ΣΥΡΙΑ

«Alice in Borderland»: Η ιαπωνική εκδοχή του «Squid Game»

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Όπως και στο Squid Game έτσι και στο Alice in Borderland κυριαρχούν τα παιχνίδια ζωής και θανάτου. Σε αυτά οι πρωταγωνιστές καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις –σχεδόν αδύνατες κάποιες φορές– για να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους.
0

«ΠΕΡΝΑ ΤΟ ΟΡΙΟ και δεν θα επιστρέψεις ποτέ. Δεν έχεις άλλη επιλογή από το να παίξεις το παιχνίδι» λέει η Shibuki Saori (Ayame Misaki) στην παρέα τριών παιδιών, αφού τους έχει δείξει τι παθαίνει όποιος και ό,τι παραβαίνει αυτή την εντολή.

Μάρτυράς της η πλαστική ταυτότητα ενός από τους τρεις, που τώρα κείτεται κατεστραμμένη από ένα λέιζερ που οριοθετεί τις κινήσεις τους, αναγκάζοντάς τους να συμμετάσχουν σε ένα άγνωστο παιχνίδι.

Πώς βρέθηκαν ξαφνικά μέσα σε αυτή την ερημιά; Πού πήγαν όλοι; Το Τόκιο άδειασε απρόσμενα και μαζί του πήρε και την πρότερή τους ανεμελιά. Τώρα η κατάσταση τελείως ανεξήγητα σοβαρεύει  κι οι πρωταγωνιστές καλούνται να πάρουν τη ζωή τους στα χέρια τους. Καλούνται να συμμετάσχουν στα παιχνίδια και η καλή τους απόδοση είναι πια ζήτημα ζωής ή θανάτου.

Έναν χρόνο περίπου πριν από το κορεάτικο Squid Game (Το παιχνίδι του καλαμαριού) είχε προηγηθεί η συναρπαστική πρώτη σεζόν του Alice in Borderland, που μεταφράστηκε στα ελληνικά ως «Η Αλίκη στη χώρα των εσχάτων», μια ιαπωνική μεταφορά του ομώνυμου manga, των ιαπωνικών δηλαδή κόμικς.

Ο δημιουργός του manga, Haro Aso, εμπνέεται από την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων του Λιούις Κάρολ για να βυθίσει όμως ο ίδιος τους πρωταγωνιστές του σε έναν κόσμο γεμάτο βία, δύσκολες ή αδύνατες αποφάσεις, έναν κόσμο τελείως ακατανόητο, που φτάνει τους ήρωές του διαρκώς στα όριά τους.

Όπως και στο Squid Game έτσι και στο Alice in Borderland κυριαρχούν τα παιχνίδια ζωής και θανάτου. Σε αυτά οι πρωταγωνιστές καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις –σχεδόν αδύνατες κάποιες φορές– για να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους, τη συνέχιση της προσπάθειάς τους για τη λύση του μυστηρίου και την επιστροφή τους στην κανονική ζωή.

Είναι όμως αυτό εφικτό; Μέχρι πού θα φτάσει ο καθένας και πώς συνδέεται η ζωή τους σε αυτόν τον κόσμο με τον πραγματικό;

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Είναι όλα ένα όνειρο; Μια συνωμοσία εξωγήινων; Η ψυχική διαχείριση ενός αφόρητου τραύματος; Ένα πείραμα; Κάτι άλλο;

Ο δημιουργός του manga, Haro Aso, εμπνέεται από την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων του Λιούις Κάρολ για να βυθίσει όμως ο ίδιος τους πρωταγωνιστές του σε έναν κόσμο γεμάτο βία, δύσκολες ή αδύνατες αποφάσεις, έναν κόσμο τελείως ακατανόητο, που φτάνει τους ήρωές του διαρκώς στα όριά τους.

Κι όμως, μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες επιβίωσης, οι πρωταγωνιστές δεν βυθίζονται όλοι στον κυνισμό – αυτός είναι πάντα υπόθεση των τεράτων, των χαρακτήρων εκείνων που μοιάζουν προσωρινά με ανίκητοι θεοί.

Αντίθετα, μάλιστα, αναζητούν να βρουν και να δώσουν νόημα στις ζωές τους, μέσω της σύναψης ισχυρών φιλικών και ερωτικών δεσμών μεταξύ τους, δεσμών αλληλοϋποστήριξης, αυτοθυσίας και σεβασμού, ακόμα και προς τους αντίπαλους από τους οποίους, χάνοντας, τους αφαιρείται η ζωή.

Δυο χρόνια μετά, στις 22 Δεκεμβρίου του 2022, βγήκε και η δεύτερη σεζόν. Σε αυτήν οι ήρωες της ιστορίας θα πρέπει να αναμετρηθούν με τα χαρτιά της τράπουλας που απέμειναν. Πρώτος αναλαμβάνει δράση ο Ρήγας μπαστούνι. Η ιστορία συνεχίζει από το σημείο που έμεινε στην πρώτη σεζόν. Θυμόμαστε πώς ξεκίνησαν όλα.

Ο Arisu στον πραγματικό κόσμο ήταν μανιακός με τα fps (first-person shooter) βιντεοπαιχνίδια, όπου ο παίκτης βλέπει στην οθόνη του τον κόσμο μέσα από τα μάτια του χαρακτήρα του, καθώς εναλλάσσει όπλα για να προχωρήσει μέσα στην ιστορία του παιχνιδιού. Τώρα από κυνηγός μετατρέπεται σε θήραμα και βλέπει τον κόσμο μέσα από τα μάτια του κυνηγημένου.

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Η δεύτερη σεζόν του Alice in Borderland είναι ακόμα πιο βίαιη από την πρώτη.

Η δεύτερη σεζόν του Alice in Borderland είναι ακόμα πιο βίαιη από την πρώτη. Πολύ συχνά οι σκηνές τραβάνε περισσότερο απ’ ό,τι χρειάζεται και το σενάριο συχνά κάνει κοιλιά. Απλά θες να προχωρήσει η ιστορία, όπως θέλουν και οι πρωταγωνιστές της, όμως ένα σαδιστικό αόρατο χέρι τούς αναγκάζει να πρέπει να ρισκάρουν ή και να χάνουν τις ζωές τους στην προσπάθειά τους να τελειώσουν με τον εφιάλτη.

Το όγδοο και τελευταίο επεισόδιο της σεζόν αποζημιώνει τον αγανακτισμένο από τη βία και τον σκοτωμό θεατή, δίνοντάς του εξηγήσεις ή μάλλον προσπαθώντας να του παρουσιάσει κάποιες πιθανές αφηγηματικές λύσεις.

Είναι όλα ένα όνειρο; Μια συνωμοσία εξωγήινων; Η ψυχική διαχείριση ενός αφόρητου τραύματος; Ένα πείραμα; Κάτι άλλο;

Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο κόσμος αυτός είναι μια οριακή δυστοπική κατάσταση. Μια ατομική ή συλλογική δημιουργία που φέρνει τον άνθρωπο αντιμέτωπο με τις χειρότερες και τις καλύτερες πλευρές του.

Ο ψυχικός-εσωτερικός-υποκειμενικά βιωμένος κόσμος ενός gamer συναντιέται με τους αντίστοιχους ψυχικούς κόσμους των άλλων και όλοι μαζί με μια δεδομένη εξωτερική τους κατάσταση, συνθέτοντας έναν άλλο, διαφορετικό κόσμο που δεν έχει σημασία αν είναι τελικά πραγματικός ή μη, ψηφιακός ή αναλογικός.

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Απλά θες να προχωρήσει η ιστορία, όπως θέλουν και οι πρωταγωνιστές της, όμως ένα σαδιστικό αόρατο χέρι τούς αναγκάζει να πρέπει να ρισκάρουν ή και να χάνουν τις ζωές τους στην προσπάθειά τους να τελειώσουν με τον εφιάλτη.

Σημασία έχει ότι σε καλεί να συμμετάσχεις σε αυτόν με τους όρους που σου θέτει και που –όπως και στον πραγματικό κόσμο– εκεί δεν υπάρχουν περιθώρια ασφαλών επιλογών, τύπου «save and continue» ή «save and exit». Το προνόμιο της αποθήκευσης μιας δεδομένης στιγμής κι επιστροφής αργότερα σε αυτή αποτελεί πλέον ένα παρελθόν.

Το παιχνίδι, άλλωστε, και η συμμετοχή κάποιου σε αυτό είναι πάντοτε μια εξαιρετικά σοβαρή υπόθεση. Τώρα επιπλέον πρέπει να το παίξεις και υπεύθυνα, με τις επιλογές σου να έχουν κάποιο κόστος σε εσένα και τους άλλους. Ή όπως λέει καλύτερα ένας χαρακτήρας της σειράς, «η ζωή είναι ένα παιχνίδι που το παίζουμε μαζί», κι απευθυνόμενος διαμέσου του Arisu και στον θεατή, συμπληρώνει: «Προσπάθησε να το απολαύσεις».

Alice in Borderland - Official Trailer - Netflix

Οθόνες
0

ΣΥΡΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

Πολιτισμός / Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

«Ο χαρακτηρισμός της ταινίας ως "πολύ προκλητικής" από τις αρχές της Τουρκίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από απροκάλυπτη ομοφοβία» τόνισε ο σκηνοθέτης του Queer
LIFO NEWSROOM
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Οθόνες / «Είδα το "Nymphomaniac" σαν φεμινιστικό ύμνο»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Νικίτα Μιχάλκοφ, Ανιές Βαρντά, Μπέργκμαν, αλλά και «Love Story», «Against all odds»: Η σχέση της δημοσιογράφου Τζούλης Αγοράκη με το σινεμά εδραιώθηκε μέσα από πολύ διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Οθόνες / «The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Η νέα ρομαντική σειρά του Cinobo βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τριλογίας «Before», του «Normal People» και του «One Day». Δανειζόμενη το αφηγηματικό εύρημα του τελευταίου, καταγράφει τις Πρωτοχρονιές ενός ζευγαριού και μαζί τους τις δυσκολίες μα και τη γοητεία των πρώτων -άντα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Pulp Fiction / Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Τελευταία υποδύθηκε μια πορνοστάρ, την αδερφή της Κάλλας, και σκηνοθέτησε μια σειρά βασισμένη σε ένα «σκανδαλώδες» βιβλίο. Η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ