Γιατί οι ανεξάρτητες δισκογραφικές είναι πυρ και μανία με το YouTube;

 Γιατί οι ανεξάρτητες δισκογραφικές είναι πυρ και μανία με το YouTube; Facebook Twitter
Eικονογράφηση: Aτελιέ /LIFO
2

 

Δημοσιεύματα των «Financial Times» και της «Guardian» ανέφεραν στην αρχή της εβδομάδας ότι πολλοί καλλιτέχνες που ανήκουν σε ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες κινδυνεύουν να μείνουν εκτός της νέας συνδρομητικής υπηρεσίας streaming μουσικής που ετοιμάζει το YouTube.

 

Ονόματα όπως η Adele, οι Arctic Monkeys και o Jack White ενδέχεται να μην συμπεριληφθούν στη νέα υπηρεσία streaming χωρίς διαφημίσεις, εάν δεν δεχτούν τους οικονομικούς όρους που θέτει το YouTube, χωρίς διαπραγμάτευση. Αυτό το γεγονός ώθησε την υπεύθυνη εταιρεία εκπροσώπησης ανεξάρτητων καλλιτεχνών WIN να διαμαρτυρηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση γι' αυτούς τους σχεδόν εκβιαστικούς όρους.

 

Όμως, το YouTube θέτει ακόμα μια παράμετρο στους «ανεξάρτητους»: «Εάν δεν δεχτείτε τους όρους μας, τότε θα απαγορευτεί η χρήση και του παρόντος site για την προώθηση των μουσικών σας βίντεο».

 

Οι «Financial Times» επικαλούνται τον υπεύθυνο περιεχομένου της υπηρεσίας, Robert Kyncl, ο οποίος επιβεβαιώνει τα σχέδια του YouTube για τη δημιουργία της νέας συνδρομητικής υπηρεσίας, λέγοντας ότι έχουν κλειστεί συμφωνίες με το 90% των ανεξάρτητων labels παγκοσμίως.

 

Οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα δικαιώματα κι εκπροσωπούν ανεξάρτητους καλλιτέχνες καταγγέλλουν ότι οι πελάτες τους αντιπροσωπεύουν το 32% της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας. Παράλληλα, στηλιτεύουν τα παχυλά συμβόλαια που έκλεισε το YouTube με τις μεγάλες πολυεθνικές του χώρου, αφήνοντας ψίχουλα, και με εκβιαστικό τρόπο μάλιστα, για τις μικρές, ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες. Αυτός ο εκβιασμός συνοψίζεται με τον αποκλεισμό των μουσικών βίντεο από το YouTube που δέχεται ένα δισεκατομμύριο επισκέπτες τον μήνα.

 

Η κίνηση του YouTube για το λανσάρισμα μιας συνδρομητικής υπηρεσίας streaming μουσικής που θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να κατεβάζουν τα μουσικά βίντεο των τραγουδιών στις mobile συσκευές τους ενισχύει τον ανταγωνισμό στο συγκεκριμένο μοντέλο επί πληρωμής ακρόασης μουσικής.

 

Εταιρείες όπως το Spotify, η Beats Music –ιδιοκτησίας Apple–, το Amazon Prime Music και η Google Play Music προσπαθούν να εφεύρουν νέα, επιτυχημένα μοντέλα που θα ωθήσουν και πάλι τους καταναλωτές να πληρώνουν για την ακρόαση μουσικής – ο αγώνας για την επικράτηση προβλέπεται σκληρός. Αλλά εάν ισχύσουν τα παραπάνω, σκληρή και με κυνισμό προβλέπεται και η αντιμετώπιση των μικρών εταιρειών που πασχίζουν να επιβιώσουν, προωθώντας τη μουσική με τους δικούς τους όρους.

Τech & Science
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Από τότε που αρχίσανε στο youtube το streaming με τις διαφημίσεις έχει έρθει η υπομονή μου στα όρια μου! Δεν μπορούσε το youtube να είναι πιο σπαστικό για τα νεύρα τον viewers, να θες να ακούσεις κάτι και να σε τιγκάρουν στις διαφημίσεις! ΕΛΕΟΣ YOUTUBE!!!!!
Η δωρεάν προς το χρήστη διάθεση της μουσικής ήταν το καλύτερο σημείο στο Youtube. Αυτό που βλέπω είναι πως οι δισκογραφικές σκίζονται για τα ποσοστά τους (και λογικό) αλλά καμιά μύτη δεν άνοιξε για το ότι θα μειωθεί πολύ σημαντικά το κοινό τους. Αν μιλάμε για νόμιμη πρόσβαση πάντα.