Το ΜοΜΑ απέκτησε τη σημαία "Rainbow" του Pride

 Το ΜοΜΑ απέκτησε τη σημαία "Rainbow" του Pride Facebook Twitter
0
 Το ΜοΜΑ απέκτησε τη σημαία "Rainbow" του Pride Facebook Twitter
Ο Μπέικερ ράβει στη Νέα Υόρκη τη σημαία rainbow, 1994

  

Δεν είναι ίσως το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό, στα αποκτήματα ενός μουσείου, αλλά το ΜΟΜΑ ανακοίνωσε το τελευταίο απόκτημά του, ένα σύμβολο αλλά παράλληλα και μια σημαία έργο τέχνης. Η σημαία Rainbow είναι παγκόσμιο σύμβολο της LGBTQ υπερηφάνειας και δημιουργήθηκε το 1978 από τον καλλιτέχνη Gilbert Baker.

Το μουσείο την εκθέτει στο τμήμα αρχιτεκτονικής και σχεδιασμού ως μέρος των εκδηλώσεων του μήνα Gay Pride.  Η σημαία αυτή είναι σε αντίθεση με πολλές που δηλώνουν ένα τύπο εξουσίας, ένα ουράνιο τόξο που συμβολίζει την πολυμορφία μας σε σχέση με τη φυλή, το φύλο, την ηλικία. Ο Μπέικερ ήταν μέρος της ντραγκ σκηνής στο Σαν Φρανσίσκο το 1970 και δημιούργησε αυτή τη σημαία στο Gay Community Center, με τη βοήθεια φίλων του, χρησιμοποιώντας φυσικές βαφές, αλάτι και βαμβακερά νήματα. Ήθελα να έχει σύνδεση με την κοινότητα και τη φύση θυμάται ο Μπέικερ. Οι σημαίες εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 1987 και σύντομα έγιναν λόγκο σε όλο τον κόσμο.

 Το ΜοΜΑ απέκτησε τη σημαία "Rainbow" του Pride Facebook Twitter
Τζέραλντ Μπέικερ και η σημαία

Ο Μπέικερ μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ, εγκαταστάθηκε στον σαν Φρανσίσκο και άρχισε να κάνει χειροτεχνίες και πανό για γκέι παρελάσεις και εκδηλώσεις. Έγινε φίλος με τον Χάρβεϊ Μιλκ, τον π΄ρωτο ανοιχτά ομοφυλόφιλο εκλεγμένο αξιωματούχο της πόλης και έπαιξε σημαίνοντα ρόλο στην ομοφυλοφιλική κοινότητα. Το 1978, το Gay and Lesbian Pride Parade του ανέθεσε να σχεδιάσει ένα σύμβολο που θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν από χρόνο σε χρόνο. Ο Μπέικερ σχεδίασε το ουράνιο τόξο που εκφράζει την ποικιλομορφία και την αποδοχή. «Είναι όμορφο, μέρος της φύσης και έχει χρώματα που δε μπορεί να δούμε. Αυτό ταιριάζει πραγματικά σε όλους μας. Η σεξουαλικότητά μας είναι όλα τα χρώματα. Είμαστε όλα τα φύλα, οι φυλές και οι ηλικίες», έχει δηλώσει ο Μπέικερ.

 

Τα αρχικά οκτώ χρώματα της σημαίας έχουν ξεχωριστή σημασία: ροζ για το σεξ, το κόκκινο για τη ζωή, πορτοκαλί για τη θεραπεία, κίτρινο για το φως του ήλιου, το πράσινο της φύσης, μπλε για την τέχνη, το λουλακί για την αρμονία, και το βιολετί για το ανθρώπινο πνεύμα. Το ροζ και το λουλακί δεν υπήρχαν ευρέως στο εμπόριο και έτσι η σημαία έχει έξι χρώματα. Είναι μια σημαία που ανήκει στον κόσμο και αναπαράγεται σε όλα τα μέρη του  από πετσέτες παραλίας μέχρι κολάρα για κατοικίδια ζώα.

 

 Το ΜοΜΑ απέκτησε τη σημαία "Rainbow" του Pride Facebook Twitter
1998 Gay Pride Parade,ο Μπέικερ στο εργαστήριό του στο Σαν Φρανσίσκο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ