Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Νιώθει σαν όλοι γύρω του να είναι προσκεκλημένοι του σε μια μεγάλη γιορτή που είναι η ζωή, μια υπερπαραγωγή που δεν έχει πάψει να την απολαμβάνει με τον ίδιο ενθουσιασμό όπως στην πρώτη του νιότη.

Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

0

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου πριν από μερικές μέρες πήρε το ΚΤΕΛ για τη Θεσσαλονίκη, έφτασε αργά μέσα στη νύχτα, την επομένη έκανε μια ομιλία και επέστρεψε αυθημερόν στην Αθήνα με τον ίδιο τρόπο. Μέσα στο λεωφορείο, ο κόσμος, που τον ξέρει κυρίως από την τηλεόραση, έμεινε έκπληκτος που είχε για συνεπιβάτη μια τηλεπερσόνα. Ωστόσο, για εκείνον ήταν απολύτως φυσιολογικό να μπει στο λεωφορείο της γραμμής, γιατί πολύ απλά δεν μπορεί να διανοηθεί να μην αποτελεί μέρος της καθημερινότητας. Σε όλη του τη ζωή, δεν έχει πάψει να κυκλοφορεί και να διασχίζει καθημερινά το κέντρο της Αθήνας σαν να πρόκειται για το σαλόνι του.

Συνεπακόλουθα, νιώθει λες και όλοι γύρω του είναι προσκεκλημένοι του σε αυτή τη μεγάλη γιορτή που είναι η ζωή, μια υπερπαραγωγή που δεν έχει πάψει να την απολαμβάνει με τον ίδιο ενθουσιασμό όπως στην πρώτη του νιότη. Αν έπρεπε να χρησιμοποιήσω ένα κλισέ, θα έλεγα «σαν να μην υπάρχει αύριο». Όμως, ο Άγγελος ξέρει ότι και αύριο υπάρχει και κάθε πρωί ξημερώνει ακόμα μια υπέροχη μέρα, ένα ακόμα θαύμα στη ζωή του ίδιου και των άλλων ανθρώπων!

Έχει υπάρξει εικαστικός με σημαντικές συμμετοχές σε εκθέσεις στην Ελλάδα αλλά και εκτός (για τις οποίες έχει βραβευτεί από τη διεθνή ένωση κριτικών τέχνης AICA), δημιουργώντας θαυμάσια κεραμικά, ένα είδος pop art που φλερτάρει με το ελληνικό κιτς, και εξπρεσιονιστικά πορτρέτα προσωπικοτήτων ή χαρακτήρων μέσα από τα οποία ξεγυμνώνει την ανθρώπινη αφέλεια, τη ματαιοδοξία, τη φιλαρέσκεια, την ανοησία και το μεγαλείο.

Αργότερα, στο θέατρο και στην τηλεόραση, ως ηθοποιός, ερμήνευσε ιδιόρρυθμους τύπους, επαναλαμβάνοντας περίπου το ίδιο μοτίβο με εκείνο που βρίσκουμε στα γλυπτά του, με τους δικούς του πολύ προσωπικούς κώδικες αυτοσαρκασμού και αυτοθαυμασμού. Κι ας μην αναφέρω μουσικές και τραγούδια, ταινίες (βραβείο Β’ αντρικού ρόλου για το «Ξενία» από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου) και σπουδαίες παραστάσεις με τους σημαντικότερους σκηνοθέτες (βραβείο μουσικού θεάτρου Παναθήναια για την ερμηνεία του στο «Μικρόβιο του έρωτα» του Κ. Γιαννίδη).

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου είναι άνθρωπος εύθραυστης ιδιοσυγκρασίας όπως τα γλυπτά του, συναισθηματικά γενναιόδωρος όπως οι μουσικές που αγαπάει και τα τραγούδια που ερμηνεύει. Η νέα του εγκατάσταση στην Πινακοθήκη Βορρέ αποτελεί έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα.

Παρόλο που συχνά επιστρέφει στα αγαπημένα του γλυπτά-κεραμικά (όπως το περίφημο πορτρέτο του Καβάφη στην Εθνική Πινακοθήκη), εδώ και αρκετά χρόνια θεωρεί το διαδίκτυο μια σύγχρονη μορφή τέχνης. Εκεί, στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook, με τη συνέργεια του φίλου του, ποιητή και ψηφιακού δημιουργού Μύρωνα μ. Παβένου, μεταμορφώνεται καθημερινά μέσα από ψηφιακές επεμβάσεις σε ό,τι μπορεί να διανοηθεί κανείς, σχολιάζοντας με απαράμιλλο και βιτριολικό χιούμορ γεγονότα, ανθρώπους, χούγια, εμμονές, χαρές, λύπες, τέχνες και πολιτική. Πιστεύει ακράδαντα ότι αυτές οι «guest εμφανίσεις» αποτελούν καλλιτεχνική έκφραση μεγάλης αμεσότητας. Ωστόσο, αυτό το διάστημα επέστρεψε στην αγαπημένη του γλυπτική.

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Μουσείο Βορρέ

Η Πινακοθήκη Βορρές μόλις εγκαινίασε, με τη συμβολή της επιμελήτριας Όλγας Δανιηλοπούλου, μια σειρά εκθέσεων με γενικό τίτλο «The 365 Project», η οποία θα κρατήσει έναν χρόνο. Κάθε δύο μήνες ένας/μία καλλιτέχνης/-ιδα θα παρουσιάζει ένα νέο έργο που θα συνομιλεί με τη μόνιμη έκθεση της πινακοθήκης. Ο Άγγελος Παπαδημητρίου είναι ο πρώτος καλλιτέχνης που συμμετέχει, με το έργο-εγκατάσταση «Η δύναμη του κοινού γούστου, 2025». Αποτελείται από έναν μπουφέ με κολονάκια που συνδέονται μεταξύ τους με συρματόπλεγμα, δημιουργώντας φράκτες. Ουσιαστικά πρόκειται για μια γλυπτική μετεξέλιξη του σκηνικού που είχε υπογράψει το 2017 για την παράσταση «Ο κήπος του Ραπατσίνι» σε σκηνοθεσία της Όλιας Λαζαρίδου στο θέατρο Πορεία, το οποίο ήταν ένας κήπος που απαρτιζόταν από δηλητηριώδη φυτά. 

Τι έχουν γίνει σήμερα τα δηλητηριώδη φυτά; Όπως εξηγεί ο ίδιος, «οι φράκτες προφυλάσσουν όλα όσα φυλάμε στα σπίτια μας: την ασφάλειά μας, τα συναισθήματά μας, τα ερωτικά μας, τις θρησκευτικές μας αγωνίες, τις παραδόσεις μας. Η εγκατάσταση είναι κατασκευασμένη από ξύλο και πορσελάνη, έχει φως και δύο απλίκες με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας, η μία ως κοσμικής και η άλλη ως δραματικής ερμηνεύτριας της όπερας. Ουσιαστικά θα δείτε έναν φράκτη χρυσοποίκιλτο με πολύτιμα υλικά, πίσω από τον οποίο κρύβουμε τα όνειρά μας, τους φόβους μας και τη ζωή μας. Ένα περιφραγμένο και απροσπέλαστο μέρος όπου υπάρχει και μια πόρτα που για να την περάσεις πρέπει να χτυπήσεις το κουδούνι. Είναι ένα μέρος τόσο υπαινικτικό που εύκολα μπορεί κανείς να πηδήξει τον φράκτη και να μπει μέσα. Μια νοερή περιχαράκωση των ορίων μας». 

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Απλίκα με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας. Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Απλίκα με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας. Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την έκθεση «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την έκθεση «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Credits: Μουσείο Βορρέ

Πορσελάνινα άνθη, εικονοστάσια, στήλες φωτός, κολονάκια με εμβληματικές εικόνες, ένα χαρούμενο πένθος μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας και καλλιτεχνικών συγκινήσεων την οποία ο Παπαδημητρίου γνωρίζει πολύ καλά ότι έχουμε απολέσει ανεπιστρεπτί αλλά που ο ίδιος φέρει μέσα του αναλλοίωτη. Είναι άνθρωπος εύθραυστης ιδιοσυγκρασίας όπως τα γλυπτά του, συναισθηματικά γενναιόδωρος όπως οι μουσικές που αγαπάει και τα τραγούδια που ερμηνεύει. Η νέα του αυτή εγκατάσταση στην Πινακοθήκη Βορρέ αποτελεί έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα, αλλά πάνω από όλα το έργο ενός καλλιτέχνη που δεν ακολούθησε ποτέ τη μόδα, μόνο το αλάνθαστο ένστικτό του. 

Δείτε το slideshow

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου είναι ο πρώτος καλλιτέχνης του «The 365 Project» με το έργο–εγκατάσταση «Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025».
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Χρησιμοποιώντας το Facebook ο Άγγελος Παπαδημητρίου, με τη συνέργεια του φίλου του Μύρωνα μ. Παβένου, μεταμορφώνεται καθημερινά μέσα από ψηφιακές επεμβάσεις σε ό,τι μπορεί να διανοηθεί κανείς. Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου με τον Ερρίκο Σοφρά. Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
|article_full||article_full||article_full||article_full||article_full|

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άγγελος Παπαδημητρίου - Τα τραγούδια της Σόφης

Ένας Άγγελος / Άγγελος Παπαδημητρίου - Τα τραγούδια της Σόφης

Πριν από 40 χρόνια, στο δωμάτιό του, ο Άγγελος Παπαδημητρίου ηχογραφούσε κασέτες για τους φίλους του. Μερικές, που διασώθηκαν, τις ακούτε σήμερα στα podcasts της LIFO. ― Η ηχογράφηση έγινε με υποτυπώδη μέσα και δεν έχει δεχτεί καμία επεξεργασία, κατόπιν επιθυμίας του Άγγελου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ