Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο!

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Οι πλατφόρμες του Έλτον Τζον
3

Αν η γόβα στιλέτο είναι ένα κλασικό φετίχ για τους άντρες, η ιστορία του τακουνιού είναι μια δική τους υπόθεση. Λένε ότι οι γυναίκες φορούν τακούνια για να ψηλώσουν και να αντιμετωπίσουν τους άντρες ως ισότιμους. Όμως το τακούνι αγκάλιασε πρώτα τις αντρικές φτέρνες. Σε αντίθεση με τον σημερινό άνθρωπο –που όταν βλέπει άντρα με τακούνι σκάει ένα χαμόγελο ειρωνείας- οι προηγούμενες γενιές ανθρώπων ήταν ευτυχισμένες όταν φορούσαν τακούνια.

Αφορμή για όλες αυτές τις αναλύσεις είναι η έκθεση που οργανώνεται στο Τορόντο στο Bata Shoe Museum’s, “Standing Tall: The Curious History of Men in Heels”. Αντρικά παπούτσια με τακούνια βρέθηκαν για πρώτη φορά στην Περσία. Τον 17ο αιώνα. Ήταν κατασκευασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να συγκρατούν το σώμα σε μια στάση, η οποία θα βοηθούσε έναν τοξότη να σημαδέψει σωστά με το βέλος του ενώ ίππευε.

 

Τα τακούνια φορέθηκαν ανάμεσα στους αριστοκράτες της Δυτικής Ευρώπης. Όχι σε μάχες, αλλά σε σαλόνια. Για να δείξουν ύψος που συνδυάστηκε με την εξουσία. Κλασικό παράδειγμα ο Λουδοβίκος Louis XIV της Γαλλίας. Γύρω στο 1730 το αντρικό τακούνι χαμηλώνει. Και από τότε επανέρχεται πότε – πότε στις αντρικές ντουλάπες. Οι Μπιτλς φόρεσαν τακούνια αλλά ήταν ποπ σταρς. Και ο καουμπόι του Marlboro. Οι μπότες τους έχουν τακούνια.

Σήμερα η σκέψη του να φορούν τακούνια οι άντρες δε θα ήταν μια κοινωνικά δημοφιλής ιδέα, αλλά ήταν μια έκφραση δύναμης και γοήτρου για περισσότερα από 200 χρόνια. Η ιστορία, η χρήση και η σημασία τους εξετάζεται συστηματικά σε αυτή την έκθεση.

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Αφγανιστάν 1850


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Αγγλία 17ος αιώνας


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Λουδοβίκος 16ος

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Γαλλία ή Αγγλία μέσα του 17ου αιώνα


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Πλατφόρμες του 70


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Περσικά αντρικά παπούτσια ιππασίας

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Γαλλία αρχές του 20ου αιώνα
 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Τα παπούτσια του Τζόν Λέννον
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Και το μεηκ-απ ήταν κάποτε αντρική υπόθεση.Και η εξ'ολοκλήρου αποτρίχωση επίσης.Πάλι για τους ίδιους λόγους:ενδεικτικό εξουσίας και πολεμική πρακτική.