ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Οι αποσβολωτικές προβλέψεις του Ray Kurzweil για τα ερχόμενα 25 χρόνια

Οι αποσβολωτικές προβλέψεις του Ray Kurzweil για τα ερχόμενα 25 χρόνια Facebook Twitter
O Ray Kurzweil πρόβλεψε προ 25ετίας με επιτυχία την ήττα του ανθρώπινου μυαλού από υπολογιστή στο σκάκι, την αναγνώριση φωνής και τις φωνητικές εντολές σε υπολογιστές και πολλά ακόμη τεχνολογικά θαύματα.
13

Ο Bill Gates, του οποίου τις ακριβείς προβλέψεις για το ψηφιακό μας παρόν είχαμε παρουσιάσει πριν από λίγο καιρό, έχει χαρακτηρίσει τον Ray Kurzweil το μοναδικό άτομο που θα μπορούσε να δει το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης.

Ποιος είπαμε ότι είναι ο Ray Kurweil;

Έχει λάβει 20 διδακτορικούς τίτλους τιμής ένεκεν, έχει βραβευτεί από 3 Αμερικανούς Προέδρους, ενώ 5 από τα 7 βιβλία που έχει γράψει έχουν γίνει μπεστ-σέλερ. Ανάμεσα στις εφευρέσεις για τις οποίες θεωρείται υπεύθυνος είναι ο αισθητήρας των επιτραπέζιων scanners και η μηχανή μετατροπής γραπτού λόγου σε φωνή για τους τυφλούς, ενώ έχει χρισθεί από τον Larry Page επικεφαλής του τμήματος τεχνητής νοημοσύνης της Google.


O Ray Kurzweil πρόβλεψε προ 25ετίας με επιτυχία την ήττα του ανθρώπινου μυαλού από υπολογιστή στο σκάκι, την αναγνώριση φωνής και τις φωνητικές εντολές σε υπολογιστές (siri, cortana, ok Google), την αυτόματη μετάφραση φωνής σε πραγματικό χρόνο (Skype Translator), τα προσθετικά βιονικά μέλη, το Google Glass και πολλά ακόμη τεχνολογικά θαύματα.

Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα κυριαρχούν στους δρόμους και θα απαγορεύεται να έχουμε τον έλεγχο του οχήματος σε εθνικές οδούς και μεγάλους αυτοκινητόδρομους.

Τι «βλέπει» ο Kurzweil για τα επόμενα 25+ χρόνια;

Μέχρι τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας, ποικίλες μορφές γυαλιών ή φακών επαφής θα προβάλλουν εικόνα απευθείας στον αμφιβληστροειδή μας. Δέκα Terabytes υπολογιστικής ισχύος (δηλαδή ισοδύναμη με τον ανθρώπινο εγκέφαλο) θα κοστίζουν λιγότερο από 1.000 δολάρια.

Από το 2020 και μετά οι περισσότερες ασθένειες θα έχουν εκλείψει, αφού τα μικροσκοπικά ρομπότ-εμφυτεύματα θα γνωρίζουν το ανθρώπινο σώμα μέσα-έξω και θα είναι πιο «έξυπνα» από την τρέχουσα ιατρική τεχνολογία. Η νανοτεχνολογία μπορεί να υποκαταστήσει πολλές ανθρώπινες λειτουργίες, όπως η διατροφή.

Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα κυριαρχούν στους δρόμους και θα απαγορεύεται να έχουμε τον έλεγχο του οχήματος σε εθνικές οδούς και μεγάλους αυτοκινητόδρομους.

Τη δεκαετία του 2030 η εικονική πραγματικότητα θα προσεγγίζει το 100% σε ρεαλισμό και θα μπορούμε να ανεβάζουμε το μυαλό και τη συνείδησή μας στο σύννεφο, μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Το 2040 η μη οργανική νοημοσύνη θα είναι δισεκατομμύρια φορές πιο «έξυπνη» από την οργανική (δηλαδή την ανθρώπινη). Αόρατα νανοσωματίδια με τεχνητή νοημοσύνη θα σχηματίζουν νέφη, τα οποία θα μπορούν να παραγάγουν οποιαδήποτε μορφή ύλης από το «πουθενά» κατόπιν εντολής.

Στα μέσα της δεκαετίας του 2040 θα έχουμε επιτύχει την κατά βούληση αύξηση της νοημοσύνης μας, αφού θα μπορούμε να συνδέσουμε τον φλοιό και τα υπόλοιπα μέρη του εγκεφάλου μας που ελέγχουν τη μάθηση και τη γνώση με cloud υπηρεσίες, απ' όπου θα μπορούμε να «κατεβάσουμε» γνώση.

Τech & Science
13

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα είδος αλεπούς ισως ήταν «ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου», λένε αρχαιολόγοι

Τech & Science / Ένα είδος αλεπούς ίσως ήταν «ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» πριν από τον σκύλο, λένε αρχαιολόγοι

Η ανάλυση σκελετικών υπολειμμάτων ηλικίας 1.500 ετών στην Παταγονία υποδηλώνει ότι το Dusicyon avus ήταν «ένας πολύτιμος σύντροφος για τις ομάδες κυνηγών-τροφοσυλλεκτών»
NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Όλα αυτά τα καλούδια θα ισχύουν και για τους ανέργους! τους άστεγους! τους πρόσφυγες!- απλώς όχι άμεσα, όπως γίνεται και με όλα τα τεχνολογικά καλούδια. Ένας άνεργος σήμερα δε μπορεί να αγοράσει ένα κινητό των 700Ε, αυτό που παίρνει όμως με 50 ή 80 είναι αυτό που πριν απο 5 χρόνια έκανε 700. Πάντα υπάρχουν άνεργοι. Πάντα υπάρχουν άστεγοι. Πάντα υπάρχουν πρόσφυγες. Η λύση αυτού του προβλήματος δεν ανταγωνίζεται την εξέλιξη της τεχνολογίας. Αντίθετα, η τεχνολογία δημιουργεί τις προυποθέσεις να λυθούν αυτά τα προβλήματα.
"Δέκα Terabytes υπολογιστικής ισχύος (δηλαδή ισοδύναμη με τον ανθρώπινο εγκέφαλο)..." Πηγή: www.lifo.grΑπο ποτε η υπολογιστικη ισχυς μετριεται σε terabytes..;Και μετα συγκρινεται και με τον ανθρωπινο εγκεφαλο...
Οποίος δεν χρησιμοποιεί την τεχνολογία αυτή θα είναι στο περιθώριο. Αποκομμενος και μη ανταγωνιστικος. Πλήρως εξαρτημένος και ελεγχομενος. Αυτός είναι και ο σκοπός αλώστε. Ας απολαύσουμε το κόσμο όπως είναι σήμερα, όσο το άτομο μπορεί να επιλέξει να είναι ελεύθερο. Ένα τμήμα του μελλοντικού πληθυσμού θα ονειρεύεται τη σημερινή πραγματικότητα.
Όσο ένα τμήμα του σημερινού πληθυσμού ονειρεύεται την πραγματικότητα του 1900. Δε θέλω να παρεξηγηθώ εδώ, σε πολλές περιπτώσεις έχω σκεφτεί πως θα ήθελα να ζούσα στην εποχή του διαφωτισμού ή της αναγέννησης. Της γαλλικής επανάστασης κλπ. Αλλά μετά πιάνω το κινητό μου και googlάρω για τη γαλλική επανάσταση. Και καταλαβαίνω πως πολλά πράγματα φτιάχνονται για να βελτιώσουν τη ζωή μου. Και μετά κοιτάω ψηλά και σκέφτομαι πως αρκετοί δορυφόροι μου στέλνουν σήμα GPS ώστε όταν χαθώ να μπορώ να βρω το δρόμο μου. Και μετά σκέφτομαι το ρομποτάκι της NASA, το Curiosity που βρίσκεται στον Αρη και απαντάει ερωτήματα για μας, και σκέφτομαι: θα τα σκεφτόμουν αυτά το 1900;Και δεν εχω μιλήσει ακόμα για μαζική παραγωγή τροφής μέσω της τεχνολογίας, για την ρομποτική ιατρική κλπ.
Μιας και ανέφερες την Γαλλική Επανάσταση, ένα ενδιαφέρον στοιχείο.... στην Γαλλία, ακόμα και στα χρόνια της γαλλικής επανάστασης, ήταν διαδεδομένο είδος διασκέδασης το κάψιμο της γάτας.... μάζευαν γάτες και τις πέταγαν όλες μαζί στην φωτιά. Η "διασκέδαση" τους ήταν να τις βλέπουν και καίγονται ζωντανές.Συμφωνώ λοιπόν απόλυτα με το συμπέρασμά σου και πηγαίνω ακόμα παραπέρα. Περιμένω πως και πως τις εποχές που πρόκειται να έλθουν, αν βέβαια ζήσω για να τις δω.... γιατί στα μάτια τους τότε θα φαντάζουμε εμείς όπως φαντάζουν σε εμάς οι γάλλοι του 1800.
Τα αυτοοδηγουμενα οχήματα είναι το πιο εφιαλτικο από όλα.Η οδηγηση δεν είναι μεταφορα από ένα μερος σε άλλο.Γι αυτό υπαρχουν τα ΜΜΜ.Η οδηγηση είναι μια συνθετη διαδικασια και σε κάθε περιπτωση μια απολαυση.
«..και σε κάθε περίπτωση μια απόλαυση»...Όχι και σε κάθε περίπτωση. Ρώτα έναν οποιοδήποτε επαγγελματία οδηγό μετά από πολλές ώρες στο τιμόνι και αμφιβάλω αν θα συμφωνήσει με την απόλαυση...
Υπάρχουν δυο πτυχές της οδήγησης: η μια είναι η οδήγηση ως χόμπι και η άλλη ως μέσο μετακίνησης. Είμαι σίγουρος πως η οδήγηση ως χόμπι δε θα εκλήψει - ίσα ίσα, θα γίνει ακόμα πιο διασκεδαστική με δυνατότερα αυτοκίνητα και δικλίδες ασφαλείας. Στην περίπτωση της μετακίνησης, νομίζω θα συμφωνήσεις κι εσύ, προτιμώ να βάλω τον αυτόματο πιλότο και να με κατεβάσει στο κέντρο της πόλης, να γυρίσει σπίτι μου και να παρκάρει μόνο του και όταν θέλω να γυρίσω, έχοντας πιεί τον άμπακο να έρθει να με μαζέψει. Ή όταν θέλω να παω το πρωί στη δουλειά μου, να εκμεταλευτώ το μισάωρο της διαδρομής διαβάζοντας τα νεα από το να βρίζω τον καθ' ένα "που πήρε νύχτα το δίπλωμα και βγήκε πρωινιάτικα στο δρόμο".