Yaeji: αυτή η Κορεάτισσα DJ είναι ό,τι πιο φρέσκο έχει αναδείξει τελευταία η σκηνή του Μπρούκλιν

Yaeji: αυτή η Κορεάτισσα DJ είναι ό,τι πιο φρέσκο έχει αναδείξει τελευταία η σκηνή του Μπρούκλιν Facebook Twitter
Για την Yaeji, που ποτέ δεν κατάφερε να κρατήσει φιλίες για μεγάλο χρονικό διάστημα, η επικοινωνία είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη δουλειά της, όπως και η αίσθηση του να ανήκεις κάπου.
0

Η πρώτη δεκαετία των '00s ήταν αρκετά περίεργη. Μουσικά είχε επικρατήσει κυρίως μια τάση παρελθοντολαγνείας με αναβιώσεις ήχων και αναμνήσεων από τον 20ό αιώνα. Ήταν αρκετά απαισιόδοξη εποχή και σχεδόν μίζερη, σαν να μην είχε αποκολληθεί από τον προηγούμενο αιώνα. Εν μέρει, βέβαια, στην Ελλάδα μοιάζει σαν να ζούμε ακόμα στα '90s, αν ακούσεις τι παίζει στο ραδιόφωνο, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.


Σήμερα, αυτά τα φαινόμενα φαίνεται να έχουν χάσει την ισχύ τους. Αντικαθίστανται από νέα κι αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε στο στάδιο της εξέτασης. Ένα στοιχείο είναι ιδιαίτερα εμφανές, αν και δεν μπορεί να μετρηθεί με αριθμούς: ο κόσμος δεν είναι τόσο κολλημένος στα παλιά και όσο κι αν δεν του αρέσει η αλλαγή που συντελείται, δεν αδιαφορεί για το καινούργιο.

Αυτό που κάνει τη Yaeji τόσο διαφορετική σε σχέση με DJs σύγχρονούς της είναι η αμεσότητα που έχει στην επικοινωνία με το κοινό της. Δεν έχει καθόλου τουπέ, απ' ό,τι φαίνεται.


Επίσης, η πολιτική κατάσταση φαίνεται να επηρεάζει στον μέγιστο βαθμό τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε πλέον τον πολιτισμό, πιο υποψιασμένα και με περισσότερο κριτική ματιά – έχει ξεφύγει λίγο από το στενό και αυστηρό ακαδημαϊκό πλαίσιο. Για πρώτη φορά βλέπουμε μια νέα φουρνιά καλλιτεχνών να αντικαθιστά την προηγούμενη. Μερικοί από αυτούς υπήρχαν από παλιά, αλλά κανείς δεν τους έδινε σημασία – τώρα, φαίνεται, είναι η ώρα τους. Δεν είναι όμως μόνο αυτοί, εμφανίζονται νέα ονόματα στην κυριολεξία από το πουθενά, από κει που δεν το περιμένεις.

 

Yaeji - Last breath


Μια καλή περίπτωση είναι αυτή της Yaeji, μιας Κορεάτισσας πιτσιρίκας εικαστικού που παίζει ηλεκτρονική μουσική και ξεπετάχτηκε από το Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης. Είχαμε καιρό να δούμε έναν καλλιτέχνη από τη συγκεκριμένη σκηνή να έρχεται στην επιφάνεια με τόσο γρήγορους ρυθμούς.

Το Μπρούκλιν τα τελευταία χρόνια έχει γίνει συνώνυμο των χίπστερ –ακόμα μια μάστιγα της προηγούμενης δεκαετίας‒ για τα πάντα, από το φαγητό μέχρι τη μουσική και τα εικαστικά. Εδώ που τα λέμε, είναι η γενέτειρα του όρου, όπως τον γνωρίσαμε τα '00s. Πρόσφατα όμως δημιουργήθηκε ένας αναβρασμός γύρω από την underground ηλεκτρονική σκηνή της περιοχής. Ξανάγινε το place-to-be όσον αφορά τα μουσικά πράγματα, κι ας είναι τα ενοίκια απλησίαστα.

H Yaeji εκφράζει απόλυτα το πνεύμα της κοινότητας που έχει αναπτυχθεί εκεί. Διοργανώνει μια βραδιά-πάρτι που βάφτισε «Curry in a hurry». Στην αρχή ήταν μια συγκέντρωση φίλων στο σπίτι της, που τους μαγείρευε κάρι. Aργότερα συγκεντρώνονταν σε τοπικά κλαμπ, όπου μαζευόντουσαν άνθρωποι που τους άρεσε η ίδια μουσική και κοινωνικοποιούνταν με αφορμή το φαγητό, δεν συμμετείχαν μόνο στις συναυλίες ή στα πάρτι, όπως συνηθίζεται.


Αυτό που κάνει τη Yaeji τόσο διαφορετική σε σχέση με σύγχρονούς της μουσικούς παραγωγούς είναι η αμεσότητα που έχει στην επικοινωνία με το κοινό της. Δεν έχει καθόλου τουπέ, απ' ό,τι φαίνεται. Σε πολλές συνεντεύξεις αναφέρει ότι μόλις τελείωνε το set της μιλούσε και προσπαθούσε να γνωρίσει το κοινό για να κάνει φίλους.

Yaeji: αυτή η Κορεάτισσα DJ είναι ό,τι πιο φρέσκο έχει αναδείξει τελευταία η σκηνή του Μπρούκλιν Facebook Twitter
Το δυνατό σημείο της Yaeji, πάντως, είναι ότι δεν φοβάται να μοιραστεί τις αδυναμίες και τα προβλήματά της με τους άλλους, δεν τα εκφράζει απρόσωπα.

Όλα αυτά έχουν να κάνουν κυρίως με την ανατροφή της. Οι γονείς της θέλησαν να παρατείνουν τον μήνα του μέλιτος κι έτσι πέρασε την εφηβεία της σε διάφορα μέρη του κόσμου. Το πραγματικό της όνομα είναι Kathy Yaeji Lee. Η καταγωγή της είναι από την Κορέα, αλλά γεννήθηκε στο Flushing της Νέας Υόρκης. Πέρασε τα παιδικά της χρόνια στην Ατλάντα και μετά η οικογένειά της επέστρεψε στην Κορέα μετά από έναν χρόνο στην Ιαπωνία κι ένα χρονικό διάστημα στην Κίνα.


Για τις σπουδές της στα εικαστικά και στη γραφιστική κατέληξε στη Νέα Υόρκη. Με τη μουσική άρχισε να ασχολείται όταν ένας φίλος της κατέβασε το πρόγραμμα Ableton. Όταν έγραψε το πρώτο της κομμάτι, ο φίλος της δάκρυσε από τη χαρά του. Να σημειωθεί ότι είναι αυτοδίδακτη.


Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που την κάνει να ξεχωρίζει στην αμερικανική εναλλακτική ηλεκτρονική σκηνή είναι ότι τραγουδάει στη μητρική της γλώσσα πολλά κομμάτια της. Μάλιστα, δεν της αρέσει όταν μεταφράζουν τους στίχους της. Το πιο γνωστό κομμάτι της, το «Drink I 'm sippin on», είναι στα κορεάτικα.

 

Yaeji - Drink I'm Sippin On


Για την Yaeji, που ποτέ δεν κατάφερε να κρατήσει φιλίες για μεγάλο χρονικό διάστημα, η επικοινωνία είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη δουλειά της, όπως και η αίσθηση του να ανήκεις κάπου. Επιπλέον, εκφράζει ένα άλλο πρόσωπο της Αμερικής, πιο πολυπολιτισμικό και πιο ανοιχτό σε εξωτερικές επιρροές, κάτι που δεν συμβαδίζει καθόλου με την αντι-προσφυγική πολιτική και τις ιδέες που εκπροσωπεί η κυβέρνηση Τραμπ.


Ωστόσο η μουσική της δεν έχει καμία σχέση με την πολιτική. Είναι ανάλαφρη, ηλεκτρονική ποπ – ίσως λίγο πιο σκοτεινή απ' ό,τι θα 'πρεπε, επειδή συχνά μιλάει για την αποξένωση που βιώνεις όταν είσαι από διαφορετική χώρα ή όταν έχεις μεγαλώσει σε διαφορετική χώρα από αυτήν της καταγωγής σου.


Το δυνατό σημείο της Yaeji, πάντως, είναι ότι δεν φοβάται να μοιραστεί τις αδυναμίες και τα προβλήματά της με τους άλλους, δεν τα εκφράζει απρόσωπα. Ίσως σε αυτό να οφείλεται και η επιτυχία της ενώ έχει κυκλοφορήσει μόνο δύο EPs μέχρι στιγμής. Ας ρίξει κάποιος μια ματιά στα views που κάνουν τα sets της στο Boiler Room και στα δεκάδες άρθρα που κυκλοφορούν γι' αυτήν. Και αυτά φαίνεται ότι είναι μόνο η αρχή μιας ανοδικής καριέρας.

Yaeji: αυτή η Κορεάτισσα DJ είναι ό,τι πιο φρέσκο έχει αναδείξει τελευταία η σκηνή του Μπρούκλιν Facebook Twitter
H Yaeji στο Boiler Room.
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT