«Alice in Borderland»: Η ιαπωνική εκδοχή του «Squid Game»

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Όπως και στο Squid Game έτσι και στο Alice in Borderland κυριαρχούν τα παιχνίδια ζωής και θανάτου. Σε αυτά οι πρωταγωνιστές καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις –σχεδόν αδύνατες κάποιες φορές– για να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους.
0

«ΠΕΡΝΑ ΤΟ ΟΡΙΟ και δεν θα επιστρέψεις ποτέ. Δεν έχεις άλλη επιλογή από το να παίξεις το παιχνίδι» λέει η Shibuki Saori (Ayame Misaki) στην παρέα τριών παιδιών, αφού τους έχει δείξει τι παθαίνει όποιος και ό,τι παραβαίνει αυτή την εντολή.

Μάρτυράς της η πλαστική ταυτότητα ενός από τους τρεις, που τώρα κείτεται κατεστραμμένη από ένα λέιζερ που οριοθετεί τις κινήσεις τους, αναγκάζοντάς τους να συμμετάσχουν σε ένα άγνωστο παιχνίδι.

Πώς βρέθηκαν ξαφνικά μέσα σε αυτή την ερημιά; Πού πήγαν όλοι; Το Τόκιο άδειασε απρόσμενα και μαζί του πήρε και την πρότερή τους ανεμελιά. Τώρα η κατάσταση τελείως ανεξήγητα σοβαρεύει  κι οι πρωταγωνιστές καλούνται να πάρουν τη ζωή τους στα χέρια τους. Καλούνται να συμμετάσχουν στα παιχνίδια και η καλή τους απόδοση είναι πια ζήτημα ζωής ή θανάτου.

Έναν χρόνο περίπου πριν από το κορεάτικο Squid Game (Το παιχνίδι του καλαμαριού) είχε προηγηθεί η συναρπαστική πρώτη σεζόν του Alice in Borderland, που μεταφράστηκε στα ελληνικά ως «Η Αλίκη στη χώρα των εσχάτων», μια ιαπωνική μεταφορά του ομώνυμου manga, των ιαπωνικών δηλαδή κόμικς.

Ο δημιουργός του manga, Haro Aso, εμπνέεται από την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων του Λιούις Κάρολ για να βυθίσει όμως ο ίδιος τους πρωταγωνιστές του σε έναν κόσμο γεμάτο βία, δύσκολες ή αδύνατες αποφάσεις, έναν κόσμο τελείως ακατανόητο, που φτάνει τους ήρωές του διαρκώς στα όριά τους.

Όπως και στο Squid Game έτσι και στο Alice in Borderland κυριαρχούν τα παιχνίδια ζωής και θανάτου. Σε αυτά οι πρωταγωνιστές καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις –σχεδόν αδύνατες κάποιες φορές– για να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους, τη συνέχιση της προσπάθειάς τους για τη λύση του μυστηρίου και την επιστροφή τους στην κανονική ζωή.

Είναι όμως αυτό εφικτό; Μέχρι πού θα φτάσει ο καθένας και πώς συνδέεται η ζωή τους σε αυτόν τον κόσμο με τον πραγματικό;

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Είναι όλα ένα όνειρο; Μια συνωμοσία εξωγήινων; Η ψυχική διαχείριση ενός αφόρητου τραύματος; Ένα πείραμα; Κάτι άλλο;

Ο δημιουργός του manga, Haro Aso, εμπνέεται από την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων του Λιούις Κάρολ για να βυθίσει όμως ο ίδιος τους πρωταγωνιστές του σε έναν κόσμο γεμάτο βία, δύσκολες ή αδύνατες αποφάσεις, έναν κόσμο τελείως ακατανόητο, που φτάνει τους ήρωές του διαρκώς στα όριά τους.

Κι όμως, μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες επιβίωσης, οι πρωταγωνιστές δεν βυθίζονται όλοι στον κυνισμό – αυτός είναι πάντα υπόθεση των τεράτων, των χαρακτήρων εκείνων που μοιάζουν προσωρινά με ανίκητοι θεοί.

Αντίθετα, μάλιστα, αναζητούν να βρουν και να δώσουν νόημα στις ζωές τους, μέσω της σύναψης ισχυρών φιλικών και ερωτικών δεσμών μεταξύ τους, δεσμών αλληλοϋποστήριξης, αυτοθυσίας και σεβασμού, ακόμα και προς τους αντίπαλους από τους οποίους, χάνοντας, τους αφαιρείται η ζωή.

Δυο χρόνια μετά, στις 22 Δεκεμβρίου του 2022, βγήκε και η δεύτερη σεζόν. Σε αυτήν οι ήρωες της ιστορίας θα πρέπει να αναμετρηθούν με τα χαρτιά της τράπουλας που απέμειναν. Πρώτος αναλαμβάνει δράση ο Ρήγας μπαστούνι. Η ιστορία συνεχίζει από το σημείο που έμεινε στην πρώτη σεζόν. Θυμόμαστε πώς ξεκίνησαν όλα.

Ο Arisu στον πραγματικό κόσμο ήταν μανιακός με τα fps (first-person shooter) βιντεοπαιχνίδια, όπου ο παίκτης βλέπει στην οθόνη του τον κόσμο μέσα από τα μάτια του χαρακτήρα του, καθώς εναλλάσσει όπλα για να προχωρήσει μέσα στην ιστορία του παιχνιδιού. Τώρα από κυνηγός μετατρέπεται σε θήραμα και βλέπει τον κόσμο μέσα από τα μάτια του κυνηγημένου.

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Η δεύτερη σεζόν του Alice in Borderland είναι ακόμα πιο βίαιη από την πρώτη.

Η δεύτερη σεζόν του Alice in Borderland είναι ακόμα πιο βίαιη από την πρώτη. Πολύ συχνά οι σκηνές τραβάνε περισσότερο απ’ ό,τι χρειάζεται και το σενάριο συχνά κάνει κοιλιά. Απλά θες να προχωρήσει η ιστορία, όπως θέλουν και οι πρωταγωνιστές της, όμως ένα σαδιστικό αόρατο χέρι τούς αναγκάζει να πρέπει να ρισκάρουν ή και να χάνουν τις ζωές τους στην προσπάθειά τους να τελειώσουν με τον εφιάλτη.

Το όγδοο και τελευταίο επεισόδιο της σεζόν αποζημιώνει τον αγανακτισμένο από τη βία και τον σκοτωμό θεατή, δίνοντάς του εξηγήσεις ή μάλλον προσπαθώντας να του παρουσιάσει κάποιες πιθανές αφηγηματικές λύσεις.

Είναι όλα ένα όνειρο; Μια συνωμοσία εξωγήινων; Η ψυχική διαχείριση ενός αφόρητου τραύματος; Ένα πείραμα; Κάτι άλλο;

Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο κόσμος αυτός είναι μια οριακή δυστοπική κατάσταση. Μια ατομική ή συλλογική δημιουργία που φέρνει τον άνθρωπο αντιμέτωπο με τις χειρότερες και τις καλύτερες πλευρές του.

Ο ψυχικός-εσωτερικός-υποκειμενικά βιωμένος κόσμος ενός gamer συναντιέται με τους αντίστοιχους ψυχικούς κόσμους των άλλων και όλοι μαζί με μια δεδομένη εξωτερική τους κατάσταση, συνθέτοντας έναν άλλο, διαφορετικό κόσμο που δεν έχει σημασία αν είναι τελικά πραγματικός ή μη, ψηφιακός ή αναλογικός.

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Απλά θες να προχωρήσει η ιστορία, όπως θέλουν και οι πρωταγωνιστές της, όμως ένα σαδιστικό αόρατο χέρι τούς αναγκάζει να πρέπει να ρισκάρουν ή και να χάνουν τις ζωές τους στην προσπάθειά τους να τελειώσουν με τον εφιάλτη.

Σημασία έχει ότι σε καλεί να συμμετάσχεις σε αυτόν με τους όρους που σου θέτει και που –όπως και στον πραγματικό κόσμο– εκεί δεν υπάρχουν περιθώρια ασφαλών επιλογών, τύπου «save and continue» ή «save and exit». Το προνόμιο της αποθήκευσης μιας δεδομένης στιγμής κι επιστροφής αργότερα σε αυτή αποτελεί πλέον ένα παρελθόν.

Το παιχνίδι, άλλωστε, και η συμμετοχή κάποιου σε αυτό είναι πάντοτε μια εξαιρετικά σοβαρή υπόθεση. Τώρα επιπλέον πρέπει να το παίξεις και υπεύθυνα, με τις επιλογές σου να έχουν κάποιο κόστος σε εσένα και τους άλλους. Ή όπως λέει καλύτερα ένας χαρακτήρας της σειράς, «η ζωή είναι ένα παιχνίδι που το παίζουμε μαζί», κι απευθυνόμενος διαμέσου του Arisu και στον θεατή, συμπληρώνει: «Προσπάθησε να το απολαύσεις».

Alice in Borderland - Official Trailer - Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ