Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 3 ώρες και κάτι με το τρένο…

Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 3 ώρες και κάτι με το τρένο… Facebook Twitter
13

Συνέντευξη Τύπου για την πορεία των σιδηροδρομικών έργων έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος ανακοίνωσε ότι μετά την ολοκλήρωση τους η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται με το τρένο σε 3 ώρες και 15 λεπτά ενώ 1 ωρα και 50 λεπτά θα χρειάζεται κάποιος για να φτάσει από την Αθήνα στην Πάτρα. Θα επεκταθεί επίσης ο Προαστιακός μέχρι το Λαύριο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το ΑΜΠΕ,  όσον αφορά στον άξονα Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους περίπου 710 χλμ., υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή ως εξής:

 Τα 489 χλμ. ή ποσοστό 69,5% έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές, βανδαλισμούς και βλάβες.

 Τα 180 χλμ. ή ποσοστό 25% βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.

Τα 28 χλμ. ή ποσοστό 4% βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.

Τα 11 χλμ. ή ποσοστό 1,5% βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.

Για το τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, συνολικού μήκους περίπου 219 χλμ., προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή ηλεκτροκινούμενη γραμμή. Επίσης, το έργο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Αλεξανδρούπολης, προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στη φάση της ανάθεσης.

Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι μελέτες και τα έργα για τη σύνδεση των λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, σύντομα θα δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών του τμήματος Πειραιάς- Αθήνα- Τρεις Γέφυρες, εκτιμώμενου προϋπολογισμού δημοπράτησης 16 εκατ. ευρώ, ενώ το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π έχει υπαχθεί στη συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου και της Siemens.

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο προωθείται η δημοπράτηση σημαντικών μελετών μελλοντικών έργων που αφορούν:

    Τη σύνδεση του δικτύου με τον λιμένα της Καβάλας.

    Την αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα.

    Την υπογειοποίηση του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.

    Νέα σύνδεση του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών με τη γραμμή του ΟΣΕ, παρακάμπτοντας το κέντρο του Μενιδίου.

    Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Στρυμόνα-Προμαχώνα και σύνδεση με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.

    Αναβάθμιση γραμμής Αχαρνές- Οινόη.

    Επέκταση προαστιακού Αττικής στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο.

13

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποινές φυλάκισης σε 13 άτομα για παράνομες επιχορηγήσεις στη Φθιώτιδα

Ελλάδα / ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποινές φυλάκισης σε 13 άτομα για παράνομες επιχορηγήσεις στη Φθιώτιδα

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, 12 από τους εμπλεκόμενους φέρονται να αποκόμισαν συνολικά παράνομα οφέλη άνω των 440.000 ευρώ, με τις επιδοτήσεις που έλαβε ο καθένας να κυμαίνονται από 13.000 έως και 91.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Νέα αίτηση αποφυλάκισης από τον καταδικασθέντα για τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου

Ελλάδα / Νέα αίτηση αποφυλάκισης από τον καταδικασθέντα για τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου

Ο Ζακ Κωστόπουλος, ακτιβιστής για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα και γνωστός drag performer, έχασε τη ζωή του στις 21 Σεπτεμβρίου 2018 στο κέντρο της Αθήνας, έπειτα από άγριο ξυλοδαρμό έξω από κοσμηματοπωλείο της οδού Γλάδστωνος
LIFO NEWSROOM