Τζέρεμι Στρονγκ: «Προσπαθώ αθόρυβα να εργάζομαι σκληρά και να ρισκάρω»

Τζέρεμι Στρονγκ: «Προσπαθώ αθόρυβα να εργάζομαι σκληρά και να ρισκάρω» Facebook Twitter
Ο Τζέρεμι Στρονγκ βραβεύτηκε με Emmy για τον ρόλο του Κένταλ Ρόι, γιου του μεγιστάνα/βασιλιά στη σαιξπηρική μαύρη κομεντί που τελειώνει με δόξα και τιμή αυτήν τη σεζόν, και ελπίζω πάντα να μεταφέρει τον μαγνητισμό και την προσήλωσή του στη μεγαλύτερη οθόνη με κάθε ευκαιρία.
0

ΩΣ ΕΝΑΝ ΒΑΘΜΟ θεωρείται ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις της γενιάς του, και της τηλεόρασης. Ο συμπρωταγωνιστής του στο «Succession», ο πολύ Βρετανός στους επαγγελματικούς τρόπους του Μπράιαν Κοξ, χαρακτήρισε «fucking annoying» την εμμονή του με τη Μέθοδο.

Ο Τζέρεμι Στρονγκ βραβεύτηκε με Emmy για τον ρόλο του Κένταλ Ρόι, γιου του μεγιστάνα/βασιλιά στη σαιξπηρική μαύρη κομεντί που τελειώνει με δόξα και τιμή αυτήν τη σεζόν, και ελπίζω πάντα να μεταφέρει τον μαγνητισμό και την προσήλωσή του στη μεγάλη οθόνη με κάθε ευκαιρία.

Τον συνάντησα στις Κάννες τον Μάιο του 2022 για την ταινία «Armageddon Time» που δυστυχώς δεν προβλήθηκε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Ο Στρονγκ ενσαρκώνει ουσιαστικά τον πατέρα του Τζέιμς Γκρέι στην αυτοβιογραφία του, που βαθύτερο στόχο έχει τη συθέμελη ανατίναξη της αμερικανικής δημοκρατίας, λίγο πριν έλθει ο ριγκανισμός. Αν και απαντά σε ερωτήσεις σχετικές με την ταινία, ο 43χρονος Βοστονέζος ηθοποιός αποκαλύπτει τον συσχετισμό μεταξύ προσωπικής μνήμης και υποκριτικής προσέγγισης.

«Πιστεύω ακράδαντα πως κάθε φορά που προετοιμάζεις έναν ρόλο οφείλεις να κατασκευάσεις ένα όργανο που δεν έχει ξαναφτιαχτεί, ένα πνευστό που σκαρώνεις από το τίποτε, μαθαίνεις πώς να το παίζεις και μόνο τότε έχεις τα εφόδια να μπεις στο πλατό».

— Τι σημαίνει για εσάς μια πολυπρόσωπη οικογενειακή σκηνή; Πώς την αναλύετε, πώς την ερμηνεύετε και πόσο στηρίζεστε σε πραγματικές μαρτυρίες;
Μου αρέσουν πολύ οι οικογενειακές σκηνές γιατί δείχνουν τη συλλογικότητα της εστίας, όσο δυσλειτουργική κι αν είναι, αυτό το είδος της κακοφωνίας όπου ο ένας μιλάει πάνω στον άλλο κατά τη διάρκεια του δείπνου, σαν διαδήλωση γεμάτη σύγχυση, παρεξηγήσεις και τρυφερότητα και νεύρα που πετάγονται σαν ελατήρια στην αέρα.

Πιστεύω ακράδαντα πως κάθε φορά που προετοιμάζεις έναν ρόλο οφείλεις να κατασκευάσεις ένα όργανο που δεν έχει ξαναφτιαχτεί, ένα πνευστό που σκαρώνεις από το τίποτε, μαθαίνεις πώς να το παίζεις και μόνο τότε έχεις τα εφόδια να μπεις στο πλατό. Όσο κι αν οι περιστάσεις σε περιορίζουν, καλό είναι να νιώθεις ελεύθερος πριν αναλάβεις έναν χαρακτήρα.

Στην περίπτωση που βασίζεται σε πραγματικό πρόσωπο, δεν είμαι σίγουρος πως ότι κι αν σου πει κάποιος, όποια πληροφορία κι αν σου δώσει, θα σου φανεί χρήσιμη τελικά. Εσύ πρέπει να εντοπίσεις και να ξεκλειδώσεις τον «τόπο κατοικίας» αυτών των προσώπων. Αντλείς από πολλές πηγές, ανεξάρτητα από τα αληθινά γεγονότα. Η ακρίβεια, χρονολογική ή καταστασιακή, είναι σχετική.

Τζέρεμι Στρονγκ: «Προσπαθώ αθόρυβα να εργάζομαι σκληρά και να ρισκάρω» Facebook Twitter
Ο Jeremy Strong στο «Succession».

— Σας είναι χρήσιμα δικά σας βιώματα;
Ο παππούς μου ήταν υδραυλικός. Ήταν Εβραίος και ονειρευόταν να ανοίξει ένα κατάστημα με σωλήνες. Μικρός ζούσα στο υπόγειο του σπιτιού του τα καλοκαίρια. Αισθανόμουν πολύ οικεία μαζί του, κάναμε πολλή συντροφιά, ήταν γλυκός μαζί μου και αρκετά σκληρός με τον πατέρα μου. Έχω μια σχεδόν προυστική ανάμνηση της μυρωδιάς από τη ναφθαλίνη στον χώρο του.

Ένα από τα πράγματα που συζητήσαμε με τον Τζέιμς Γκρέι ήταν το «Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο» και πιο συγκεκριμένα το τελευταίο μέρος του, το «Από τη μεριά του Σουάν», και την επιθυμία του να κατανοήσει και να ανακτήσει τον χαμένο χρόνο. Γι’ αυτό και στο «Armageddon Time» ο διευθυντής φωτογραφίας Ντάριους Κόντι συνέλαβε το θέμα ως ιστορία φαντασμάτων και μας τοποθέτησε ως στοιχειά στην ατμόσφαιρα.

— Ενσαρκώνετε έναν σκληρό άνδρα που «σπάει» στην τελευταία σκηνή. Δικαιολογούνται τα πάντα σε έναν άνθρωπο που σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της κινηματογραφικής του εμφάνισης δείχνει το κακοποιητικό του πρόσωπο;
Θεωρώ πως είναι θεμελιώδες για έναν ηθοποιό να μην κρίνει τον χαρακτήρα που υποδύεται αλλά να βρει έναν βιώσιμο τρόπο να ταυτιστεί με τις ρίζες και τα κίνητρά του, και να τον καταλάβει. Εξαιτίας των συνθηκών που το καθορίζουν, ο Ίρβινγκ διαθέτει μια πεισματική θέληση για επιβίωση και ζει σε μια ανθρωποφαγική κοινωνία που προοικονομεί την Αμερική του Ρόναλντ Ρίγκαν και του Ντόναλντ Τραμπ. Αυτό γνωρίζει και χρησιμοποιεί τα σχετικά εργαλεία για να αυτοσυντηρηθεί. Ωστόσο, συναισθηματικά παραμένει ανάπηρος. Δεν γνωρίζει πώς να εκφράζει ή να απορροφά την αγάπη. Δεν λέω πως δεν κρύβει αγάπη μέσα του, αλλά δεν ξέρει πώς να τη βγάλει προς τα έξω.

Δεν ξέρω εσείς πώς νιώθετε μέσα σας, αλλά προσωπικά αισθάνομαι συνισταμένη πολλών ανθρώπων που κατοικούν εντός μου. Στην τελευταία σκηνή, επειδή ο Ίρβινγκ βρίσκεται σε μια κατάσταση πόνου και χάους, ενεργοποιείται το απόθεμα τρυφερότητας που έκρυβε, κι αυτό δεν το θεωρώ καθόλου απροσδόκητο. Κατά βάθος, είναι ένα παιδί. Όταν είμαι μπροστά στην κάμερα το μόνο που κάνω είναι να προσπαθώ, αθόρυβα, να εργάζομαι σκληρά και να παίρνω ρίσκα.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ