Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο!

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Οι πλατφόρμες του Έλτον Τζον
3

Αν η γόβα στιλέτο είναι ένα κλασικό φετίχ για τους άντρες, η ιστορία του τακουνιού είναι μια δική τους υπόθεση. Λένε ότι οι γυναίκες φορούν τακούνια για να ψηλώσουν και να αντιμετωπίσουν τους άντρες ως ισότιμους. Όμως το τακούνι αγκάλιασε πρώτα τις αντρικές φτέρνες. Σε αντίθεση με τον σημερινό άνθρωπο –που όταν βλέπει άντρα με τακούνι σκάει ένα χαμόγελο ειρωνείας- οι προηγούμενες γενιές ανθρώπων ήταν ευτυχισμένες όταν φορούσαν τακούνια.

Αφορμή για όλες αυτές τις αναλύσεις είναι η έκθεση που οργανώνεται στο Τορόντο στο Bata Shoe Museum’s, “Standing Tall: The Curious History of Men in Heels”. Αντρικά παπούτσια με τακούνια βρέθηκαν για πρώτη φορά στην Περσία. Τον 17ο αιώνα. Ήταν κατασκευασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να συγκρατούν το σώμα σε μια στάση, η οποία θα βοηθούσε έναν τοξότη να σημαδέψει σωστά με το βέλος του ενώ ίππευε.

 

Τα τακούνια φορέθηκαν ανάμεσα στους αριστοκράτες της Δυτικής Ευρώπης. Όχι σε μάχες, αλλά σε σαλόνια. Για να δείξουν ύψος που συνδυάστηκε με την εξουσία. Κλασικό παράδειγμα ο Λουδοβίκος Louis XIV της Γαλλίας. Γύρω στο 1730 το αντρικό τακούνι χαμηλώνει. Και από τότε επανέρχεται πότε – πότε στις αντρικές ντουλάπες. Οι Μπιτλς φόρεσαν τακούνια αλλά ήταν ποπ σταρς. Και ο καουμπόι του Marlboro. Οι μπότες τους έχουν τακούνια.

Σήμερα η σκέψη του να φορούν τακούνια οι άντρες δε θα ήταν μια κοινωνικά δημοφιλής ιδέα, αλλά ήταν μια έκφραση δύναμης και γοήτρου για περισσότερα από 200 χρόνια. Η ιστορία, η χρήση και η σημασία τους εξετάζεται συστηματικά σε αυτή την έκθεση.

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Αφγανιστάν 1850


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Αγγλία 17ος αιώνας


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Λουδοβίκος 16ος

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Γαλλία ή Αγγλία μέσα του 17ου αιώνα


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Πλατφόρμες του 70


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Περσικά αντρικά παπούτσια ιππασίας

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Γαλλία αρχές του 20ου αιώνα
 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Τα παπούτσια του Τζόν Λέννον
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 διαμάντια από την έκθεση «Από τον Μονέ στον Πικάσο» και η ιστορία τους

Εικαστικά / 12 διαμάντια στην έκθεση «Από τον Μονέ στον Γουόρχολ» και η ιστορία τους

Από τα 84 έργα που φιλοξενεί η έκθεση, επιλέξαμε αυτά στα οποία αξίζει να σταθούμε, καθώς περιηγούμαστε στην ιστορία, στον πλούτο και στην περιπλοκότητα των κινημάτων της τέχνης τα τελευταία 130 χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ

σχόλια

3 σχόλια
Και το μεηκ-απ ήταν κάποτε αντρική υπόθεση.Και η εξ'ολοκλήρου αποτρίχωση επίσης.Πάλι για τους ίδιους λόγους:ενδεικτικό εξουσίας και πολεμική πρακτική.