H Τουρκία ετοιμάζει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου

H Τουρκία ετοιμάζει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου Facebook Twitter
5

Όταν το 2013 η Τουρκία συμμετείχε στην κούρσα διεκδίκησης των Ολυμπιακών Αγώνων 2020, είχε ανακοινώσει τη δημιουργία του μεγαλύτερου αεροδρομίου στον κόσμο. Παρόλο που η Κωνσταντινούπολη δεν θα είναι τελικά η πόλη που θα φιλοξενήσει τους αγώνες, η Τουρκία δεν εγκατέλειψε το σχέδιο της και προχωράει στην κατασκευή του.

Η διάσημη αρχιτεκτονική ομάδα Grimshaw η οποία έχει υπογράψει μερικά από τα μεγαλύτερα έργα στον τομέα των μεταφορών παγκοσμίως, έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες μακέτες και πληροφορίες για το έργο.

H Τουρκία ετοιμάζει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου Facebook Twitter

Το "Istanbul Grand Airport" θα είναι το τρίτο αεροδρόμιο της πόλης και θα καταλαμβάνει έκταση 1 εκατ. τετραγωνικών ποδιών, 6 αεροδιαδρόμους και πολυτελείς χώρους. Υπολογίζεται πως ετησίως 130 εκατ. επιβάτες θα μετακινούνται από και προς αυτό ή θα τον χρησιμοποιούν ως ενδιάμεση στάση. Το νούμερο αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από τον τωρινό κάτοχο του ρεκόρ για το αεροδρόμιο με τη μεγαλύτερη κίνηση που είναι της Ατλάντα.

H Τουρκία ετοιμάζει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου Facebook Twitter

H στρατηγική της Τουρκίας είναι πολύ συγκεκριμένη και δεν επιδιώκει αποκλειστικά τον εντυπωσιασμό. Η Κωνσταντινούπολη έχει τα τελευταία χρόνια μετατραπεί σε ένα πολύ θελκτικό προορισμό που ετησίως γνωρίζει ραγδαία αύξηση επισκεπτών και συναγωνίζεται προορισμούς όπως το Λονδίνο και το Παρίσι που χρόνια κατείχαν τα σκήπτρα της δημοφιλίας. Το δεύτερο όμως χαρτί στο οποίο η Τουρκία ποντάρει είναι πως αν δημιουργήσει τις κατάλληλες εγκαταστάσεις θα γίνει η "υποχρεωτική" στάση όλων των πτήσεων από τη Δύση προς την Ανατολή και το αντίστροφό, ενώ φιλοδοξεί πως θα καταφέρει να εκμεταλλευτεί λόγω γεωγραφικής θέσης και τις πτήσεις από και προς Ασία και κυρίως προς την Κίνα. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να μπει στην διαδικασία να κατασκευάσει ένα κολοσσιαίο έργο που αν τελικά λειτουργήσει σύμφωνα με το πλάνο θα την κάνει κυρίαρχη στο χώρο των αερομεταφορών.

Design
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

4 σχόλια
Το παιχνίδι με τις αερομεταφορές που παίζει η Τουρκία είναι πολύ έξυπνο. Όταν η Αθηνά είχε την ευκαιρία να κάνει κάτι παρόμοιο (όταν το Ελ. Βενιζέλος ήταν ακόμα στα χαρτία) δεν άρπαξε την ευκαιρία και έφτιαξε αυτό το μετριοπαθές αεροδρόμιο που με τους υπερβολίκα υψηλούς φόρους έδιωξε σχέδον όλες τις αεροπορικές. Απο την άλλη η Τουρκία επένδυσε στην Turkish Airlines και πέτυχε. Εδραίωσε την Κωσταντινούπολη ως must προορισμό (και πραγματικα απο άποψη οργάνωσης και υποδομών είναι άψογη) και τώρα περνά στο τρίτο βήμα που είναι η δημιουργία ένος υπεραεολιμένα με στόχο όλα τα παραπάνω. Για ακόμα μια φορά η Ελλάδα άφησε μια τεράστια ευκαιρία να πάει χαμένη την ώρα που η Τουρκία εκμεταλλέυεται στο έπαρκο όλα τα προτερήματα που έχει. Και για να μην παρεξηγηθώ δεν βλέπω την Τουρκία ως την μισητη χώρα που μας είχε σκλαβωμένους 400 χρόνια και άρα δεν θέλω σε καμία περίπτωση να την υποτιμήσω.
Βγαλτε την τσιμπλα γιατι οταν το κανουν εμεις δεν θα εχουμε τελειωσει το αεροδρομιο στο Καστελι στην Κρητη.Καναμε 15 χρονια για 2 γραμες μετρο.Και αυτοι εχουν 5 με 250 χλμ.και 200!! σταθμους.Μην πω και για την υποθαλασια συνδεση 5 χλμ. στο Βοσπορο.Και μεις επειδη δεν θελαν οι οικολογοι στο Μαλιακο ακομα σκοτωνετε κοσμος και 3 χρονια εχουν φτιαξει το μισο δρομο.Που να καναμε και την υποθαλασσια συνδεση..Συνεχεια οι μπουνταλαδες Τουρκοι και οι εξυπνοι Ελληνες που χρωσταμε 360δις.Και η Τουρκια δανειστηκε απο το Δ.Ν.Τ. αλλα τα επεστρεψε ολα.Εμεις ψαχνουμε καμια λαμογια να μην πληρωσουμε.Αυτοι κατεβηκαν χιλιαδες και για μερες στην πλατεια Τακσιμ και τρωγανε σφαιρες.Εμεις οθτε 2000 δεν παμε στο Συνταγμα μην μας πειραξουν τα δακρυγονα οχι οι σφαιρες του Ερντογαν.
Ναι, δεν έχει καθόλου πτήσεις προς Τουρκία, και η οικονομία τους πάει κατα διαόλου. Ειρωνικό σχόλιο.Δεν κοιτάτε που είμαστε τουριστική χώρα, και η μόνη χώρα της Ευρώπης χωρίς απ ευθείας πτήσεις για Αμερική.Που ζητάνε για πτήσεις εσωτερικού €150 χωρίς αποσκευές οι δικοί μας οι απατεώνες... Που έχουμε το δεύτερο ακριβότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης...