Μία σύντομη και περίεργη συνέντευξη με τον «νονό» της ντίσκο Giorgio Moroder

Μία σύντομη και περίεργη συνέντευξη με τον «νονό» της ντίσκο Giorgio Moroder Facebook Twitter
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο «νονός» της ντίσκο –κι ας τον σιχαίνεται τον όρο– έρχεται στην Ελλάδα.
0

Πέρσι τον Οκτώβριο ανακοινώθηκε ότι τη φετινή άνοιξη ο Giorgio Moroder θα έκανε την πρώτη του live παγκόσμια περιοδεία σε ηλικία 79 χρονών. Ως μουσικός παραγωγός κάνει εμφανίσεις ανά την υφήλιο από το 2013. Του αρέσει να κάνει DJ sets περισσότερο από τα live, αν και αυτά τα έχει περιορίσει το τελευταίο διάστημα. Ήταν έκπληξη το ότι ένας από τους σταθμούς του, τελικά, θα είναι και η Ελλάδα στο πλαίσιο του καλοκαιρινού Plisskën Festival που θα πραγματοποιηθεί στις 26 και 27 Ιουνίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Ο Moroder θα παίξει τη δεύτερη μέρα, την Πέμπτη 27 Ιουνίου.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο «νονός» της ντίσκο –κι ας τον σιχαίνεται τον όρο– έρχεται στην Ελλάδα. Έχει ξαναπαίξει εδώ, αλλά είναι αρκετά λακωνικός για να αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες στη συνομιλία μας. Είναι μία από τις πιο περίεργες συνεντεύξεις που έχω κάνει ποτέ. Ήθελε να στείλω τις ερωτήσεις γραπτώς και όταν έστειλε ο μάνατζέρ του τις ηχογραφημένες απαντήσεις είχα τρεις μέρες για να τις απομαγνητοφωνήσω, γιατί μετά θα καταργούσαν το link. Υποθέτω ότι δεν ήθελαν να υπάρχει μια ηχογράφηση με τη φωνή του.

Ηχογράφησαν τις οργασμικές κραυγές της 16λεπτης ηδονιστικής βερσιόν του «Love to love you» μετά από απαίτηση του Neil Bogart, τότε διευθυντή της Casablanca Records, που ήθελε ένα κομμάτι σαν μουσική υπόκρουση για τα όργια που διοργάνωνε σπίτι του. 


Η ηχογράφηση ήταν το ίδιο παράξενη με τον τρόπο που έγινε η συνέντευξη. Έμοιαζε με τους στίχους από το τραγούδι «Giorgio by Moroder» που έκανε το 2013 μαζί με τους Daft Punk. Σε αυτό εξιστορούσε με τη χαρακτηριστική ιταλική προφορά του τις απόψεις του για τη μουσική και τη σύνθεση, καθώς και τις φιλοδοξίες του όταν έκανε τα πρώτα του βήματα στην Ορτιζέι, μια κωμόπολη στις Άλπεις. Ακόμα περνάει 6 μήνες τον χρόνο στο πατρικό του. Εκεί θα πάει για διακοπές αμέσως μετά το Plisskën.

Τον υπόλοιπο καιρό ζει και δουλεύει στο Λος Άντζελες. «Ήταν διασκεδαστική η εμπειρία με τους Daft Punk» αναφέρει, αν και το κομμάτι έγινε με το ζόρι, μετά από πίεση. Τους γνώριζε αρκετά καλά πριν συνεργαστεί μαζί τους. Κατάφεραν να τον επαναφέρουν στο προσκήνιο και να του ανοίξουν ξανά την όρεξη για να κάνει μουσική. Το 2015, μετά από 23 χρόνια απουσίας από τη δισκογραφία, κυκλοφόρησε το «Déjà Vu» με συμμετοχές από την Kylie Minogue μέχρι την Britney Spears.

H αγαπημένη του συνεργασία ήταν, και παραμένει, όσα χρόνια κι αν περάσουν, με την Donna Summer. «Ήταν υπέροχα να δουλεύω με την Donna» λέει. «Κάναμε μαζί περίπου 70 τραγούδια. Τη γνώριζα καλά και ήξερα πώς αντιδρούσε, τον τρόπο που τραγουδούσε και πώς μπορούσα να τη βοηθήσω να τραγουδήσει ακόμη καλύτερα». Η Summer τραγούδησε ίσως το πιο influential ηλεκτρονικό κομμάτι όλων των εποχών, το «I feel love», που έγραψε ο ίδιος.

Είναι θρυλικές οι ιστορίες που βγήκαν στο φως με τα χρόνια από εκείνη τη συνεργασία, π.χ. ηχογράφησαν τις οργασμικές κραυγές της 16λεπτης ηδονιστικής βερσιόν του «Love to love you» μετά από απαίτηση του Neil Bogart, τότε διευθυντή της Casablanca Records, που ήθελε ένα κομμάτι σαν μουσική υπόκρουση για τα όργια που διοργάνωνε σπίτι του. Η Summer δήλωσε ότι το ηχογράφησε στο σκοτάδι, ξαπλωμένη στο πάτωμα του στούντιο.

Ο Moroder θυμάται ότι απλώς είχε βγάλει τον σύζυγό της και όλους τους άντρες από το δωμάτιο, επειδή η ντίβα ντρεπόταν να το κάνει κάτι τέτοιο μπροστά τους. «Έσβησα τα φώτα, εκτός από μια μικρή λάμπα, για να μπορώ να τη βλέπω, αλλά καθόταν σε μια καρέκλα. Μπορεί να έπεσε στο πάτωμα σε κάποια φάση, αλλά, απ' όσο ξέρω, εγώ ήμουν η έμπνευσή της» λέει. Για τον άνθρωπο που έγραψε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες όλων των εποχών, η ντισκοτέκ ήταν ένα μέρος όπου μπορούσε να δοκιμάσει τις δημιουργίες του. «Δεν μου άρεσε ποτέ να χορεύω και χόρευα ελάχιστα, γι' αυτόν τον λόγο και μόνο».


Η καριέρα του απογειώθηκε με τη μουσική επένδυση που έκανε σε διάφορες αμερικανικές ταινίες, από το πολυβραβευμένο Midnight Express μέχρι την τεράστια επιτυχία του Flashdance και το διαχρονικό Cat People με τη συμμετοχή του David Bowie. Δεν σταμάτησε ποτέ να γράφει σάουντρακ. «Το έκανα πιο αραιά από κάποια στιγμή κι έπειτα, επειδή βαριόμουν». Το τελευταίο που συνέθεσε ήταν για το βιντεοπαιχνίδι «Tron RUN/r».


— Πώς αισθάνεται σήμερα που τον αποκαλούν «super παραγωγό»;

«Δεν ξέρω πώς αισθάνομαι όταν το ακούω. Είμαι απλώς ένας καλός παραγωγός. Ποτέ δεν σκέφτηκα ότι θα γινόμουν τόσο επιδραστικός όταν άρχισα να τα πηγαίνω καλά με τη μουσική, αλλά υποθέτω ότι αυτό είμαι σήμερα».


— Για το μέλλον της μουσικής τι πιστεύει;

«Δεν μπορώ να προβλέψω τι θα συμβεί μελλοντικά στη μουσική. Ελπίζω μόνο ότι θα είναι λίγο καλύτερα από τώρα».

Ιnfo

O Giorgio Moroder θα εμφανιστεί στο Plissken Festival στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στις 27 Ιουνίου, 23:00.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM