Το Ποτάμι ζητά να έρθει στη Βουλή η συμφωνία μισού δις για τα αεροπλάνα

Το Ποτάμι ζητά να έρθει στη Βουλή η συμφωνία μισού δις για τα αεροπλάνα Facebook Twitter
Theodore Manolopoulos / SOOC
7

Αντιδράσεις προκαλεί το σημερινό πρωτοσέλιδο και ρεπορτάζ της εφημερίδας "ΘΕΜΑ" για την υπόθεση ανακατασκευής «έως πέντε» αεροσκαφών. Η εφημερίδα δημοσιεύει επιστολή της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας από 7 Μαΐου 2013.

 

«Η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα», προειδοποιούσε σε επιστολή του προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού από 7 Μαΐου του 2013 ο κ. Ντένης Πλέσσας, αντιπρόεδρος της Lockheed Martin και επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας οπλικών συστημάτων στην Αθήνα, αναφέρει το ΘΕΜΑ.

Στο ρεπορτάζ αναφέρεται πως η επιστολή του κ. Πλέσσα με την οποία καθίσταται σαφές ότι ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών P-3B με εκτιμώμενο κόστος 500 εκατ. δολάρια, πρόγραμμα για το οποίο έχει ήδη εκταμιευτεί προκαταβολή 45 εκατ. δολαρίων, θεωρείται από την ίδια τη Lockheed «μη οικονομικά αποδεκτός» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση».

Η Lockheed στην επιστολή της προειδοποιούσε επίσης  ότι η ανακατασκευή των υφιστάμενων P-3B θα κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις και κυρίως τόνιζε ότι η διαδικασία αναβάθμισης των υπέργηρων P-3B του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονται σε ακινησία σχεδόν επί μία δεκαετία ενέχει μεγάλο ρίσκο.

Σε σημερινή ανακοίνωσή του το Ποτάμι ζητά από την κυβέρνηση να φέρει άμεσα το θέμα στη Βουλή και να δώσει απαντήσεις. Χαρακτηριστικά αναφέρεται: "Το Ποτάμι ξαναρωτά γιατί η κυβέρνηση έδωσε προτεραιότητα σε αυτήν την πολεμική δαπάνη- που θα μας στοιχίσει 500 εκατομμύρια -τις ίδιες μάλιστα μέρες που αποφάσιζε ότι για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης δε μπορεί να διαθέσει περισσότερα από 207 εκατομμύρια;"

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Νέα ερωτηματικά προκαλούν οι συνεχιζόμενες αποκαλύψεις για την απόφαση του ΚΥΣΕΑ, μετά από εισήγηση του Πάνου Καμμένου, να ανακατασκευασθούν 5 παλιά αεροσκάφη έναντι 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα έγγραφα που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας απαιτούν από την κυβέρνηση να δώσει επιτέλους εξηγήσεις. Όταν η ίδια η εταιρεία Lockheed με επιστολή του αντιπροσώπου της δηλώνει καθαρά ότι "η ενεργοποίηση των Ρ-3Β δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα", ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που οδήγησαν το ΚΥΣΕΑ σε αυτή την επιλογή; Πως είναι δυνατόν η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία να παραδέχεται ότι η ανακατασκευή των αεροσκαφών είναι "μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα" και το ΚΥΣΕΑ να την προκρίνει; Ταυτόχρονα η αποκάλυψη ότι σύμφωνα με τους σειριακούς τους αριθμούς τα αεροπλάνα δεν είναι 35 ετών αλλά πενήντα (!) γεννούν επιπρόσθετα ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος ανακατασκευής. Πόσο μάλλον που η ίδια η εταιρία επισημαίνει ότι τα αεροπλάνα βρίσκονται τόσα χρόνια στο έδαφος «χωρίς να έχουν εφαρμοσθεί εργασίες μακράς αποθήκευσης».

Το Ποτάμι ξαναρωτά γιατί η κυβέρνηση έδωσε προτεραιότητα σε αυτήν την πολεμική δαπάνη- που θα μας στοιχίσει 500 εκατομμύρια -τις ίδιες μάλιστα μέρες που αποφάσιζε ότι για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης δε μπορεί να διαθέσει περισσότερα από 207 εκατομμύρια; Γιατί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ, η οποία αμφισβητεί όλες τις αποφάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, σεβάστηκε απολύτως την εισήγηση για την έγκριση αυτού του εξοπλιστικού προγράμματος; Όταν μάλιστα ο υπουργός για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς κ.Νικολούδης παραδέχεται δημοσίως ότι οι μίζες στα εξοπλιστικά προγράμματα κινούνται κατά μέσο όρο στο 4%.

Όλα αυτά θα πρέπει πλέον να απαντηθούν στη Βουλή, η οποία θα πρέπει να λάβει άμεσα γνώση του ακριβούς περιεχομένου της συμφωνίας.

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με τον πόλεμο στην Ουκρανία»

Lifo Videos / «Η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με τον πόλεμο στην Ουκρανία»

Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με τον συγγραφέα, δημοσιογράφο και διευθυντή του SLpress.gr, Σταύρο Λυγερό, για τις βαθύτερες διαστάσεις της σύγκρουσης Ρωσίας - Ουκρανίας, το ενεργειακό σκάκι και την προπαγάνδα, τη θέση της Ευρώπης, τη στάση της Ελλάδας, τον ρόλο της Κίνας και την επιστροφή του Τραμπ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρουλάκης για Τέμπη: Τη Δευτέρα κατατίθεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

Πολιτική / Ανδρουλάκης για Τέμπη: Τη Δευτέρα κατατίθεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

Κατηγόρησε την κυβέρνηση για συγκάλυψη, φέρνοντας ως παράδειγμα την καταψήφιση της πρότασης διερεύνησης υπουργικής ευθύνης στην υπόθεση της σύμβασης 717, παρά την αναφορά σχετικής δικογραφίας από την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη
LIFO NEWSROOM
«Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

LiFO politics / «Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

Η νέα εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Αλεξάνδρα Σδούκου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για τα θέματα της πολιτικής επικαιρότητας και εξηγεί γιατί «οι γυναίκες πολλές φορές χρειάζεται να καταβάλουν παραπάνω προσπάθεια για να αποδείξουν την αξία τους».
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Βασιλική Σιούτη για Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Lifo Videos / Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Από τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την υπόθεση των Τεμπών, μέχρι τη στασιμότητα του ΠΑΣΟΚ και την παρουσία της Ζωής Κωνσταντοπούλου και του Στέφανου Κασσελάκη στην πολιτική σκηνή – Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την υπεύθυνη του πολιτικού ρεπορτάζ της LIFO Βασιλική Σιούτη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η Ελλάδα βιώνει πολιτικές συνθήκες που δεν έχει ξαναζήσει»

LiFO politics / Έχουμε τελικά αντιπολίτευση, ή όχι;

Ο δημοσιογράφος Χάρης Ιωάννου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για το αν τελικά έχουμε αντιπολίτευση, για την ιδιαίτερη πολιτική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, καθώς και για τις προκλήσεις του πολιτικού ρεπορτάζ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο Μητσοτάκης παρέλαβε βραβείο για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας

Πολιτική / Ο Μητσοτάκης παρέλαβε βραβείο για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η χώρα, υπογραμμίζοντας πως: «Ο ελληνικός λαός υπέμεινε σοβαρές δυσκολίες και έκανε θυσίες, όμως επέδειξε θάρρος, αγκάλιασε την αλλαγή και απέδειξε την ανθεκτικότητά του»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Οταν ο συριζα ζητουσε-πριν παντα γινει κυβερνηση-ολες οι συμβασεις για εξοπολιστικα να ελεγχονται απο επιτροπη της βουλης κι επειτα να περνουν και απο δυνητικη ψηφοφορια,ηταν καλα.Τουτο μαλιστα ηταν στο προγραμμα τους.Τωρα τι εγινε συριζαιοι;;;Ακομα μια κολοτουμπα για το καλο του λαου;;Δωστε αριστερο κουτοχορτο και επικοινωνιακη αξιοπρεπεια στον λαο κι ας νομοθετουμε και αποκταμε ξανα την νοοτροπια που μας εφερε εδω...ο Βαρουφακης να ειναι καλα,να λεει δυο τσιτατα για τον Σοιμπλε και το δντ και ολα καλα....
Δεν θέλω να το παιξω έξυπνος αλλά οι Τούρκοι έχουν 50 από αυτά τα ισπανικά αεροπλανάκια που κάνουν για την ίδια δουλειάhttp://en.wikipedia.org/wiki/CASA/IPTN_CN-235το οποίο κάνει σύμφωνα και με την παρακάτω σελίδα γύρω στα 30 εκατομμύριαhttp://www.deagel.com/Military-Transport-Aircraft/CN-235_a000250001.aspxΔηλαδή θα αγοράζαμε 10 κομμάτια και θα μέναν και 200 εκατομμύρια ρέστα
Αυτά τα ισπανικά αεροπλανάκια έχουν 30 εκ. ξεβράκωτα (δηλαδή στη μεταφορική τους έκδοση χωρίς δομικές παρεμβάσεις και ηλεκτρονικό εξοπλισμό). Μια ενδεικτική τιμή είναι αυτή της προσφοράς της airbus προς τη Βρετάνια για μια έκδοση με παραπλήσιο εξοπλισμό με δικά μας P3, κοστος:70 εκ. ανά αεροσκάφος. Και αυτό είναι flyaway cost. Δηλαδή δεν περιλαμβάνει υποστήριξη (εκπαίδευση προσωπικού, πακέτο ανταλλακτικών κτλ). αυτή η σύμβαση που υπογράψαμε είναι μέσο FMS 10ετιας. Δώσαμε 45 εκ προκαταβολή και τα υπόλοιπα θα πληρωθούν σταδιακά μέχρι το2025.
Αμα στο λέει η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία καταλαβαίνεις πόσο "ότι να΄ναι" είμαστε.Κατά τα άλλα η κωμωδία συνεχίζεται στην ίδια νότα: "πρώτη φορά αριστερά".
Όπως τα υποβρύχια ήταν επείγοντα το 1999 "για την άμυνα της χώρας"...ακόμα τα περιμένουμε. Τα χρυσοπληρώσαμε βέβαια...επειγόντωςΕ τωρα να παίξει λίγο κι ο Καμμένος, να μην τους ενοχλεί με άλλα...πληρώστε ΕΝΦΙΑ λοιπόν