Φωτιά τώρα στου Ρέντη

To Facebook κηρύσσει τον «πόλεμο» ενάντια στο clickbait και σε τίτλους τύπου «Απίστευτο - Δες τι έγινε»

To Facebook κηρύσσει τον «πόλεμο» ενάντια στο clickbait και σε τίτλους τύπου «Απίστευτο - Δες τι έγινε» Facebook Twitter
1

To Facebook αποφάσισε να κηρύξει τον πόλεμο στο διαδικτυακό φαινόμενο του click-baiting, δηλαδή στη συλλογή «χτυπημάτων» μέσω τίτλων που παραπλανούν, αποκρύπτουν πληροφορίες από τους χρήστες ή υπερβάλλουν σε σχέση με το περιεχόμενό τους (π.χ. «σοκ», «απίστευτο», «δείτε αυτό» κτλ).

Ένας νέος αλγόριθμος του δημοφιλούς δικτύου θα αναγνωρίζει τους τίτλους των posts που μοιράζονται στο facebook και θα «τιμωρεί» τα sites που χρησιμοποιούν παραπλανητικούς ή υπερβολικούς τίτλους, περιορίζοντας την προβολή τους στο newsfeed των χρηστών ή δίνοντας προτεραιότητα σε άλλα posts.

Όπως ανακοίνωσε χαρακτηριστικά χτες η εταιρεία μέσω του επίσημου blog της, θα μειώνεται η προβολή των posts με τίτλους που «αποκρύπτουν σημαντικές πληροφορίες για την κατανόηση του άρθρου αλλά και τίτλους που υπερβάλλουν ως προς το περιεχόμενο του άρθρου, δημιουργώντας λανθασμένες προσδοκίες».

«Πολλοί χρήστες μας είπαν ότι θέλουν να βλέπουν λιγότερες ιστορίες και posts με clickbait τίτλους ή σκέτα links» τονίζει χαρακτηριστικά ο ιντερνετικός κολοσσός.

Μάλιστα στο blog αναφέρονται τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων τίτλων, αλλά στα αγγλικά:

α) "When She Looked Under Her Couch Cushions And Saw THIS... I Was SHOCKED!" (σ.σ. σε ελεύθερη μετάφραση, «ΣΟΚ - Όταν κοίταξε κάτω από τον καναπέ της είδε αυτό»)

β) "He Put Garlic In His Shoes Before Going To Bed And What Happens Next Is Hard To Believe"; (σ.σ. «Έβαλε σκόρδο στα παπούτσια του πριν πέσει για ύπνο και αυτό που συνέβη μετά ήταν απίστευτο»)

γ) "The Dog Barked At The Deliveryman And His Reaction Was Priceless" (σ.σ. «Ο σκύλος γάβγισε στο ντελιβερά και η αντίδραση του ήταν ανεκτίμητη»).

Οι συγκεκριμένες αλλαγές σηματοδοτούν τη δεύτερη προσπάθεια του Facebook να περιορίσει το clickbait και πιο συγκεκριμένα την ολοφάνερη, αλλά αρκούντως αποτελεσματική τακτική που ακολουθούν πολλά sites για να προσελκύουν χτυπήματα και αναγνώστες.

Σύμφωνα με τον Guardian, τον Αύγουστο του 2014, το facebook είχε και τότε ανακοινώσει ορισμένες αλλαγές στο newsfeed του, λαμβάνονταν υπόψη το χρόνο παραμονής των χρηστών μέσα στα άρθρα και τιμωρώντας έτσι τις σελίδες που εκμεταλλεύονταν την περιέργεια των χρηστών για να αποσπάσουν μερικά κλικ.

«Εάν οι χρήστες κάνουν κλικ σε ένα post και επιστρέφουν αμέσως πίσω στο facebook, αυτό δείχνει πως δεν βρήκαν αυτό που έψαχναν», ανέφερε χαρακτηριστικά η εταιρεία.

Όμως, η τωρινή αλλαγή στον αλγόριθμο βασίζεται περισσότερο στη συμπεριφορά των ΜΜΕ και των σελίδων, παρά σε αυτή των χρηστών.

Το Facebook ανέλυσε δεκάδες χιλιάδες τίτλους ειδήσεων, ταξινομώντας στην κατηγορία «clickbait», όσους σκόπιμα απέκρυπταν σημαντικές πληροφορίες, αλλά και όσους υπερέβαλαν, παραπληροφορώντας εκούσια τον αναγνώστη.

Πλέον, οι σελίδες που ποστάρουν σε συχνή βάση άρθρα με clickbait τίτλους, θα τιμωρούνται με πτώση στη σειρά προτεραιότητας στο newsfeed. Σε περίπτωση που σταματήσουν να το κάνουν, θα πάψουν να υφίστανται και τις αρνητικές συνέπειες του νέου αλγόριθμου, ξεκαθαρίζει το κοινωνικό δίκτυο.

Όπως σημειώνει το Vox, η αλλαγή αυτή στον αλγόριθμο ενδέχεται να προκαλέσει πολλά προβλήματα και μεγάλη πτώση στην επισκεψιμότητα πολλών sites που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο facebook για τη ροή των χρηστών τους.

Με πληροφορίες από Guardian και Vox

Τech & Science
1

Φωτιά τώρα στου Ρέντη

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Apple αποκλείει τους Ευρωπαίους χρήστες από τη νέα λειτουργία ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

Τech & Science / Η Apple αποκλείει τους Ευρωπαίους χρήστες από τη νέα λειτουργία ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

H λειτουργία «Live Translation with AirPods», που αποτελεί μέρος του Apple Intelligence, δεν θα ενεργοποιείται εάν ο χρήστης βρίσκεται εντός ΕΕ και ο λογαριασμός Apple ανήκει σε περιοχή της ΕΕ
LIFO NEWSROOM
Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Τech & Science / Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, περίπου 115.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ήδη στην Αιθιοπία, από τα 1,5 εκατομμύρια συνολικά οχήματα στη χώρα, με στόχο να φτάσουν τα 500.000 μέχρι το 2030
LIFO NEWSROOM
Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Τech & Science / Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Η σύγχρονη πρόκληση είναι να διασφαλίσουμε ότι όπου αλληλεπιδρούμε με την ΤΝ, θα γνωρίζουμε ότι «μιλάμε με ένα bot» — και ότι το bot αυτό είναι ειλικρινές και αυθεντικό όσο και ο ίδιος ο άνθρωπος
LIFO NEWSROOM
Σπάνια απολιθώματα στην Καισάρεια: Κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών σε άριστη κατάσταση

Τech & Science / Σπάνια απολιθώματα στην Καισάρεια: Κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών σε άριστη κατάσταση

Συγκλονιστική ανακάλυψη στην Καισάρεια: τρία κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών βρέθηκαν άθικτα, μαζί με απολιθώματα ρινόκερων, σμιλόδοντα και τριδάκτυλων αλόγων - Η «ζώνη των ελεφάντων» αλλάζει την παλαιοντολογική ιστορία της περιοχής
LIFO NEWSROOM
Η εντυπωσιακή «φωταγώγηση» νευρώνων του εγκεφάλου ενώ λαμβάνεται μια απόφαση

Τech & Science / Η εντυπωσιακή «φωταγώγηση» νευρώνων του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια λήψης μιας απόφασης

Νευροεπιστήμονες έφτιαξαν τον πρώτο «χάρτη» στην ιστορία του κλάδου τους που παρέχει μια πλήρη εικόνα του τι συμβαίνει σε όλο τον εγκέφαλο τη στιγμή που λαμβάνεται μια απόφαση
LIFO NEWSROOM
H NASA αποκαλύπτει ενδείξεις ζωής σε βράχους του Άρη – Τι βρήκε το Perseverance

Τech & Science / H NASA αποκαλύπτει ενδείξεις ζωής σε βράχους του Άρη – Τι βρήκε το Perseverance

Το ρομπότ Perseverance της NASA εντόπισε βράχους στον Άρη με ασυνήθιστα χαρακτηριστικά που μπορεί να προέρχονται από αρχαία μικροβιακή ζωή. Οι επιστήμονες εξετάζουν αν αυτά τα ορυκτά αποτελούν τα πρώτα ίχνη ζωής στον κόκκινο πλανήτη
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια