Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Νιώθει σαν όλοι γύρω του να είναι προσκεκλημένοι του σε μια μεγάλη γιορτή που είναι η ζωή, μια υπερπαραγωγή που δεν έχει πάψει να την απολαμβάνει με τον ίδιο ενθουσιασμό όπως στην πρώτη του νιότη.

Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

0

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου πριν από μερικές μέρες πήρε το ΚΤΕΛ για τη Θεσσαλονίκη, έφτασε αργά μέσα στη νύχτα, την επομένη έκανε μια ομιλία και επέστρεψε αυθημερόν στην Αθήνα με τον ίδιο τρόπο. Μέσα στο λεωφορείο, ο κόσμος, που τον ξέρει κυρίως από την τηλεόραση, έμεινε έκπληκτος που είχε για συνεπιβάτη μια τηλεπερσόνα. Ωστόσο, για εκείνον ήταν απολύτως φυσιολογικό να μπει στο λεωφορείο της γραμμής, γιατί πολύ απλά δεν μπορεί να διανοηθεί να μην αποτελεί μέρος της καθημερινότητας. Σε όλη του τη ζωή, δεν έχει πάψει να κυκλοφορεί και να διασχίζει καθημερινά το κέντρο της Αθήνας σαν να πρόκειται για το σαλόνι του.

Συνεπακόλουθα, νιώθει λες και όλοι γύρω του είναι προσκεκλημένοι του σε αυτή τη μεγάλη γιορτή που είναι η ζωή, μια υπερπαραγωγή που δεν έχει πάψει να την απολαμβάνει με τον ίδιο ενθουσιασμό όπως στην πρώτη του νιότη. Αν έπρεπε να χρησιμοποιήσω ένα κλισέ, θα έλεγα «σαν να μην υπάρχει αύριο». Όμως, ο Άγγελος ξέρει ότι και αύριο υπάρχει και κάθε πρωί ξημερώνει ακόμα μια υπέροχη μέρα, ένα ακόμα θαύμα στη ζωή του ίδιου και των άλλων ανθρώπων!

Έχει υπάρξει εικαστικός με σημαντικές συμμετοχές σε εκθέσεις στην Ελλάδα αλλά και εκτός (για τις οποίες έχει βραβευτεί από τη διεθνή ένωση κριτικών τέχνης AICA), δημιουργώντας θαυμάσια κεραμικά, ένα είδος pop art που φλερτάρει με το ελληνικό κιτς, και εξπρεσιονιστικά πορτρέτα προσωπικοτήτων ή χαρακτήρων μέσα από τα οποία ξεγυμνώνει την ανθρώπινη αφέλεια, τη ματαιοδοξία, τη φιλαρέσκεια, την ανοησία και το μεγαλείο.

Αργότερα, στο θέατρο και στην τηλεόραση, ως ηθοποιός, ερμήνευσε ιδιόρρυθμους τύπους, επαναλαμβάνοντας περίπου το ίδιο μοτίβο με εκείνο που βρίσκουμε στα γλυπτά του, με τους δικούς του πολύ προσωπικούς κώδικες αυτοσαρκασμού και αυτοθαυμασμού. Κι ας μην αναφέρω μουσικές και τραγούδια, ταινίες (βραβείο Β’ αντρικού ρόλου για το «Ξενία» από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου) και σπουδαίες παραστάσεις με τους σημαντικότερους σκηνοθέτες (βραβείο μουσικού θεάτρου Παναθήναια για την ερμηνεία του στο «Μικρόβιο του έρωτα» του Κ. Γιαννίδη).

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου είναι άνθρωπος εύθραυστης ιδιοσυγκρασίας όπως τα γλυπτά του, συναισθηματικά γενναιόδωρος όπως οι μουσικές που αγαπάει και τα τραγούδια που ερμηνεύει. Η νέα του εγκατάσταση στην Πινακοθήκη Βορρέ αποτελεί έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα.

Παρόλο που συχνά επιστρέφει στα αγαπημένα του γλυπτά-κεραμικά (όπως το περίφημο πορτρέτο του Καβάφη στην Εθνική Πινακοθήκη), εδώ και αρκετά χρόνια θεωρεί το διαδίκτυο μια σύγχρονη μορφή τέχνης. Εκεί, στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook, με τη συνέργεια του φίλου του, ποιητή και ψηφιακού δημιουργού Μύρωνα μ. Παβένου, μεταμορφώνεται καθημερινά μέσα από ψηφιακές επεμβάσεις σε ό,τι μπορεί να διανοηθεί κανείς, σχολιάζοντας με απαράμιλλο και βιτριολικό χιούμορ γεγονότα, ανθρώπους, χούγια, εμμονές, χαρές, λύπες, τέχνες και πολιτική. Πιστεύει ακράδαντα ότι αυτές οι «guest εμφανίσεις» αποτελούν καλλιτεχνική έκφραση μεγάλης αμεσότητας. Ωστόσο, αυτό το διάστημα επέστρεψε στην αγαπημένη του γλυπτική.

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Μουσείο Βορρέ

Η Πινακοθήκη Βορρές μόλις εγκαινίασε, με τη συμβολή της επιμελήτριας Όλγας Δανιηλοπούλου, μια σειρά εκθέσεων με γενικό τίτλο «The 365 Project», η οποία θα κρατήσει έναν χρόνο. Κάθε δύο μήνες ένας/μία καλλιτέχνης/-ιδα θα παρουσιάζει ένα νέο έργο που θα συνομιλεί με τη μόνιμη έκθεση της πινακοθήκης. Ο Άγγελος Παπαδημητρίου είναι ο πρώτος καλλιτέχνης που συμμετέχει, με το έργο-εγκατάσταση «Η δύναμη του κοινού γούστου, 2025». Αποτελείται από έναν μπουφέ με κολονάκια που συνδέονται μεταξύ τους με συρματόπλεγμα, δημιουργώντας φράκτες. Ουσιαστικά πρόκειται για μια γλυπτική μετεξέλιξη του σκηνικού που είχε υπογράψει το 2017 για την παράσταση «Ο κήπος του Ραπατσίνι» σε σκηνοθεσία της Όλιας Λαζαρίδου στο θέατρο Πορεία, το οποίο ήταν ένας κήπος που απαρτιζόταν από δηλητηριώδη φυτά. 

Τι έχουν γίνει σήμερα τα δηλητηριώδη φυτά; Όπως εξηγεί ο ίδιος, «οι φράκτες προφυλάσσουν όλα όσα φυλάμε στα σπίτια μας: την ασφάλειά μας, τα συναισθήματά μας, τα ερωτικά μας, τις θρησκευτικές μας αγωνίες, τις παραδόσεις μας. Η εγκατάσταση είναι κατασκευασμένη από ξύλο και πορσελάνη, έχει φως και δύο απλίκες με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας, η μία ως κοσμικής και η άλλη ως δραματικής ερμηνεύτριας της όπερας. Ουσιαστικά θα δείτε έναν φράκτη χρυσοποίκιλτο με πολύτιμα υλικά, πίσω από τον οποίο κρύβουμε τα όνειρά μας, τους φόβους μας και τη ζωή μας. Ένα περιφραγμένο και απροσπέλαστο μέρος όπου υπάρχει και μια πόρτα που για να την περάσεις πρέπει να χτυπήσεις το κουδούνι. Είναι ένα μέρος τόσο υπαινικτικό που εύκολα μπορεί κανείς να πηδήξει τον φράκτη και να μπει μέσα. Μια νοερή περιχαράκωση των ορίων μας». 

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Απλίκα με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας. Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Απλίκα με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας. Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την έκθεση «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την έκθεση «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Credits: Μουσείο Βορρέ

Πορσελάνινα άνθη, εικονοστάσια, στήλες φωτός, κολονάκια με εμβληματικές εικόνες, ένα χαρούμενο πένθος μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας και καλλιτεχνικών συγκινήσεων την οποία ο Παπαδημητρίου γνωρίζει πολύ καλά ότι έχουμε απολέσει ανεπιστρεπτί αλλά που ο ίδιος φέρει μέσα του αναλλοίωτη. Είναι άνθρωπος εύθραυστης ιδιοσυγκρασίας όπως τα γλυπτά του, συναισθηματικά γενναιόδωρος όπως οι μουσικές που αγαπάει και τα τραγούδια που ερμηνεύει. Η νέα του αυτή εγκατάσταση στην Πινακοθήκη Βορρέ αποτελεί έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα, αλλά πάνω από όλα το έργο ενός καλλιτέχνη που δεν ακολούθησε ποτέ τη μόδα, μόνο το αλάνθαστο ένστικτό του. 

Δείτε το slideshow

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου είναι ο πρώτος καλλιτέχνης του «The 365 Project» με το έργο–εγκατάσταση «Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025».
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Χρησιμοποιώντας το Facebook ο Άγγελος Παπαδημητρίου, με τη συνέργεια του φίλου του Μύρωνα μ. Παβένου, μεταμορφώνεται καθημερινά μέσα από ψηφιακές επεμβάσεις σε ό,τι μπορεί να διανοηθεί κανείς. Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου με τον Ερρίκο Σοφρά. Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
|article_full||article_full||article_full||article_full||article_full|

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άγγελος Παπαδημητρίου - Τα τραγούδια της Σόφης

Ένας Άγγελος / Άγγελος Παπαδημητρίου - Τα τραγούδια της Σόφης

Πριν από 40 χρόνια, στο δωμάτιό του, ο Άγγελος Παπαδημητρίου ηχογραφούσε κασέτες για τους φίλους του. Μερικές, που διασώθηκαν, τις ακούτε σήμερα στα podcasts της LIFO. ― Η ηχογράφηση έγινε με υποτυπώδη μέσα και δεν έχει δεχτεί καμία επεξεργασία, κατόπιν επιθυμίας του Άγγελου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ