«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη

«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
0

«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO



Τα έργα που εκθέτει ο Blind Adam στην γκαλερί Breeder στην έκθεσή του με τίτλο «Holy Glory» είναι εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη. Έργα από ακρυλικό μαλλί με αμέτρητους κόμπους που συνθέτουν πρώτα τα νήματα και στη συνέχεια γίνονται εικαστικές κατασκευές, οι οποίες χρειάζονται μήνες για να ολοκληρωθούν.


«Το έργο του Blind Adam στέκεται στο όριο μεταξύ ορατού και μη ορατού, στη λεπτή γραμμή που χωρίζει το φως από το σκοτάδι, χωρίς διαβαθμίσεις ή σκιές» λέει ο Αλέξιος Παπαζαχαρίας που έχει επιμεληθεί την έκθεση. «Εκεί, εικόνα και αντικείμενο, βάρος και όγκος, σχήμα και αίσθηση αρχίζουν να διαπραγματεύονται τα μεταξύ τους όρια σε μια σπουδή της υπόθεσης για το άγνωστο γιατί, όπως εκφράστηκε μέσα από τη δημιουργία και την ανάπτυξη, την αποδοχή και τον ασπασμό, τον συμβολισμό και την εικονογράφηση της ιδέας του θείου. Τα φτερά του αγγέλου προστάτη, ο σταυρός του μαρτυρίου (στον οποίο έχει αποδοθεί η θεία χάρη), ο τόπος λατρείας με το άγνωστης προέλευσης σχήμα της Κάαμπα στη Μέκκα, ο ψηλός θρόνος ενός θεού που βλέπει τα πάντα, αποτελούν το ένα τμήμα της σπουδής. Το άλλο τμήμα αποτελείται από έργα που απευθύνονται άμεσα στην ανθρώπινη ύπαρξη, την ανησυχία και το άγχος της, τον φόβο για το άγνωστο, τον φόβο της επιστροφής στην άβυσσο της "Ασκητικής" του Καζαντζάκη: το ιερό χαλί προσευχής, οι στροβιλισμοί και η έκσταση του Holy Glory και, φυσικά, ο θάνατος με το ακαθόριστο σχήμα που μοιάζει να θέλει να ρουφήξει ό,τι είναι γύρω του σε ένα βαθύ, ψηλαφητό σκοτάδι. Οι κόμποι και οι θηλιές, που είναι το βασικό υλικό αυτής της σειράς έργων, αποτελούν το μέτρο της κλίμακας και του χρόνου, του καιρού της κατασκευής και του μεγέθους του έργου, και το μέσο μέσα από το οποίο θα εκφράζονται ταυτόχρονα το συμπαγές και το ρευστό, το απόλυτα υλικό και το οριακά σχεδιαστικό της γλυπτικής πρακτικής του Blind Adam».

«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Info:
«Holy Glory»

Τhe Breeder

Ιάσονος 45, Μεταξουργείο

έως τις 24 Μαρτίου

Τρίτη-Σάββατο: 12:00-18:00

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ