Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι Facebook Twitter
Καθώς ο Σπέισι ανέβαινε στην ιεραρχία της φήμης, σύμφωνα με τις συνεντεύξεις στο ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιούσε το στάτους του στο Χόλιγουντ απαιτώντας «σεξουαλικές χάρες» από ανερχόμενους ηθοποιούς και σεναριογράφους. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images
0

ΤΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ SPACEY UNMASKED εστιάζει στις συνεντεύξεις δέκα ανδρών, οι οποίοι, εκτός από έναν, αναφέρονται με τα μικρά τους ονόματα και ισχυρίζονται ότι έπεσαν θύματα επίθεσης από τον βραβευμένο με Όσκαρ ηθοποιό, παρέχοντας λεπτομέρειες για τα υποτιθέμενα περιστατικά στα οποία ο Σπέισι τους «χούφτωσε» ή τους άγγιξε με ανάρμοστο τρόπο.

Στα δύο επεισόδια του ντοκιμαντέρ, τα οποία έκαναν πρεμιέρα την περασμένη εβδομάδα στο βρετανικό Channel 4 στη Βρετανία, περιλαμβάνονται επίσης συνεντεύξεις με δημοσιογράφους που έχουν καλύψει τις δικαστικές υποθέσεις του ηθοποιού και με δύο γυναίκες που εργάστηκαν στο πλατό της σειράς του Netflix House of Cards, στην οποία ο Σπέισι είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η ταινία συνδέει την αφοσίωση του Σπέισι στην υποκριτική και τη σπουδή χαρακτήρων με την ανατροφή του, σύμφωνα με τον αδελφό του, τον Ράντι Φάουλερ, ο οποίος λέει επίσης στο ντοκιμαντέρ ότι ο εκλιπών πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.

Εμφανίζεται επίσης ένας ανώνυμος συμμαθητής του στο λύκειο με τον οποίον παρακολουθούσαν μαζί μαθήματα υποκριτικής, ο οποίος δηλώνει ότι η έντονη προσωπικότητα του Σπέισι είχε μια σκοτεινή πλευρά και ισχυρίζεται ότι ο Σπέισι του επιτέθηκε σεξουαλικά μέσα σε ένα αυτοκίνητο καθ' οδόν για ένα πάρτι.

Παρά τις απαλλακτικές αποφάσεις, η κατηγορούσα αρχή στις δίκες του Σπέισι έχει ισχυριστεί ότι ο ηθοποιός ήταν ένας «σεξουαλικός νταής» που χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να ελέγχει τα θύματά του – μια ιδέα που πολλοί στο Spacey Unmasked συμμερίζονται.

Το Spacey Unmasked περιλαμβάνει διάφορα αποσπάσματα από ομιλίες και συνεντεύξεις που έδωσε ο Σπέισι σχετικά με την προσέγγισή του στην υποκριτική, στις οποίες τονίζει τη σημασία του «προσωπείου»: «Όταν φοράς μια μάσκα στο πρόσωπό σου και στέκεσαι μπροστά σε έναν καθρέφτη, δεν βλέπεις πλέον τον εαυτό σου. Βλέπεις κάτι άλλο και ξαφνικά είσαι ελεύθερος», ακούγεται να λέει σε μια ομιλία του.

Καθώς ο Σπέισι ανέβαινε στην ιεραρχία της φήμης, σύμφωνα με τις συνεντεύξεις στο ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιούσε το στάτους του στο Χόλιγουντ απαιτώντας «σεξουαλικές χάρες» από ανερχόμενους ηθοποιούς και σεναριογράφους. Αρκετοί από τους καταγγέλλοντες ήταν νέοι ηθοποιοί στο Χόλιγουντ που αναζητούσαν μια ευκαιρία στην καριέρα τους και πίστευαν ότι ο Σπέισι θα τους βοηθούσε. Πολλοί λένε ότι φοβόντουσαν τις συνέπειες αν απέρριπταν τις προτάσεις του.

Πολλοί ηθοποιοί που συμμετέχουν στο ντοκιμαντέρ λένε ότι ο Σπέισι έδειξε έντονο ενδιαφέρον για την εξέλιξη της καριέρας τους, αλλά σταμάτησε να ενδιαφέρεται μετά τις φερόμενες επιθέσεις. Άλλοι είπαν ότι οι πράξεις του Σπέισι τους αποθάρρυναν από το να ακολουθήσουν καριέρα ηθοποιού στο θέατρο ή τον κινηματογράφο. Γυναίκες που εργάστηκαν στο πλατό του House of Cards κατηγορούν τον Σπέισι ότι δημιούργησε εχθρικό εργασιακό περιβάλλον και η μία εξ αυτών, που αναφέρεται ως Dawn, λέει ότι τα γυρίσματα ήταν ιδιαιτέρως τεταμένα και ότι κάποια στιγμή ένας από τους καταγγέλλοντες ζήτησε τη βοήθειά της.

Παρά τις απαλλακτικές αποφάσεις, η κατηγορούσα αρχή στις δίκες του Σπέισι έχει ισχυριστεί ότι ο ηθοποιός ήταν ένας «σεξουαλικός νταής» που χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να ελέγχει τα θύματά του – μια ιδέα που πολλοί στο Spacey Unmasked συμμερίζονται. «Απλώς ένιωθες ότι σε τραβούσαν», λέει ο ηθοποιός Τράβις Γουέιντ, περιγράφοντας στην κάμερα τις στιγμές του με τον Σπέισι και πόσο δύσκολο του ήταν να αρνηθεί τις προτάσεις του. «Ήταν περισσότερο ένας φόβος ότι αν χάσω την εύνοιά του, αυτό θα μπορούσε να μου κοστίσει την καριέρα μου».

Το ντοκιμαντέρ τελειώνει με μια ματιά σε μια από τις πιο αξιοσημείωτες δικαστικές υποθέσεις του Σπέισι, σύμφωνα με την οποία φέρεται να επιτέθηκε σε τέσσερις άνδρες σε ξεχωριστά περιστατικά από το 2001 έως το 2013 στο Γκλόστερσαϊρ και στο Λονδίνο. Τον Ιούλιο του 2023, οι ένορκοι του Λονδίνου αθώωσαν τον Σπέισι από τις κατηγορίες για σεξουαλική επίθεση που χρονολογούνταν πριν από 20 χρόνια.

Δεν είναι σαφές τι μπορεί να προκύψει από τους νέους ισχυρισμούς ή αν κάποιος από τους κατήγορούς του σκοπεύει να καταθέσει μήνυση εναντίον του Σπέισι, ο οποίος πρόκειται να αντιμετωπίσει μια νέα δίκη με την κατηγορία της σεξουαλικής επίθεσης, την επόμενη χρονιά στη Βρετανία, σύμφωνα με το Variety. Η είδηση της νέας δίκης ήρθε την επομένη της πρεμιέρας του ντοκιμαντέρ από το Channel 4.

Spacey Unmasked - First Look | ID

Με στοιχεία από The Washington Post

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ