλε τα μαρτύρια του μέσω τον λαμπερών και δυσοίωνων τοπίων του τα οποία κατοικούσαν σκιαγραφημένες φιγούρες

 

Ποια είναι η πιο ζωηρή ανάμνηση από την παιδική σου ηλικία;

Η μητέρα μου υπήρξε πάντα ο «ιστορικός της οικογένειας» φωτογραφίζοντας τις ζωές μας όσο μεγάλωνε η οικογένεια μας. Σαν παιδί, πάντοτε ήμουν έκπληκτος από την πληθώρα των 4 επι 6 εκτυπώσεων που διατηρούσε μέσα σε αμέτρητα άλμπουμ στην ντουλάπα της. Πιστεύω ότι μου έδωσε την πρώτη φωτογραφική μηχανή μιας χρήσεως όταν ήμουν πέντε ετών

Δεν μπορώ να σου εκφράσω την μαγεία που αισθανόμουν όταν επέστρεφε από το τοπικό μας φωτογραφείο με το ρολό του φίλμ που είχα τραβήξει. Ακόμα και αν ήταν φριχτές φωτογραφίες, ήταν οι φωτογραφίες μου και αισθανόμουν ερωτευμένος με την διαδικασία.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στην Νέα Υόρκη και γιατί;

Το μεγαλύτερο μέρος της δουλειά μου λαμβάνει χώρα στο Long Island της Νέας Υόρκης όπου γεννήθηκα και μεγάλωσα. Οι φωτογραφίες μου με πηγαίνουν οπουδήποτε, από τα βάθη του δάσους στα άγονα έλη της βόρειας ακτής. Κατά καιρούς, ανακαλύπτω τοπία με τα οποία μένω έντρομος, μέσα από τα οποία γεννιούνται ιδέες που προέρχονται από εμπειρίες του παρελθόντος. Η ποικιλία των τοπίων και οι ευκαιρίες που μου δίνονται να τα εξερευνήσω είναι οι λόγοι που μου αρέσουν να ζω εδώ.

Ποια είναι η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς:

 

Όνειρο-Μαρτύριο

Πάθος- Επιβεβαίωση

Αγάπη-Επένδυση

Ασφάλεια-Περιορισμός

Long Island- Παράδεισος

Φιλία-Θεμέλιο

Μανχάταν-Μονόλιθος

Μουσική-Αλγόριθμος

Θάνατος-Αναπόφευκτος

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Έχω βιώσει ακραίο τρόμο κατά την διάρκεια των ονείρων μου, τα οποία περιλαμβάνουν απρόσωπες σιλουέτες, αγκαλιές από σκιές που θυμίζουν χέρια, μια παραμορφωμένη πραγματικότητα γύρω μου...

Ολοκλήρωσε τις φράσεις:

 

Η ζωή μου είναι ένα δυνατό κοκτέιλ ενδοσκόπησης, φιλοδοξίας και ιστορικών επιρροών

Η ευτυχία είναι ένα παραμύθι που έχουμε υφάνει ισάξιο με ένα καρότο κρεμασμένο σε ένα σκοινί

Η τέχνη είναι η κυοφορία και η γέννηση του ασυνείδητου

Τα μελλοντικά σου σχέδια;

Παλεύω για την συμμετοχή μου σε μια μεγάλη παραγωγή όπως το Games of Thrones του HBO προκειμένω να δημιουργήσω και να εφαρμόσω την καλλιτεχνική μου ενέργεια σε ένα προτζεκτ που θα εμπνεύσει αρκετούς ανθρώπους. Ένας άλλος στόχος, άμεσος, είναι να δημιουργήσω ένα στούντιο μέσα στο οποίο θα μπορώ να δημιουργώ σκηνικά και κουστούμια για τις προσωπικές δουλειές. Όταν καταφέρω αυτούς τους δυο στόχους, θα ήθελα να εκθέσω την δουλειά μου σε γκαλερί στην Αμερική και την Ευρώπη και να μοιραστώ με τον υπόλοιπο κόσμο την ιστορία μου.

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter
Το σχέδιο του ονείρου θα μου δώσει πληροφορίες για το format της τελικής σύνθεσης που θα φωτογραφίσω. Η φιλοσοφία μου γύρω από την παραγωγή αυτών των εικόνων βασίζεται στο ότι τοποθετώ την κάμερα σε ένα συγκεκριμένο σημείο και αυστηρά δεν παρεκκλίνω από αυτό. ..
O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

Η Ελληνική καταγωγή του Nicolas Bruno

 

Ναι, έχω Ελληνική καταγωγή. Ακολουθεί μια σύντομη ιστορία. Η Ελληνική μου οικογένεια έχει καταγωγή από δύο μέρη. Από την Τρίπολη όπου το επώνυμο Korros (του προπάππου μου) και από το Ammais (δεν μπορώ να βρω ακριβώς την τοποθεσία πιθανόν το προφέρω λάθος ή του αλλάζω εντελώς το όνομα) με το επώνυμο Ponitsos (της προγιαγιάς μου). Ο James Korros (1897-1970) μετανάστευσε στην Αμερική στην ηλικία των δώδεκα χωρίς να καταλαβαίνει καθόλου αγγλικά με πολύ λίγα χρήματα. Ο στόχος του ήταν να βγάλει λεφτά για την οικογένεια του στην Τρίπολη και θα έστελνε συχνά χρήματα στους συγγενείς του στην Ελλάδα διότι ήταν επιτυχημένος σε αυτό που έκανε.

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

Έφτασε με πλοίο και συνάντησε τους συγγενείς του στο Μανχάταν και δούλεψε στα νιάτα του σε μια οικογένεια που ήταν ιδιοκτήτρια καταστήματος ζαχαρωτών, πηγαίνοντας στο νυχτερινό σχολείο του Hempstead για να μάθει αγγλικά και αργότερα πήρε την υπηκοότητα. Αργότερα έγινε ιδιοκτήτης του «Harris and Korros Lunch» , ένα εστιατόριο στο Long Island. Παντρεύτηκε την Ζωή Ponitsos (1908-1941) η οποία γέννησε την γιαγιά μου Σταθούλα και την θεία μου Αναστασία (δίδυμα). Η Ζωή πέθανε ένα χρόνο μετά την γέννηση τους από φυματίωση, μια επιδημία εκείνου του καιρού.

Η γιαγιά μου Σταθούλα αργότερα παντρεύτηκε τον Henry Conwell Sr. Και έκανε την μητέρα Linda και τον θείο μου Henry. H μητέρα μου παντρεύτηκε τον πατέρα μου Bruce Bruno Ιταλικής καταγωγής. Πήρα το όνομα από τον πατέρα του James Korros τον Nicolas. Μένουμε όλοι στο Northport του Long Island της Nεας Υόρκης και είμαστε Έλληνες Ορθόδοξοι. Είμαστε τυχεροί που βρίσκεται γύρω μας μια υπέροχη κοινότητα με πολλούς ανθρώπους Ελληνικής καταγωγής. Ποτέ δεν έχω έρθει στην Ελλάδα, όμως είναι το όνειρο μου να την επισκεφτώ. Είναι μια εμπειρία ζωής το να επισκέπτεσαι τα μέρη από τα οποία κατάγονται μέλη της οικογένειας σου. Θα εκμεταλλευόμουν την ευκαιρία να εξερευνήσω τις περιοχές της Ελλάδας για να αντλήσω έμπνευση για νέες φωτογραφίες.

 

O Nicolas Bruno μετέτρεψε τους εφιάλτες του σε τέχνη Facebook Twitter

 Nicolas Bruno

 Facebook

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ