Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
Τα έργα του Erizku είναι πλούσια σε αναφορές στην κλασική τέχνη και pop statements.
0

Από προχθές όλος ο πλανήτης μιλά για την φωτογραφία της Beyonce, μέσω της οποίας ανακοίνωσε πως είναι έγκυος και περιμένει δίδυμα. Το internet παρέλυσε και αυτή τη στιγμή στο Instagram η φωτογραφία μετρά 9,1 εκατομμύρια likes, σπάζοντας κάθε ρεκόρ.

Χθες η τραγουδίστρια επέστρεψε με περισσότερες φωτογραφίες, μέσω του ιστότοπού της. Από τις πιο χαρακτηριστικές, εκείνη που ποζάρει καθισμένη στην οροφή ενός παλιού κόκκινου αυτοκινήτου γεμάτο λουλούδια και η εμπνευσμένη από τον πίνακα του Sandro Botticelli «The Birth of Venus», στην οποία ποζάρει γυμνή κρατώντας τη φουσκωμένη κοιλιά της. Στις φωτογραφίες δεν αναφέρονται credits, η παλιά κόκκινη Πόρσε με τα λουλούδια, πρόδωσε τον καλλιτέχνη που κρύβεται πίσω από το πρωτοποριακό project, με τα έντονα χρώματα και τις ροκοκό αναφορές. Πρόκειται για τον Awol Erizku, έναν 28χρονο multimedia artist, και το αυτοκίνητο είναι δικό του έργο με τίτλο "Ask the Dust". Ο ίδιος επιβεβαίωσε πως είναι υπεύθυνος για αυτές τις φωτογραφίες μονάχα λίγες ώρες πριν. Μάλιστα, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεται με την Queen Bey. Εκείνος είναι που έχει τραβήξει την σχεδόν iconic φωτογραφία της βασίλισσας της r n'b με τον σύζυγό της JAY Z μπροστά από τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι το 2014.

Γεννημένος στην Αιθιοπία το 1988, μεγαλωμένος στο Bronx και με βάση το Λος Άντζελες, ο καλλιτέχνης ξεκίνησε ως φωτογράφος (είναι απόφοιτος του Yale School of Art, από όπου και πήρε Master στις καλές τέχνες), αλλά σταδιακά άρχισε να καταπιάνεται και με άλλες μορφές τέχνης, όπως η ζωγραφική, η γλυπτική, ο κινηματογράφος και τελευταία η μουσική, πολλές φορές μάλιστα συνδυάζοντάς τες μεταξύ τους.

Τα έργα του Erizku είναι πλούσια σε αναφορές στην κλασική τέχνη και pop statements. Έτσι και στην φωτογράφιση της Beyonce πολλοί αναγνωρίζουν επιρροές από τον Gustav Klimt έως τη Frida Khalo και την Παναγία της Γουανδαλούπης, αλλά και του Νιγηριανού καλλιτέχνη Kehinde Wiley. Χαρακτηριστικό δείγμα, η τάση του να «πειράζει» κλασικά έργα όπως το “Girl with a Pearl Earring” και το “Lady with an Ermine” του Ντα Βίντσι χρησιμοποιώντας μοντέλα αφροαμερικανικής καταγωγής.

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
O Awol Erizku έχει τραβήξει την σχεδόν iconic φωτογραφία της βασίλισσας της r n'b με τον σύζυγό της JAY Z μπροστά από τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι το 2014.

Τελευταία ο καλλιτέχνης τράβηξε την προσοχή του κόσμου των εικαστικών με την ατομική έκθεση “I Was Going to Call It Your Name, but You Didn't Let Me” που άνοιξε στην γκαλερί Nina Johnson στο Μαϊάμι τον περασμένο Νοέμβριο. Η έκθεση διατρέχεται από το σχέδιο ενός γυναικείου χεριού, σε διαφορετικές φόρμες και απεικονίσεις, με προσεγμένο μανικιούρ σε διάφορα χρώματα που κρατά ένα τριαντάφυλλο. Πρόκειται για ένα εμβληματικό σχέδιο που συναντά κανείς έξω από όλα τα νυχάδικα στο Νότιο Μπρονξ όπου και μεγάλωσε ο Erizku. Το «χέρι», μια μετα – γουραρχολική προσέγγιση της pop art -  έχει ήδη γίνει χαρακτηριστικό έργο του.

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
To “Same Ol’ Mistakes”, έργο με τίτλο δανεισμένο από το κομμάτι της RiRi από την τελευταία τη δισκογραφική δουλειά ΑΝΤΙ.
Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
Το «χέρι» έχει ήδη γίνει χαρακτηριστικό έργο του Erizku.

Κάθε έργο που περιλαμβάνονταν στην έκθεση είχε και το όνομα ενός τραγουδιού το οποίο περιλαμβάνονταν σε ένα mixtape που επιμελήθηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης, σε μια προσπάθεια του να ενώσει την μουσική με τα εικαστικά. Θεωρεί πως η μουσική μπορεί να φέρει ανθρώπους με διαφορετικές καταβολές στον χώρο μιας γκαλερί. «Αν γουστάρεις τη μουσική, νιώθεις απευθείας ότι είσαι αποδεκτός σε αυτόν τον χώρο», έχει δηλώσει. Οι συνεργασίες του άλλωστε με ράπερ όπως ο A$AP Rocky και ο MeLo-X κρατούν χρόνια.

Μάλιστα, δύο από τα έργα της έκθεσης “I Was Going to Call It Your Name” έχουν πάρει τον τίτλο τους από κομμάτια του Drake και της Rihanna. Ο Erizku σε συνέντευξή του, είπε για το “Same Ol’ Mistakes”, έργο με τίτλο δανεισμένο από το κομμάτι της RiRi από την τελευταία τη δισκογραφική δουλειά ΑΝΤΙ. «Η Rihanna είναι η φωνή της γενιάς και ταυτόχρονα ένα σύμβολο της ιδέας που έχουμε για την ομορφιά. Είναι ωραίο που μπορεί να δει κανείς αυτά τα δύο να συνυπάρχουν στο ίδιο περιβάλλον».

Θα έλεγε κανείς ότι το μήνυμα που θέλει να περάσει ο Awol Erizku είναι το “Black is Beautiful”, προβάλλοντας καθημερινούς κώδικες της αισθητικής των αφροαμερικανών και το πως οι ίδιοι αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους, τη μόδα, την ομορφιά, όπως ακριβώς συνέβη και στο Black Arts Movement την δεκαετία του ’70. Ένα μάλλον άκρως δικαιολογημένο revival, αν αναλογιστεί κανείς τις συνθήκες στις Η.Π.Α τα τελευταία χρόνια και το πόσο έχει θεριέψει το φάντασμα του ρατσισμού μετά την εκλογή Τραμπ. Είναι μια στιγμή που χρειαζόμαστε περισσότερους Awol Erizku από ποτέ.

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter

 

Δείτε το βίντεο με τον καλλιτέχνη να προετοιμάζει την τελευταία του ατομική έκθεση "I Was Going to Call It Your Name, but You Didn't Let Me"

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ