Το ΜοΜΑ απέκτησε τη σημαία "Rainbow" του Pride

 Το ΜοΜΑ απέκτησε τη σημαία "Rainbow" του Pride Facebook Twitter
0
 Το ΜοΜΑ απέκτησε τη σημαία "Rainbow" του Pride Facebook Twitter
Ο Μπέικερ ράβει στη Νέα Υόρκη τη σημαία rainbow, 1994

  

Δεν είναι ίσως το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό, στα αποκτήματα ενός μουσείου, αλλά το ΜΟΜΑ ανακοίνωσε το τελευταίο απόκτημά του, ένα σύμβολο αλλά παράλληλα και μια σημαία έργο τέχνης. Η σημαία Rainbow είναι παγκόσμιο σύμβολο της LGBTQ υπερηφάνειας και δημιουργήθηκε το 1978 από τον καλλιτέχνη Gilbert Baker.

Το μουσείο την εκθέτει στο τμήμα αρχιτεκτονικής και σχεδιασμού ως μέρος των εκδηλώσεων του μήνα Gay Pride.  Η σημαία αυτή είναι σε αντίθεση με πολλές που δηλώνουν ένα τύπο εξουσίας, ένα ουράνιο τόξο που συμβολίζει την πολυμορφία μας σε σχέση με τη φυλή, το φύλο, την ηλικία. Ο Μπέικερ ήταν μέρος της ντραγκ σκηνής στο Σαν Φρανσίσκο το 1970 και δημιούργησε αυτή τη σημαία στο Gay Community Center, με τη βοήθεια φίλων του, χρησιμοποιώντας φυσικές βαφές, αλάτι και βαμβακερά νήματα. Ήθελα να έχει σύνδεση με την κοινότητα και τη φύση θυμάται ο Μπέικερ. Οι σημαίες εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 1987 και σύντομα έγιναν λόγκο σε όλο τον κόσμο.

 Το ΜοΜΑ απέκτησε τη σημαία "Rainbow" του Pride Facebook Twitter
Τζέραλντ Μπέικερ και η σημαία

Ο Μπέικερ μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ, εγκαταστάθηκε στον σαν Φρανσίσκο και άρχισε να κάνει χειροτεχνίες και πανό για γκέι παρελάσεις και εκδηλώσεις. Έγινε φίλος με τον Χάρβεϊ Μιλκ, τον π΄ρωτο ανοιχτά ομοφυλόφιλο εκλεγμένο αξιωματούχο της πόλης και έπαιξε σημαίνοντα ρόλο στην ομοφυλοφιλική κοινότητα. Το 1978, το Gay and Lesbian Pride Parade του ανέθεσε να σχεδιάσει ένα σύμβολο που θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν από χρόνο σε χρόνο. Ο Μπέικερ σχεδίασε το ουράνιο τόξο που εκφράζει την ποικιλομορφία και την αποδοχή. «Είναι όμορφο, μέρος της φύσης και έχει χρώματα που δε μπορεί να δούμε. Αυτό ταιριάζει πραγματικά σε όλους μας. Η σεξουαλικότητά μας είναι όλα τα χρώματα. Είμαστε όλα τα φύλα, οι φυλές και οι ηλικίες», έχει δηλώσει ο Μπέικερ.

 

Τα αρχικά οκτώ χρώματα της σημαίας έχουν ξεχωριστή σημασία: ροζ για το σεξ, το κόκκινο για τη ζωή, πορτοκαλί για τη θεραπεία, κίτρινο για το φως του ήλιου, το πράσινο της φύσης, μπλε για την τέχνη, το λουλακί για την αρμονία, και το βιολετί για το ανθρώπινο πνεύμα. Το ροζ και το λουλακί δεν υπήρχαν ευρέως στο εμπόριο και έτσι η σημαία έχει έξι χρώματα. Είναι μια σημαία που ανήκει στον κόσμο και αναπαράγεται σε όλα τα μέρη του  από πετσέτες παραλίας μέχρι κολάρα για κατοικίδια ζώα.

 

 Το ΜοΜΑ απέκτησε τη σημαία "Rainbow" του Pride Facebook Twitter
1998 Gay Pride Parade,ο Μπέικερ στο εργαστήριό του στο Σαν Φρανσίσκο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ