Η κυρία Αριστέα βρισκόταν για δεκαετίες πίσω από το ταμείο του Ιντεάλ

Ιντεάλ Facebook Twitter
«Αγαπούσα το σινεμά από μικρό παιδί», λέει η κ. Χιώτη που αρκετές φορές τη βλέπαμε να παρακολουθεί τα πρωινά τις δημοσιογραφικές προβολές.
0

Όσοι έχουν περάσει την πόρτα του Ιντεάλ, ενός κινηματογράφου στην καρδιά της πόλης που συνδέθηκε με τους Αθηναίους κινηματογραφόφιλους, ο άνθρωπος που θυμούνται να βρίσκεται πάντα εκεί είναι η ταμίας του, η Αριστέα Χιώτη, μια γυναίκα που συνέδεσε τη ζωή της για δεκαετίες με την αίθουσα που έκλεισε στις 29/12/2023.

Η Αριστέα θυμίζει μια άλλη εποχή των κινηματογράφων, όταν σταθερά συναντούσαμε τους ίδιους ανθρώπους πηγαίνοντας να δούμε μια ταινία – είναι ένα σημείο αναφοράς, ένα οικείο πρόσωπο που έκανε την έξοδό μας να μοιάζει λιγότερο απρόσωπη. Σε μερικά από τα εναπομείναντα σινεμά του κέντρου το συναντάς ακόμα αυτό, να γνωρίζεις τον ταμία, αυτόν που σου κόβει το εισιτήριο και να του λες μια κουβέντα, μια ευχή, αν είναι γιορτές.

Μέχρι πριν από δέκα χρόνια που συνταξιοδοτήθηκε, η Αριστέα πέρασε μια ζωή δουλεύοντας στην εταιρεία Σπέντζος Φιλμς και στο Ιντεάλ. Όταν μιλά για τα χρόνια της στο Ιντεάλ δεν παραλείπει να πει πόσο πολλή αγάπη έχει εισπράξει.

Η πιο έντονη ανάμνηση που έχει είναι από τις νυχτερινές προβολές με ταινίες που δεν είχαν βγει ακόμα στην αγορά, και τη νεολαία, την «πιτσιρικαρία» όπως την αποκαλεί, να γεμίζει ασφυκτικά την αίθουσα, και να γίνεται «σκοτωμός».

Η Αριστέα το 1975, 23 ετών, μέσω μιας φίλης της βρήκε δουλειά στο λογιστήριο του Χρήστου Σπέντζου. «Τα γράφαμε όλα στο χέρι τότε, μια χαζοδουλειά που κρατούσε μήνες. Εγώ πήγα, αλλά δεν το είπα στον πατέρα μου που ήταν έμπορος και δεν θα ήθελε να δουλέψω», λέει. «Εκεί έμεινα τελικά, στην ίδια εταιρεία, από το 1975 έως το 2013. Μια περίδο ήμουν παράλληλα και στο λογιστήριο και στο ταμείο του Ιντεάλ. Ήταν μια εποχή μεγάλης κινητικότητας, με συνεργασίες με πολλούς ανθρώπους, αιθουσάρχες, ήμασταν όλη την ημέρα σε δράση, κάναμε διανομή. Είχε αναλάβει ο Γιώργος Σπέντζος και η εταιρεία γνώριζε άνθηση».

Η κ. Χιώτη θυμάται τα επεισοδιακά πρώτα χρόνια του σινεμά και τις δυο φωτιές που σημάδεψαν την πορεία του. «Το Ιντεάλ το ανακαινίσαμε το 1999. Ο Σπέντζος το είχε πάρει νωρίτερα. Πριν ήταν το θέατρο της κυρίας Κατερίνας. Μάλιστα, για πολλά χρόνια ερχόντουσαν οι λογαριασμοί στο όνομά της – ο ταχυδρόμος δεν ήξερε πού να τους αφήσει, τους χάναμε κιόλας. Είχε χαμηλή ψευδοροφή ο διάδρομος, αλλά στην ανακαίνιση αποκαλύφθηκε ένας κίονας και βάσει αυτού έγινε το υπόλοιπο σχέδιο. Πριν ανακαινιστεί το Ιντεάλ, εκεί που ανεβαίνεις σήμερα για να πας στο μπαρ, και έχει μια κλίση το πάτωμα, ήταν ο παλιός εξώστης του θεάτρου. Λειτούργησε έναν χρόνο το σινεμά και πήρε φωτιά. Μας είπε τότε η Πυροσβεστική ότι ήταν ίσως από το καλοριφέρ. Στη συνέχεια πήρε φωτιά από το εστιατόριο Ιντεάλ που βρισκόταν δίπλα. Τότε κάηκε ο διάδρομος, ευτυχώς όχι η αίθουσα. Όμως είχαμε φέρει καινούργια καθίσματα από τη Γαλλία που είχαμε στοιβάξει στον διάδρομο, και καταστράφηκαν. Τα αγοράσαμε ξανά, από την εταιρεία Κινέτ στην Γκρενόμπλ, πήραμε τα πιο ακριβά και τα πιο αναπαυτικά. Μιλάμε για 745 θέσεις μαζί με τα αναδιπλούμενα σκαμνάκια».

Ιντεάλ Facebook Twitter
Στο Ιντεάλ πάντα υπήρχε μεγάλη ουρά, και όταν δεν είχε τελειώσει η προηγούμενη προβολή, γινόταν συνωστισμός.

Όταν ανακαινίστηκε το σινεμά, η Αριστέα Χιώτη κάθισε στην ψηλή καρέκλα που της έφεραν, στο ταμείο, για να εξυπηρετήσει προσωρινά την κατάσταση και να ανοίξει γρήγορα η αίθουσα. «Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού», λέει. «Ξεκίνησα για λίγο και έμεινα μέχρι το 2013. Κάθε μέρα έκανα την ίδια διαδρομή, από το λογιστήριο της εταιρείας μέχρι το ταμείο του Ιντεάλ. Δούλευα και στις δυο δουλειές και αυτό συνέβαινε για αρκετά μεγάλο διάστημα. Όλοι ήξεραν ότι η Αριστέα ήταν στο Ιντεάλ και τα τηλέφωνα χτυπούσαν ασταμάτητα. Έπαιρναν κι οι άλλοι αιθουσάρχες για ταινίες των οποίων είχαμε τη διανομή αλλά και οι πελάτες του σινεμά. Είχα μάθει μέχρι και πώς δουλεύουν οι μηχανές και εξυπηρετούσα ακόμα και όταν υπήρχαν προβλήματα σε άλλες αίθουσες».

Η πιο έντονη ανάμνηση ακόμα και σήμερα είναι από τις νυχτερινές προβολές με ταινίες που δεν είχαν βγει ακόμα στην αγορά, και τη νεολαία, την «πιτσιρικαρία» όπως την αποκαλεί, να γεμίζει ασφυκτικά την αίθουσα, και να γίνεται «σκοτωμός».

Στο Ιντεάλ πάντα υπήρχε μεγάλη ουρά, και μέχρι να τελειώσει η προηγούμενη προβολή γινόταν συνωστισμός. «Εγώ έβγαζα εισιτήρια μέχρι ενός ορίου, γιατί οι θέσεις δεν ήταν αριθμημένες και έπρεπε να υπάρχει μια τάξη κατά την είσοδο στην αίθουσα. Κάποιοι πιο ανυπόμονοι φώναζαν, δεν ήξεραν ότι η αίθουσα ήταν μεγάλη και τους χωρούσε όλους, αλλά ο διάδρομος ήταν στενός και δεν μπορούσαν να μπουν όλοι μέσα ταυτόχρονα. Στη διάρκεια αυτής της αναμονής καθόμουν και περίμενα άπραγη, μου φώναζαν κιόλας "τι μας έχεις και περιμένουμε;". Ήταν ένα πιτσιρίκι 16-17 χρονών μια φορά που πετάχτηκε και είπε "τι μιλάτε έτσι στην κυρία;". Το θυμόμουν το περιστατικό και μετά από χρόνια ήρθε ένας νέος άντρας, γιατρός, στάθηκε μπροστά στο ταμείο και μου είπε: "Είστε ακόμα εδώ; Έχετε γεμίσει τα φοιτητικά μου χρόνια, μας έχετε μεγαλώσει". Ήταν το νεαρό αγόρι που με υπερασπίστηκε».

Ιντεάλ Facebook Twitter
Η κ. Αξιώτη με τη Βαλέρια Γκολίνο και τον υπεύθυνο λειτουργίας του κινηματογράφου, Γιάννη Παπανικολάου.

Η ζωή του ταμείου, όπως θυμάται η κ. Χιώτη, δεν συνδέεται μόνο με το κοινό αλλά και με διάφορες άλλες φάσεις της δουλειάς σε έναν κινηματογράφο. «Ήξερα τα πάντα, από τη μεταφορά της κόπιας μέχρι την επιλογή της ταινίας. Βλέπαμε τις ταινίες, ο Γιάννης υποδεχόταν τον κόσμο, υπήρχε ένα ολόκληρο σύστημα που έκανε τις "μηχανές" να δουλεύουν, σταθερά ίδιο, και αυτό δημιουργούσε ένα οικογενειακό περιβάλλον. Μαζί περνούσαμε γιορτές, καθημερινές, ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μας».

«Αγαπούσα το σινεμά από μικρό παιδί», λέει η κ. Χιώτη. Δεν ήταν λίγες οι φορές που τη βλέπαμε να παρακολουθεί τα πρωινά τις δημοσιογραφικές προβολές. «Δεν υπήρχε ταινία που προβάλαμε και να μην την έχω δει. Σε αυτήν τη δουλειά έπρεπε να είσαι ικανός να μιλήσεις με τον άνθρωπο μπροστά στο ταμείο, γιατί τότε ο κόσμος, βγάζοντας εισιτήριο, έλεγε και δυο κουβέντες. Αυτό δημιουργούσε και μια σχέση».

Πολύ πριν καθιερωθεί το μειωμένο εισιτήριο σε ηλικίες 65+ η Αριστέα και ο Γιάννης είχαν υιοθετήσει στο Ιντεάλ ένα παρόμοιο σύστημα που δεν συναντούσες πουθενά αλλού τότε. «Στις μεγάλες ηλικίες δίναμε μειωμένο εισιτήριο, σαν φοιτητικό. Υπήρχαν κάποιοι που μας έφερναν σοκολάτες για να μας ευχαριστήσουν, στοίχιζαν περισσότερο από το μισό εισιτήριο», λέει. «Επίσης, όταν μια ταινία δεν άρεσε σε κάποιους και έφευγαν στο δεκάλεπτο, τέταρτο, ο Γιάννης κι εγώ μονογράφαμε τα εισιτήρια για να έρθουν μια άλλη φορά».

Ιντεάλ Facebook Twitter
Η Αριστέα Χιώτη με τον Κώστα Βουτσά.

«Εμείς πιστεύαμε ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Αυτό μας καθόριζε. Ακούγαμε πολύ προσεκτικά τις παρατηρήσεις του κόσμου, καθένας έφερνε και τις απόψεις του. Σε κάποιον μπορεί να μην άρεσε ακόμα και ο τρόπος που έδινες ρέστα. Αυτό που με εκνεύριζε απίστευτα ήταν να μου πετάνε ένα τσαλακωμένο χαρτονόμισμα, για μένα είναι δείγμα κακής αγωγής και συμπεριφοράς. Από την άλλη, επειδή πίστευα ότι σε αυτό το είδος υπηρεσίας ο άλλος πρέπει να σε βλέπει σαν ένα πρόσωπο ευχάριστο, είχα υιοθετήσει ένα χαμόγελο που δύσκολα το έχανα. Μια φορά, επειδή είχα μάθει να βγάζω γρήγορα τα εισιτήρια για να εξυπηρετώ καλύτερα, κάποιος μου είπε: "Τι είμαστε να μας ξεπετάς έτσι;". Μερικούς ανθρώπους δεν τους βρίσκεις πουθενά. Αυτό με στενοχώρησε πολύ τότε, αισθάνθηκα ότι με ακύρωνε. Θα σας πω και ένα άλλο περιστατικό. Στο "Μη αναστρέψιμος", που ήταν μια ταινία με πολλή ψυχολογική βία, ήρθε ένα ζευγάρι να την παρακολουθήσει. Η γυναίκα ήταν έγκυος, οπότε πήρα την πρωτοβουλία και της είπα ότι η ταινία ήταν σκληρή και ίσως δεν ήταν κατάλληλη για εκείνη. Ο άντρας μού είπε "εσένα τι σε νοιάζει, τι σε βάλαμε εδώ, πόρτα, να μας κάνεις έλεγχο;". Τελικά, έφυγαν σε λιγότερο από ένα εικοσάλεπτο και μάλιστα ο άντρας έβρισε όσους ήμασταν απέξω".

Ιντεάλ Facebook Twitter
Η κ. Χιώτη θυμάται τα επεισοδιακά πρώτα χρόνια του σινεμά και τις δυο φωτιές που σημάδεψαν την πορεία του.

Η Αριστέα Χιώτη θυμάται έντονα τον πρώτο καιρό που άνοιξε το Ιντεάλ. «Ήταν ολοκαίνουργιο και όλοι έρχονταν να το δουν, ήθελαν να πάνε σινεμά στο "καινούργιο". Είχε συστήματα ήχου καταπληκτικά, μια ωραία, μεγάλη αίθουσα και όλα αυτά δημιουργούσαν μια αίγλη. Για μερικά χρόνια είχε πάρα πολύ κόσμο και μερικές ταινίες ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Η πρώτη που έκανε ρεκόρ εισιτηρίων ήταν το "Μόνος στο σπίτι". Σε μια μέρα μόνο έκοψε 2.700 εισιτήρια. Ξεκινούσαν οι προβολές από τις δέκα το πρωί, ήταν Χριστούγεννα. Δεν σκεφτήκαμε όλοι όσοι δουλεύαμε να πάμε να φάμε ένα σάντουιτς όλη μέρα. Πήγα σπίτι μου στις 2 το πρωί και σκεφτόμουν, "έχω χρήματα, αλλά δεν υπάρχει μια φρυγανιά στο ψυγείο μου"». Όταν τη ρωτώ για άλλες ταινίες που έκαναν όχι μόνο πολύ καλά εισιτήρια αλλά δημιούργησαν και μια έντονη συναισθηματική αντίδραση στο κοινό αναφέρει τη «Σιωπή των Αμνών». «Περισσότερο απ' όλες τις ταινίες που θυμάμαι», λέει, «ήταν αυτή, ο κόσμος έβγαινε σχεδόν σοκαρισμένος. Μάλιστα, επειδή είχαμε αυτά τα εξελιγμένα συστήματα ήχου, κάθε τρίξιμο, κάθε τσικ ακουγόταν τόσο καθαρά που μερικοί έβγαιναν και μας έλεγαν ότι κάτι συμβαίνει με τον ήχο. Ο πεντακάθαρος ήχος τούς δημιουργούσε κι αυτός μεγάλη ένταση». Μια άλλη ταινία, ελληνική αυτήν τη φορά, που θυμάται η κ. Χιώτη να ξεχωρίζει είναι ο «Καβάφης». «Την είχε παίξει το Αττικόν για μία εβδομάδα κι εμείς την παίξαμε την επόμενη, τη δεύτερη. Κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει ότι θα κάνουμε περισσότερα εισιτήρια. Τελικά, κάναμε 5.000 εισιτήρια τη δεύτερη εβδομάδα με μια ελληνική ταινία».

Ένα μεγάλο μέρος του κοινού που σύχναζε στους κινηματογράφους του κέντρου έχει σταθεί υπομονετικά στην ουρά, αδιαμαρτύρητα, να να βγάλει το εισιτήριό του στο Ιντεάλ. «Καμιά φορά το κοινό έχει την ψυχολογία της μάζας», λέει η κ. Χιώτη. «Υπήρχαν ουρές στις οποίες δεν ακουγόταν ούτε ψίθυρος. Όταν όμως ορισμένες φορές κάποιος διαμαρτυρόταν, τότε ακολουθούσε χιονοστιβάδα, η μονάδα γινόταν όχλος και όλοι το θεωρούσαν υποχρέωσή τους να φωνάξουν. Μια φορά θυμάμαι ένας κύριος πολύ ψύχραιμος έβαλε τάξη και όταν τον ρώτησα πώς τα κατάφερε μου είπε "ξέρω από αυτά, είμαι ταμίας στην εφορία"».

Ιντεάλ Facebook Twitter
Η Αριστέα Χιώτη έγραφε καθημερινά τα πάντα σε τετράδια, τα κατέγραφε σαν σε ημερολόγιο, ακόμα και τα τηλεφωνήματα.
Ιντεάλ Facebook Twitter
Ελεύθερο εισιτήριο για δύο.

Η Αριστέα Χιώτη έγραφε καθημερινά τα πάντα σε τετράδια, τα κατέγραφε σαν σε ημερολόγιο, ακόμα και τα τηλεφωνήματα. Δυστυχώς, τα πέταξε πριν από μερικά χρόνια, αλλά η μνήμη της είναι πραγματικά απίθανη. Συνδέει την αλλαγή του κοινού με την αλλαγή του κέντρου της πόλης και την οικονομική κρίση στην αρχή της δεκαετίας του 2010.

«Η κάμψη του Ιντεάλ άρχισε παράλληλα με την κρίση, δεν είχε πια τον κόσμο των προηγούμενων ετών. Αυτό συνέβη σε πολλές αίθουσες. Φυσικά και τα σινεπλέξ επηρέασαν πολύ τη ζωή του σινεμά, άλλαξαν και τη συμπεριφορά του κοινού, έγινε άλλου τύπου έξοδος, δεν συνδυαζόταν με κάποιο μέρος στο κέντρο. Και άλλαξαν και οι εργαζόμενοι, δεν ήταν σταθερά οι ίδιοι άνθρωποι που συναντούσες για χρόνια σε ένα σινεμά. Η Αθήνα διαλύθηκε με τα επεισόδια που ακολούθησαν τον θάνατο του Γρηγορόπουλου και άλλαξε για πάντα», λέει.

«Ωστόσο, το Ιντεάλ, όταν η Αθήνα καιγόταν, δεν το πείραξαν. Όμως το κέντρο ερήμωσε και όλες οι αίθουσες τελικά πήγαν χειρότερα. Κόπηκε η επαφή του κόσμου με το κέντρο. Όσο και αν σας φανεί περίεργο, οι στάσεις του μετρό δεν ευνόησαν την κίνηση και θα σας εξηγήσω γιατί. Όλος αυτός ο κόσμος που κινείται πλέον υπόγεια πέρναγε από το πεζοδρόμιο, έβλεπε τι έπαιζαν τα σινεμά, κοντοστεκόταν και κοίταζε τις ταμπέλες. Σήμερα, για να πας σινεμά στο κέντρο, καταφεύγεις στο διαδίκτυο, για να έρθεις στο κέντρο σκέφτεσαι πού θα παρκάρεις.

Ήταν αλλιώς η ζωή στην πόλη, χιλιάδες άνθρωποι, πηγαίνοντας από και προς την Ομόνοια, περνούσαν από το πεζοδρόμιο του Ιντεάλ. Αυτή η ζωή της πόλης άλλαξε ανεπιστρεπτί, δεν υπάρχει πια».

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η υπόθεση του κινηματογράφου ΙΝΤΕΑΛ δεν έχει τελειώσει ακόμα

Οθόνες / Η υπόθεση του κινηματογράφου Ιντεάλ δεν έχει τελειώσει ακόμα

Αν και για τους περισσότερους το θέμα θεωρείται λήξαν, υπάρχει ακόμα χρόνος και τρόπος να διασωθεί η λειτουργία της ιστορικής αίθουσας του κέντρου αποκλειστικά ως κινηματογράφου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ