Εισιτηριοδιαφυγή, δωρεάν επιβιβάσεις και χρέη βυθίζουν τα οικονομικά των συγκοινωνιών

Εισιτηριοδιαφυγή, δωρεάν επιβιβάσεις και χρέη βυθίζουν τα οικονομικά των συγκοινωνιών Facebook Twitter
Alexandros Michailidis / SOOC
12

Τρεις είναι οι παράγοντες που διόγκωσαν, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής, την περασμένη χρονιά τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες: Αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή, δωρεάν επιβιβάσεις κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας και χρέη υπουργείων και δημοσίων φορέων προς τις συγκοινωνιακές

Η κατάργηση του σώματος εθελοντών - ελεγκτών, η έξαρση του κινήματος «Δεν πληρώνω» που καθιέρωσε μια νοοτροπία ασυδοσίας απέναντι στις συγκοινωνιακές υπηρεσίες έχουν οδηγήσει σε εκτίναξη της εισιτηριοδιαφυγής. Την ίδια ώρα σπάνιοι είναι οι έλεγχοι εξαιτίας των συστηματικών επιθέσεων κατά εξοπλισμού των μέσων και των ελεγκτών. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι οποίες συνοδεύονται από την αδράνεια του υπουργείου Υποδομών, οι επιβάτες απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από τα ακυρωτικά μηχανήματα. Αποτέλεσμα είναι τα οικονομικά των εταιρειών να επιδεινώνονται συνεχώς, φαινόμενο το οποίο σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους δεν αποδίδεται σε μείωση της κινητικότητας αλλά αποκλειστικά στην έξαρση της λαθρεπιβίβασης.

Tα απολογιστικά στοιχεία των ΣΤΑΣΥ για το 2015 κάνουν λόγο για ζημίες μετά φόρων ύψους 78,2 εκατ. ευρώ, έναντι 36,4 εκατ. ευρώ το 2014. Οι λειτουργικές ζημίες άγγιξαν τα 32,6 εκατ. ευρώ έναντι 2,75 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ ο κύκλος εργασιών περιορίστηκε στα 103,8 εκατ. ευρώ από 129,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.

Οι διοικήσεις των εταιρειών τηρούν στάση αναμονής παρά την έξαρση της εισιτηριοδιαφυγής και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει εναποθέσει όλες τις ελπίδες της στην εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ωστόσο, στα οδικά μέσα θα ξεκινήσει η λειτουργία του συστήματος στις αρχές του νέου έτους, ενώ στα μέσα σταθερής τροχιάς αυτή δεν προβλέπεται πριν από το καλοκαίρι του 2017.

Παρά το γεγονός ότι η λαθρεπιβίβαση βασίζεται σε εκτιμήσεις, καθώς ο ακριβής υπολογισμός της είναι αδύνατος, υπάρχουν μηχανισμοί που οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα. Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις, η εισιτηριοδιαφυγή κυμαίνεται μεταξύ 40 εκατ. ευρώ και 60 εκατ. ευρώ ετησίως, τα οποία θα μπορούσαν να καλύψουν μέρος της «μαύρης» τρύπας των συγκοινωνιακών φορέων.

Mε πληροφορίες από kathimerini.gr

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο Παύλος τα κατάφερε» - Πέντε χρόνια από την καταδίκη της Χρυσής Αυγής

Ελλάδα / «Ο Παύλος τα κατάφερε» - Πέντε χρόνια από την καταδίκη της Χρυσής Αυγής

Στις 7 Οκτωβρίου 2020 η ελληνική Δικαιοσύνη καταδίκασε το τότε πολιτικό κόμμα «Χρυσή Αυγή», ως εγκληματική οργάνωση, ενώ ορισμένα ηγετικά της στελέχη κρίθηκαν ένοχα και για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα
LIFO NEWSROOM
ΠΑΝΟΣ ΡΟΥΤΣΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ ΕΚΤΑΦΗ

Ελλάδα / Πάνος Ρούτσι: Η επίσημη θέση της οικογένειας για την άδεια εκταφής του Ντενίς

Η οικογένεια Ρούτσι εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία κάνει γνωστή την αποστασιοποίησή της, ενημερώνοντας παράλληλα ότι η προγραμματισμένη και χωρίς άδεια εκταφή θα πραγματοποιηθεί
LIFO NEWSROOM
ΦΟΙΝΙΚΟΥΝΤΑ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΚΑΜΠΙΝΓΚ

Ελλάδα / Διπλό φονικό στη Φοινικούντα: «Έχετε μέρος να μείνω;» – Οι τελευταίες λέξεις του δράστη που παραμένει άφαντος

Ο δράστης της διπλής δολοφονίας στη Φοινικούντα παραμένει άφαντος - Οι μαρτυρίες, τα σενάρια και οι λεπτομέρειες του φονικού που συγκλόνισε τη Μεσσηνία
LIFO NEWSROOM