«Halftime»: Η ζωή που ξανάρχισε στα πενήντα για την Τζένιφερ Λόπεζ

Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter
Το «Halftime» ξεκινά την αφήγησή του μερικούς μήνες πριν, τον Ιούλιο του 2019, όταν η Τζένιφερ Λόπεζ έκλεισε τα πενήντα, φαινομενικά πιο ακμαία από ποτέ. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

ΔEN ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ αγιογραφία ή μεγάλου μήκους «infomercial» αλλά ούτε βεβαίως και κάποιου τύπου διεισδυτική και ελεύθερη ματιά σ’ ένα ποπ φαινόμενο αυτό το ντοκιμαντέρ για την Τζένιφερ Λόπεζ που έκανε μόλις πρεμιέρα στο Netflix.

Ανήκει σ’ αυτή τη λίστα υβριδικών και επιμελώς ελεγχόμενων μονογραφιών που γυρίζονται τα τελευταία χρόνια γύρω από τη ζωή και την καριέρα (και το «προϊόν» και το «εταιρικό σήμα») αστέρων όπως η Lady Gaga, η Janet Jackson, η Taylor Swift, η Beyoncé ή ο Kanye West.

Το αποτέλεσμα ποικίλλει κατά περίπτωση αλλά ο κοινός παρονομαστής είναι ότι αυτές οι ταινίες μοιάζουν να απευθύνονται κυρίως στους φαν, χωρίς όμως να αποκλείουν και τους υπόλοιπους θεατές που καλούνται να βγάλουν τα όποια αντικειμενικά συμπεράσματα τους επιτρέπει αυτή η περιορισμένη πρόσβαση στα ενδότερα της υψηλής διασημότητας.

Μέρος του concept που η ίδια επιμελήθηκε ήταν να υπάρχει κλουβί στη σκηνή για τη χορωδία μικρών παιδιών που συμμετείχαν ως αντικατοπτρισμός των κλουβιών με τα παιδιά των Λατινοαμερικανών παράνομων μεταναστών που είχαν χωριστεί από τους γονείς τους στα σύνορα με το Μεξικό.

Όπως υποδηλώνει και ο τίτλος του, το «Halftime» επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στη διαδικασία που οδήγησε στο θριαμβευτικό σόου της J.Lo που έλαβε χώρα στο ημίχρονο του προπέρσινου Super Bοwl (ο τελικός του αμερικανικού ποδοσφαίρου και συγχρόνως το τηλεοπτικό γεγονός με την υψηλότερη θεαματικότητα και την ακριβότερη διαφήμιση στον κόσμο) όπου εμφανίστηκε μαζί με τη Shakira.

Μέρος του concept που η ίδια επιμελήθηκε ήταν να υπάρχει κλουβί στη σκηνή για τη χορωδία μικρών παιδιών που συμμετείχαν (μαζί τους και η κόρη της, που τραγούδησε λίγο από το «Born in the USA») ως αντικατοπτρισμός των κλουβιών με τα παιδιά των Λατινοαμερικανών παράνομων μεταναστών που είχαν χωριστεί από τους γονείς τους στα σύνορα με το Μεξικό.

Η ανώτερη ιεραρχία της ομοσπονδίας αντέδρασε, τελικά όμως τα κλουβιά έμειναν και το σόου άφησε εποχή, παρότι η ιδέα να χρησιμοποιηθούν δύο Λατίνες σούπερ σταρ στη συσκευασία της μίας (το πανάκριβο σόου έχει διάρκεια γύρω στα δεκαπέντε μόλις λεπτά) ήταν «η χειρότερη όλων των εποχών», όπως λέει στην ταινία η Λόπεζ, και προσβλητική και για τις δύο.

Halftime Facebook Twitter
Η Τζένιφερ Λόπεζ μαζί με την κόρη της.

Το «Halftime» ξεκινά την αφήγησή του μερικούς μήνες πριν, τον Ιούλιο του 2019, όταν η Τζένιφερ Λόπεζ έκλεισε τα πενήντα, φαινομενικά πιο ακμαία από ποτέ και με μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της στο «Hustlers», ύστερα από πολλά χρόνια «κακοποίησης» από την κριτική (και δέκα υποψηφιότητες για «Χρυσό Βατόμουρο») που κάποτε, στην αρχή της κινηματογραφικής καριέρας της, την είχε αποθεώσει για την ερμηνεία της σε ταινίες όπως το «Out of Sight» του Σόντενμπεργκ.

Τελικά ούτε τη Χρυσή Σφαίρα κέρδισε ούτε υποψηφιότητα για τα Όσκαρ, προς μεγάλη, συντριπτική της απογοήτευση, όπως βλέπουμε στην ταινία. Κουράγιο, δεν πειράζει, προχωράμε.

Υπάρχουν και κάποια φλασμπάκ που αναμοχλεύουν την πορεία του κοριτσιού από το Μπρονξ («όλο τούβλο, γκρι και καφέ», όπως γλαφυρά θυμάται η ίδια) προς την καταξίωση, διαδοχικά ως χορεύτρια, ηθοποιός, ποπ σταρ, entrepreneur, ευεργέτιδα, ντίβα, brand, icon. Καταγράφεται επίσης η σχέση της με τα celebrity media και οι κακίες και οι φριχτοί χαρακτηρισμοί που έχει εισπράξει κατά καιρούς (και μάλιστα στα μούτρα της) είτε για τις «καμπύλες» της είτε ως «κατά συρροή νύφη» ή «περιστρεφόμενη πόρτα» σχέσεων.

Καταγράφεται ακόμα και η επιστροφή της μετά από είκοσι χρόνια στο «εμβληματικό» εκείνο πράσινο Versace που είχε φορέσει για πρώτη φορά στα βραβεία Grammy του 2000.

Κάποια στιγμή εμφανίζεται και ο πρώην και νυν (και αεί;) Μπεν Άφλεκ, ο οποίος πιστοποιεί απλώς το παροιμιώδες σθένος της και την αντοχή της απέναντι στις κακόβουλες κριτικές: «Όταν την ρωτούσα "μα, δεν σε πειράζει;", μου απαντούσε, "Είμαι Λατίνα, είμαι γυναίκα, τα περιμένω αυτά"». 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιος Κάρι Γκραντ; Κάπου γκώσαμε με τα biopics

Daily / Ποιος Κάρι Γκραντ; Κάπου γκώσαμε με τα biopics

Η σειρά «Archie» που επιχειρεί να απεικονίσει σε τέσσερα επεισόδια την αινιγματική προσωπικότητα του διάσημου ηθοποιού είναι ακόμα ένα δείγμα των περιορισμών του είδους της μυθοπλαστικής βιογραφίας που έχει κατακλύσει τη μικρή και τη μεγάλη οθόνη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Σταμάτης Γαρδέλης και η κατάρα των «ριάλιτι με διάσημους»

Daily / Ο Σταμάτης Γαρδέλης και η κατάρα των «ριάλιτι με διάσημους»

Το σύμπαν των τηλεοπτικών ριάλιτι έχει τους κανόνες του και τα τιμήματά του, ακόμα πιο περίεργη είναι όμως η συνθήκη των ριάλιτι με πάσης φύσεως διασημότητες, νυν και πρώην, ανερχόμενες ή ξεθωριασμένες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Υποστηρίζεις την εκεχειρία και τους Παλαιστίνιους; Απολύεσαι!

Daily / Υποστηρίζεις την εκεχειρία και τους Παλαιστίνιους; Απολύεσαι!

Σε «κρίση του ελεύθερου λόγου» που έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις εξελίσσεται στις ΗΠΑ και αλλού το κύμα απολύσεων και κυρώσεων εις βάρος όσων επικρίνουν δημόσια τη συνέχιση της σφαγής στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Άλλο το Πολυτεχνείο κι άλλο «η γενιά του Πολυτεχνείου»

Daily / Άλλο το Πολυτεχνείο κι άλλο «η γενιά του Πολυτεχνείου»

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου ως πολύτιμος συμβολισμός και ως μια σπάνια υπερβατική στιγμή αντέχει ακόμα γερά, κι ας παρακολουθούμε κάθε χρόνο να βγαίνουν από τις τρύπες τους όλο και περισσότεροι αρνητές της σημασίας και της υπόστασής της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ντάρμα, Αντάρμα και ΣΥΡΙΖΑ

Daily / Ντάρμα, Αντάρμα και ΣΥΡΙΖΑ

Θα πρέπει να είμαστε ευγνώμονες στον Ευκλείδη Τσακαλώτο, ο οποίος εισήγαγε στη δημόσια συζήτηση την έννοια του «ντάρμα», αλλά και στον Στέφανο Κασσελάκη που με τις «ανίερες» τακτικές του προκάλεσε μια τέτοια επίκληση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Milli Vanilli: H ιστορία του διαβόητου ντουέτου ως φάρσα και ως τραγωδία 

Daily / Milli Vanilli: H ιστορία του διαβόητου ντουέτου ως φάρσα και ως τραγωδία 

Από τον αφρό της διασημότητας βρέθηκαν ξαφνικά στο περιθώριο και παραδόθηκαν στη χλεύη όταν αποκαλύφθηκε ότι δεν τραγουδούσαν οι ίδιοι στους δίσκους τους. Ένα νέο ντοκιμαντέρ διαχωρίζει με συγκινητικό τρόπο την αλήθεια από το ψέμα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Get Gotti: Η άνοδος και η πτώση του τελευταίου διάσημου αρχιμαφιόζου 

Daily / Get Gotti: Η άνοδος και η πτώση του τελευταίου διάσημου αρχιμαφιόζου 

Το ντοκιμαντέρ του Netflix αποτελεί ένα χρονικό της επίπονης προσπάθειας των διωκτικών αρχών να στείλουν τον διαβόητο Τζον Γκότι για πάντα πίσω από τα κάγκελα, με φόντο τη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ‘80
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολύ δραματικοί αυτοί οι Παλαιστίνιοι»: Όταν ο σαρκασμός είναι πιο αποτελεσματικός από τις αναλύσεις

Daily / «Πολύ δραματικοί αυτοί οι Παλαιστίνιοι»: Όταν ο σαρκασμός είναι πιο αποτελεσματικός από τις αναλύσεις

Viral απ’ άκρη σ’ άκρη στον πλανήτη έγινε η συνέντευξη του Αιγύπτιου κωμικού (και όχι μόνο) Μπάσεμ Γιουσέφ στον Πιρς Μόργκαν, αποδεικνύοντας ότι κάποιες φορές η πικρή σάτιρα μπορεί να μεταδώσει την ουσία πολύ πιο αποτελεσματικά από τους πιο επιφανείς αναλυτές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ