Ένα γιγαντιαίο χνουδωτό πλάσμα έχει κάνει κατάληψη σε μία βιβλιοθήκη στο κέντρο της Αθήνας

Ένα γιγαντιαίο χνουδωτό πλάσμα έχει κάνει κατάληψη σε μία βιβλιοθήκη στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Στη βιβλιοθήκη της ΑΤΟPOS η καλλιτέχνις Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου δημιούργησε μια πρωτότυπη, εναλλακτική, εικαστική, συμμετοχική εγκατάσταση
0

Ποιος από σας έχει βρεθεί σε δημόσια βιβλιοθήκη όπου αντί για τραπεζάκια, καρέκλες και απόλυτη σιωπή υπάρχει ένα τεράστιων διαστάσεων κατάλευκο, χνουδωτό, λούτρινο πλάσμα που έχει κατακλύσει τον χώρο και γεννάει από μέσα του βιβλία, τα οποία μπορείς να διαβάσεις ξαπλώνοντας πάνω στο απαλό, χουχουλιάρικο τρίχωμά του;


Εγώ βρέθηκα σε μια τέτοια πρωτότυπη, εναλλακτική βιβλιοθήκη στο κέντρο της Αθήνας μαζί με την καλλιτέχνιδα Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου, το μαλλιαρό Φλάφι και τα γιγάντια, τερατόμορφα λούτρινα δημιουργήματά της.


Όταν σταμάτησα να χοροπηδάω, να κυλιέμαι στο χνουδωτό πάτωμα και να λέω συνέχεια τη φράση «Τι τέλειο», πήρα, όσο μπόρεσα, το ύφος του σοβαρού επαγγελματία και ξεκίνησα να τη ρωτάω για το έργο της εκεί.

Είμαι ενάντια στην έμφυλη διχοτόμηση της βιομηχανίας των παιχνιδιών. Σε όλα τα καταστήματα τα παιχνίδια είναι χωρισμένα στους ορόφους σε κοριτσίστικα και αγορίστικα. Όπλα, αμάξια, γραφεία για τα αγοράκια. Κουζίνες, κούκλες, μακιγιάζ για τα κοριτσάκια. Μπορείς όμως να δεις πως τα ίδια τα παιδιά είναι αντισυμβατικά και ζητάνε να παίξουν με όλα τα παιχνίδια.


«Πρόκειται για μία εικαστική, συμμετοχική εγκατάσταση» μου εξηγεί. «Λειτουργεί ως μια ανοικτή βιβλιοθήκη όπου ο κόσμος μπορεί να έρχεται να διαβάζει τα βιβλία που υπάρχουν στα ράφια, να χαλαρώνει, αλλά ταυτόχρονα συμμετέχει σε έναν κύκλο δημιουργικών δράσεων και σε μια ενεργή αφήγηση ενός εναλλακτικού παραμυθιού».


Το Φλάφι είναι ο κύριος χαρακτήρας της ιστορίας. Όπως μου εξηγεί η καλλιτέχνιδα είναι ένα τεράστιο, συμβιωτικό υβριδικό πλάσμα που εδώ και λίγο καιρό έχει κατακλύσει τα δωμάτια της βιβλιοθήκης της ΑΤΟPOS.

Ζει και τρέφεται από τα βιβλία που υπάρχουν στα ράφια, τα οποία ξεπετάγονται μέσα από πολύχρωμες, απροσδιορίστου σχήματος, κοιλότητες από όπου μπορεί ο επισκέπτης να τα πάρει, να ξαπλώσει σε μια τις μαλλιαρές «πλάτες» του και να τα διαβάσει.

Ένα γιγαντιαίο χνουδωτό πλάσμα έχει κάνει κατάληψη σε μία βιβλιοθήκη στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Λειτουργεί ως μια ανοικτή βιβλιοθήκη όπου ο κόσμος μπορεί να έρχεται να διαβάζει τα βιβλία που υπάρχουν στα ράφια, να χαλαρώνει αλλά ταυτόχρονα συμμετέχει σε έναν κύκλο δημιουργικών δράσεων και σε μια ενεργή αφήγηση ενός εναλλακτικού παραμυθιού. Φωτό: Γιώργος Αδάμος/LIFO

«Δεν έχει ηλικία, φύλο ή καταγωγή, ενώ μεγαλώνει διαρκώς χωρίς να γνωρίζουμε πού θα φτάσει» αναφέρει η Αντιγόνη καθώς χαϊδεύει το απαλό Φλάφι.

«Υπάρχουν και άλλοι συμβιωτικοί οργανισμοί που ζουν εδώ όπως σούπερ ηρωίδες, δράκοι-πριγκίπισσες, ροζ τριχωτοί γοργόνοι και αλογάκια με γυναικεία στήθη, κοτσίδες για μαλλιά και κόκκινα τριχωτά γένια.

Ο καθένας που θα έρχεται εδώ θα μπορεί να έρχεται σε επαφή με αυτά τα πλάσματα, να δίνει ό,τι ερμηνεία θέλει για αυτό που βλέπει και να δημιουργεί δικές του ξεχωριστές αφηγήσεις» μου εξηγεί με ενθουσιασμό.


Στόχος της καλλιτέχνιδας, πέρα από τη διασκέδαση των επισκεπτών, είναι να χτιστεί ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης και αφήγησης των παιδικών παραμυθιών. Ο καθένας θα μπορεί να ερμηνεύει ελεύθερα, σύμφωνα με τη δική του οπτική, και να ανακατασκευάζει τους χαρακτήρες και την πλοκή.


«Με ενδιαφέρει να δημιουργήσω και να προτείνω εναλλακτικές αφηγήσεις σε σχέση με την ταυτότητα, το φύλο και τις στερεοτυπικές φιγούρες των παραμυθιών.

Σε όλα τα παραμύθια υπάρχει ο κακός δυνατός δράκος που πετάει φωτιές ή η άσχημη τρομακτική μάγισσα με τη μεγάλη μύτη. Τι θα συμβεί αν ο δράκος είναι ένας ευαίσθητος γλυκούλης με φτερά νεράιδας και η μάγισσα όμορφη και γλυκιά;» μου λέει με ανήσυχο ύφος.

Ένα γιγαντιαίο χνουδωτό πλάσμα έχει κάνει κατάληψη σε μία βιβλιοθήκη στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Στόχος της καλλιτέχνιδας πέρα από την διασκέδαση των επισκεπτών είναι να χτιστεί ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης και αφήγησης των παιδικών παραμυθιών. Φωτό: Γιώργος Αδάμος/LIFO


«Μου αρέσει να μπερδεύω τον άλλον και να τον βάζω στη διαδικασία να αναρωτιέται τι είναι αυτό που έχει απέναντι του», προσθέτει.

Εμπνευσμένη από φεμινιστικές και queer αφηγήσεις προσπαθεί να τις ζωντανέψει δημιουργώντας φαντασιακές εγκαταστάσεις και να προτείνει διαφορετικές εκδοχές των κλισέ φιγούρων που έχουν κυρίαρχο ρόλο στα παραμύθια.

«Είμαι ενάντια στην έμφυλη διχοτόμηση της βιομηχανίας των παιχνιδιών. Σε όλα τα καταστήματα τα παιχνίδια είναι χωρισμένα στους ορόφους σε κοριτσίστικα και αγορίστικα.

Όπλα, αμάξια, γραφεία για τα αγοράκια. Κουζίνες, κούκλες, μακιγιάζ για τα κοριτσάκια. Μπορείς όμως να δεις πως τα ίδια τα παιδιά είναι αντισυμβατικά και ζητάνε να παίξουν με όλα τα παιχνίδια. Από πολύ μικρά ανακατασκευάζουν τις mainstream ιστορίες και τους στερεοτυπικούς χαρακτήρες».


Ομολογώ πως και εγώ υπήρξα θύμα αυτού του ακατανόητου, έμφυλου διαχωρισμού διότι όταν ήμουν μικρή τα δώρα που μου κάνανε ήταν συνήθως κούκλες Μπάρμπι, τις οποίες αποκεφάλιζα, ενώ ήθελα διακαώς μια μπάλα ποδοσφαίρου ή έναν αυτοκινητόδρομο.

Ένα γιγαντιαίο χνουδωτό πλάσμα έχει κάνει κατάληψη σε μία βιβλιοθήκη στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Με ενδιαφέρει να δημιουργήσω και να προτείνω εναλλακτικές αφηγήσεις σε σχέση με την ταυτότητα, το φύλο και τις στερεοτυπικές φιγούρες των παραμυθιών. Φωτό: Γιώργος Αδάμος/LIFO


«Εδώ στη βιβλιοθήκη ζωντανεύουμε έναν gender fluid κόσμο μακριά από τους κλασικούς, συμβατικούς κανόνες, που απαιτεί να πάρει θέση σε λούτρινα, σελίδες και ράφια» παραδέχεται η Αντιγόνη.


«Μετατρέψαμε τους κανόνες της βιβλιοθήκης σε ένα Σύμφωνο Συμβίωσης με το Φλάφι όπου ο επισκέπτης/τρια καλείται να υπογράψει με το email του προκειμένου να συγκατοικήσει με το πλάσμα, να αναπτύξει δεσμούς μαζί του και να το επισκέπτεται και στο μέλλον».


Σκοπός φυσικά αυτού το πρότζεκτ είναι επίσης, να μπορέσει ο αναγνώστης να χαλαρώσει, να βιώσει τη μοναδική εμπειρία της ανάγνωσης μέσα από το παιχνίδι και να γνωρίσει το βιβλίο ως μια εξαιρετική μορφή διασκέδασης.


«Θέλω να έρχονται εδώ και να νιώθουν ελεύθεροι να εκφραστούν. Να φορέσουν τις στολές, να παίξουν, να γίνει ο καθένας ό,τι θέλει δημιουργώντας αναπάντεχες περφόρμανς».


Η αλήθεια είναι πως δύσκολα μπορείς να συγκρατηθείς και να μη χοροπηδήσεις ή να μην παίξεις με τις γούνινες κατασκευές που σχεδόν σου μιλάνε.


Το πρότζεκτ είναι αρκετά μεγάλο και σε μια διαρκή εξέλιξη. Η δουλειά που έχει κάνει η Αντιγόνη για να δώσει ζωή στον φανταστικό αυτόν κόσμο και στα ιδιαίτερα πλάσματα που τον απαρτίζουν είναι εμφανέστατη. Μάλιστα μου εκμυστηρεύεται πως μόνη της έμαθε να ράβει.

Ένα γιγαντιαίο χνουδωτό πλάσμα έχει κάνει κατάληψη σε μία βιβλιοθήκη στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Δεν έχει ηλικία, φύλο ή καταγωγή, ενώ μεγαλώνει διαρκώς χωρίς να γνωρίζουμε πού θα φτάσει, αναφέρει η Αντιγόνη καθώς χαϊδεύει το απαλό Φλάφι. Φωτό: Γιώργος Αδάμος/LIFO

«Ό,τι βλέπεις το έχω φτιάξει μόνη μου. Είχα φυσικά και την πολύ σημαντική βοήθεια της συνεργάτιδας μου, Ιρίνας Προμπεϊγκόλοβα. Μέχρι πρόσφατα ζούσα στο Βερολίνο αλλά λόγω αυτού του έργου γύρισα πίσω στην Ελλάδα».

Στο πλαίσιο της ανακήρυξης της Αθήνας ως Παγκόσμιας Πρωτεύουσας Βιβλίου για το 2018, ο Βασίλης Ζηδιανάκης, καλλιτεχνικός διευθυντής του πολιτισμικού και ερευνητικού χώρου ΑΤΟPΟΣ CVC, κάλεσε την Αντιγόνη να δημιουργήσει με τη δική της αισθητική μια εναλλακτική βιβλιοθήκη η οποία θα συμπεριλαμβάνει τα 2.500 βιβλία τέχνης και οπτικής κουλτούρας του οργανισμού και ταυτοχρόνως να τον μεταμορφώσει σε ένα εναλλακτικό περιβάλλον όπου θα φιλοξενήσει όλες τις συζητήσεις και τους προβληματισμούς γύρω από τα ζητήματα του σώματος, της ταυτότητας και του φύλου.


«Θα φιλοξενούμε έναν μεγάλο κύκλο δράσεων για έναν ολόκληρο χρόνο που θα διαρκέσει το πρότζεκτ. Το έχουμε ονομάσει #TextMe_FluffyLibrary και Θα λειτουργεί σαν εργαστήριο παραγωγής όπου θα προσκαλώ ερευνητές, καλλιτέχνες, περφόρμερ που θα συμμετέχουν στην εξέλιξη του παραμυθιού» αναφέρει.

Ένα γιγαντιαίο χνουδωτό πλάσμα έχει κάνει κατάληψη σε μία βιβλιοθήκη στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Σκοπός φυσικά αυτού το πρότζεκτ είναι επίσης, να μπορέσει ο αναγνώστης να χαλαρώσει, να βιώσει την μοναδική εμπειρία της ανάγνωσης μέσα από το παιχνίδι και να γνωρίσει το βιβλίο ως μια εξαιρετική μορφή διασκέδασης. Φωτό: Γιώργος Αδάμος/LIFO
Ένα γιγαντιαίο χνουδωτό πλάσμα έχει κάνει κατάληψη σε μία βιβλιοθήκη στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
«Θέλω να έρχονται εδώ και να νιώθουν ελεύθεροι να εκφραστούν. Να φορέσουν τις στολές, να παίξουν, να γίνει ο καθένας ό,τι θέλει δημιουργώντας αναπάντεχες περφόρμανς». Φωτό: Γιώργος Αδάμος/LIFO


«Με τον επιστημονικό ερευνητή Μάνο Μπαζάνη θα μελετήσουμε το Φλάφι (Flufiella chimaerica) και θα μιλήσουμε με βιολογικούς όρους συμβίωσης, μια νέα θεώρηση για την εξέλιξη βασισμένη στην βιολόγο Lynn Margulis και την Donna Haraway από τις οποίες είμαι πολύ επηρεασμένη. Είναι ένας age & gender fluid κόσμος, για αυτό τον λόγο με ενδιαφέρει η προσέλευση όλων των ηλικιών και φύλων και η συνύπαρξη μεταξύ τους».

Έντονες εκπλήξεις, ανατροπές και δημιουργική αλληλεπίδραση έχει την ευκαιρία να ζήσει όποιος επισκεφτεί την γεμάτη χνουδωτά λούτρινα υβριδικά πλάσματα, βιβλιοθήκη. Θα παίξει, θα ανακαλύψει, θα διαβάσει, θα αγκαλιάσει και θα αγαπήσει το γιγαντιαίο Φλάφι, τόσο που φεύγοντας από τον χώρο θα νιώθει ήδη πως του λείπει. Αυτό το επιβεβαιώνω.

Info

#TextMe_FluffyLibrary από την Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου

ATOPOS CVC (Σαλαμίνος 72 Μεταξουργείο)

Επίσημα Εγκαίνια + Girlz Live Acts: 12/10, 20:00

Είσοδος Ελεύθερη

Συνολική διάρκεια έκθεσης: 23/4/18-23/4/19

Ημέρες & ώρες λειτουργίας έκθεσης: Πέμ.-Παρ. 14:00-20:00, Σάβ.-Κυρ. 12:00-18:00

Το #TextMe_FluffyLibrary εντάσσεται στο ερευνητικό project #TextMe που οργανώνει ο πολιτιστικός οργανισμός ΑΤΟPΟΣ CVC για έναν ολόκληρο χρόνο.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ