Strange Way of Life: 31 μαγικά αλμοδοβαρικά λεπτά

Strange way of life: 31 μαγικά αλμοδοβαρικά λεπτά Facebook Twitter
25 χρόνια μετά το πρώτο τους φιλί, που ουσιαστικά εξελίχθηκε σε μια δίμηνη σεξουαλική περιπέτεια στο Μεξικό, ο Σίλβα (Πέδρο Πασκάλ) διασχίζει την έρημο για να συναντήσει τον σερίφη Τζέικ (Ίθαν Χοκ), και ξαναζούν τις παθιασμένες στιγμές της νεότητάς τους.
0

Ο ΠΕΔΡΟ ΑΛΜΟΔΟΒΑΡ αποφεύγει τον πειρασμό του ρεβιζιονισμού και τιμά στο ακέραιο τον εμβληματικό τίτλο της εταιρείας του: το Strange Way of Life πραγματεύεται το el Deseo, την επιθυμία στα όρια της αμφίσημης λαγνείας που υπέβοσκε τόσα χρόνια στα κλασικά αμερικανικά γουέστερν, τη συντροφικότητα μεταξύ των cowboys που παρέμενε απαγορευτικά ανολοκλήρωτη και μόνο ο Ανγκ Λι έσκαψε βαθιά και ρομαντικά στο Μυστικό του Brokeback Mountain.

Τη δική του εκδοχή επί του θέματος, ο Αλμοδόβαρ την επιφυλάσσει για το φινάλε, ενός γεμάτου αγάπη φόρου τιμής στο πιο καθαρά αρσενικό είδος σινεμά, αφού έχει προηγηθεί μια κλιμακούμενη  ένταση που δεν βασίζεται στον σωματικό ερωτισμό ή την σκηνογραφική έμφαση, αλλά στον κρουστό διάλογο ανάμεσα στους δυο Αμερικανούς πρωταγωνιστές.

25 χρόνια μετά το πρώτο τους φιλί, που ουσιαστικά εξελίχθηκε σε μια δίμηνη σεξουαλική περιπέτεια στο Μεξικό, ο Σίλβα (Πέδρο Πασκάλ) διασχίζει την έρημο για να συναντήσει τον σερίφη Τζέικ (Ίθαν Χοκ), και ξαναζούν τις παθιασμένες στιγμές της νεότητάς τους, αλλά με έναν σοβαρό αστερίσκο: ο γιος του Σίλβα έχει πιθανώς σκοτώσει την ερωμένη του και νύφη του Τζέικ, ο οποίος συνειδητοποιεί πως ο λόγος της επίσκεψης του παλιού εραστή του δεν είναι άδολος, αλλά κρύβει μια εύλογη, δεύτερη σκέψη. Η συνάντησή τους ξυπνά τη μνήμη του σώματος αλλά θολώνει τις προθέσεις, και η τελική μονομαχία δεν θα αργήσει.

Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στο ημίωρο queer ρομάντσο από το δράμα του Λι. Ο Αλμοδόβαρ γύρισε ένα κανονικό γουέστερν, με τα βασικά στοιχεία ατόφια, τοποθετώντας τους καουμπόι του στο παραδοσιακό τους πλαίσιο – ο Τζον Γουέιν θα στριφογυρίζει στον τάφο του, αν υποθέσουμε πως δεν είχε καταλάβει τίποτε από τους κρυφούς συμβολισμούς του Τζον Φορντ.

Strange way of life: 31 μαγικά αλμοδοβαρικά λεπτά Facebook Twitter
Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ δίνει οδηγίες στους δύο πρωταγωνιστές της ταινίας.

Το ομότιτλο φάδο της Αμάλια Ροντρίγκεζ ακούγεται από την ανεπανάληπτη φωνή του Καετάνο Βελόζο, πάνω στο εύθραυστο, αγγελικό πρόσωπο του Μανού Ρίος, και το πράσινο της μέντας τζάκετ του Σίλβα, επιμελημένο όπως και όλα τα κοστούμια από τον Άντονι Βακαρέλο του Saint Laurent (του οίκου μόδας που υπέγραψε την παραγωγή) δίνουν απανωτά σήματα για ένα κρίσιμο ξεκαθάρισμα, με γούστο και αψάδα, σε μια τοποθεσία που ονομάζεται, ελέω Αλμοδόβαρ, Πικρό Ρυάκι.

Γιατί ο Ισπανός σκηνοθέτης αποφάσισε να πυκνώσει την πλοκή σε μια μικρού μήκους, τώρα που όλοι οι υπόλοιποι καταφεύγουν στο τηλεοπτικό άπλωμα; Διότι έτσι ήθελε, και αυτό ένιωσε πως θα τον απελευθέρωνε.

Η ίντριγκα παίρνει το ριμπάουντ από την πρόταση που έκανε ο Τζέικ Τζίλενχαλ στον Χιθ Λέτζερ, και την απαξιωτικά φοβισμένη απάντηση που έλαβε: «Και τι θα μπορούσαν να κάνουν δυο άνδρες σε ένα ράντσο!».

Τη δική του εκδοχή επί του θέματος, ο Αλμοδόβαρ την επιφυλάσσει για το φινάλε, ενός γεμάτου αγάπη φόρου τιμής στο πιο καθαρά αρσενικό είδος σινεμά, αφού έχει προηγηθεί μια κλιμακούμενη  ένταση που δεν βασίζεται στον σωματικό ερωτισμό ή την σκηνογραφική έμφαση, αλλά στον κρουστό διάλογο ανάμεσα στους δυο Αμερικανούς πρωταγωνιστές, τον Πέδρο Πασκάλ με το θερμό πνεύμα και τον Ίθαν Χοκ με τη ζορισμένη, ασκητική αίσθηση του καθήκοντος. 

Είναι άδικο που, λόγω του φορμάτ και της εκτός συναγωνισμού παρουσίας του στις Κάννες, το Strange Way of Life θα διεκδικήσει μόνο το Queer Palm. Και παραμένει άξιο απορίας, λόγω της διάρκειάς του, πώς θα παιχτεί στις αίθουσες ανά τον κόσμο.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ