AKOE - Αμφί: Η ιστορία μιας επανάστασης

AKOE – Αμφί – η ιστορία μιας επανάστασης Facebook Twitter
Το AKOE –  Αμφί – η ιστορία μιας επανάστασης (*Να κοιμάμαι στο στήθος του…) το οποίο θα κάνει πρεμιέρα σε λίγες ημέρες στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποτελεί μια από τις πιο ουσιαστικές καταγραφές των πρώτων αγώνων για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ άτομων.
0

Το «AKOE - Αμφί: Η ιστορία μιας επανάστασης (*Να κοιμάμαι στο στήθος του…)», το οποίο θα κάνει πρεμιέρα σε λίγες ημέρες στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, αποτελεί μία από τις πιο ουσιαστικές καταγραφές των πρώτων αγώνων για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων και κυρίως του πώς η ελληνική κοινωνία φερόταν σε όποιον/-α γεννιόταν διαφορετικός/-ή. Δεν είναι τυχαίος ο υπότιτλος στην παρένθεση, που αναφέρεται σε μια φράση ενός από τους αφηγητές/μάρτυρες των γεγονότων.

«Ουσιαστικά, μιλάμε για μια επανάσταση που αγωνίζεται για το δικαίωμα στην αγάπη και στην ευτυχία», μου αναφέρει ο σκηνοθέτης του Ιωσήφ (Σήφης) Βαρδάκης.

Με προσωπικές αφηγήσεις απ' όσους έζησαν εκείνη την εποχή ξεδιπλώνεται η ιστορία του πρώτου ελληνικού ΛΟΑΤΚΙ+ κινήματος, του «Αμφί», του πρώτου γκέι περιοδικού της χώρας, καθώς και των προσώπων που συνέβαλαν στη δημιουργία τους. Το Aπελευθερωτικό Κίνημα Ομοφυλοφίλων Ελλάδας (ΑΚΟΕ) δημιουργήθηκε το 1977 εξαιτίας ενός νομοσχεδίου που ήθελε να περάσει τότε η κυβέρνηση Καραμανλή. Ήταν το «Περί της εξ αφροδισίων νόσων προστασίας και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων» και προέβλεπε και εξορία στη Μακρόνησο για τους παραβάτες.

Με προσωπικές αφηγήσεις απ' όσους έζησαν εκείνη την εποχή ξεδιπλώνεται η ιστορία του πρώτου ελληνικού ΛΟΑΤΚΙ+ κινήματος, του «Αμφί», του πρώτου γκέι περιοδικού της χώρας, καθώς και των προσώπων που συνέβαλαν στη δημιουργία τους.

Αυτό ένωσε μια ομάδα ομοφυλόφιλων και τρανς ατόμων που αποφάσισαν να δράσουν άμεσα και να κάνουν την πρώτη εκδήλωση διαμαρτυρίας στις 25 Απριλίου 1977 στο θέατρο Λουζιτάνια. Την ιδέα, όμως, για τη δημιουργία ενός κινήματος είχαν νωρίτερα και άτομα είχαν φύγει λόγω της πολιτικής κατάστασης στο εξωτερικό, όπως ο Ανδρέας Βελισσαρόπουλος, που έζησε τον Μάη του ’68 και πίστευε ότι μετά την πτώση της χούντας το έδαφος θα ήταν πρόσφορο στην Ελλάδα για να οργανωθεί κάτι τέτοιο.

AKOE – Αμφί – η ιστορία μιας επανάστασης Facebook Twitter
Με προσωπικές αφηγήσεις από όσους έζησαν εκείνη την εποχή ξεδιπλώνεται η ιστορία του πρώτου ελληνικού ΛΟΑΤΚΙ κινήματος, του "Αμφί", του πρώτου γκέι περιοδικού της χώρας, καθώς και των προσώπων που συνέβαλαν στη δημιουργία τους.

Το ντοκιμαντέρ εξετάζει, επίσης, την αμφιλεγόμενη στάση του Τσαχτσή, που θεωρούσε ότι ήταν πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο, ενώ σοκάρεσαι από το πόσο επίκαιρος ακούγεται –μέσα από αρχειακές συνεντεύξεις του που έχουν διασωθεί– ο χειμαρρώδης λόγος του ποιητή Λουκά Θεοδωρακόπουλου, συγγραφέα του θρυλικού «Καιάδα», υπεύθυνου για την έκδοση του περιοδικού «Αμφί» από το 1979 μέχρι το 1984 και ενός από τους σημαντικότερους ακτιβιστές του γκέι κινήματος. Ένα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο που πρέπει να αναφερθεί είναι ότι το κίνημα ήταν ανοιχτό σε όλες τις σεξουαλικές ταυτότητες. 

Ο Ιωσήφ Βαρδάκης αποφάσισε να γυρίσει το ντοκιμαντέρ όταν, μιλώντας με νεότερα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, συνειδητοποίησε ότι δεν είχαν επίγνωση της ιστορίας της κοινότητας και του ΛΟΑΤΚΙ+ κινήματος στην Ελλάδα.

«Μου ζητούσαν να τους αφηγηθώ ό,τι ξέρω, όμως, όταν προσπάθησα να το κάνω, ανακάλυψα ότι για πολλά πράγματα δεν ήμουν σίγουρος ούτε εγώ ο ίδιος», αναφέρει.

«Η έλλειψη στοιχειοθετημένης καταγραφής της ιστορίας μας συνδέθηκε μέσα μου με την απαξίωση. Πείσμωσα να συγκεντρώσω στοιχεία για να μπορέσω να προσφέρω στην κοινότητα μια αξιόπιστη, συγκεκριμένη ιστορία. Η ουσιαστική, μεθοδική δουλειά κράτησε δύο χρόνια.

Όμως από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 θυμάμαι να κάνω συζητήσεις για μια ταινία με θέμα το ΑΚΟΕ. Όταν έκανα παρέα με τον Λουκά Θεοδωρακόπουλο του το είχα αναφέρει πολλές φορές. Κατά κάποιον τρόπο συγκέντρωνα πληροφορίες γι’ αυτό από την πρώτη μέρα που κατέβηκα τα σκαλάκια της Ζαλόγγου, δεκαεννιά χρονών, το 1985». Γι’ αυτόν τον λόγο έχει ως κύριο αφηγητή ένα νέο παιδί, τον ηθοποιό και εικαστικό Ιώκο (Ιωάννης Κωτίδης).

«Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που συναντήσατε;»

«Ήταν σημαντικό για μένα να μπορώ να δώσω συγκεκριμένες ημερομηνίες, ειδικά για την ίδρυση και τις πρώτες μεγάλες δημόσιες εκδηλώσεις. Κι ενώ κάποια πράγματα, όπως η εκδήλωση στο Λουζιτάνια, έχουν καταγραφεί, κάποια άλλα, π.χ. η βραδιά που μοιράστηκε η ιδρυτική διακήρυξη, όχι μόνο δεν είχαν καταγραφεί αλλά και οι ίδιοι οι άνθρωποι με τους οποίους μιλούσα δεν ήταν σίγουροι πότε έγιναν.

Επίσης, συχνά πληροφορίες που μου έδιναν με βεβαιότητα είχαν αλλοιωθεί λόγω της χρονικής απόστασης και όταν προσπαθούσα να τις διασταυρώσω, ανακάλυπτα κάτι διαφορετικό. Η επιβεβαίωση και η συγκεκριμενοποίηση ήταν δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες. Πρέπει να υπάρχει καταγραφή της ιστορίας.

Η ιστορία δημιουργεί συνείδηση. Θέλω να ελπίζω ότι για τις επόμενες γενιές θα έχει ενδιαφέρον να μάθουν πώς ήταν η ζωή για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στην Ελλάδα τα τελευταία τριάντα χρόνια του 20ού αιώνα. Και να βλέπουν ότι κάποια πράγματα δεν είναι αυτονόητα αλλά έρχονται με μάχη και διεκδίκηση».

AKOE – Αμφί – η ιστορία μιας επανάστασης Facebook Twitter
Ο Ιωσήφ (Σήφης) Βαρδάκης αποφάσισε να γυρίσει το ντοκιμαντέρ όταν, μιλώντας με νεότερα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, συνειδητοποίησε ότι δεν είχαν επίγνωση της ιστορίας της κοινότητας και του ΛΟΑΤΚΙ+ κινήματος στην Ελλάδα.

Ρωτάω τη Μαρίνα Δανέζη, που μαζί με τον Τάσο Κορωνάκη ανέλαβαν την παραγωγή, πώς γνωρίστηκε με τον Ιωσήφ.

«Ήταν μια Τετάρτη και οδηγούσα ανεβαίνοντας τη Λέλας Καραγιάννη στην Κυψέλη, αναζητώντας πάρκινγκ στην πυκνοκατοικημένη γειτονιά μου στην Κυψέλη. Χτύπησε το τηλέφωνο και ήταν ο Σήφης. Δεν τον γνώριζα. Σχεδόν απνευστί μου εξήγησε τι ήθελε να κάνει και ότι αναζητούσε παραγωγό. Του είπα ότι δεν χρειαζόταν γιατί μόλις είχε βρει την παραγωγό του. Μέχρι να παρκάρω είχαμε κλείσει τη συμφωνία. Θα οφείλουμε πάντα ένα μεγάλο ευχαριστώ στον executive producer μας Λευτέρη Χαρίτο που μας έκανε τα “προξενιά”. Ο Σήφης ήξερε από την αρχή τι ήθελε. Η συνεργασία μας υπήρξε πολύ δημιουργική σε όλα τα επίπεδα, από την έρευνα μέχρι και το post production. Όλα ήταν υπό συζήτηση και υπό αίρεση ταυτόχρονα. Πάντα, όμως, η κοινή προσπάθεια ήταν ως παραγωγοί να υλοποιήσουμε το όραμά του με τον καλύτερο τρόπο».

Το φιλμ γίνεται συγκλονιστικό όταν αγγίζει θέματα όπως το Aids και ρίχνει φως στο πώς αντιμετωπίζονταν οι ασθενείς τότε που δεν ήταν γνωστά όσα ξέρουμε για την ασθένεια, σαν να μην ήταν καν άνθρωποι – μια άγνωστη πτυχή αυτής της ιστορίας. Και δεν γίνεται να μη λυγίσεις βλέποντας όσους έζησαν εκείνη την εποχή να δακρύζουν όταν θυμούνται περιπτώσεις ατόμων που επισκέπτονταν το υπόγειο όπου στεγαζόταν το ΑΚΟΕ στη Ζαλόγγου 6Α, το οποίο λειτουργούσε ως καταφύγιο για όσους ζητούσαν βοήθεια ή τηλεφωνούσαν απεγνωσμένα για να ακούσουν μια φιλική, καθησυχαστική φωνή.

Ο Θοδωρής Αντωνόπουλος, που βοήθησε στο σενάριο, τονίζει ότι «η διατήρηση της ιστορικής μνήμης, ακόμα και μέσα από μια κριτική ματιά, έχει ζωτική σημασία για την αυτοσυνείδηση αλλά και την εξέλιξη, είτε μιλάμε για λαούς, είτε για έθνη, είτε για κοινότητες. Είναι οι ιστορικές ανάγκες και συγκυρίες που γεννούν τα κινήματα και τα ενισχύουν ή τα αποδυναμώνουν, ανάλογα με τη φάση.

Το ντοκιμαντέρ απευθύνεται όχι μόνο στις παλιότερες αλλά καταρχάς στις νεότερες γενιές, ΛΟΑΤΚΙ+ και μη. Αυτή η ταινία, δίχως το πάθος, την επιμονή και την οξυδέρκειά του Ιωσήφ Βαρδάκη δεν θα είχε πραγματοποιηθεί.

ΛΟΑΤΚΙ+ κίνημα υπάρχει και σήμερα, και μάλιστα με πολύ ευρύτερη απήχηση, δυναμική αλλά και θεματολογία απ' ό,τι είχε ποτέ το ΑΚΟΕ. Απόδειξη οι οργισμένες διαδηλώσεις και κινητοποιήσεις που ακολούθησαν τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου. Οι δεκάδες χιλιάδες κόσμου που παρελαύνουν στα Pride, κάτι αδιανόητο μόλις τρεις δεκαετίες πριν, είναι ένα ακόμα δείγμα του πόσο έχουν εξελιχθεί τα πράγματα έκτοτε.

Το ότι είναι πολυδιασπασμένο και δραστηριοποιείται μάλλον ευκαριακά δεν λέει κάτι, έτσι συμβαίνει συνήθως με όλα τα κοινωνικά κινήματα, δίχως αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι αναγκαία μια πιο σταθερή βάση. Αν το δει κανείς με τα μάτια ενός σημερινού μεσήλικα, οι πρόοδοι σε επίπεδο ορατότητας, αξιοπρέπειας, αποδοχής και δικαιωμάτων είναι τεράστιες συγκριτικά με τη δική του εφηβεία.

Αν το δει με τα μάτια ενός ανοιχτόμυαλου και κοσμοπολίτη νέου ανθρώπου, θέλουμε πολλή δουλειά ακόμα σε αυτήν τη χώρα αναφορικά με το στίγμα, τις διακρίσεις, τις ρατσιστικές συμπεριφορές, τη βία και τη ρητορική μίσους. Αλλά φαινόμενα σαν αυτά δεν έχουν εκλείψει ούτε και σε χώρες κατά τεκμήριο πιο προχωρημένες, αντιθέτως βλέπουμε κατά περιόδους να επιστρέφουν, δείγμα ότι η διαδρομή προς την ελευθερία δεν είναι μια ευθύγραμμη λεωφόρος που ανοίγει διάπλατα όσο προχωράς. Μοιάζει περισσότερο με ανώμαλο δρόμο μετ’ εμποδίων που ποτέ δεν ξέρεις τι σε περιμένει στην επόμενη γωνία – αξίζει όμως να τον τρέξεις μέχρι τέλους».

ΑΚΟΕ-ΑΜΦΙ: Η ιστορία μιας επανάστασης (*Να κοιμάμαι στο στήθος του…)

Αφηγητής: Ιώκο-Ιωάννης Κοτίδης
Συμμετέχει ο Γιώργος Παπαπαύλου
Πρωτότυπη μουσική: Κ. Βήτα
Σχεδιασμός ήχου/Μιξάζ: Δημήτρης Μυγιάκης
Ηχοληψία: Κώστας Κουτελιδάκης
Illustrator: Στηβ Στιβακτής
Animator-VFX: Αφροδίτη Μπιτζούνη
Μοντάζ: Κωστής Κοντογέωργος
Σύμβουλος μοντάζ: Γιώργος Ζαφείρης
Διευθυντής φωτογραφίας: Δημήτρης Κασιμάτης-GSC
Διευθυντής παραγωγής: Τάσος Κορωνάκης
Executive producer: Λευτέρης Χαρίτος
Παραγωγή: Μαρίνα Δανέζη, Τάσος Κορωνάκης - Laika Productions
Σενάριο-σκηνοθεσία: Ιωσήφ Βαρδάκης
Με την υποστήριξη του ΕΚΚ και της ΕΡΤ

Αίθουσα Σταύρος Τορνές, Αποθήκη 1, Λιμάνι Σάββατο 11/3/23, 20:00
Αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, Αποθήκη 1, Λιμάνι Κυριακή 12/3/23, 12:30               
Η ταινία θα είναι επίσης διαθέσιμη στη διαδικτυακή πλατφόρμα του Φεστιβάλ από τις 11/03 στις 10:00 π.μ. και έως το τέλος του φεστιβάλ ή την εξάντληση των διαθέσιμων θεάσεων.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης εδώ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Ιώκο ετοίμασε ένα «έργο για έναν άνθρωπο μονάχα»

Εικαστικά / Ο Ιώκο ετοίμασε ένα «έργο για έναν άνθρωπο μονάχα» με drag και ποίηση της Μάτσης Χατζηλαζάρου

Σε μια παλιά θεατρική μάντρα της μπελ επόκ, μια βίντεο εγκατάσταση που συνδυάζει την ποίηση, τη μουσική και το drag καλεί τους θεατές σε μια άκρως προσωπική ερωτική εξομολόγηση.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Αμφί» (1978-1990): το πλέον επιδραστικό έντυπο της ελληνικής ΛΟΑΤΚΙ+ ιστορίας

Queer Athens / «Αμφί» (1978-1990): το πλέον επιδραστικό έντυπο της ελληνικής ΛΟΑΤΚΙ+ ιστορίας

«Πνευματικό παιδί» του πρώιμου ΑΚΟΕ, εκφραστικό και ακτιβιστικό «αλφαβητάρι» της κοινότητας σε δύσκολους καιρούς, άνοιξε ορίζοντες και συνειδήσεις, θέτοντας καινοφανείς διεκδικήσεις και προβληματικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τα '70s μέχρι σήμερα: αυτοί είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί του ΛΟΑΤΚΙ+ ακτιβισμού στην Ελλάδα

Διεθνής Ημέρα κατά της Ομοφοβίας, Αμφιφοβίας, Τρανσφοβίας και Ιντερφοβίας / Από τα '70s μέχρι σήμερα: αυτοί είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί του ΛΟΑΤΚΙ+ ακτιβισμού στην Ελλάδα

Άλλοτε «στρωμένοι» με ροδοπέταλα και γκλίτερ, άλλοτε πάλι με θλίψη και οργή, οι αθηναϊκοί δρόμοι έχουν χαραγμένα και τα δικά μας ονόματα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στα χνάρια της Queer Αθήνας»

Lgbtqi+ / Ένας ιστορικός περίπατος «στα χνάρια της queer Αθήνας»

Εντυπωσιακή ήταν η προσέλευση του κόσμου στον περίπατο που διοργάνωσαν τα ΑΣΚΙ με το Queer Athens στον συντονισμό, δείγμα του έντονου ενδιαφέροντος για τη μέχρι πρόσφατα κατακερματισμένη και εν πολλοίς παραγνωρισμένη queer ιστορία αυτής της πόλης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ