«Man vs. Bee» στο Netflix: Ο Ρόουαν Άτκινσον παλεύει να σώσει τη σωματική κωμωδία από την εξαφάνιση

Man vs. Bee στο Netflix: ο Ρόουαν Άτκινσον παλεύει να σώσει τη σωματική κωμωδία από την εξαφάνιση Facebook Twitter
Παρά τα 67 του έτη, η πλαστικότητα του σώματος και η καρτουνίστικη κινησιολογία του Άτκινσον παραμένουν αναλλοίωτες, σαν να μην πέρασε μια μέρα από τα γυρίσματα του πρώτου επεισοδίου του «Mr. Bean».
0

ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΜΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ η σωματική κωμωδία πεθαίνει, η απήχησή της συρρικνώνεται ακόμα και στις τάξεις του κατεξοχήν target group της, των παιδιών. Βλέπεις, τα παιδιά σήμερα «μεγαλώνουν» γρηγορότερα.

Όσο για τους μεγάλους, η επίκτητη σοβαροφάνειά τους δεν συνάδει με τον ακομπλεξάριστο σαχλαμαρισμό, άλλο που, αν δοκίμαζαν τον τελευταίο συχνότερα, ίσως να συνειδητοποιούσαν την απελευθερωτική του δύναμη. 

Οι τελευταίοι εκπρόσωποι της σωματικής κωμωδίας, εκείνοι που, όταν σταματήσουν να την εξασκούν, φοβόμαστε πως θα την πάρουν μαζί τους, είναι ο Τζιμ Κάρεϊ και ο Ρόουαν Άτκινσον. Ο δεύτερος, αφού βεβαίωσε με την εμφάνιση του ως Μαιγκρέ στη σχετική σειρά του ITV το κλισέ που θέλει τους κωμικούς ηθοποιούς να διαπρέπουν στο δράμα –μα, για να φτάσεις στην κωμωδία, πρέπει πάντα να περάσεις από το δράμα–, επιστρέφει στο είδος με το Μan vs. Bee του Netflix.

Χωρίς να είναι αδυσώπητο ή σύνθετο στον σχεδιασμό του οπτικού γκαγκ, όπως οι καλύτερες στιγμές των «Looney Tunes», και χωρίς να έχει τη στόφα του κλασικού, όπως οι βινιέτες του «Mr. Bean», το «Man vs. Bee» διαθέτει σημεία ικανά να σε κάνουν να ξελιγωθείς στο γέλιο, αρκεί, φυσικά, οι σχέσεις σου με την παιδικότητά σου να είναι σε καλά φεγγάρια.

Παραδοσιακά η σωματική κωμωδία σχετίζεται με την αλληλεπίδραση ανάμεσα στον χαρακτήρα και στο περιβάλλον του. Τα αντικείμενα γύρω του μοιάζουν φτιαγμένα για να τον βλάψουν,  ακόμα και η (φαινομενικά) απλούστερη καθημερινή λειτουργία γίνεται βουνό, είναι καταδικασμένη να αποτύχει, πάντα με κωμικά αποτελέσματα.

Καθώς το κυνήγι της τελειότητας μετατρεπόταν σε αυτοσκοπό από το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα μέχρι σήμερα, η σωματική κωμωδία αποκτούσε και μια επαναστατική διάσταση, καθώς εκεί η αποτυχία προκαλεί γέλιο αντί για κατάθλιψη και συντριβή.

Ίσως αυτός να είναι ακόμα ένας λόγος που η απήχησή της φθίνει στον εικοστό πρώτο αιώνα, καθώς μεγάλη μερίδα του κοινού δεν αντέχει πια να βλέπει στην οθόνη έναν άνθρωπο που δεν μπορεί να εκτελέσει ούτε τα βασικά, το βρίσκει «γελοίο» και «αξιοθρήνητο».

Man vs. Bee στο Netflix: ο Ρόουαν Άτκινσον παλεύει να σώσει τη σωματική κωμωδία από την εξαφάνιση Facebook Twitter
Η εξολόθρευση της μέλισσας γίνεται εμμονή, ανεξαρτήτως κόστους, και ο χαρακτήρας του Άτκινσον μετατρέπεται σε έναν ανθρώπινο Will E. Coyote που μηχανεύεται τρόπους και σκαρώνει αυτοσχέδιες παγίδες για να πατάξει τον φτερωτό εισβολέα.

Με τη σωματική κωμωδία σε λήθαργο, είχε μείνει ανεκμετάλλευτη μια δυνητικά αστείρευτη πηγή κωμωδίας, οι smart κατοικίες. Το Μan vs. Bee τοποθετεί την περσόνα του Ρόoυαν Άτκινσον σε μια τέτοια, στην οποία αναλαμβάνει να κάνει το λεγόμενο house-sitting. Στο μείγμα προστίθεται και ένας ανταγωνιστής, μια μέλισσα που εισβάλλει στον χώρο και πρέπει να παταχθεί πάση θυσία γιατί…έτσι.

Η εξολόθρευση της μέλισσας γίνεται εμμονή, ανεξαρτήτως κόστους, και ο χαρακτήρας του Άτκινσον μετατρέπεται σε έναν ανθρώπινο Will E. Coyote που μηχανεύεται τρόπους και σκαρώνει αυτοσχέδιες παγίδες για να πατάξει τον φτερωτό εισβολέα, με τις smart συσκευές να δυσχεραίνουν τη «σταυροφορία» του και να αυξάνουν τις υλικές παράπλευρες απώλειες.

Παρά τα 67 του έτη, η πλαστικότητα του σώματος και η καρτουνίστικη κινησιολογία του Άτκινσον παραμένουν αναλλοίωτες, σαν να μην πέρασε μια μέρα από τα γυρίσματα του πρώτου επεισοδίου του Mr. Bean.

Χωρίς να είναι αδυσώπητο ή σύνθετο στον σχεδιασμό του οπτικού γκαγκ, όπως οι καλύτερες στιγμές των Looney Tunes, και χωρίς να έχει τη στόφα του κλασικού, όπως οι βινιέτες του Mr. Bean, το Man vs. Bee διαθέτει σημεία ικανά να σε κάνουν να ξελιγωθείς στο γέλιο, αρκεί, φυσικά, οι σχέσεις σου με την παιδικότητά σου να είναι σε καλά φεγγάρια.

Παρακολουθώντας το, διαπιστώνεις ότι περισσότερο από σειρά, παραπέμπει σε ταινία που κάποιος είχε την ιδέα να τεμαχίσουν σε επεισόδια, καθώς το format της σειράς κερδίζει κατά κράτος στις προτιμήσεις των θεατών. 

Αυτό δεν μειώνει σε κάτι το τελικό αποτέλεσμα, είναι απλά ακόμα ένας τρόπος ώστε το είδος κωμωδίας που πρεσβεύουν ο Ρόουαν Άτκινσον και οι συνεργάτες του να βρουν (και πάλι) το κοινό τους. Και ας ελπίσουμε να τα καταφέρουν, ώστε κάποιο από τα παιδάκια που θα παρακολουθήσουν το Man vs. Bee να θελήσει να γίνει αυτός ο αστείος τύπος στην οθόνη όταν μεγαλώσει και έτσι να βρεθούν συνεχιστές της παράδοσης.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

adam sadler

Daily / «Hustle»: Νέο τρίποντο από τον Άνταμ Σάντλερ στο γήπεδο του Netflix

Δεν είναι απαραίτητο να αγαπά κανείς το μπάσκετ, κάτι τέτοιο όμως βοηθά σημαντικά στην απόλαυση αυτής της μη υπερβατικής αλλά εξαιρετικά καλοφτιαγμένης δραματικής κομεντί με φόντο τα άδυτα του NBA.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ