Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
Τα έργα του Erizku είναι πλούσια σε αναφορές στην κλασική τέχνη και pop statements.
0

Από προχθές όλος ο πλανήτης μιλά για την φωτογραφία της Beyonce, μέσω της οποίας ανακοίνωσε πως είναι έγκυος και περιμένει δίδυμα. Το internet παρέλυσε και αυτή τη στιγμή στο Instagram η φωτογραφία μετρά 9,1 εκατομμύρια likes, σπάζοντας κάθε ρεκόρ.

Χθες η τραγουδίστρια επέστρεψε με περισσότερες φωτογραφίες, μέσω του ιστότοπού της. Από τις πιο χαρακτηριστικές, εκείνη που ποζάρει καθισμένη στην οροφή ενός παλιού κόκκινου αυτοκινήτου γεμάτο λουλούδια και η εμπνευσμένη από τον πίνακα του Sandro Botticelli «The Birth of Venus», στην οποία ποζάρει γυμνή κρατώντας τη φουσκωμένη κοιλιά της. Στις φωτογραφίες δεν αναφέρονται credits, η παλιά κόκκινη Πόρσε με τα λουλούδια, πρόδωσε τον καλλιτέχνη που κρύβεται πίσω από το πρωτοποριακό project, με τα έντονα χρώματα και τις ροκοκό αναφορές. Πρόκειται για τον Awol Erizku, έναν 28χρονο multimedia artist, και το αυτοκίνητο είναι δικό του έργο με τίτλο "Ask the Dust". Ο ίδιος επιβεβαίωσε πως είναι υπεύθυνος για αυτές τις φωτογραφίες μονάχα λίγες ώρες πριν. Μάλιστα, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεται με την Queen Bey. Εκείνος είναι που έχει τραβήξει την σχεδόν iconic φωτογραφία της βασίλισσας της r n'b με τον σύζυγό της JAY Z μπροστά από τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι το 2014.

Γεννημένος στην Αιθιοπία το 1988, μεγαλωμένος στο Bronx και με βάση το Λος Άντζελες, ο καλλιτέχνης ξεκίνησε ως φωτογράφος (είναι απόφοιτος του Yale School of Art, από όπου και πήρε Master στις καλές τέχνες), αλλά σταδιακά άρχισε να καταπιάνεται και με άλλες μορφές τέχνης, όπως η ζωγραφική, η γλυπτική, ο κινηματογράφος και τελευταία η μουσική, πολλές φορές μάλιστα συνδυάζοντάς τες μεταξύ τους.

Τα έργα του Erizku είναι πλούσια σε αναφορές στην κλασική τέχνη και pop statements. Έτσι και στην φωτογράφιση της Beyonce πολλοί αναγνωρίζουν επιρροές από τον Gustav Klimt έως τη Frida Khalo και την Παναγία της Γουανδαλούπης, αλλά και του Νιγηριανού καλλιτέχνη Kehinde Wiley. Χαρακτηριστικό δείγμα, η τάση του να «πειράζει» κλασικά έργα όπως το “Girl with a Pearl Earring” και το “Lady with an Ermine” του Ντα Βίντσι χρησιμοποιώντας μοντέλα αφροαμερικανικής καταγωγής.

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
O Awol Erizku έχει τραβήξει την σχεδόν iconic φωτογραφία της βασίλισσας της r n'b με τον σύζυγό της JAY Z μπροστά από τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι το 2014.

Τελευταία ο καλλιτέχνης τράβηξε την προσοχή του κόσμου των εικαστικών με την ατομική έκθεση “I Was Going to Call It Your Name, but You Didn't Let Me” που άνοιξε στην γκαλερί Nina Johnson στο Μαϊάμι τον περασμένο Νοέμβριο. Η έκθεση διατρέχεται από το σχέδιο ενός γυναικείου χεριού, σε διαφορετικές φόρμες και απεικονίσεις, με προσεγμένο μανικιούρ σε διάφορα χρώματα που κρατά ένα τριαντάφυλλο. Πρόκειται για ένα εμβληματικό σχέδιο που συναντά κανείς έξω από όλα τα νυχάδικα στο Νότιο Μπρονξ όπου και μεγάλωσε ο Erizku. Το «χέρι», μια μετα – γουραρχολική προσέγγιση της pop art -  έχει ήδη γίνει χαρακτηριστικό έργο του.

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
To “Same Ol’ Mistakes”, έργο με τίτλο δανεισμένο από το κομμάτι της RiRi από την τελευταία τη δισκογραφική δουλειά ΑΝΤΙ.
Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
Το «χέρι» έχει ήδη γίνει χαρακτηριστικό έργο του Erizku.

Κάθε έργο που περιλαμβάνονταν στην έκθεση είχε και το όνομα ενός τραγουδιού το οποίο περιλαμβάνονταν σε ένα mixtape που επιμελήθηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης, σε μια προσπάθεια του να ενώσει την μουσική με τα εικαστικά. Θεωρεί πως η μουσική μπορεί να φέρει ανθρώπους με διαφορετικές καταβολές στον χώρο μιας γκαλερί. «Αν γουστάρεις τη μουσική, νιώθεις απευθείας ότι είσαι αποδεκτός σε αυτόν τον χώρο», έχει δηλώσει. Οι συνεργασίες του άλλωστε με ράπερ όπως ο A$AP Rocky και ο MeLo-X κρατούν χρόνια.

Μάλιστα, δύο από τα έργα της έκθεσης “I Was Going to Call It Your Name” έχουν πάρει τον τίτλο τους από κομμάτια του Drake και της Rihanna. Ο Erizku σε συνέντευξή του, είπε για το “Same Ol’ Mistakes”, έργο με τίτλο δανεισμένο από το κομμάτι της RiRi από την τελευταία τη δισκογραφική δουλειά ΑΝΤΙ. «Η Rihanna είναι η φωνή της γενιάς και ταυτόχρονα ένα σύμβολο της ιδέας που έχουμε για την ομορφιά. Είναι ωραίο που μπορεί να δει κανείς αυτά τα δύο να συνυπάρχουν στο ίδιο περιβάλλον».

Θα έλεγε κανείς ότι το μήνυμα που θέλει να περάσει ο Awol Erizku είναι το “Black is Beautiful”, προβάλλοντας καθημερινούς κώδικες της αισθητικής των αφροαμερικανών και το πως οι ίδιοι αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους, τη μόδα, την ομορφιά, όπως ακριβώς συνέβη και στο Black Arts Movement την δεκαετία του ’70. Ένα μάλλον άκρως δικαιολογημένο revival, αν αναλογιστεί κανείς τις συνθήκες στις Η.Π.Α τα τελευταία χρόνια και το πόσο έχει θεριέψει το φάντασμα του ρατσισμού μετά την εκλογή Τραμπ. Είναι μια στιγμή που χρειαζόμαστε περισσότερους Awol Erizku από ποτέ.

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter

 

Δείτε το βίντεο με τον καλλιτέχνη να προετοιμάζει την τελευταία του ατομική έκθεση "I Was Going to Call It Your Name, but You Didn't Let Me"

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ