Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Νίκος Καλλικλής -Leftovers
0

Από την Κυριακή Αρκούλη

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Το σχολείο άλλοτε

Μεταξύ 29 Δεκέμβρη και 5 Γενάρη πραγματοποιήθηκε μια εικαστική έκθεση στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών.

Η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ έργου και χώρου είχε την πρόθεση να επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα της σχολικής τάξης που τόσο οι μαθητές όσο οι θεατές και οι συμμετάσχοντες αντιλαμβανόνται ως κάτι το σταθερό και αμετάβλητο.

Η εμπειρία από το σχολείο χρησιμοποιήθηκε για να εξεταστούν έννοιες συνδεδεμένες με την υπάρχουσα αντίληψη που διέπει το χώρο όπως η ανάμνηση, η απομνημόνευση, η καταγραφή, η ταξινόμηση, η εξέταση, η αντιγραφή, η πειθαρχία. 

Τα έργα κατέλαβαν προσωρινά τις τάξεις, προβάλλοντας τιγμιαία διαφορετικές εκδοχές του σχολικού κόσμου και προτειναν άλλους τρόπους συνύπαρξης σε αυτόν.

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Το σχολείο σήμερα
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Κατερίνα Μπακάλου - Άτιτλο

Το κτίριο στην οδό Αδριανού 114 στεγάζει το πρώτο σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτούργησε στο νεοσύστατο  ελληνικό κράτος. Από το 1829 μέχρι σήμερα, το σχολείο εγκαταστάθηκε πρώτα στην Αιγινα και μετά σε διάφορα ιστορικά κτίρια  της Αθήνας (οικία Μπότσαρη, οικία Κλεάνθους, στο κτίριο των οδών Κορνάρου και Ερμού, στο Βαρβάκειο Λύκειο, στον ναό της Μητρόπολης, στα Εκπαιδευτήρια του Σωτήρος στην οδό Σχολείου και Επιχάρμου και στην οδό Ηπίτου) μεχρι να καταλήξει τελικά στο ανακαινισμένο κτίριο της οδό Αδριανού που αγοράστηκε μαζί με το διατηρητέο κτίριο στην Ηπίτου από τον ΟΣΚ το 2004.  Στο σεισμό του 1999 είχε υποστεί εκτεταμένες ζημιές που όμως αποκαταστάθηκαν. Είναι χαρακτηριστικό δείγμα νεοκλασσικού σχολείου αν και αρχικά δεν προορίζοταν για αυτό το σκοπό αλλά για ιδιωτική χρήση. Η έκθεση  προσέγγισε τo θέμα της εκπαίδευσης στην εποχή μας με τρόπο ώστε να δημιουργούνται ερωτήματα για το νόημα, τη σημασία της και αυτούς που δικαιούνται να συμμετάσχουν σε αυτή.

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Χρήστος Συμεωνίδης- Reconsrtuction memory. Φωτο: Χρήστος Συμεωνίδης

Στην Ελλάδα ο νεοκλασσικισμός (που τον εισήγαγαν οι Βαυαροί) εκφράζει περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο οι Ευρωπαίοι έβλεπαν την Ελλάδα παρά την πραγματικότητα της χώρας, έτσι τα νεοκλασσικα σχολεία της περίοδου 1890-1920 (γνωστά και απο το όνομα του δημιουργού τουε Δ,. Καλλία αν και δεν τα έφτιαξε όλα) εκφράζουν τις αρχιτεκτονικές και εκπαιδευτικές αντιλήψεις της εποχής τους. Έχουν μνημειακό ύφος. συμμετρία, επιβλητικές προσόψεις, μεγάλους χώρους και περίτεχνα διακοσμημενα ταβάνια. Προτεραιότητα  είχαν την  υπενθύμιση της τάξης, της πειθαρχείας, της αρμονίας και του ''κάλλους'' και την σύνδεση της Ελλάδας τόσο με την αρχαιότητα όσο και με τα ιδανικά του Διαφωτισμού.

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Κυριακή Αρκουλή -Drowned Village

Τα έργα συνδιαλέχτηκαν με ένα έντονα φορτισμένο με συμβολισμούς σχολικό κτίσμα καθώς η  ιστορία της εκπαίδευσης στην Ελλάδα συνδέεται έντονα με την αρχιτεκτονική των σχολείων της (νεοκλασισικά σχολεία, σχολεία Βενιζέλου από τον Πάτροκλο καραντινό και άλλους μοντερνιστές, σχολεία Οργανισμού Σχολικών κτιρίων, σχολεία  που κτίστηκαν πριν την Ολυμπιάδα κ.α.).  

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος - Άτιτλο. Φωτο: Mhtsaki Artfreak
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Βίλυ Χτιστάκη- Άτιτλο. Φωτο: Mhtsaki Artfreak
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Σοφία Αμοριανού - Άτιτλο. Φωτό: Νίκος Καλλικλής
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Γιώτα Μπούζα - Ακροβατώντας στην σκιά του φωτός. Φωτό: Νίκος Καλλικλής
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Δημήτρης Sense of color. Φωτο: Mhtsaki Artfreak
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Έυη Γρηγοροπούλου- Άτιτλ. Φωτο: Mhtsaki Artfreak
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Έυη Γρηγοροπούλου - Βαβέλ
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Time and Tide
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Κική Παναγιωτάκη - Άτιτλο
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Ελένη Παπαδοπούλου& Ζώης Λουμάκης -The mouthhttp://cargocollective.com/elenipp. Kείμενο/performance: Ελένη Π.ΠαπαδοπούλουΣχεδιασμός ήχου: Ζώης Λουμάκης
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Φιλι Ολφενσκι - Κορίτσι νυχτώνει στο μπαλκόνι. Φωτο: Mhtsaki Artfreak
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Σοφία Γεωργοπούλου - Forget about the buildings
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Ολίνα Δακτυλίδη - Άτιτλο
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Δημήτρης Γκέτσης - Fluorescent Light
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Γιάννης Πιτσικάλης
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Δημήτρης Γκέτσης - Toxic Elephant
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Άντρια Κυριακίδου -Στρατόλογηση - Αναπαραγωγή
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Φωτο: Mhtsaki Artfreak

  

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ