Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος

Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Η Germaine Krull στο Βερολίνο το 1922
0

H Germaine Krull είναι μια από τις πιο γνωστές προσωπικότητες της ιστορίας της φωτογραφίας λόγω του ρόλου της στην avant-garde σκηνή του 1920-1940 και πρωτοπόρος του σύγχρονου φωτορεπορτάζ. Θεωρείται μια μούσα της φωτογραφικής νεωτερικότητας. Η έκθεση που είναι αφιερωμένη στο έργο της στο Jeu de Paume έρχεται να επανεξετάσει το έργο της, προκειμένου να δείξει την ισσοροπία ανάμεσα σε ένα νεωτερικό καλλιτεχνικό όραμα και έναν καινοτόμο ρόλο στα έντυπα, τα μέσα ενημέρωσης και την  εικονογράφηση.

 

Όπως έχει δηλώσει η ίδια το 1930, «ο φωτογράφος είναι ο μάρτυρας των γεγονότων της κάθε ημέρας, ένας δημοσιογράφος». Παρόλο που είναι μια από τις διάσημες γυναίκες στην φωτογραφία, το έργο της έχει μελετηθεί πολύ λιγότερο από αυτό των συγχρόνων της του Man Ray, του László Moholy-Nagy και André Kertész. Ούτε είχε κάνει πολλές εκθέσεις: το 1967, έγινε μια πρώτη στο Musée du Cinéma, στο Παρίσι, στη συνέχεια ήρθε η Rheinisches Landesmuseum, στη Βόννη, το 1977, στο Μουσείο Réattu, της Αρλ, το 1988, και η αναδρομική της το 1999 με βάση τα αρχεία της που υπάρχουν στο Μουσείο Folkwang, στο Έσσεν.

Έχοντας κάνει κάποιες αξιόλογες φωτογραφίες γυμνών κατά τα πρώιμα στάδια της καριέρας της, το 1925 βρέθηκε στην Ολλανδία, όπου γοητευμένη από τις μεταλλικές κατασκευές και τους γερανούς στις αποβάθρες, ξεκίνησε μια σειρά φωτογραφιών που έμεινε στην ιστορία της φωτογραφίας ως Nouvelle Vision.

Η έκθεση στο Jeu de Paume εστιάζει στην παρισινή περίοδο, 1926-1935, και πιο συγκεκριμένα για τα χρόνια της έντονης δραστηριότητας μεταξύ του 1928 και του 1933. Συμπεριλαμβάνει 130 φωτογραφίες που αφορούν σε σχέδια vintage, συμπεριλαμβανομένων των περιοδικών και βιβλίων στα οποία Krull έπαιξε ένα τέτοιο μοναδικό και κυρίαρχο ρόλο. Η παρουσίαση αυτή δίνει μια ιδέα για τις σταθερές που διατρέχουν το έργο της, ενώ φέρουν και την  αισθητική της  καινοτομίας της.

Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
H Germaine Krull στο Μόντε Κάρλο το 1937

Η Krull γεννήθηκε στην Ανατολική Πρωσία το 1897, από Γερμανούς γονείς, και είχε μια χαοτική παιδική ηλικία, καθώς ο πατέρας της, ένας μηχανικός, ταξίδευε συνεχώς σε αναζήτηση εργασίας. Μετά τις σπουδές φωτογραφίας στο Μόναχο, η Krull ενεπλάκη στις πολιτικές αναταραχές της μεταπολεμικής Γερμανίας το 1919, ενώ έπαιξε ρόλο στο κομμουνιστικό κίνημα. Έχοντας κάνει κάποιες αξιόλογες φωτογραφίες γυμνών κατά τα πρώιμα στάδια της καριέρας της, αξιοσημείωτα για την ελευθερία τους, το ύφος και το θέμα, το 1925  βρέθηκε στην Ολλανδία, όπου γοητευμένη από τις μεταλλικές κατασκευές και τους γερανούς στις αποβάθρες, ξεκίνησε μια σειρά φωτογραφιών που έμεινε στην ιστορία της φωτογραφίας ως Nouvelle Vision.

Κατείχε περίοπτη θέση στο νέο φωτογραφικό περιοδικό VU, που δημιουργήθηκε το 1928, όπου, μαζί με τον André Kertész και Eli Lotar, ανέπτυξαν μια νέα μορφή ρεπορτάζ με ελευθερία έκφρασης ελευθερία από ταμπού, καθώς και εγγύτητα στο θέμα. Η Krull συνεργάστηκε με πολλά περιοδικά και δημοσίευσε σειρά βιβλίων με έργα της. Είχε το αδάμαστο πνεύμα της ενεργητικότητας, της περιπέτειας και της ταξιδιωτικής εμπειρίας, ασυμβίβαστη ως προς το αισθητικό αποτέλεσμα. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου φωτογράφισε τη μάχη της Αλσατίας. Λίγο αργότερα έφυγε για την Ασία, τη Μπανγκόκ, την Ινδία, και το Θιβέτ. Χιλιάδες εικόνες της συμπεριλαμβάνουν χώρους βουδιστικής λατρείας και μνημεία, μερικά από αυτά εικονογραφούν το βιβλίο του φίλου της André Malraux.

 

Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter

Tην εποχή που ήταν στο Παρίσι εστιάζει στη ζωή των κατώτερων τάξεων, στους απόβλητους της κοινωνίας, τους αλήτες, τις αγορές τους εκθεσιακούς χώρους, ενώ το ανυπότακτο πνεύμα της την κρατά μακριά από τις φωτογραφικές «σχολές».

Τα έργα της στο Jeu de Pomme προέρχονται από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές και η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Θρησκευτική τελετή στο Θιβέτ.
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Γυμνή γυναίκα, 1928
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Ρότερνταμ 1926
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Αυτοπορτρέτο με τσιγάρο, 1925
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Διαφήμιση Paul Poiret 1926
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
1929
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Κούκλες σε βιτρίνα, 1928
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
1928
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Κούκλες σε βιτρίνα, 1930
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Ο εικονογράφος Pol Rab το 1930
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Μασσαλία 1930
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Η Rue Auber στο Παρίσι το 1928
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Διαφήμιση της εταιρίας Gibbs, Ιανουάριος 1930
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
André Malraux, 1930
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Germaine Krull, η πιο διάσημη-άγνωστη φωτογράφος Facebook Twitter
Ο Jean Cocteau το 1929
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ