H Breeder αλλάζει δέρμα

H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
Η διευθύντρια της γκαλερί The Breeder, Νάντια Γεραζούνη. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
0


Έχω φτάσει λίγο νωρίτερα από το ραντεβού μας με τη διευθύντρια της γκαλερί Νάντια Γεραζούνη και περιμένω δέκα λεπτά περίπου έξω από την Breeder. Στο διάστημα αυτό μετρώ, μέρα μεσημέρι, πάνω από 20 άτομα να μπαινοβγαίνουν στα δύο «σπίτια» που βρίσκονται ακριβώς δίπλα. Εν τω μεταξύ, χαζεύω τις φάτσες που έχει ζωγραφίσει ο Ath1281 στην πρόσοψη του λευκού κτιρίου και με κοιτάνε, και στρέφοντας το βλέμμα μου ένα κλικ αριστερά, πέφτω πάνω στον διπλανό τοίχο του μπουρδέλου, που είναι φορτωμένος με άσχημα, θορυβώδη γκράφιτι. Η αντίθεση αυτή αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τις έξοχες, γραμμικές συνθέσεις που επιλέχθηκαν για το πρώτο Breeder skin, σκέφτομαι, καθώς η Νάντια με οδηγεί στο γραφείο της στον επάνω όροφο και αρχίζει να μου αναλύει το σκεπτικό στο οποίο βασίστηκε το Breeder skin.

Η νέα γενιά καλλιτεχνών αντιμετωπίζει πλέον με πολύ ιδιαίτερο τρόπο την παρέμβαση στους δρόμους.


«Μια γκαλερί είναι ένας ζωντανός οργανισμός, μια ιδέα που εξελίσσεται, και αυτό χαρακτηρίζει την Breeder από την ίδρυσή της το 2002 μέχρι σήμερα. Το 2008 ήρθαμε στο Μεταξουργείο και το 2010 φτιάξαμε το Breeder Feeder, το pop-up restaurant του επάνω ορόφου που λειτουργεί τη χειμερινή σεζόν με διαφορετικούς σεφ και κουζίνες, μια-δυο φορές την εβδομάδα. Αρχιτεκτονικά, το κτίριο –που έχει σχεδιάσει ο Άρης Ζαμπίκος και βραβεύτηκε το 2009 με το Α' Βραβείο Αρχιτεκτονικής– είναι πολύ εσωστρεφές. Είναι ερμητικά κλειστό, με βαριά πόρτα, χωρίς παράθυρα. Καθώς μπαίνει μέσα κάποιος, εισέρχεται στον κόσμο της τέχνης και απομακρύνεται από τους ήχους του δρόμου. Αν το δεις από ψηλά, μοιάζει με έναν λευκό κύβο, ένα pedestal σε μια πολύχρωμη περιοχή. Ήταν προκλητικό όλο αυτό το άσπρο, γι' αυτό θα έρχεται κάποιος καλλιτέχνης, μια φορά τον χρόνο, να κάνει κάποια επέμβαση στους εξωτερικούς τοίχους, αντί για μια έκθεση μέσα στην γκαλερί. Ένα έργο τέχνης που θα μπορούν να βλέπουν και οι κάτοικοι, οι θαμώνες και οι επισκέπτες της περιοχής. Ο Ath1281, που ανέλαβε το πρώτο Breeder skin, είναι urban artist, αλλά δεν περιοριζόμαστε απαραίτητα σε αυτό. Μπορεί η επόμενη επέμβαση να είναι κάποια γλυπτική εγκατάσταση».

H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
Αρχιτεκτονικά, το κτίριο –που έχει σχεδιάσει ο Άρης Ζαμπίκος και βραβεύτηκε το 2009 με το Α' Βραβείο Αρχιτεκτονικής– είναι πολύ εσωστρεφές. Είναι ερμητικά κλειστό, με βαριά πόρτα, χωρίς παράθυρα... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


Θα είχε πράγματι ενδιαφέρον να δούμε το «δέρμα» της Breeder να βγάζει εξογκώματα στο μέλλον, λέω στη Νάντια, ενώ εξερευνούμε την τεράστια αποθήκη ελαστικών που βρίσκεται απέναντι από την γκαλερί και στην οποία έχουμε καταφύγει για να φωτογραφίσει ο Πάρις Ταβιτιάν το skin. O ιδιοκτήτης της αποθήκης μάς λέει ότι στη διπλανή ταράτσα υπάρχει ένα κοτέτσι κι εμείς χαζεύουμε την κορυφογραμμή του Slumdog Μεταξουργείου. «Είναι μια ιδιαίτερη γειτονιά. Η συνύπαρξη με τις επιχειρήσεις, τα καφενεία, τους γύρω, έχει μια εσάνς παλιάς Αθήνας» λέει με ενθουσιασμό η Νάντια. «Συζητήσαμε στο καφενείο για το skin, με ρωτούσαν πώς θα γίνει, προσφέρθηκαν μέχρι και να κλαδέψουν τον ευκάλυπτο απ' έξω για να φαίνεται καλύτερα η πρόσοψη του κτιρίου. Είναι πολύ συναρπαστικό το Μεταξουργείο και για τους ξένους καλλιτέχνες που φέρνουμε. Το βρίσκουν πολύ αυθεντικό, αφού θεωρούν ότι αντίστοιχες γειτονιές του Βερολίνου ή της Νέας Υόρκης έχουν χάσει το edge τους. Από τα παιδάκια που παίζουν μπάλα στην πλατεία Αυδή αργά το βράδυ και τους λαϊκούς ανθρώπους που μένουν εδώ από πάντα μέχρι τους καλλιτέχνες και τους χίπστερ».

H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
Μια γκαλερί είναι ένας ζωντανός οργανισμός, μια ιδέα που εξελίσσεται, και αυτό χαρακτηρίζει την Breeder από την ίδρυσή της το 2002 μέχρι σήμερα... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


Τι ήταν αυτό που ξεχώρισε, όμως, η ομάδα της Breeder στον Ath1281; «Τον "είδαμε" έξω απ' όσα έχει κάνει στους δρόμους της Αθήνας. Έτσι είχαμε δει και τον Στέλιο Φαϊτάκη κάποια χρόνια πριν. Έχει δουλέψει και στο εξωτερικό, στα Βαλκάνια – όταν ταξιδεύει κάνει πάντα επεμβάσεις. Μας αρέσει η χιουμοριστική του διάθεση, το σχόλιο που κάνει για την αστική κουλτούρα με αυτές τις ταλαιπωρημένες ή απεγνωσμένες φιγούρες. Είναι σαν κόμικ. Εγώ βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι τα σχέδιά του δεν είναι κραυγαλέα. Περνάς, τα βλέπεις, σου χαμογελούν από διάφορες πόρτες, στενά, γωνίες της Αθήνας. Άπαξ και συνηθίσεις το στυλ του, αντιλαμβάνεσαι ότι έχει κάνει αρκετές επεμβάσεις στην πόλη. Σ' εμάς, είναι σαν να έγιναν οι τοίχοι της γκαλερί το σημειωματάριό του. Και το απλό, γραμμικό στυλ του μας αρέσει πολύ. Έχει για μένα ενδιαφέρον προς ποια κατεύθυνση κινείται η τέχνη του δρόμου σήμερα, μετά το μπαμ που έγινε με το γκράφιτι τις προηγούμενες δεκαετίες. Τα '90s ξεκίνησε να μπαίνει στα μουσεία. Η νέα γενιά καλλιτεχνών αντιμετωπίζει πλέον με πολύ ιδιαίτερο τρόπο την παρέμβαση στους δρόμους» εξηγεί η Νάντια.

H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
Είναι πολύ συναρπαστικό το Μεταξουργείο και για τους ξένους καλλιτέχνες που φέρνουμε. Το βρίσκουν πολύ αυθεντικό, αφού θεωρούν ότι αντίστοιχες γειτονιές του Βερολίνου ή της Νέας Υόρκης έχουν χάσει το edge τους... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


Η γκαλερί έχει ήδη κάποια άμεσα ανακοινώσιμα πλάνα για τους προσεχείς μήνες. Στα μέσα Νοεμβρίου εγκαινιάζουν την ατομική έκθεση μιας νέας ζωγράφου, της Μαριάννας Γκιόκα. Για τον Ιανουάριο του '15 έχουν προγραμματίσει έκθεση του Βρετανού, ινδικής καταγωγής καλλιτέχνη, Prem Sahib. Επίσης, στα σκαριά βρίσκεται το The Breeder Instagram W/E Project. Παράλληλα, συμμετέχουν μέχρι το τέλος της σεζόν σε φουάρ στο Παρίσι, το Λονδίνο και το Αμπού Ντάμπι, ενώ ο Στέλιος Φαϊτάκης ετοιμάζει μια πολύ μεγάλη τοιχογραφία στο Τορίνο, στο Palazzo Cavour, σε μια έκθεση που επιμελείται ο Maurizio Cattelan. Την αναμένουμε όλοι με μεγάλη ανυπομονησία, αφού είναι η πρώτη έκθεση που αναλαμβάνει ο Cattelan ως curator, με μια καταπληκτική λίστα καλλιτεχνών.


Μέχρι τότε, όμως, προηγούνται τα επίσημα εγκαίνια του πρώτου Breeder skin στις 16 Οκτωβρίου.

H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
Είναι μια ιδιαίτερη γειτονιά. Η συνύπαρξη με τις επιχειρήσεις, τα καφενεία, τους γύρω, έχει μια εσάνς παλιάς Αθήνας... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Το πορτρέτο του καλλιτέχνη


Ρωτήσαμε τον Ath1281 δυο-τρία πράγματα, κι αυτός προτίμησε να μας απαντήσει με ό,τι του ήταν πιο εύκαιρο

H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter
H Breeder αλλάζει δέρμα Facebook Twitter

Εγκαίνια «The Breeder Skin»: Πέμπτη 16/10, 20.00-22.00, The Breeder, Ιάσονος 45, Μεταξουργείο, 210 3317527, www.thebreedersystem.com

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ