Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι Facebook Twitter
Καθώς ο Σπέισι ανέβαινε στην ιεραρχία της φήμης, σύμφωνα με τις συνεντεύξεις στο ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιούσε το στάτους του στο Χόλιγουντ απαιτώντας «σεξουαλικές χάρες» από ανερχόμενους ηθοποιούς και σεναριογράφους. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images
0

ΤΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ SPACEY UNMASKED εστιάζει στις συνεντεύξεις δέκα ανδρών, οι οποίοι, εκτός από έναν, αναφέρονται με τα μικρά τους ονόματα και ισχυρίζονται ότι έπεσαν θύματα επίθεσης από τον βραβευμένο με Όσκαρ ηθοποιό, παρέχοντας λεπτομέρειες για τα υποτιθέμενα περιστατικά στα οποία ο Σπέισι τους «χούφτωσε» ή τους άγγιξε με ανάρμοστο τρόπο.

Στα δύο επεισόδια του ντοκιμαντέρ, τα οποία έκαναν πρεμιέρα την περασμένη εβδομάδα στο βρετανικό Channel 4 στη Βρετανία, περιλαμβάνονται επίσης συνεντεύξεις με δημοσιογράφους που έχουν καλύψει τις δικαστικές υποθέσεις του ηθοποιού και με δύο γυναίκες που εργάστηκαν στο πλατό της σειράς του Netflix House of Cards, στην οποία ο Σπέισι είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η ταινία συνδέει την αφοσίωση του Σπέισι στην υποκριτική και τη σπουδή χαρακτήρων με την ανατροφή του, σύμφωνα με τον αδελφό του, τον Ράντι Φάουλερ, ο οποίος λέει επίσης στο ντοκιμαντέρ ότι ο εκλιπών πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.

Εμφανίζεται επίσης ένας ανώνυμος συμμαθητής του στο λύκειο με τον οποίον παρακολουθούσαν μαζί μαθήματα υποκριτικής, ο οποίος δηλώνει ότι η έντονη προσωπικότητα του Σπέισι είχε μια σκοτεινή πλευρά και ισχυρίζεται ότι ο Σπέισι του επιτέθηκε σεξουαλικά μέσα σε ένα αυτοκίνητο καθ' οδόν για ένα πάρτι.

Παρά τις απαλλακτικές αποφάσεις, η κατηγορούσα αρχή στις δίκες του Σπέισι έχει ισχυριστεί ότι ο ηθοποιός ήταν ένας «σεξουαλικός νταής» που χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να ελέγχει τα θύματά του – μια ιδέα που πολλοί στο Spacey Unmasked συμμερίζονται.

Το Spacey Unmasked περιλαμβάνει διάφορα αποσπάσματα από ομιλίες και συνεντεύξεις που έδωσε ο Σπέισι σχετικά με την προσέγγισή του στην υποκριτική, στις οποίες τονίζει τη σημασία του «προσωπείου»: «Όταν φοράς μια μάσκα στο πρόσωπό σου και στέκεσαι μπροστά σε έναν καθρέφτη, δεν βλέπεις πλέον τον εαυτό σου. Βλέπεις κάτι άλλο και ξαφνικά είσαι ελεύθερος», ακούγεται να λέει σε μια ομιλία του.

Καθώς ο Σπέισι ανέβαινε στην ιεραρχία της φήμης, σύμφωνα με τις συνεντεύξεις στο ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιούσε το στάτους του στο Χόλιγουντ απαιτώντας «σεξουαλικές χάρες» από ανερχόμενους ηθοποιούς και σεναριογράφους. Αρκετοί από τους καταγγέλλοντες ήταν νέοι ηθοποιοί στο Χόλιγουντ που αναζητούσαν μια ευκαιρία στην καριέρα τους και πίστευαν ότι ο Σπέισι θα τους βοηθούσε. Πολλοί λένε ότι φοβόντουσαν τις συνέπειες αν απέρριπταν τις προτάσεις του.

Πολλοί ηθοποιοί που συμμετέχουν στο ντοκιμαντέρ λένε ότι ο Σπέισι έδειξε έντονο ενδιαφέρον για την εξέλιξη της καριέρας τους, αλλά σταμάτησε να ενδιαφέρεται μετά τις φερόμενες επιθέσεις. Άλλοι είπαν ότι οι πράξεις του Σπέισι τους αποθάρρυναν από το να ακολουθήσουν καριέρα ηθοποιού στο θέατρο ή τον κινηματογράφο. Γυναίκες που εργάστηκαν στο πλατό του House of Cards κατηγορούν τον Σπέισι ότι δημιούργησε εχθρικό εργασιακό περιβάλλον και η μία εξ αυτών, που αναφέρεται ως Dawn, λέει ότι τα γυρίσματα ήταν ιδιαιτέρως τεταμένα και ότι κάποια στιγμή ένας από τους καταγγέλλοντες ζήτησε τη βοήθειά της.

Παρά τις απαλλακτικές αποφάσεις, η κατηγορούσα αρχή στις δίκες του Σπέισι έχει ισχυριστεί ότι ο ηθοποιός ήταν ένας «σεξουαλικός νταής» που χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να ελέγχει τα θύματά του – μια ιδέα που πολλοί στο Spacey Unmasked συμμερίζονται. «Απλώς ένιωθες ότι σε τραβούσαν», λέει ο ηθοποιός Τράβις Γουέιντ, περιγράφοντας στην κάμερα τις στιγμές του με τον Σπέισι και πόσο δύσκολο του ήταν να αρνηθεί τις προτάσεις του. «Ήταν περισσότερο ένας φόβος ότι αν χάσω την εύνοιά του, αυτό θα μπορούσε να μου κοστίσει την καριέρα μου».

Το ντοκιμαντέρ τελειώνει με μια ματιά σε μια από τις πιο αξιοσημείωτες δικαστικές υποθέσεις του Σπέισι, σύμφωνα με την οποία φέρεται να επιτέθηκε σε τέσσερις άνδρες σε ξεχωριστά περιστατικά από το 2001 έως το 2013 στο Γκλόστερσαϊρ και στο Λονδίνο. Τον Ιούλιο του 2023, οι ένορκοι του Λονδίνου αθώωσαν τον Σπέισι από τις κατηγορίες για σεξουαλική επίθεση που χρονολογούνταν πριν από 20 χρόνια.

Δεν είναι σαφές τι μπορεί να προκύψει από τους νέους ισχυρισμούς ή αν κάποιος από τους κατήγορούς του σκοπεύει να καταθέσει μήνυση εναντίον του Σπέισι, ο οποίος πρόκειται να αντιμετωπίσει μια νέα δίκη με την κατηγορία της σεξουαλικής επίθεσης, την επόμενη χρονιά στη Βρετανία, σύμφωνα με το Variety. Η είδηση της νέας δίκης ήρθε την επομένη της πρεμιέρας του ντοκιμαντέρ από το Channel 4.

Spacey Unmasked - First Look | ID

Με στοιχεία από The Washington Post

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ