Έξαλλη η κυρία Τεπενδρή κατακεραυνώνει τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τα Μάρμαρα

Έξαλλη η κυρία Τεπενδρή κατακεραυνώνει τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τα Μάρμαρα Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Κακανιάς - Χωρίς τίτλο, 2018. Graphite and gouache σε χαρτί, 100 x 150 εκ. © Kalfayan Galleries
2

Με χιούμορ και διακριτική ειρωνεία ο Κωνσταντίνος Κακανιάς διερευνά στο έργο του σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα, θέματα ηθικής, όπως επίσης και τον ρόλο της τέχνης. Η εκκεντρική πρωταγωνίστριά του, η κα. Τεπενδρή, αποτελεί προσωποποίηση του συλλογικού ασυνειδήτου.

Οι κωμικές περιπέτειές της που συχνά φλερτάρουν με το παράλογο -άλλοτε εικονίζεται ως μούσα σύγχρονων καλλιτεχνών όπως του Warhol, ως κυκλαδικό ειδώλιο ή ως Ολυμπιονίκης- αποτελούν ευφάνταστη και ταυτόχρονα δεικτική κοινωνικοπολιτική σάτιρα.

Στην ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κακανιά στην Kalfayan Galleries παρουσιάζονται σχέδια σε χαρτί, καθώς επίσης και για πρώτη φορά έργα από τη νέα σειρά του καλλιτέχνη με κεραμικά πλακάκια.

Η κα. Τεπενδρή επιστρέφει δριμύτερη, κατακεραυνώνει το αποικιοκρατικό μοντέλο μουσείου, γράφει επιστολές εν εξάλλω καταστάσει, ηγείται σε δημόσιες δράσεις και περφόρμανς και απαιτεί την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα.

Η σειρά αυτή αντλεί έμπνευση από το εικονογραφικό θέμα της Κενταυρομαχίας, όπως αυτό εικονίζεται στις μετόπες της Νότιας πλευράς του Παρθενώνα και συγκεκριμένα στις δεκαπέντε μετόπες που βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο.

Η κα. Τεπενδρή επιστρέφει δριμύτερη, κατακεραυνώνει το αποικιοκρατικό μοντέλο μουσείου, γράφει επιστολές εν εξάλλω καταστάσει, ηγείται σε δημόσιες δράσεις και περφόρμανς και απαιτεί την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα.

Ειδικότερα, στη σειρά με τα κεραμικά πλακάκια, η κα. Τεπενδρή φαντάζεται πάλι τον εαυτό της ως γλυπτό (αυτή τη φορά όχι ως «κυκλαδικό» αλλά ως γλυπτό της κλασικής περιόδου) και εικονίζεται σε σκηνές μάχης, άλλοτε ως Κένταυρος και άλλοτε ως Λαπίθης.

Από το σπίτι της στην έρημο στέλνει μια εξαιρετικά αυστηρή επιστολή στον Hartwig Fischer, διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου. Γράφει επίσης στον Dr James Cuno, CEO του J. Paul Getty Trust, ζητώντας την επιστροφή του «Θρόνου του Έλγιν» που προέρχεται από την Αθήνα και βρισκόταν, το πιθανότερο, στο Θέατρο του Διονύσου.

Η ηρωίδα του Κακανιά φαντάζεται τον εαυτό της και τους φίλους της σε διάφορες «περιπέτειες», tableau vivant και ακραίας μορφής διαμαρτυρίες. Είναι έξαλλη και χρειάζεται να επιστραφούν τα Μάρμαρα... χθες!

Η κα. Τεπενδρή είναι εδώ για να θέσει ακανθώδη ερωτήματα: Είναι η σάτιρα ο καλύτερος τρόπος αποκωδικοποίησης του εικαστικού DNA; Είναι η ασφαλέστερη μέθοδος να μεταφέρει κάποιος ένα μήνυμα και να επικοινωνήσει; Χιούμορ και διασκέδαση, αντί για δάκρυα και λύπη;

Μπορεί το χιούμορ να αποτελέσει ένα δυνατό εργαλείο στα χέρια των αδυνάτων; Μπορεί η σάτιρα να επιφέρει την κάθαρση, ενάντια στα κακώς κείμενα και τη διαφθορά;

Έξαλλη η κυρία Τεπενδρή κατακεραυνώνει τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τα Μάρμαρα Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Κακανιάς - Χωρίς τίτλο, 2018. Graphite and gouache σε χαρτί, 100 x 150 εκ. © Kalfayan Galleries

Έξαλλη η κυρία Τεπενδρή κατακεραυνώνει τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τα Μάρμαρα Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Κακανιάς - Χωρίς τίτλο, 2018. Μολύβι και gouache σε χαρτί, 100 x 150 εκ. © Kalfayan Galleries

Έξαλλη η κυρία Τεπενδρή κατακεραυνώνει τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τα Μάρμαρα Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Κακανιάς - Χωρίς τίτλο, 2018. Κεραμικά πλακάκια, ζωγραφισμένα στο χέρι, 92 x 92 εκ. © Kalfayan Galleries

Έξαλλη η κυρία Τεπενδρή κατακεραυνώνει τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τα Μάρμαρα Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Κακανιάς - Χωρίς τίτλο, 2018. Graphite and gouache σε χαρτί, 100 x 150 εκ. © Kalfayan Galleries

Έξαλλη η κυρία Τεπενδρή κατακεραυνώνει τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τα Μάρμαρα Facebook Twitter
Το γράμμα της κας Τεπενδρή στον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου. © Kalfayan Galleries

Info

Κωνσταντίνος Κακανιάς - THAT'S MINE BITCH! DO NOT TOUCH. BACK OFF. (uptown - downtown)

Kalfayan Galleries (Χάρητος 11, Κολωνάκι, Αθήνα)

Εγκαίνια: 7/6, 19:00-22:00

Διάρκεια: 7/6-15/9

Ωράριο:

Μάιος-Ιούνιος, Σεπτέμβριος: Δευ. 11.00-15.00, Τρ.-Παρ. 11:00-19.00, Σάβ. 11:00-15:00

Ιούλιος: Δευ. 11:00-15:00, Τρ.-Παρ. 11:00-19.00

Αύγουστος: κλειστά

Ο καλλιτέχνης θα παρευρεθεί στα εγκαίνια της έκθεσης.

Εικαστικά
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O Τζορτζ Κόντο στη LIFO: Μου λείπει πολύ ο Μπασκιά. Θα ήθελα να αράξω κάπου μαζί του και να ξανακάνουμε πλάκες

Εικαστικά / O Τζορτζ Κόντο στη LIFO: Μου λείπει πολύ ο Μπασκιά. Θα ήθελα να αράξω κάπου μαζί του και να ξανακάνουμε πλάκες

Mε αφορμή την πρώτη του μεγάλη ατομική έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης που εγκαινιάζεται σε λίγες ημέρες, ο Αμερικανός ζωγράφος μιλάει στη LiFO για τη ζωή του, το έργο του και τη σχέση του με τον Ζαν Μισέλ Μπασκιά
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
«Τοπία Ενοχής»: Μια νέα πρόκληση του Dries Verhoeven στο Φεστιβάλ Αθηνών

Εικαστικά / «Τοπία Ενοχής»: Μια νέα πρόκληση του Dries Verhoeven στο Φεστιβάλ Αθηνών

Έναν χρόνο μετά το αξέχαστο «Phobiarama», ο Ολλανδός καλλιτέχνης επιστρέφει στην Αθήνα με ένα νέο έργο, που εξετάζει τους δυσδιάκριτους ρόλους του θύματος και του θύτη στη σημερινή κοινωνία της καταστροφολαγνείας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Nique: Η Ελληνίδα που μπλέκει τους Simpsons και τη Χιονάτη με το graffiti και τη street art

Street Art / Nique: Η Ελληνίδα που μπλέκει τους Simpsons με τη street art

«Θεωρώ ότι το graffiti λειτουργεί ως μια μορφή ψυχοθεραπείας». Η Nique μιλάει στη LiFO για το graffiti και τη street art και εξηγεί πώς καταφέρνει να απεικονίσει αγαπημένους ήρωες από καρτούν σε πιο ενήλικες στιγμές, έτσι όπως δεν τους έχουμε ξαναδεί.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Συστήνουμε την πόλη που για πολλούς αιώνες έμεινε στην αφάνεια»

2023 Ελευσίς / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Συστήνουμε την πόλη που για πολλούς αιώνες έμεινε στην αφάνεια»

Μια διεξοδική συζήτηση με τον γενικό καλλιτεχνικό διευθυντή της διοργάνωσης «2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης» για την ιδέα, τους θεματικούς άξονες, το καλλιτεχνικό πρόγραμμα και όλα εκείνα τα στοιχεία που υπόσχονται να μεταμορφώσουν την πόλη της Αττικής την τρέχουσα χρονιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δέσποινα Γερουλάνου

Οι Αθηναίοι / H Δέσποινα Γερουλάνου από την Αθήνα ως την Ελευσίνα: μια ζωή

Η πρόεδρος του Δ.Σ. της διοργάνωσης «2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης» και μέλος της Διοικητικής Επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη μοιράζεται ιστορίες από τους σταθμούς της ζωής της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ελευσίνα: Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας

Πολιτισμός / Ελευσίνα: Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας

Είκοσι ένα χιλιόμετρα δυτικά της Αθήνας ξεκινά στις 4 και 5/2 το σημαντικότερο πολιτιστικό γεγονός του 2023. Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός μας ξεναγεί βήμα βήμα σε ένα συναρπαστικό διήμερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καμπακόφ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τον δρόμο για τις αποθήκες παίρνει το «Καράβι» του Καμπακόφ - Ποιες εκθέσεις το αντικαθιστούν

Το πιο ακριβό έργο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης βρίσκεται στον τέταρτο όροφο, ο οποίος αδειάζει για να φιλοξενηθούν νέες περιοδικές εκθέσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Nouveau Réalisme - Ο Νεος Ρεαλισμός στο Μουσείο Γουλανδρή στο Παγκράτι

Εικαστικά / Nouveau Réalisme: Yves Klein, Christo, Niki de Saint Phalle στο Μουσείο Γουλανδρή

Η σημαντική έκθεση του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή αναδεικνύει το νεανικό, πληθωρικό και διασκεδαστικό πνεύμα των καλλιτεχνών του κινήματος της γαλλικής αβανγκάρντ της δεκαετίας του ’60.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Φουγάρο: Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στον χώρο πολιτισμού του Ναυπλίου

Εικαστικά / Φουγάρο: Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στον χώρο πολιτισμού του Ναυπλίου

Το τοπόσημο της πόλης που αγαπήθηκε από Ναυπλιώτες και επισκέπτες έκλεισε μια δεκατία και εξακολουθεί να τιμά την καλλιτεχνική έκφραση και την ανάγκη συντήρησης του υλικού πολιτισμού.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
THE CALLAS

Portraits 2023 / The Callas: «Δύο πράγματα μάς φτιάχνουν σε αυτήν τη ζωή: η τέχνη και η μουσική»

Είκοσι δημιουργικά χρόνια σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο κλείνει φέτος το εκρηκτικό όσο και «ακανόνιστο» αυτό ντουέτο, με το πάθος, την τόλμη, τη γενναιοδωρία, τη συνέπεια και την ευρύτητα πνεύματος να εξακολουθεί να χαρακτηρίζει κάθε τους δουλειά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ