Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Νιώθει σαν όλοι γύρω του να είναι προσκεκλημένοι του σε μια μεγάλη γιορτή που είναι η ζωή, μια υπερπαραγωγή που δεν έχει πάψει να την απολαμβάνει με τον ίδιο ενθουσιασμό όπως στην πρώτη του νιότη.

Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

0

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου πριν από μερικές μέρες πήρε το ΚΤΕΛ για τη Θεσσαλονίκη, έφτασε αργά μέσα στη νύχτα, την επομένη έκανε μια ομιλία και επέστρεψε αυθημερόν στην Αθήνα με τον ίδιο τρόπο. Μέσα στο λεωφορείο, ο κόσμος, που τον ξέρει κυρίως από την τηλεόραση, έμεινε έκπληκτος που είχε για συνεπιβάτη μια τηλεπερσόνα. Ωστόσο, για εκείνον ήταν απολύτως φυσιολογικό να μπει στο λεωφορείο της γραμμής, γιατί πολύ απλά δεν μπορεί να διανοηθεί να μην αποτελεί μέρος της καθημερινότητας. Σε όλη του τη ζωή, δεν έχει πάψει να κυκλοφορεί και να διασχίζει καθημερινά το κέντρο της Αθήνας σαν να πρόκειται για το σαλόνι του.

Συνεπακόλουθα, νιώθει λες και όλοι γύρω του είναι προσκεκλημένοι του σε αυτή τη μεγάλη γιορτή που είναι η ζωή, μια υπερπαραγωγή που δεν έχει πάψει να την απολαμβάνει με τον ίδιο ενθουσιασμό όπως στην πρώτη του νιότη. Αν έπρεπε να χρησιμοποιήσω ένα κλισέ, θα έλεγα «σαν να μην υπάρχει αύριο». Όμως, ο Άγγελος ξέρει ότι και αύριο υπάρχει και κάθε πρωί ξημερώνει ακόμα μια υπέροχη μέρα, ένα ακόμα θαύμα στη ζωή του ίδιου και των άλλων ανθρώπων!

Έχει υπάρξει εικαστικός με σημαντικές συμμετοχές σε εκθέσεις στην Ελλάδα αλλά και εκτός (για τις οποίες έχει βραβευτεί από τη διεθνή ένωση κριτικών τέχνης AICA), δημιουργώντας θαυμάσια κεραμικά, ένα είδος pop art που φλερτάρει με το ελληνικό κιτς, και εξπρεσιονιστικά πορτρέτα προσωπικοτήτων ή χαρακτήρων μέσα από τα οποία ξεγυμνώνει την ανθρώπινη αφέλεια, τη ματαιοδοξία, τη φιλαρέσκεια, την ανοησία και το μεγαλείο.

Αργότερα, στο θέατρο και στην τηλεόραση, ως ηθοποιός, ερμήνευσε ιδιόρρυθμους τύπους, επαναλαμβάνοντας περίπου το ίδιο μοτίβο με εκείνο που βρίσκουμε στα γλυπτά του, με τους δικούς του πολύ προσωπικούς κώδικες αυτοσαρκασμού και αυτοθαυμασμού. Κι ας μην αναφέρω μουσικές και τραγούδια, ταινίες (βραβείο Β’ αντρικού ρόλου για το «Ξενία» από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου) και σπουδαίες παραστάσεις με τους σημαντικότερους σκηνοθέτες (βραβείο μουσικού θεάτρου Παναθήναια για την ερμηνεία του στο «Μικρόβιο του έρωτα» του Κ. Γιαννίδη).

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου είναι άνθρωπος εύθραυστης ιδιοσυγκρασίας όπως τα γλυπτά του, συναισθηματικά γενναιόδωρος όπως οι μουσικές που αγαπάει και τα τραγούδια που ερμηνεύει. Η νέα του εγκατάσταση στην Πινακοθήκη Βορρέ αποτελεί έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα.

Παρόλο που συχνά επιστρέφει στα αγαπημένα του γλυπτά-κεραμικά (όπως το περίφημο πορτρέτο του Καβάφη στην Εθνική Πινακοθήκη), εδώ και αρκετά χρόνια θεωρεί το διαδίκτυο μια σύγχρονη μορφή τέχνης. Εκεί, στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook, με τη συνέργεια του φίλου του, ποιητή και ψηφιακού δημιουργού Μύρωνα μ. Παβένου, μεταμορφώνεται καθημερινά μέσα από ψηφιακές επεμβάσεις σε ό,τι μπορεί να διανοηθεί κανείς, σχολιάζοντας με απαράμιλλο και βιτριολικό χιούμορ γεγονότα, ανθρώπους, χούγια, εμμονές, χαρές, λύπες, τέχνες και πολιτική. Πιστεύει ακράδαντα ότι αυτές οι «guest εμφανίσεις» αποτελούν καλλιτεχνική έκφραση μεγάλης αμεσότητας. Ωστόσο, αυτό το διάστημα επέστρεψε στην αγαπημένη του γλυπτική.

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Μουσείο Βορρέ

Η Πινακοθήκη Βορρές μόλις εγκαινίασε, με τη συμβολή της επιμελήτριας Όλγας Δανιηλοπούλου, μια σειρά εκθέσεων με γενικό τίτλο «The 365 Project», η οποία θα κρατήσει έναν χρόνο. Κάθε δύο μήνες ένας/μία καλλιτέχνης/-ιδα θα παρουσιάζει ένα νέο έργο που θα συνομιλεί με τη μόνιμη έκθεση της πινακοθήκης. Ο Άγγελος Παπαδημητρίου είναι ο πρώτος καλλιτέχνης που συμμετέχει, με το έργο-εγκατάσταση «Η δύναμη του κοινού γούστου, 2025». Αποτελείται από έναν μπουφέ με κολονάκια που συνδέονται μεταξύ τους με συρματόπλεγμα, δημιουργώντας φράκτες. Ουσιαστικά πρόκειται για μια γλυπτική μετεξέλιξη του σκηνικού που είχε υπογράψει το 2017 για την παράσταση «Ο κήπος του Ραπατσίνι» σε σκηνοθεσία της Όλιας Λαζαρίδου στο θέατρο Πορεία, το οποίο ήταν ένας κήπος που απαρτιζόταν από δηλητηριώδη φυτά. 

Τι έχουν γίνει σήμερα τα δηλητηριώδη φυτά; Όπως εξηγεί ο ίδιος, «οι φράκτες προφυλάσσουν όλα όσα φυλάμε στα σπίτια μας: την ασφάλειά μας, τα συναισθήματά μας, τα ερωτικά μας, τις θρησκευτικές μας αγωνίες, τις παραδόσεις μας. Η εγκατάσταση είναι κατασκευασμένη από ξύλο και πορσελάνη, έχει φως και δύο απλίκες με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας, η μία ως κοσμικής και η άλλη ως δραματικής ερμηνεύτριας της όπερας. Ουσιαστικά θα δείτε έναν φράκτη χρυσοποίκιλτο με πολύτιμα υλικά, πίσω από τον οποίο κρύβουμε τα όνειρά μας, τους φόβους μας και τη ζωή μας. Ένα περιφραγμένο και απροσπέλαστο μέρος όπου υπάρχει και μια πόρτα που για να την περάσεις πρέπει να χτυπήσεις το κουδούνι. Είναι ένα μέρος τόσο υπαινικτικό που εύκολα μπορεί κανείς να πηδήξει τον φράκτη και να μπει μέσα. Μια νοερή περιχαράκωση των ορίων μας». 

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Απλίκα με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας. Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Απλίκα με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας. Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την έκθεση «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την έκθεση «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Credits: Μουσείο Βορρέ

Πορσελάνινα άνθη, εικονοστάσια, στήλες φωτός, κολονάκια με εμβληματικές εικόνες, ένα χαρούμενο πένθος μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας και καλλιτεχνικών συγκινήσεων την οποία ο Παπαδημητρίου γνωρίζει πολύ καλά ότι έχουμε απολέσει ανεπιστρεπτί αλλά που ο ίδιος φέρει μέσα του αναλλοίωτη. Είναι άνθρωπος εύθραυστης ιδιοσυγκρασίας όπως τα γλυπτά του, συναισθηματικά γενναιόδωρος όπως οι μουσικές που αγαπάει και τα τραγούδια που ερμηνεύει. Η νέα του αυτή εγκατάσταση στην Πινακοθήκη Βορρέ αποτελεί έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα, αλλά πάνω από όλα το έργο ενός καλλιτέχνη που δεν ακολούθησε ποτέ τη μόδα, μόνο το αλάνθαστο ένστικτό του. 

Δείτε το slideshow

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου είναι ο πρώτος καλλιτέχνης του «The 365 Project» με το έργο–εγκατάσταση «Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025».
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης «The 365 Project - Η Δύναμη του Kοινού Γούστου, 2025». Credits: Μουσείο Βορρέ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Χρησιμοποιώντας το Facebook ο Άγγελος Παπαδημητρίου, με τη συνέργεια του φίλου του Μύρωνα μ. Παβένου, μεταμορφώνεται καθημερινά μέσα από ψηφιακές επεμβάσεις σε ό,τι μπορεί να διανοηθεί κανείς. Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου με τον Ερρίκο Σοφρά. Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής  Facebook Twitter
Φωτ.: Προσωπικό αρχείο Άγγελου Παπαδημητρίου
|article_full||article_full||article_full||article_full||article_full|

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άγγελος Παπαδημητρίου - Τα τραγούδια της Σόφης

Ένας Άγγελος / Άγγελος Παπαδημητρίου - Τα τραγούδια της Σόφης

Πριν από 40 χρόνια, στο δωμάτιό του, ο Άγγελος Παπαδημητρίου ηχογραφούσε κασέτες για τους φίλους του. Μερικές, που διασώθηκαν, τις ακούτε σήμερα στα podcasts της LIFO. ― Η ηχογράφηση έγινε με υποτυπώδη μέσα και δεν έχει δεχτεί καμία επεξεργασία, κατόπιν επιθυμίας του Άγγελου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ