Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
Η Emanuela στην πρώτη της κοινωνία.

Το κορίτσι του Βατικανού: Η μυστηριώδης εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι

0

Η Εμανουέλα Ορλάντι σήμερα θα ήταν πενήντα τεσσάρων ετών. Το απόγευμα της 22ας Ιουνίου 1983 κυριολεκτικά εξαφανίστηκε από προσώπου γης και έκτοτε κανένας δεν γνωρίζει αν ζει ή πέθανε. Όλες οι θεωρίες, τα στοιχεία και ένα πλήθος αβάσιμων πολλές φορές πληροφοριών επανεξετάζονται στη σειρά ντοκιμαντέρ του Netflix «Vatican Girl: The disappearance of Emanuela Orlandi» και ο θεατής μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Το βέβαιο είναι πάντως ότι με κάποιον τρόπο το Βατικανό έχει ανάμειξη ή σχέση που συγκαλύφθηκε και έμεινε επτασφράγιστο μυστικό.

Στον χορό της εξαφάνισης της έφηβης βλέπουμε να μπαίνουν η μαφία, ο υποψήφιος δολοφόνος του Πάπα, Μεχμέτ Αλί Αγκτσά, ερωμένες μαφιόζων, ο τραπεζίτης του «θεού» Ρομπέρτο Κάλβι που «αυτοκτόνησε» πολύ θεατρικά στο Λονδίνο, η KGB, βρόμικο χρήμα που πηγαινοερχόταν από τα ταμεία του Βατικανού στα χέρια της μαφίας και τούμπαλιν, ένα φλάουτο που ανακαλύπτεται σε μια αποθήκη μετά από τριάντα χρόνια και λένε ότι ήταν της Εμανουέλα, ένας κοινωνιοπαθής νάρκισσος που ομολογεί ότι αυτός απήγαγε το κορίτσι, αλλά δεν τον πιστεύει κανένας, μια δεύτερη κοπέλα που εξαφανίζεται την ίδια εποχή και μια απλή οικογένεια που βρίσκεται στο επίκεντρο μιας σχεδόν παγκόσμιας συνωμοσίας. Η μέρα της εξαφάνισή της συμπίπτει με την ημέρα που ο Πάπας Ιωάννης Β’ επιστρέφει στην Πολωνία σαν εθνικός ήρωας.

Το 2019 ανοίγουν δυο τάφοι σε ένα μικρό νεκροταφείο μέσα στο Βατικανό. Η έρευνα που γίνεται με έναν τρόπο φανερώνει ότι το Βατικανό, όπως υποστηρίζει ο αδελφός της κοπέλας, ξέρει την αλήθεια.

Όλες οι θεωρίες, τα στοιχεία και ένα πλήθος αβάσιμων πολλές φορές πληροφοριών επανεξετάζονται στη σειρά ντοκιμαντέρ του Netflix «Vatican Girl: The disappearance of Emanuela Orlandi» και ο θεατής μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. To βέβαιο είναι, πάντως, ότι με κάποιον τρόπο το Βατικανό έχει ανάμειξη ή σχέση που συγκαλήφθηκε και έμεινε επτασφράγιστο μυστικό.

Στο Βατικανό, ένα κράτος που διοικείται από τον Πάπα, κατοικούν μόνο εκατό κοσμικοί. Ανάμεσά τους η οικογένεια της Εμανουέλα, της οποίας ο πατέρα εργαζόταν για τη διοίκησή του.

Ένα καλοκαιρινό απόγευμα του 1983, που θυμούνται όλοι εξαιτίας της αποπνικτικής ζέστης που έκανε, η Εμανουέλα έφυγε από το σπίτι της για να πάει στο μάθημα μουσικής που παρακολουθούσε στη σχολή Tommaso Ludovico Da Victoria. Ο μεγαλύτερος αδελφός της ακόμα μετανιώνει που δεν τη συνόδευσε. Η Εμανουέλα άργησε, δεν επέστρεψε το βράδυ, κάτι που δεν συνήθιζε, και οι γονείς της δήλωσαν την εξαφάνισή της στην αστυνομία.

Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
H Εμανουέλα έφυγε από το σπίτι της για να πάει στο μάθημα μουσικής. Έκτοτε αγνοείται η τύχη της. Courtesy Pietro Orlandi

Νωρίτερα το ίδιο απόγευμα είχε τηλεφωνήσε στη μητέρα της και την ενημέρωσε ότι την είχε πλησιάσει ένας αντιπρόσωπος της Avon, που τότε ήταν μια δημοφιλής μάρκα καλλυντικών με ντίλερ στο πρότυπο της Tupperware, προτείνοντάς της να ενταχθεί στην επιχείρηση καλλυντικών, μοιράζοντας δείγματα και φυλλάδια.

Η οικογένεια, αφού το κορίτσι δεν επέστρεψε στο σπίτι, δημοσίευσε την εξαφάνιση σε μια εφημερίδα, δίνοντας και τον αριθμό τηλεφώνου του σπιτιού τους. Από τότε δέχτηκαν αρκετά τηλεφωνήματα, τα περισσότερα φάρσες και αβάσιμα, ωστόσο δυο άτομα είπαν ότι είδαν ένα κορίτσι με το όνομα «Μπάρμπαρα» που πουλούσε προϊόντα Avon.

Η οικογένεια αποφάσισε να κάνει αφισοκόλληση σε όλο το Βατικανό και στη Ρώμη. Ο Πάπας σε μήνυμα του μια Κυριακή δήλωσε τη συμπαράστασή στην οικογένεια, αιφνιδιάζοντας τους πάντες, καθώς καταδίκασε όσους εμπλέκονταν στην απαγωγή, και τραβώντας την προσοχή των διεθνών ειδησεογραφικών πρακτορείων.

Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
Η οικογένεια της αποφασίζει να κάνει αφισοκόλληση σε ολόκληρη στη Ρώμη.

Το μήνυμα του Πάπα ήταν αινιγματικό – το γεγονός ότι ήταν σίγουρος πως η Εμανουέλα είχε απαχθεί ήταν περίεργο. Μάλιστα, ζήτησε από τους εμπλεκόμενους να τη φέρουν πίσω. Μετά το μήνυμά του η οικογένεια δέχτηκε άλλο ένα τηλεφώνημα από έναν άνδρα που αυτοαποκαλούνταν «ο Αμερικανός»· στο βάθος ακουγόταν η φωνή της κοπέλας. Απαιτούσε από τις ιταλικές αρχές να αφήσουν ελεύθερο τον Μεχμέτ Αλί Αγκτσά. Αν δεν το έκαναν μέχρι τις 20 Ιουλίου, το κορίτσι θα πέθαινε.

Τον Μάιο του 1981 ο Αγκτσά πυροβόλησε τον Πάπα στη μέση της πλατείας του Αγίου Πέτρου. Μετά τη σύλληψή του ταυτοποιήθηκε ως μέλος των Γκρίζων Λύκων, μιας ακροδεξιάς εθνικιστικής τουρκικής ομάδας. Το γεγονός ότι η Εμανουέλα απήχθη για να απελευθερωθεί ο Αγκτσά έγινε είδηση που θέλησαν να καλύψουν τα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο. Όμως ο ίδιος ο Αγκτσά καταδίκασε την απαγωγή, λέγοντας ότι δεν ήταν μέλος των Γκρίζων Λύκων – είχε εκπαιδευτεί από την KGB, τη μυστική υπηρεσία της Σοβιετικής Ένωσης, που ήθελε τον Πάπα νεκρό επειδή ήταν Πολωνός και αποτελούσε τεράστια πρόκληση για τη Σοβιετική Ένωση.

Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
Ο Αλί Αγκτσά στο δικαστήριο μετά την απόπειρα δολοφονίας του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β' στις 13 Μαΐου 1981.

Η 20ή Ιουλίου πέρασε, το τελεσίγραφο εξέπνευσε και η Εμανουέλα δεν επέστρεψε. Οι ερευνητές, ειδικά ένας κορυφαίος που ασχολήθηκε με το θέμα για λογαριασμό της «Κοριέρε ντελα Σέρα», υποστηρίζουν ακόμα και σήμερα ότι η απαγωγή του κοριτσιού δεν είχε καμία σχέση με πολιτική ή τρομοκρατία. Ήταν ένα έγκλημα που σχετιζόταν με το βρόμικο χρήμα και τις συναλλαγές της μαφίας με το Βατικανό. Οι απαγωγείς δεν είχαν καμία στρατηγική, η τρομοκρατία ήταν απλώς ένας αντιπερισπασμός που θα κάλυπτε κάτι που συνέβη εντός των τειχών του Βατικανού.

Ένας μάρτυρας που εμφανίστηκε το 2004, είκοσι ένα χρόνια μετά την εξαφάνιση, ζήτησε να ψάξουν προς την κατεύθυνση του Ενρίκο ντε Πέντις που υπήρξε διάσημος γκάνγκστερ και το αφεντικό της Banda della Magliana. Ο Πέντις πέθανε το 1990 και η τότε ερωμένη του Σαμπρίνα Μινάρντι αποκάλυψε ότι της ζήτησε να πάρει στο σπίτι της την Εμανουέλα για λίγες μέρες, ενώ αργότερα της ζητήθηκε να την παραδώσει σε μια μαύρη Μερσεντές με πινακίδες Βατικανού. Ένας ιερέας ή κάποιος ντυμένος ιερέας κατέβηκε από το αυτοκίνητο. Η Σαμπρίνα τον βοήθησε να βάλει την Εμανουέλα στο αυτοκίνητό του. Όταν ρώτησε τον Πέντις περί τίνος επρόκειτο, εκείνος απάντησε ότι όλα είχαν να κάνουν με την εξουσία.

Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
Ο Πάπας Ιωάννης ο Β' με την Εμανουέλα Ορλάντι (με το ροζ πουλόβερ, δεξιά), τους γονείς της, Μαρία και Ερκόλε, και τον αδελφό της Πιέτρο. Courtesy Pietro Orlandi

Ένας ακόμα μάρτυρας, μαφιόζος και μέλος της Banda Della Magliana, κατέθεσε ότι όσο ήταν στη φυλακή ενημερώθηκε για την υπόθεση της Εμανουέλα και δήλωσε ότι όλα σχετίζονταν με χρήματα που είχε δώσει η μαφία στον Πέντις,  τα οποία κατέληξαν σε τράπεζες του Βατικανού, αλλά δεν επιστράφηκαν. Τι σημαίνει αυτό; Τα χρήματα της μαφίας πήγαιναν σε εταιρείες-βιτρίνα μέσω της τράπεζας του Βατικανού και μετά το ξέπλυμα επέστρεφαν στην τράπεζα. Από κει μεταφέρονταν στην Τράπεζα Αμπροσιάνο και στη συνέχεια πήγαιναν στη μαφία. Η αλυσίδα αυτή έσπασε όταν η Τράπεζα Αμπροσιάνο υπέστη τεράστια ζημιά και ο ιδιοκτήτης της, Ρομπέρτο Κάλβι, δολοφονήθηκε –δεν αυτοκτόνησε, όπως είπαν αρχικά– από τη μαφία στο Λονδίνο. Η απαγωγή της Εμανουέλα φάνηκε ως ένας τρόπος να στείλει η μαφία μήνυμα στο Βατικανό να της επιστρέψει τα χρήματά της.

Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
Η Εμανουέλα στην πρώτη της κοινωνία.
Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
Η Εμανουέλα Ορλάντι με μία φίλη της.

Στο ντοκιμαντέρ εμφανίζεται ένας λίγο εκκεντρικός τύπος, ο Μάρκο Ατσέτι, που λέει ότι ήταν ο «Αμερικανός» και ότι είχε σχεδιάσει τις «δημιουργικές πτυχές» της απαγωγής της Εμανουέλα. Σύμφωνα με αυτόν, η κοπέλα απήχθη από μέλη του Βατικανού. Επρόκειτο για μια οργάνωση ιερέων που λειτουργούσε μυστικά για τη διάδοση του καθολικισμού στη Ρωσία.

Ο Ατσέτι βάζει στο κάδρο και μια άλλη απαγωγή που είχε γίνει σαράντα πέντε μέρες πριν από αυτήν της Εμανουέλα, της Μιρέλα Γκρεγκόρι, δεκαπέντε ετών – ούτε αυτή έχει βρεθεί. Το σκεπτικό ήταν να απαγάγουν ένα κορίτσι από τη Ρώμη και ένα από το Βατικανό για να πιέσουν τις ιταλικές αρχές και το Βατικανό να συνεργαστούν. Όταν όμως δεν έλαβαν την επιθυμητή ανταπόκριση, το σχέδιο απέτυχε. Οι απαγωγείς είχαν ζητήσει από τους γονείς της Μιρέλα να κάνουν αίτημα στον τότε πρωθυπουργό της Ιταλίας, Σάντρο Περτίνι.

Η κατάθεση του Ατσέτι αμφισβητήθηκε και μια ψυχιατρική έκθεση αποκάλυψε ότι είχε εγκληματικό παρελθόν – είχε σχέση με μια 17χρονη κοπέλα και είχε καταδικαστεί για ανθρωποκτονία ενός 12χρονου παιδιού. Είπε ψέματα σχετικά με την εμπλοκή του στις απαγωγές –αν και πολλοί πιστεύουν ότι έχει σχέση με την απαγωγή της Μιρέλα– και κατάφερε να βρεθεί στο επίκεντρο της προσοχής, κάτι που πάντα αποζητούσε. Τεχνικοί που εξέτασαν τις φωνές στα μηνύματα των απαγωγέων κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι πρώτες ηχογραφήσεις δεν ταίριαζαν με τη φωνή του Ατσέτι, οι μεταγενέστερες όμως ταίριαζαν. Αυτό δείχνει ότι ο Ατσέτι είχε εμμονή με την υπόθεση και άρχισε να προσποιείται ότι είναι ο «Αμερικανός», ενώ φάνηκε όντως ότι γνώριζε την υπόθεση της Μιρέλα Γκρεγκόρι.

Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
Ο Πάπας Ιωάννης Β' με την Εμανουέλα και τον αδερφό της Πιέτρο Ορλάντι. Courtesy Pietro Orlandi

Μετά από τριάντα επτά χρόνια, ένας συμμαθητής της Εμανουέλα αποκάλυψε ότι η φίλη του, σε βόλτα της στον κήπο του Βατικανού, παρενοχλήθηκε σεξουαλικά από ένα μέλος του Βατικανού, κάποιον που κατείχε σημαντική θέση και ήταν κοντά στον Πάπα. Ο ερευνητής δημοσιογράφος Εμιλιάνο Φιτιπάλντι, που ερευνούσε το Βατικανό για χρόνια, έμαθε από έναν ιερέα ότι κάποιος είχε εισβάλει σε αυτό και είχε κλέψει σημαντικά αρχεία που φυλάσσονταν σε ένα χρηματοκιβώτιο. Κάποια επιστράφηκαν. Ανάμεσα σε αυτά υπήρχε ένας μυστικός φάκελος για την Εμανουέλα Ορλάντι. Αυτός ήταν ζωτικής σημασίας, διότι έδειχνε ότι το Βατικανό γνώριζε τι είχε συμβεί στην Ορλάντι, αλλά επέλεξε να το κρατήσει μυστικό για τριάντα χρόνια.

Στον Φιτιπάλντι  παραδόθηκε ένας φάκελος που κατέγραφε τα έξοδα που έκανε το κράτος του Βατικανού για δραστηριότητες που σχετίζονται με την Εμανουέλα Ορλάντι. Το έγγραφο αναφέρει το ποσό που έδωσε το Βατικανό για τρόφιμα, ιατρικά έξοδα, διαμονή, αμοιβές και ταξίδια. Τα ποσά δεν δαπανήθηκαν στην επικράτεια του Βατικανού αλλά στο Λονδίνο. Το Βατικανό τα κάλυπτε από το 1983 έως το 1997. Ο τόπος διαμονής έδειχνε ότι επρόκειτο για έναν ξενώνα για κορίτσια που ανήκε στους Πατέρες Σκαλαμπρίνι, μια καθολική κοινότητα με ισχυρούς δεσμούς με το Βατικανό.

Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
Η Εμανουέλα Ορλάντι

Ένα πιθανό συμπέρασμα είναι πως η Εμανουέλα απήχθη από τον μαφιόζο Πέντις, παραδόθηκε σε έναν ιερέα και μεταφέρθηκε από το Βατικανό στο Λονδίνο. Η τελευταία δαπάνη που σημειώθηκε αφορούσε τη μεταφορά της στο Βατικανό, κάτι που ίσως σημαίνει ότι πέθανε στο Λονδίνο και το σώμα της επέστρεψε στο Βατικανό για να ταφεί στον τόπο όπου γεννήθηκε. Όμως τι συνέβη και πώς πέθανε σε τόσο νεαρή ηλικία; Όσο πιο πολλά στοιχεία εμφανίζονται τόσο περισσότερο φαίνεται ότι το Βατικανό έπαιξε τεράστιο ρόλο στην εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι που ίσως και τυχαία έμαθε κάποιο μυστικό που θα εξέθετε την Καθολική Εκκλησία ή ήταν απλώς μια παράπλευρη απώλεια σε έναν πόλεμο μεταξύ μαφίας και Βατικανού.

Με την υπόθεση να έχει εκρεμεί εδώ και τριάντα επτά χρόνια και πολλούς που θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στη λύση της υπόθεση να έχουν φύγει από τη ζωή, το ντοκιμαντέρ ακόμα και σήμερα επιχειρεί να ρίξει φως στην υπόθεση, κάνοντας έκκληση σε όσους γνωρίζουν κάτι για την απίστευτη αυτή ιστορία να εμφανιστούν. Γεγονός είναι ότι το κράτος του Βατικανού κρατάει πολλά και καλά κρυμμένα μυστικά που δεν θα δουν ποτέ το φως της δημοσιότητας. Όμως το γεγονός είναι ότι μία οικογένεια στο Βατικανό και μία στη Ρώμη περιμένουν ακόμα ένα σημείο ζωής και αφού δεν υπάρχει μνήμα με το όνομα του παιδιού τους, έχουν μια μικρή ελπίδα ότι ζει.

Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
Η Εμανουέλα Ορλάντι
Το Κορίτσι του Βατικανού: Η Εξαφάνιση της Εμανουέλα Ορλάντι Facebook Twitter
Ο Πιέτρο Ορλάντι

«Vatican Girl: The disappearance of Emanuela Orlandi» | Official Trailer 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον "τέλειο γάμο", είχαν όμως κάτι πολύ βαθύτερο

Daily / Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον «τέλειο γάμο», είχαν όμως κάτι βαθύτερο

Χωρισμένο σε έξι ωριαία επεισόδια, το «The Last Movie Stars» είναι ένα μεγαλόπνοο και βαθιά αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τη μακρά και περιπετειώδη διαδρομή του «πιο ιδανικού ζευγαριού» που γνώρισε ποτέ το Χόλιγουντ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Άγγελοι και δαίμονες: Ένα ντοκιμαντέρ για τη σκοτεινή πλευρά της Victoria's Secret

Οθόνες / «Άγγελοι και δαίμονες»: Ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τη σκοτεινή πλευρά της Victoria's Secret

Ένα νέο ντοκιμαντέρ μιλά για τη μόδα, το σεξ, το χρήμα, τη δύναμη, τη δημοσιότητα και για τις παραβατικές συμπεριφορές στον αμερικανικό κολοσσό εσωρούχων, που ήταν κοινό μυστικό αλλά έμειναν στο σκοτάδι για πολλά χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ