Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Νίκος Καλλικλής -Leftovers
0

Από την Κυριακή Αρκούλη

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Το σχολείο άλλοτε

Μεταξύ 29 Δεκέμβρη και 5 Γενάρη πραγματοποιήθηκε μια εικαστική έκθεση στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών.

Η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ έργου και χώρου είχε την πρόθεση να επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα της σχολικής τάξης που τόσο οι μαθητές όσο οι θεατές και οι συμμετάσχοντες αντιλαμβανόνται ως κάτι το σταθερό και αμετάβλητο.

Η εμπειρία από το σχολείο χρησιμοποιήθηκε για να εξεταστούν έννοιες συνδεδεμένες με την υπάρχουσα αντίληψη που διέπει το χώρο όπως η ανάμνηση, η απομνημόνευση, η καταγραφή, η ταξινόμηση, η εξέταση, η αντιγραφή, η πειθαρχία. 

Τα έργα κατέλαβαν προσωρινά τις τάξεις, προβάλλοντας τιγμιαία διαφορετικές εκδοχές του σχολικού κόσμου και προτειναν άλλους τρόπους συνύπαρξης σε αυτόν.

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Το σχολείο σήμερα
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Κατερίνα Μπακάλου - Άτιτλο

Το κτίριο στην οδό Αδριανού 114 στεγάζει το πρώτο σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτούργησε στο νεοσύστατο  ελληνικό κράτος. Από το 1829 μέχρι σήμερα, το σχολείο εγκαταστάθηκε πρώτα στην Αιγινα και μετά σε διάφορα ιστορικά κτίρια  της Αθήνας (οικία Μπότσαρη, οικία Κλεάνθους, στο κτίριο των οδών Κορνάρου και Ερμού, στο Βαρβάκειο Λύκειο, στον ναό της Μητρόπολης, στα Εκπαιδευτήρια του Σωτήρος στην οδό Σχολείου και Επιχάρμου και στην οδό Ηπίτου) μεχρι να καταλήξει τελικά στο ανακαινισμένο κτίριο της οδό Αδριανού που αγοράστηκε μαζί με το διατηρητέο κτίριο στην Ηπίτου από τον ΟΣΚ το 2004.  Στο σεισμό του 1999 είχε υποστεί εκτεταμένες ζημιές που όμως αποκαταστάθηκαν. Είναι χαρακτηριστικό δείγμα νεοκλασσικού σχολείου αν και αρχικά δεν προορίζοταν για αυτό το σκοπό αλλά για ιδιωτική χρήση. Η έκθεση  προσέγγισε τo θέμα της εκπαίδευσης στην εποχή μας με τρόπο ώστε να δημιουργούνται ερωτήματα για το νόημα, τη σημασία της και αυτούς που δικαιούνται να συμμετάσχουν σε αυτή.

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Χρήστος Συμεωνίδης- Reconsrtuction memory. Φωτο: Χρήστος Συμεωνίδης

Στην Ελλάδα ο νεοκλασσικισμός (που τον εισήγαγαν οι Βαυαροί) εκφράζει περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο οι Ευρωπαίοι έβλεπαν την Ελλάδα παρά την πραγματικότητα της χώρας, έτσι τα νεοκλασσικα σχολεία της περίοδου 1890-1920 (γνωστά και απο το όνομα του δημιουργού τουε Δ,. Καλλία αν και δεν τα έφτιαξε όλα) εκφράζουν τις αρχιτεκτονικές και εκπαιδευτικές αντιλήψεις της εποχής τους. Έχουν μνημειακό ύφος. συμμετρία, επιβλητικές προσόψεις, μεγάλους χώρους και περίτεχνα διακοσμημενα ταβάνια. Προτεραιότητα  είχαν την  υπενθύμιση της τάξης, της πειθαρχείας, της αρμονίας και του ''κάλλους'' και την σύνδεση της Ελλάδας τόσο με την αρχαιότητα όσο και με τα ιδανικά του Διαφωτισμού.

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Κυριακή Αρκουλή -Drowned Village

Τα έργα συνδιαλέχτηκαν με ένα έντονα φορτισμένο με συμβολισμούς σχολικό κτίσμα καθώς η  ιστορία της εκπαίδευσης στην Ελλάδα συνδέεται έντονα με την αρχιτεκτονική των σχολείων της (νεοκλασισικά σχολεία, σχολεία Βενιζέλου από τον Πάτροκλο καραντινό και άλλους μοντερνιστές, σχολεία Οργανισμού Σχολικών κτιρίων, σχολεία  που κτίστηκαν πριν την Ολυμπιάδα κ.α.).  

ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος - Άτιτλο. Φωτο: Mhtsaki Artfreak
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Βίλυ Χτιστάκη- Άτιτλο. Φωτο: Mhtsaki Artfreak
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Σοφία Αμοριανού - Άτιτλο. Φωτό: Νίκος Καλλικλής
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Γιώτα Μπούζα - Ακροβατώντας στην σκιά του φωτός. Φωτό: Νίκος Καλλικλής
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Δημήτρης Sense of color. Φωτο: Mhtsaki Artfreak
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Έυη Γρηγοροπούλου- Άτιτλ. Φωτο: Mhtsaki Artfreak
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Έυη Γρηγοροπούλου - Βαβέλ
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Time and Tide
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Κική Παναγιωτάκη - Άτιτλο
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Ελένη Παπαδοπούλου& Ζώης Λουμάκης -The mouthhttp://cargocollective.com/elenipp. Kείμενο/performance: Ελένη Π.ΠαπαδοπούλουΣχεδιασμός ήχου: Ζώης Λουμάκης
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Φιλι Ολφενσκι - Κορίτσι νυχτώνει στο μπαλκόνι. Φωτο: Mhtsaki Artfreak
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Σοφία Γεωργοπούλου - Forget about the buildings
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Ολίνα Δακτυλίδη - Άτιτλο
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Δημήτρης Γκέτσης - Fluorescent Light
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Γιάννης Πιτσικάλης
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Δημήτρης Γκέτσης - Toxic Elephant
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Άντρια Κυριακίδου -Στρατόλογηση - Αναπαραγωγή
ΝΙΝΕΤΤΑ Μια εκθεση που έγινε στο 1ο Πειραματικο Γυμνασιο Αθηνών Facebook Twitter
Φωτο: Mhtsaki Artfreak

  

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ