H Τουρκία ετοιμάζει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου

H Τουρκία ετοιμάζει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου Facebook Twitter
5

Όταν το 2013 η Τουρκία συμμετείχε στην κούρσα διεκδίκησης των Ολυμπιακών Αγώνων 2020, είχε ανακοινώσει τη δημιουργία του μεγαλύτερου αεροδρομίου στον κόσμο. Παρόλο που η Κωνσταντινούπολη δεν θα είναι τελικά η πόλη που θα φιλοξενήσει τους αγώνες, η Τουρκία δεν εγκατέλειψε το σχέδιο της και προχωράει στην κατασκευή του.

Η διάσημη αρχιτεκτονική ομάδα Grimshaw η οποία έχει υπογράψει μερικά από τα μεγαλύτερα έργα στον τομέα των μεταφορών παγκοσμίως, έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες μακέτες και πληροφορίες για το έργο.

H Τουρκία ετοιμάζει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου Facebook Twitter

Το "Istanbul Grand Airport" θα είναι το τρίτο αεροδρόμιο της πόλης και θα καταλαμβάνει έκταση 1 εκατ. τετραγωνικών ποδιών, 6 αεροδιαδρόμους και πολυτελείς χώρους. Υπολογίζεται πως ετησίως 130 εκατ. επιβάτες θα μετακινούνται από και προς αυτό ή θα τον χρησιμοποιούν ως ενδιάμεση στάση. Το νούμερο αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από τον τωρινό κάτοχο του ρεκόρ για το αεροδρόμιο με τη μεγαλύτερη κίνηση που είναι της Ατλάντα.

H Τουρκία ετοιμάζει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου Facebook Twitter

H στρατηγική της Τουρκίας είναι πολύ συγκεκριμένη και δεν επιδιώκει αποκλειστικά τον εντυπωσιασμό. Η Κωνσταντινούπολη έχει τα τελευταία χρόνια μετατραπεί σε ένα πολύ θελκτικό προορισμό που ετησίως γνωρίζει ραγδαία αύξηση επισκεπτών και συναγωνίζεται προορισμούς όπως το Λονδίνο και το Παρίσι που χρόνια κατείχαν τα σκήπτρα της δημοφιλίας. Το δεύτερο όμως χαρτί στο οποίο η Τουρκία ποντάρει είναι πως αν δημιουργήσει τις κατάλληλες εγκαταστάσεις θα γίνει η "υποχρεωτική" στάση όλων των πτήσεων από τη Δύση προς την Ανατολή και το αντίστροφό, ενώ φιλοδοξεί πως θα καταφέρει να εκμεταλλευτεί λόγω γεωγραφικής θέσης και τις πτήσεις από και προς Ασία και κυρίως προς την Κίνα. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να μπει στην διαδικασία να κατασκευάσει ένα κολοσσιαίο έργο που αν τελικά λειτουργήσει σύμφωνα με το πλάνο θα την κάνει κυρίαρχη στο χώρο των αερομεταφορών.

Design
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
 Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

ADM 2025: The Urban Issue / Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

Πώς η λαϊκή αρχιτεκτονική της Τήνου, δύο άγριες μουριές και οι «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Χατζιδάκι συναντιούνται σε μια σύγχρονη κατοικία.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΤΩΝ CREATIVE ARCHITECTS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΣ
Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

ADM 2025: The Urban Issue / Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

Το αρχιτεκτονικό γραφείο The KS Project, με ιδρύτρια την Κωνσταντίνα Συνγκιρίδη, απαντά στην πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη για ουσιαστικό σχεδιασμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR / 3D VISUALIZATION: MARIA NEFELI PACHTA
Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

Τρεις πόλεις. Τρία παράθυρα προς το νερό. Κάθε ξενοδοχείο των WOBI - STYLIANIDIS HATZIΥIANNAKIS ARCHITECTS είναι και μια μικρή χειρονομία συνάντησης ανάμεσα στον ξένο και τον τόπο, στον κάτοικο και τον επισκέπτη, στον άνθρωπο και το περιβάλλον του.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

Για το γραφείο micromega, η αρχιτεκτονική είναι ο τρόπος με τον οποίο η πόλη σκέφτεται τον εαυτό της. Το γραφείο των Αλέξανδρου Ζώμα και Μάρας Παπαβασιλείου προσεγγίζει το κτίριο ως πιθανότητα για να ανασχεδιαστεί η σχέση του ατόμου με τον δημόσιο χώρο, τη μνήμη και τις μικρο-κλίμακες της καθημερινής ζωής.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

ADM 2025: The Urban Issue / Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

Το Studio Bonarchi, ένα boutique γραφείο interior design με έδρα την Αθήνα, ιδρύθηκε από τον Βαγγέλη Μπόνιο με σκοπό να διερευνήσει, με συνέπεια και τόλμη, τη βαθύτερη ουσία της ομορφιάς μέσα στον χώρο. Με οδηγό την υλικότητα, την αντίθεση, το φως και τη σύνθεση, δημιουργεί κόσμους διακριτικής πολυτέλειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Στο Sunset Groves, η Αθήνα οραματίζεται το μέλλον της αστικής συνύπαρξης

ADM 2025: The Urban Issue / Στο Sunset Groves, η Αθήνα οραματίζεται το μέλλον της αστικής συνύπαρξης

Το Sunset Groves, ένα συγκρότημα κατοικιών και μεικτής χρήσης που σχεδιάστηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο A&M Architects σε συνεργασία με το Petras Architecture, προτείνει ένα διαφορετικό αφήγημα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Γιώργος Τσολάκης: «Ο χώρος-κλειδί μιας πόλης είναι τα πεζοδρόμιά της»

ADM 2025: The Urban Issue / Γιώργος Τσολάκης: «Ο χώρος-κλειδί μιας πόλης είναι τα πεζοδρόμιά της»

"Μεγαλύτερη σημασία έχει να είναι μια πόλη ζωντανή παρά όμορφη": Ο γνωστός αρχιτέκτονας μιλά για την πόλη όχι ως μια απλή κατασκευή, αλλά ως έναν ζωντανό οργανισμό που οφείλει να λειτουργεί για όλους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Το παιχνίδι με τις αερομεταφορές που παίζει η Τουρκία είναι πολύ έξυπνο. Όταν η Αθηνά είχε την ευκαιρία να κάνει κάτι παρόμοιο (όταν το Ελ. Βενιζέλος ήταν ακόμα στα χαρτία) δεν άρπαξε την ευκαιρία και έφτιαξε αυτό το μετριοπαθές αεροδρόμιο που με τους υπερβολίκα υψηλούς φόρους έδιωξε σχέδον όλες τις αεροπορικές. Απο την άλλη η Τουρκία επένδυσε στην Turkish Airlines και πέτυχε. Εδραίωσε την Κωσταντινούπολη ως must προορισμό (και πραγματικα απο άποψη οργάνωσης και υποδομών είναι άψογη) και τώρα περνά στο τρίτο βήμα που είναι η δημιουργία ένος υπεραεολιμένα με στόχο όλα τα παραπάνω. Για ακόμα μια φορά η Ελλάδα άφησε μια τεράστια ευκαιρία να πάει χαμένη την ώρα που η Τουρκία εκμεταλλέυεται στο έπαρκο όλα τα προτερήματα που έχει. Και για να μην παρεξηγηθώ δεν βλέπω την Τουρκία ως την μισητη χώρα που μας είχε σκλαβωμένους 400 χρόνια και άρα δεν θέλω σε καμία περίπτωση να την υποτιμήσω.
Βγαλτε την τσιμπλα γιατι οταν το κανουν εμεις δεν θα εχουμε τελειωσει το αεροδρομιο στο Καστελι στην Κρητη.Καναμε 15 χρονια για 2 γραμες μετρο.Και αυτοι εχουν 5 με 250 χλμ.και 200!! σταθμους.Μην πω και για την υποθαλασια συνδεση 5 χλμ. στο Βοσπορο.Και μεις επειδη δεν θελαν οι οικολογοι στο Μαλιακο ακομα σκοτωνετε κοσμος και 3 χρονια εχουν φτιαξει το μισο δρομο.Που να καναμε και την υποθαλασσια συνδεση..Συνεχεια οι μπουνταλαδες Τουρκοι και οι εξυπνοι Ελληνες που χρωσταμε 360δις.Και η Τουρκια δανειστηκε απο το Δ.Ν.Τ. αλλα τα επεστρεψε ολα.Εμεις ψαχνουμε καμια λαμογια να μην πληρωσουμε.Αυτοι κατεβηκαν χιλιαδες και για μερες στην πλατεια Τακσιμ και τρωγανε σφαιρες.Εμεις οθτε 2000 δεν παμε στο Συνταγμα μην μας πειραξουν τα δακρυγονα οχι οι σφαιρες του Ερντογαν.
Ναι, δεν έχει καθόλου πτήσεις προς Τουρκία, και η οικονομία τους πάει κατα διαόλου. Ειρωνικό σχόλιο.Δεν κοιτάτε που είμαστε τουριστική χώρα, και η μόνη χώρα της Ευρώπης χωρίς απ ευθείας πτήσεις για Αμερική.Που ζητάνε για πτήσεις εσωτερικού €150 χωρίς αποσκευές οι δικοί μας οι απατεώνες... Που έχουμε το δεύτερο ακριβότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης...